Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Mitt brawl funkar inte pga updatering

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Mitt brawl funkar inte pga updatering

    Jag upddaterade mitt wii men p.g.a av det så kan jag inte köra brawl längre. Det sägs typ att uppdateringen kör att man bara kan köra eropiska spel. En kompis som hade köpt brawl fungerade inte det för han även fast han hade gjort uppdateringen. Men vet ni hur man gör så att jag kan spela utländska spel igen och framför allt:BRAWL!!

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    den nya twilight hacken och homebrew channel blir nåt du får fixa och in med det i wiit och fixa även geko freeloader som gör att man kan köra spel som blivit trucha signerade och mellan regionerna pal jap och usa kör den med
    sök i forumen lite så finns allt
    Citat Original inlägg av bangon Visa Inlägg
    Jag upddaterade mitt wii men p.g.a av det så kan jag inte köra brawl längre. Det sägs typ att uppdateringen kör att man bara kan köra eropiska spel. En kompis som hade köpt brawl fungerade inte det för han även fast han hade gjort uppdateringen. Men vet ni hur man gör så att jag kan spela utländska spel igen och framför allt:BRAWL!!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Men jag vill inte använda homebrew för det. Jag har ju chippat mit wii, jag ska inte vara tvungen att använda homebrew för det.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av bangon Visa Inlägg
    Men jag vill inte använda homebrew för det. Jag har ju chippat mit wii, jag ska inte vara tvungen att använda homebrew för det.
    Jo, men det här är inte "forumförbortskämdasnorungar.com", så det är bara att gilla läget efter senaste systemuppdateringen så länge ingen kommer på något sätt för chippet att kringgå den nya kontrollen vilket är något tveksamt om det går rent tekniskt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Kallar Du Mig BortskÄmd Och Snorunge???????????


    Jag FrÅgade Om Ni Visste NÅgon Om Det, Om Du Inte Vet SÅ BehÖver Inte Du SÄga NÅgot Annat! NÅgon Kanske Visste NÅgot Program Man Kunde AnvÄnda!!!!!!!

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19

    Thumbs up

    homebrewchannel är inte ett program då eller
    antingen det och geko freeloader när man stoppat i 3.3 updaten det är vad som finns i programväg för att köra truchasignerade skivor med 3.3
    och regionsfixade spel
    Citat Original inlägg av bangon Visa Inlägg
    Kallar Du Mig BortskÄmd Och Snorunge???????????


    Jag FrÅgade Om Ni Visste NÅgon Om Det, Om Du Inte Vet SÅ BehÖver Inte Du SÄga NÅgot Annat! NÅgon Kanske Visste NÅgot Program Man Kunde AnvÄnda!!!!!!!

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Med Andra Ord: bojkotta 3.3...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Nja det finns ju många inklusive jag som kan pilla in det som behövs när man orkar/behöver/vill ha/ i wiit efter 3.3 update så det flyter på med spelen igen som vanligt och allt annat man vill för att hålla det modifierat wiit,
    själv sabbade bara 3.3 ett spel för mig ssbb usa dvd9 patchat fixade pal dvd9 sen allt annat saves olika regioner scrubbed konstigt nog faktiskt och allt som skrivs inte ska funka funkade utan att fixa nåt endå hade tur tror jag.

    Fast det är ju många som klantar in 3.3 updaten och sen bara klagar istället för att använda det som andra fixar ihop gratis för att kringgå signeringen som pajar för alla som vill ha regionfree och patchade spel osv.

    Chip eller inte all kodning kan inte knäckas gratis med en gång den kommer och ges ut på alla enkla/pilliga sätt..
    bara att tacka och vara glad för de spel man kommer över för några spänn å det funkar istället
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    Med Andra Ord: bojkotta 3.3...

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag var en av dom som klantade in 3.3...

    För mig funkar inte SMBB eller Galaxy längre.
    Jag kör med wiikey och har aldrig behövt freeloader eller nåt, har jag nån chans att kunna köra dom spelen igen utan att använda nåt program när jag ska starta upp spelen?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av bangon Visa Inlägg
    Kallar Du Mig BortskÄmd Och Snorunge???????????
    Ja!!!!!!!!!!!! :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    knappast troligt att de fixas efter 3.3 vem vet
    ivarjefall har man spelen i samma region som sin konsoll de två spelen
    behövs inga patchar eller dyligt och de ska inte vara truchasignerade heller på nåt vis..
    Annars kan du köra dem igen samma region som konsollen 3.3 updaten ssbb och galaxy=sant
    Citat Original inlägg av Ausnen Visa Inlägg
    Jag var en av dom som klantade in 3.3...

    För mig funkar inte SMBB eller Galaxy längre.
    Jag kör med wiikey och har aldrig behövt freeloader eller nåt, har jag nån chans att kunna köra dom spelen igen utan att använda nåt program när jag ska starta upp spelen?

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Det är lugnt nu..

    Gjorde wiikey uppgradering till 1.9S och nu funkar båda, ibland kan den säga att den inte hittar skivan men då tar jag ut den och sätter in den igen så funkar det.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Red face Funkar inte!

    Hej Alla

    Jag har följt alla guider dvs jag har bränt med Imgburn i 2.4 på Verbatim +r DL
    Jag har ställt in layer Break på 2084960 men ändå fungerar det inte fullt ut den bootar men när det är dags att välja speltyp så säger wii att den går inte att läsa Vad är fel? ibland kommer jag lite längre

    Har någon vänlig skäl något tips!

    Följande config Wiikey med 1.9s 3.3E i wii

    Snisse

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Börja med att använda -R skivor då wii har svårt med + skivor..

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    Jag brännde på en premium +dl skiva och det funkar kanon brännde även i imgburn x4 så testa nåt annat märke av skivan kanske funkar bättre..
    Nintendo 64
    Gamecube
    Wii
    XBOX 360
    Nintendo DS
    Playstation 3

    M2N32-SLI Deluxe
    AMD 6400+
    Geforce 9800GTX 512MB
    8GB Ram PC6400
    1x74GB SATA 16MB 10000RPM

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    WiiBrickBlocker tar bort upptaderingarna , testa det ;p

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Min Wii är 3.3 nu, ochippad. Köpte den för exakt två år sedan, LEH 105...

    Har funderat på att chippa den nu, men har läst en del grejjs om att 3.3 sabbar för Wiikey, stämmer detta? Hur skulle det bli om jag chippade den nu? :S

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inga problem att chippa den, men du kan inte spela importerade spel eller göra vissa andra obskyra saker som jag inte har så stor koll på utan att nergradera först.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag har råkat uppdatera min Wii till senaste ve. tror det är 3.3. Som de flesta vet slutar många brända lir att fungera då. Då letade jag upp den senaste uppdateringen till wiikey, 1.9s och visst fungerar det. Dock inte på ssbb! Tror jag dör!!!
    Nån som har något tips?
    PS! läste i nått inlägg att nån fått ssbb att fungera med wiikey 1.9s wii 3.3. HOW MAN?

Liknande diskussioner

  1. rachet and clanket size doe smatter Funkar inte på 3.40 eo
    By wickedog in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 15:44
  2. Spel funkar inte efter WiiUpdate (Mario party 8)
    By davidos90 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 12:54
  3. RGB-kabel funkar inte som väntat
    By Troberg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 11:11
  4. Nya spel funkar inte på vanlig tv?
    By kofikalonji in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 17:55
  5. dead or alive 4 funkar men ändå inte
    By Wonderboy1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 14:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •