Sida 1 av 4 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 112

Diskussion: Nya PSP Slim med v.3 moderkort

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    Nya PSP Slim med v.3 moderkort

    Nu är dom här, äckliga v3 moderkorten som ännu inte går att Pandoratrolla så man kan spela saker från minneskort

    Jag fick in en maskin av en kund som varit i Asienland och köpt en ny limited edition någonversonavpsp som tydligen hade v.3 moderkort i sig.
    Den kunden fick gå hem utan en moddad maskin och nu idag fick jag in en kund som köpt sin maskin på Siba och den var tydligen en v.3 den med.

    Uppdatering:
    Den 17/10 fick jag in nen ny kund i butiken med ett v3 moderkort, då upptäckte jag att V3 moderkorten är Blåtonade medans de gamla kretskorten är Gröntonade... Ingen 100% ig fakta men kanske något att tänka på
    Dock inget jag vill ta gift på men något jag uppmärksammade i butiken idag den 17/10 så ni alla som tittar här o sprider infon så kasta lite Creds till mig vettja *skratt*
    Ny info är då att det inte verkar spela roll om moderkorten är Gröna eller Blå, Biter inte våra Pandorakit så är det V3 kort.
    Bifogar lite bilder i denna tråd.


    Kartongerna ser likadana ut som vanligt

    En del av lite nummer som Cencurerats

    V3 moderkort skall ha Blå kretskort uppe vid kontaktytan till Batteriet under Batteriluckan, Gamla kretskort skall ha Gröntonade kretskort
    Dock inget jag vill ta gift på men något jag uppmärksammade i butiken idag den 17/10 så ni alla som tittar här o sprider infon så kasta lite Creds till mig vettja *skratt*




    Yttligare lite bilder på maskinen.
    Last edited by Pendragon; 2009-04-09 at 11:04.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Reserverad för bilder.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Reserverad för bilder. 2
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Tur att jag hann köpa min slim innan... Var för ca två veckor sen...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Finns det inga sätt att se om konsolen har v3 moderkort? Ser kartongen exakt likadan ut som om det varit den med de vanliga/äldre modekorten?
    Nu kommer man väl börja försöka hitta exploiter etc igen...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Ingen skillnad vad jag kan se
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    Jag har ett PSP som jag köpt under sommarlovet juni någon gång och jag undar om jag har ett V3 chipp i då? Jag köpte mitt PSP på Elgiganten i Gävle

    Hälsningar från en förvirrad psp ägare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Prova att flasha =)
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Beeny Visa Inlägg
    Jag har ett PSP som jag köpt under sommarlovet juni någon gång och jag undar om jag har ett V3 chipp i då? Jag köpte mitt PSP på Elgiganten i Gävle

    Hälsningar från en förvirrad psp ägare
    Bör inte vara, v3 har precis kommit ut på marknaden sedan månadsskiftet

    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Prova att flasha =)
    Typ Bootar inte Pandora + Jigkick batteri så är det förmodligen en v3
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Kan man se något på bilderna om att det är ett v.3? Om jag öppnar en kartong i butik, kan jag då se på den på något sätt att det e V.3?
    Var precis på väg att köpa men nu vågar man ju inte......

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Verkar inte som det
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Läste någonstans att dessa konsoller med V.3 moderkorten hade en specifik firmware i sig. 4.05 eller något sådant. Någon som vet om det kan stämma?

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Blir ju jobbigt att plocka upp en psp i affären xD
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Men köper man en på nätet så kan man skicka tillbaka den bara och ångra köpet om den har "fel" firmware. Även fast det e lite jobb....

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Min chef höjde just priset på våra PSP enheter vi har kvar
    Så alla konsoller man köper av oss är moddade o klara om inget annat skrivs.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Är det möjligt att installera ett undiluted platinum (eller vad de n hette..) chip för att få den flashbar? När man har uppgraderat dessa v3 moderkort och lyckats ha ut batteriet ur pspn eller nåt sånt, hur ska sony då kunna flasha om dom? Kan sony ha ändrat den att den ska starta om man har pandora betteri med tex firmware Fx000000 istället för 0xFFFFFFFF..

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Är det möjligt att installera ett undiluted platinum (eller vad de n hette..) chip för att få den flashbar?
    Nej den kretsen som är rätt "Stenålder" just nu fungerar bara på gamla feta PSP enheter.

    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    När man har uppgraderat dessa v3 moderkort och lyckats ha ut batteriet ur pspn eller nåt sånt, hur ska sony då kunna flasha om dom?
    Dom har egna Servicebatterier med LCD Displayer samt minneskort/serieportslösningar eller andra lösningar skall du se

    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Kan sony ha ändrat den att den ska starta om man har pandora betteri med tex firmware Fx000000 istället för 0xFFFFFFFF..
    Kan vara så att PSP enheten kräver en ny bootsignatur från minneskortet med

    Citerar från Dark_AleX:
    Why TA88v3 cannot be hacked "yet"
    This is an explanation of the security that was added in TA88v3, and which will be likely in PSP3000.

    When the PSP boots, the boot code (aka pre-ipl or ipl loader) loads the ipl from either the nand or memory stick. The IPL is splitted into pieces of 0x1000 bytes.

    First 0xA0 bytes of each block is a header for the kirk hardware command 1. It contains keys,
    the size of the cipher data, and two hashes, one for part the header itself, and another one for the body. The 0xF60 remaining bytes are the ciphered body, which will decrypt to 0xF60 plain bytes... if the hashes, which are checked by kirk hardware itself, are OK. (Note: ciphered body can actually be less than 0xF60, in this case, remaining bytes are ignored... before TA88v3) Fir

    The security of kirk hashes was destroyed by a timing attack, and the IPL became unprotected.
    What has Sony added to fix this?

    The answer can be found in 4.00+ slim ipl's. They decreased the size of the ciphered body to 0xF40 to leave 0x20 bytes at the end of each block (at offset 0xFE0).
    As stated before, these remaining bytes are ignored... in pre-ipl's of psp's prior to TA88v3, and in fact, they can be randomized and ipl will still boot in those psp's. In newest pre-ipl's, these 0x20 bytes have a meaning.

    The first 0x10 bytes is an unknown hash calculated from the decrypted block. It is deduced that is calculated from the decrypted block and not the ciphered one due to the fact that 4.01 and 4.05 have a lot of ipl blocks in common, which, when decrypted, are similar, but they are totally different in its encrypted form. In these two ipl's, this hash is same, as seen in the picture:



    The second 0x10 bytes seem also to be dependent of the decrypted body (maybe dependent of the previous 0x10 bytes too?). In the picture it can be seen that they are different in 4.01 and 4.05, but they can actually be interchanged, you can move those 0x10 bytes from the same block in 4.05 ipl to the 4.01 ipl and it will still boot; however it cannot be randomized.

    This protection also destroys any possibility of downgrading below 4.00, as these new cpu's won't be able to boot previous firmwares ipl's.

    Summary: basically, all security of newest psp cpu's rely on the secrecy of the calculation of those 0x20 bytes. If pre-ipl were dumped somehow, the security would go down TOTALLY.

    Graphic summary:


    Mer info hittar ni här när det dyker upp:
    http://www.dark-alex.org
    http://www.psp-hacks.com
    Last edited by Pendragon; 2008-10-14 at 08:46.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Jaja, det ser ju inte helt omöjligt ut att knäcka den..
    Man kanske skulle försöka fixa jobb på sonys verkstad där de utför sina unbrickningar. Och sen av en händelse råka få med sig ett batteri + minneskort hem

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Prova att flasha =)
    hah ja ska ändå snart snubbla in i PSX affär för att flasha mitt psp

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    PSP 3004 hittade jag igår på Mediamarkt, den inehöll spelet Lego Batman *Suck*
    Inget nyttigt tyckte jag, inbyggd microfon o annan hårdvara...

    Same same..
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ny uppdatering angående Moderkorten, eventuellt kan man nu se skillnaden med ögonen om man inte är Färgblind "Tänkte på Farbror Hansi"

    Första tråden är uppdaterad o mer info mommer + Bilder om någon "Farbror" vill kasta attatchmenträttigheter på mig så jag slipper ladda upp bilder på nätet o länka till här !

    Last edited by Pendragon; 2008-10-17 at 18:16.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ny uppdatering angående Moderkorten, eventuellt kan man nu se skillnaden med ögonen om man inte är Färgblind "Tänkte på Farbror Hansi"


    Första tråden är uppdaterad o mer info mommer + Bilder om någon "Farbror" vill kasta attatchmenträttigheter på mig så jag slipper ladda upp bilder på nätet o länka till här !
    Ganska svårt o hävda att de e ens egen bild när det står PSXCARE mitt på bilden..

  24. #24
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Går ju säga att det är ni som stulit bilden och att man själv tappat bort orginalet .. Men det kanske lite väl uppenbart en lögn
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Ganska svårt o hävda att de e ens egen bild när det står PSXCARE mitt på bilden..
    ? o.O
    Attatchmentsrättigheter sa han :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  26. #26
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    ? o.O
    Attatchmentsrättigheter sa han :P
    Haha läste fel Trodde han mena att vi (och andra) inte skulle ta bilden o säga att det va en själv som upptäckt skilnaden..

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Haha läste fel Trodde han mena att vi (och andra) inte skulle ta bilden o säga att det va en själv som upptäckt skilnaden..
    Hehe
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  28. #28
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    tror ni vi får se nån som lyckat fixa v.3 moderkort så vi kan köra spel med det?^^

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av anders winberg Visa Inlägg
    tror ni vi får se nån som lyckat fixa v.3 moderkort så vi kan köra spel med det?^^
    Tror inte att det kommer att komma någon mjukvaruupplåsning iaf, sony är bra på att förhindra sånt.

    Så vitt jag vet så var pandora en ren slump, så kanske.
    Men det kommer nog att dröja skulle jag säga.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  30. #30
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Tror inte att det kommer att komma någon mjukvaruupplåsning iaf, sony är bra på att förhindra sånt.

    Så vitt jag vet så var pandora en ren slump, så kanske.
    Men det kommer nog att dröja skulle jag säga.
    De va väl nån som fick me sig sonys egna pandora prylar efter service. En gång till kanske

Sida 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. hjälp ( med psp)
    By Katarina in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 18:49
  2. psp slim nand dump
    By mr.morgan in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 18:44
  3. PSP Phat - Slim
    By mve in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 07:14
  4. PSP slim med 3.72
    By xtreme_turbo in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 11:56
  5. Sony´s nya slimmade PSP har börjat tillverkas!
    By BigMac in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 08:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •