Sida 1 av 4 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 102

Diskussion: Trams flyttat från Fungerande Releaser tråden

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Sverige
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post Trams flyttat från Fungerande Releaser tråden

    Om man har boot-cd:n, behöver man ett multi-x chip då??? eller kan man spela import\backup spel med bara boot-cd:n...???

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post Trams flyttat från Fungerande Releaser tråden

    PSX'en borde fungera även med "bortbrända" punkter, så länge man inte skadat banorna eller någon komponent.

    Du måste nog lämna in den till oss för felsökning om du inte hittar felet själv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2001
    Inlägg
    59
    Respekt
    24

    Post

    Jag tror tyvärr det är så att 2 st komponenter är bortbrända... (Den komponent man löder fast #4 på modorkortet och + den som sitter parallelt med den)
    Säljer ni sådana små delar? Vet ni var man får tag på det?

  4. #4
    gubben100 Guest

    Post Trams flyttat från Fungerande Releaser tråden

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nej, det är inget fel på dem... orsaken för nuke står bakom!
    Kan hålla med att anledningen till NUKE ibland är patetisk. Men nu är det som de är ,oavsett vad int21 säger så bör man följa tex NFORCE ,om man nu inte vill slösa skivor. Hans huvudsakliga syssla torde ju vara att svara på frågan är den live säker eller inte? Knepigt att inte denna sida granskas hårdare än vad den uppenbarligen gör. Allt skrivs ju öppet även Admin skriver öppet om pirat releaser.
    Last edited by gubben100; 2008-10-03 at 23:33.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av gubben100 Visa Inlägg
    Kan hålla med att anledningen till NUKE ibland är patetisk. Men nu är det som de är ,oavsett vad int21 säger så bör man följa tex NFORCE ,om man nu inte vill slösa skivor. Hans huvudsakliga syssla torde ju vara att svara på frågan är den live säker eller inte? Knepigt att inte denna sida granskas hårdare än vad den uppenbarligen gör. Allt skrivs ju öppet även Admin skriver öppet om pirat releaser.
    de releaser jag postar är live säkra med korrekt stealth etc. därför heter tråden fungerande releaser... bara för releaser är nukade så kan de vara helt korrekta och vara live säkra. nforce är väldigt seg när det gäller uppdatering av releaser och det finns ett gäng bättre nät-dupechecks.. tex abgx, swedupe etc. kolla själv om du finner en release jag postat här som inte är live säker

  6. #6
    gubben100 Guest
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    de releaser jag postar är live säkra med korrekt stealth etc. därför heter tråden fungerande releaser... bara för releaser är nukade så kan de vara helt korrekta och vara live säkra. nforce är väldigt seg när det gäller uppdatering av releaser och det finns ett gäng bättre nät-dupechecks.. tex abgx, swedupe etc. kolla själv om du finner en release jag postat här som inte är live säker
    bara för att en relle ligger på tex swedup är den int på något vis säker. Sluta med din jävla bessevisser attidyd börja hjälp folket förutom när ni tar pröjs för de! jävla 08

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av gubben100 Visa Inlägg
    bara för att en relle ligger på tex swedup är den int på något vis säker. Sluta med din jävla bessevisser attidyd börja hjälp folket förutom när ni tar pröjs för de! jävla 08
    vad är de för problem du har? du feltolkar varenda inlägg jag skriver och ibland tror jag inte ens du förstår innehållet i det som står. sedan så hjälper jag folker på detta forum så gott jag kan.. för det andra är jag inte 08 och jobbar inte på psxcare.. du är bra att döma folk i förväg.. nu vet ju alla var du står...

  8. #8
    gubben100 Guest
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vad är de för problem du har? du feltolkar varenda inlägg jag skriver och ibland tror jag inte ens du förstår innehållet i det som står. sedan så hjälper jag folker på detta forum så gott jag kan.. för det andra är jag inte 08 och jobbar inte på psxcare.. du är bra att döma folk i förväg.. nu vet ju alla var du står...
    Ta det alltid försiktigt spec när de kommer tidiga releaser. Om någon som int21 säger de är säkert o spela med en spec reles var på allerten de är hans leverbröd att fixa till era consoller. För en dyr penning. Min poäng är och har alltid varit vill du spela live var försiktig vänta gärna en dag eller 2. vill du spara skivor exact samma sak.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av gubben100 Visa Inlägg
    Ta det alltid försiktigt spec när de kommer tidiga releaser. Om någon som int21 säger de är säkert o spela med en spec reles var på allerten de är hans leverbröd att fixa till era consoller. För en dyr penning. Min poäng är och har alltid varit vill du spela live var försiktig vänta gärna en dag eller 2. vill du spara skivor exact samma sak.
    hahaha.. du är nog den trögaste personen det här året. för din egen skull så hoppas jag att du bara har enorma läs- och förståsvårigheter.

    *pekar mot mina tidigare inlägg*

  10. #10
    gubben100 Guest
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hahaha.. du är nog den trögaste personen det här året. för din egen skull så hoppas jag att du bara har enorma läs- och förståsvårigheter.

    *pekar mot mina tidigare inlägg*
    Klaga på vad du vill men inte på några läs och skriv svårigheter lille pöjk om du skriver 5 min innan i ett annat inlägg att du inte jobbar åt psx-car skall de inte låta som någe annat senare heller. Jag vid håller ha god koll på releserna spec när de dyker upp 2 eller fler releser samma dag på samma spel ha lite is i magen int21 vet inte vad han snackar om. Eller kan du här i detta forum åxå säga att du är med i en av de främsta ringarna"FTP" så kan ju Ponten komma hämta dig imorgon.

  11. #11
    gubben100 Guest
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    Fracture_USA_XBOX360-DiPLODOCUS regionsfri, nukad för ""p2p.source" alltså inget fel på den. fungerar fint.

    Saints_Row_2_PAL_XBOX360-GRiM nukad för "m0.compression_p2p.source.read.nfo" alltså inget fel på den heller. fungerar fint.

    Saints_Row_2_PAL_PROPER_XBOX360-DiPLODOCUS nukad för "p2p.source_same.timestamp.as.the.GRiM.release " inget fel på den heller. fungerar fint.

    Saints.Row.2.PAL.XBOX360-MRN nukad för "repacked.GRiM.p2p.release_same.SS.bin.md5.has h" inget fel där heller. fungerar fint.
    Saints.Row.2.PAL.XBOX360-MRN är numera en fd säker releas den är känd för att hänga sig en proper är ute varför inte rekomenderra den åxå int!


    Så har ju alla en jäkla massa att göra

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av gubben100 Visa Inlägg
    Saints.Row.2.PAL.XBOX360-MRN är numera en fd säker releas den är känd för att hänga sig en proper är ute varför inte rekomenderra den åxå int!

    Så har ju alla en jäkla massa att göra
    läs nuke reason och förstå dem.. står klart och tydligt att alla 3 releaser är likadana då 2 av dem är repacks av GRIM, även PROPER releasen är tagen från GRIM och den är listad här. du "quot'ar" den tom, men det bryr du dig kanske inte om..

    om du har andra releaser som fungerar så kan du lista dem här istället för att gnälla över saker du knappt verkar läsa igenom. sen vad du menar med "så har ju alla en jäkla massa att göra" är väl något man ska gissa sig till kanske?

    moderator kan rensa upp denna tråden.. tack.. alldeles för mkt OT

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av gubben100 Visa Inlägg
    Klaga på vad du vill men inte på några läs och skriv svårigheter lille pöjk om du skriver 5 min innan i ett annat inlägg att du inte jobbar åt psx-car skall de inte låta som någe annat senare heller. Jag vid håller ha god koll på releserna spec när de dyker upp 2 eller fler releser samma dag på samma spel ha lite is i magen int21 vet inte vad han snackar om. Eller kan du här i detta forum åxå säga att du är med i en av de främsta ringarna"FTP" så kan ju Ponten komma hämta dig imorgon.
    bara texten talar för sig själv. jo jag kallar det läs- och skrivsvårigheter, svårigheter att förstå inlägg med faktiskt. detta är något du bör fundera över.. för alla dina inlägg är såhär och man blir rätt trött på att försöka "gissa" vad du vill ha sagt..

    man fattar inte mycket av dina texter, inga punkter, dela på stycken vad är det? byter ämne mitt i mening och för att avsluta. vad har site-rings och pontén med detta att göra?

    Citat Original inlägg av gubben100
    om du skriver 5 min innan i ett annat inlägg att du inte jobbar åt psx-car skall de inte låta som någe annat senare heller.
    hmm.. confused? var låter det så senare?

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    17
    Fan grabbar lös detta över Msn eller nåt,ni sabbar ju tråden totalt

    (jag gillar oxå det int gör )
    Last edited by Itchi; 2008-10-05 at 18:21.

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Tycker det är skitbra det int21 gör.
    Jag kollar alltid här innan jag tankar.
    Keep it up.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
    Fan grabbar lös detta över Msn eller nåt,ni sabbar ju tråden totalt

    (jag gillar oxå det int gör )
    moderator kan radera allt OT, skrev det i ett inlägg lite högre upp. tycker också det ballade ur.. nu har åsikterna legat här några dagar så bara att radera dem. sen måste jag erkänna att det är lätt att hamna OT när man har en annan åsikt och kan förklara den. shit happens.

  17. #17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT regionfri
    det här är ingen fungerande releas! Jag vill inte bråka på något vis men innan releaserna postas här bör de väll vara testade ordentligt + kollade så de inte är nukade på 1 eller annat vis.
    Gears.Of.War.2.SFV.FIX.NTSC.XBOX360-x360inT behövs för att få igång spelet ,eller kunskap om hur man fixar de utan fixen. int21 så fort du ser en releas på någon swe dupe eller dyl slänger du ut dem här. Snälla kolla upp spelen innan är du snäll. Saints Row 2 PAL XBOX360-MRN är bara 1 exempel på din okunnighet. Alla releaser är inte ok lär dig det. Använd denna tråd till spel som verkligen funkar och inget annat. Tack.

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ORGINALGUBBEN Visa Inlägg
    det här är ingen fungerande releas! Jag vill inte bråka på något vis men innan releaserna postas här bör de väll vara testade ordentligt + kollade så de inte är nukade på 1 eller annat vis.
    Gears.Of.War.2.SFV.FIX.NTSC.XBOX360-x360inT behövs för att få igång spelet ,eller kunskap om hur man fixar de utan fixen. int21 så fort du ser en releas på någon swe dupe eller dyl slänger du ut dem här. Snälla kolla upp spelen innan är du snäll. Saints Row 2 PAL XBOX360-MRN är bara 1 exempel på din okunnighet. Alla releaser är inte ok lär dig det. Använd denna tråd till spel som verkligen funkar och inget annat. Tack.
    Man behöver inte alls Gears.Of.War.2.SFV.FIX.NTSC.XBOX360-x360inT för att det ska funka.. det är bara en sfv-fil..

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ORGINALGUBBEN Visa Inlägg
    det här är ingen fungerande releas! Jag vill inte bråka på något vis men innan releaserna postas här bör de väll vara testade ordentligt + kollade så de inte är nukade på 1 eller annat vis.
    Gears.Of.War.2.SFV.FIX.NTSC.XBOX360-x360inT behövs för att få igång spelet ,eller kunskap om hur man fixar de utan fixen. int21 så fort du ser en releas på någon swe dupe eller dyl slänger du ut dem här. Snälla kolla upp spelen innan är du snäll. Saints Row 2 PAL XBOX360-MRN är bara 1 exempel på din okunnighet. Alla releaser är inte ok lär dig det. Använd denna tråd till spel som verkligen funkar och inget annat. Tack.
    hahaha.. gör jag? du är patetisk som kommer hit igen och bråkar om saker du ant. inte förstår dig på. räckte de inte med ban en gång? sfv fixen har inget med spelets funktionalitet att göra. vad är det för fel på MRN releasen nu då? den fungerar utmärkt, men är review copy..

    moderator.. rensa upp OT inläggen här.. tack

  20. #20
    Citat Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
    Man behöver inte alls Gears.Of.War.2.SFV.FIX.NTSC.XBOX360-x360inT för att det ska funka.. det är bara en sfv-fil..
    ok jag vet inte hur du använder dina filer efter du tankat ner dem! Men jag uppskattar att allt är komplett,i deta faller en bagatell. Men i fallet Saints Row 2 PAL XBOX360-MRN för att ta ett illa exempel på att ha för brådis. De spelet funkar inte online och de ger heller inte max achievements typ 200/1000 ger de. Är det verkligen ett fungerande spel? Releasen låser sig ovanligt mycket åxå.

  21. #21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hahaha.. gör jag? du är patetisk som kommer hit igen och bråkar om saker du ant. inte förstår dig på. räckte de inte med ban en gång? sfv fixen har inget med spelets funktionalitet att göra. vad är det för fel på MRN releasen nu då? den fungerar utmärkt, men är review copy..

    moderator.. rensa upp OT inläggen här.. tack
    Sluta nu! Om man skall lägga till 5 releaser var gång de släps ett nytt spel. Vad är då meningen med att ha tex en tråd om fungerande releaser? Jag vill inte bråka,bara säga att ta de lite varligt vänta med att säga "de är en fungerande releas"......

  22. #22
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hahaha.. gör jag? du är patetisk som kommer hit igen och bråkar om saker du ant. inte förstår dig på. räckte de inte med ban en gång? sfv fixen har inget med spelets funktionalitet att göra. vad är det för fel på MRN releasen nu då? den fungerar utmärkt, men är review copy..

    moderator.. rensa upp OT inläggen här.. tack
    Va då ban?

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Gears.Of.War.2.SFV.FIX.NTSC.XBOX360-x360inT behövs inte nej! Releasen fungerar alldeles utmärkt.

  24. #24
    Citat Original inlägg av Adler Visa Inlägg
    Gears.Of.War.2.SFV.FIX.NTSC.XBOX360-x360inT behövs inte nej! Releasen fungerar alldeles utmärkt.
    Jag vet vad en sfv fil är!!!!!!!!!!
    Jag vet även varför den skall följa releasen !!!!
    Är allt ok kan man ju fixa en nu själv!!!!!!!!!!!!
    Men som sagt int21 allt är inte lika enkelt som en sfv fil!
    ta de lite lugnare är du snäll.

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Vem är det som inte är lugn?
    Läs inlägg nummer 1. Tråden är till för releaser som fungerar nukade eller ej. Behövs det fixas på något sätt med releasen för att spelet ska fungera så ska det såklart skrivas ihop med releasenamnet.
    I det här fallet saknas sfv'n som bara har till uppgift att kunna kontrollera att alla rar-filer är kompletta, d.v.s. det är inget som påverkar om releasen fungerar eller ej.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av ORGINALGUBBEN Visa Inlägg
    Jag vet vad en sfv fil är!!!!!!!!!!
    Jag vet även varför den skall följa releasen !!!!
    Är allt ok kan man ju fixa en nu själv!!!!!!!!!!!!
    Men som sagt int21 allt är inte lika enkelt som en sfv fil!
    ta de lite lugnare är du snäll.
    woot?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Exessive use of !!!! signs *Lol*
    Tur att denhär tråden klipptes loss pg.av massa skitsnack

    Om en release är nukad men fungerar efter man patchat den eller lagt till de feelande filerna är den ju fungerande, om gruppen eller kotten som släppte torrentfilen inte skriver info i sin upload är det väl fel på honom inte andra eller hur.

    Knappast seriöst tycker jag själv då att inte "TESTA" att packa upp saker o bränna ut efter man packat ned innan man kastar iväg saker för uppladdning.
    Så nej jag har ingen förståelse för hur vissa filer blir korrupta om man gör rätt från början
    *Diskröta månne*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #28
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Jag laddade hem Dead.Space.PAL.XBOX360-LoCAL, men jag kan inte verifiera den mot onlinedatabasen? Bör jag vara orolig för att spela det här? Kör senaste iXtreme.

  29. #29
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Verifiera? hur menar du....menar du update förfrågan vid första start av spelet? Den uppdateringen är bara lokalt på din 360.
    Jag har inte haft några som helst problem med varken update eller achivements "what so ever".
    Har iof bara spelat igenom första kapitlet, och en bit in i andra.

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Peligroso Visa Inlägg
    Jag laddade hem Dead.Space.PAL.XBOX360-LoCAL, men jag kan inte verifiera den mot onlinedatabasen? Bör jag vara orolig för att spela det här? Kör senaste iXtreme.
    du kan inte verifiera eftersom det inte är inlagt än, bara att vänta. spelar du utanför live så är det lugnt, vill du spela på live så invänta att verifiera det för max säkerhet. om du vill vara orolig är upp till dig nu.

    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    Saints.Raw.2.PAL.RETAIL.READ.NFO.XBOX360-DNL

    Fungerar bra, med ENG / DE / SPA / IT / FR språk.
    Svenskt text i spelet dessutom.
    gamedata verkar vara korrupt på denna, dock så stämmer stealth. chansen är inte stor de görs gamedata checkar då en sådan tar lång tid.. men detta kör man på egen risk.

    abgx360 GUI says:
    Found possible game data corruption starting at 2 different offsets!
    Possible corruption was found at: 0X00FE1D800 and 0X01003B800

    Game CRC = 261AA1F0

    Game partition CRC does not match, looks like a bad rip!
    Stealth was verified but game data wasn't

Sida 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 1559
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 18:19
  2. Spela från hårddisk
    By Baffe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 10:15
  3. Ladda ner guider från http://guides.ign.com ??
    By bmansweden in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 00:00
  4. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •