Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Byta flashade läsare

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18

    Byta flashade läsare

    Hej alles!
    Har en 360 med en flashad hitachi v59 som gick åt pipan häromdagen. Som tur är var det bara DVD-läsaren som pajjade. Nu är det så att jag har en gammal trasig box sedan tidigare fast med en fungerande, flashad ms25. Vad behöver man göra för att kunna köra den i min box där min hitachi satt?
    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av yokobai Visa Inlägg
    Hej alles!
    Har en 360 med en flashad hitachi v59 som gick åt pipan häromdagen. Som tur är var det bara DVD-läsaren som pajjade. Nu är det så att jag har en gammal trasig box sedan tidigare fast med en fungerande, flashad ms25. Vad behöver man göra för att kunna köra den i min box där min hitachi satt?
    Tack på förhand!
    du måste läsa ur firmware i din hitachi så du kommer åt dvdnyckeln. denna dvdnyckel ska sedan in i i firmwaren till din ms25, du måste även spoofa ms 25'an till en hitachi. kan du inte komma åt dvdnyckeln i din hitachi så är det inget att göra.. du måste ha den nyckeln.

    eftersom din hitachi är flashad så borde du ha orginal firmware någonstans, dvdnyckel finns i den.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    ok eftersom jag flashat båda har jag naturligtvis kvar orginal-fw för jag antar att det är den du menar.. Sen det här med spoofa? finns det ngn bra guide för att göra denna proceduren?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av yokobai Visa Inlägg
    ok eftersom jag flashat båda har jag naturligtvis kvar orginal-fw för jag antar att det är den du menar.. Sen det här med spoofa? finns det ngn bra guide för att göra denna proceduren?
    Titta vad jag hittade när jag använde detta: http://forum.psxcare.com/support/search.php

    http://forum.psxcare.com/support/sho...ghlight=spoofa
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Ny läsare med montering?
    By Grimmy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 12:14
  2. Byta DVD-läsare (spoofa)
    By pemani in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 12:36
  3. Byta min v.79 läsare mot Samsung.
    By Plopp99 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 15:28
  4. Byta läsare i boxen?
    By hehejaa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 10:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •