Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Fungerar Bank 0 till 1.6b?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    35
    Respekt
    23

    Fungerar Bank 0 till 1.6b?

    Hej alla,

    Jag har box jag tänkte chippa med ett redan flashat duo-x 2.. Bank 1 har X2 bios för xbox version 1.4. Hur gör jag nu? Bank 0 är inte använd.. fungerar den till 1.6b eller är det kört? Har hört att hot swap fungerar men jag har inget annat chipp att använda för tillfället..

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    35
    Respekt
    23

    ..

    Jag har provat att starta xboxen från bank 0... Det verkar fungera.. Kommer in i Cromwell flash.. väljer CD.. har bränt ut Eurasia flash programmet.. Den bootar upp men sen hänger den sig på "Starting Linux".. Vad är det som strular?

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Det ska nog inte vara några problem att använda bank 0 till 1.6b.
    Se bara till att du har får rätt bios i bank 0 som är till för den xbox version du ska ha chippet i.
    Det är ingen skillnad rent fysiskt mellan bankerna, så du kan ha vilket bios som helst till antingen bank0 eller bank1, dock så ska bios vara 512k till storleken och som sagt passa just den xbox-version du använder.

    OBS. Rätt bios till rätt xbox version. Obs

    / M

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    35
    Respekt
    23

    ..

    OK, men jag ska testa med lite olika skivor.. den hänger sig alltrid vid "starting linux" steget..

    På bank 1 ligger alltså nått bios som jag hade i en 1.4 eller 1.5 maskin. Man kan inte på något sätt tex. köra med en skiva med en bios.bin fil och att den flashar om automatiskt på något sätt?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    35
    Respekt
    23
    testade att byta till en annan xbox dvd som jag hade liggandes.. har testat med dvd-r och dvd+r och några äldre cd-rw som jag hade.. samma resultat.. what the F*ck :-/

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Har du kvar 1.4 version boxen så kan du använda den och dess interna flashern. Lägg in det bios du ska ha på hårddisken i C/bios-mappen i 1.4 xboxen, öppna flashern (finns i evoxdashboarden) och precis innan du ska flasha, slå om switchen till den andra banken.
    När Xboxen har flashat klart kommer den slå av sig själv har jag för mig. Sen är det bara att ta ur chippet och sätta i den andra nya 1.6'an och använda den bank du nyss har flashat till att starta med. MEN som sagt kom ihåg att använda RÄTT bios.

    / M

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Förstår inte riktigt när du skriver att den hänger sig på "starting Linux"?, den borde ju forsätta och boota eurasia_pro_generic-skivan.

    Vad det den här du laddade ner?

    http://forum.psxcare.com/support/sho...629#post119629


    Det är 2 st cd'n som du lär ha, dels: " eurasia_pro_generic_flash_disc_1_3 " - cd'n, som du bootar upp på,

    och även: " bios disc " - skivan, som själva bioset finns på.


    Bios disc-skivans mapp ser ju ut nånting så här:

    Bios.txt
    dummy50mb
    raincoat.cfg

    Till dom här filerna ska du lägga till ditt bios för 1.6'an och som du döper till bios.bin. Då kommer det att se ut nånting så här:

    Bios.bin (ditt eget bios)
    Bios.txt
    dummy50mb
    raincoat.cfg

    Bränn sedan ut skivan med dessa 4 filer på.


    Boota upp med den första skivan och när xboxen själv öppnar släden, lägger du i den andra skivan med dom 4 filerna på och väntar på att släden stänger självt. Nu ska den hitta bioset och börja flasha. Det tar en stund så det är bara att vänta tills den är klar och stänger av, av sig själv.

    Nu skulle jag rekomendera att starta på cromwell banken och när du lagt i den sista skivan (bios-skivan) knäppa om switchen till den andra banken med 1.4 bioset på och flasha över detta. (du har några sekunder på dig att göra detta, tror att det är 10-20 sec innan luckan stängs)

    Om du det nu skulle åt h-vete under själva flashningen så är det bara att knäppa tillbaka till cromwell banken och starta om hela proceduren.
    Gör du inte så har du bara ETT försök på dig, blir det fel så kommer du inte att kunna boota cromwell-bioset nå mera.

    Det kan ju tänkas att det blir nått fel med det nya bioset och bios-skivan och så har du bara ett försök på dig. Kan vara lite snopet. Då kommer du att ha en bank med 1.4 bioset på och den andra med ett defekt bios på som inte kommer att starta Xboxen alls.

    Du får göra allting på egen risk så läs "Read Me" filen NOGA så jag inte har missat något viktigt. Detta har fungerat för mig, men som sagt du får göra det på egen risk.

    OCH ANVÄND RÄTT BIOS, 512kb

    CdRw skivor och Dvd-skivor tror jag ska fungera men inte vanliga cd-skivor.


    / M

Liknande diskussioner

  1. Chip som funkar till 100%
    By Jehuty in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 14:34
  2. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  3. Hur gör man så att spel fungerar till ixtreme 1.2
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 15:20
  4. Xbox till xbox hotswap,tänkte testa de
    By Red_fox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 00:08
  5. Autoconnect till xbox live
    By Hankster in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 12:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •