Sida 1 av 4 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 91

Diskussion: Guide - Hur du får en 360 att leva längre

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    Guide - Hur du får en 360 att leva längre

    Då många verkar ha problem med att deras 360 enheter rödringar så lägger jag upp lite info som kan hjälpa er att undvika detta fenomer mer än normalt.

    Denna guide skrivs då vi vid flertalet ggr pikat våra kunder på ett skämtsamt o snällt sätt i butiken, sist fick en kille på 10 bast dessa två bilder utskrivna.
    Den ena bilden är på hans maskin och de flesta maskiner ser ut som hans, den andra är universaltricket

    OBS! Klicka på bilderna för att se en större version!

    Problemet:


    Maskinerna är likt datorer extremt pigga på att flytta luft och även dammpartiklar, dessa samlas o sätter stopp för luftflödet i maskinerna som ni ser av bilden ovan.
    Vårt tips är att Dammsuga ofta kring konsollen och resterande av rummet, detta resulterar förhoppningsvis i att mindre damm sugs in i enheten.

    Lösningen:

    Använd denna ofta och ställ din 360 på ett luftigt ställe.
    Är du tvungen att damsuga maskinen så öppna inte den i onödan utan dammsug den försiktigt genom de håligheter som finnes på boxen.


    På förekommen anledning:
    Vi menar med detta att man skall använda Universallösningen "Dammsugare" utanför sin box och inte öppna upp sina 360 skalet om man inte vill bli av med sin garanti.
    Dammsug genom alla hål och plocka ut Hårddisken o damsug i håligheterna där med.
    Se till att strömmen är urdragen ur din 360 samt jorda dig om det går.
    Läs: Wikipedia om ämnet Statiskt elektricitet eller googla
    Last edited by Pendragon; 2008-10-11 at 13:10.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    snart har du folk som pajat deras boxar ännu mer, då de inte hade en aning om statisk elektricitet. en del vevar in dammsugare och diverse andra metallföremål som det vore grovrengöring de sysslade med..

    att införa rengöring/tork av elektronik med fläktar varannan månad är en bra början, ställ dem luftigt och med god ventilation.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    55
    Respekt
    16
    Hej har bara en fråga angående detta!

    Har hört och sett på detta forumet och på andra forum att sedan HDMI boxarna kom så har RROD felen minskat betydligt!
    Men när folk säger betydligt betyder det att man inte behöver oroa sig alls nu längre eller så? Eller är det fortfarande stor risk att få RROD?

    Som ni säkert märker så har jag aldrig fått det men har en kusin som ahr det och jag har har köpt ett xbox 360 för inte så länge sedan på elgiganten. "köpte det i mars"

    nu undrar jag.
    Hur stor risk är det att jag får RROD på min box?

    Det är en Xbox 360 Arcade HDMI alltså och den är tillverkad enligt baksidan av den
    2008-01-02 :MRF Date
    och på strömbrickan står det 175W.

    Har min box den nya kylningen och såna där nya finesser som gör att RROD försvinner?

    jag har den bra ventilerat och inga andra tekniska prylar tätt intill den föurom TV:n men den är typ 6 cm från den och sen är det 40-50 cm till väggen och jag spelar inte så jättemycket på den kanske 1-11 timmar i veckan beroende på om det kommit ut något bra spel till den som man vill spela! och jag dammsugar utsidan av den varje till varannan vecka, alltså jag öppnar inte den och kopplar alltid ut all ström från den innan jag dammsugar den har liksom kortslutigt mkt i min tid xD haha.

    Så till frågan hur stor risk är det att jag får RROD? tacksam för snabba o seriösa svar!

    ha det gött alla 360 älskare! GO 360!

    Rostad360 out!
    Last edited by Rostad360; 2008-10-10 at 01:11.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    snart har du folk som pajat deras boxar ännu mer, då de inte hade en aning om statisk elektricitet. en del vevar in dammsugare och diverse andra metallföremål som det vore grovrengöring de sysslade med..

    att införa rengöring/tork av elektronik med fläktar varannan månad är en bra början, ställ dem luftigt och med god ventilation.
    Ja ja JAg har ändrat infon i den första posten *Pöss o kram*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Pendragon, du har helt missat det där med att jag pikar vissa kunder genom att rita en dammsugare på en 5-årings vis (modell streckgubbe)...man måste dammsuga området där spelkonsollen står, för när dammet redan satt sig inne på kylflänsarna så sitter det där tills man tar isär konsollen och gör rent "på riktigt".

    Dvs damsug rummet och hyllan ofta, för när dammet åkt in i konsollen så fungerar kylningen i en xbox 360 MYCKET sämre än om den är ren och fräsch.

    Ladda upp bilderna vi tog på kylflänsarna senast, samt påsen med dammet vi tog bort...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Det är inte bara du som pikar när vi får in dammbollar

    Påsen med damm fick kunden, hann inte fota den då de kom in i butiken
    Kylflänsebilderna ligger längst upp o först i första posten
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    nu näre har gått en tid sen "Falcon" boxarna (med 65nm cpu) släpptes så undrar ja om ni på psxcare har egna erfarenheter att dela med er av ang RRoD problemet.
    tycker ni att det blivit bättre eller att problemet försvunnit helt (av egen erfarenhet), eller äre lika vanligt med falcon-boxarna som med dom tidigare som hadde 90nm teknik på både cpu+gpu...?

    fråga 2:
    funderar på att köpa en flashad box från er... anledningen till fråga ett, är att ja hellre väntar på en 360 med 65nm i både cpu+gpu om det är problem med hållbarhet på gamla boxar, eftersom dom nya ska släppas när som hellst...
    ja vill ha en box som helst ska hålla iaf i 5 år (betydligt mer än garantiperioden)...

    så nu till frågan...

    tycker ni det är värt att vänta på dom nya med kravet ja har (baserat på hur falcon fungerat än så länge)?


    SLUTLIGEN - fråga 3:

    spelar det någon roll om man har sin maskin ståendes eller ligandes?

    anledningen att ja frågar är tanken ifall det är så att det blir snevriden belastning antingen ifall man har maskinen ståendes eller liggandes, i kombination med att lödningarna blir mjukare när dom blir varmare
    detta är en stor, men kort fråga till er på psxcare (eftersom ni förstår varför RRoD brukar uppkomma)

    själv har ja maskinen liggandes och hoppas att chippen oxå är liggandes då, eftersom ja tycker rent logiskt att det borde vara mer gynsamt i dom fallen att chippen ligger kvar som dom ska trots att lödningarna blir mjuka... men ja kanske missförstått problemet med RRoD helt o hållet


    p.s. gamla C64an, vectrex o NES 8-bit som står i förrådet sen nåra år tebax verkar hålla precis hur bra som helst (typ mer än 25år)... tråkigt att nya maskiner som är mycket mer kraftfulla inte håller samma kvalitet
    Last edited by lastninja; 2009-01-04 at 02:03.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inte alls många av de nya boxarna med rrod. Någon enstaka har vi säkert sett, men det är ju helt normalt. Säkert fler vi sett med problem med dvdläsaren isåfall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Hörde att M$ hade fått in 12 st falcon som var trasiga första året, obekräftad data dock
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    tack för svaren

    vare nån som hadde nått speculativt svar på fråga 3?
    (altså, spelade det nån roll om man har konsollen ståendes eller liggandes när lödningarna blir mjukare? eller flyttar sej chippen/lödningarna på sej lika mycket oavsett vilket)
    Last edited by lastninja; 2009-01-05 at 03:36.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Hörde att M$ hade fått in 12 st falcon som var trasiga första året, obekräftad data dock
    12st är ju en väldigt liten del haha.. man kunde nästan gissat att siffrorna gällde boxar som inte fått rrod av den äldre modellen.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    12st är ju en väldigt liten del haha.. man kunde nästan gissat att siffrorna gällde boxar som inte fått rrod av den äldre modellen.
    Precis, hittade tyvärr inte några konkreta källor men men
    Last edited by Xager; 2009-01-05 at 19:35.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av lastninja Visa Inlägg
    tack för svaren

    vare nån som hadde nått speculativt svar på fråga 3?
    (altså, spelade det nån roll om man har konsollen ståendes eller liggandes när lödningarna blir mjukare? eller flyttar sej chippen/lödningarna på sej lika mycket oavsett vilket)
    Liggandes med en förhöjning som gör att konsollen kommer upp i luften en bit är nog snällast mot konsollen.
    Såg en kund som klippt till lite korkar o limmat på undersidan för att få upp den en bit från tv-bänken.

    Låt den stå luftigt o dammsug i närheten o i hålen en gång per månad minst så lär den hålla längre.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    55
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Liggandes med en förhöjning som gör att konsollen kommer upp i luften en bit är nog snällast mot konsollen.
    Såg en kund som klippt till lite korkar o limmat på undersidan för att få upp den en bit från tv-bänken.

    Låt den stå luftigt o dammsug i närheten o i hålen en gång per månad minst så lär den hålla längre.
    Då har jag en liten följdfråga på det.

    När jag har min box liggandes så läser den knappt skivor överhuvudtaget :O men när den står upp då går det som en dans varför det ???

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Rostad360 Visa Inlägg
    Då har jag en liten följdfråga på det.

    När jag har min box liggandes så läser den knappt skivor överhuvudtaget :O men när den står upp då går det som en dans varför det ???
    Priva ligg i sängen själv en vecka på en sida o se om du får liggsår

    Nej lasertraversen kanske trillar ned bättre mot mediet "förslitning på Psone var det vanligt på" men fungerar den bättre åt ett håll så får den väl bättre cirkulation med luft eller så ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16

    Cool

    Hur bra funkar dom här kylarna som man sätter på utsidan av 360 för att kyla dem? Tycker min 360 låter mycket redan som det är nu också så man vill ju ha en som är någorlunda tyst och effektiv.
    Någon som har tips på någon eller hjälper de inget?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Hur bra funkar dom här kylarna som man sätter på utsidan av 360 för att kyla dem? Tycker min 360 låter mycket redan som det är nu också så man vill ju ha en som är någorlunda tyst och effektiv.
    Någon som har tips på någon eller hjälper de inget?
    Vill du ha en tystare fläkt byt ut den som sitter i, att sätta fläkt ramp på utsidan är ungefär lika bra som att sätta en handuk över, dom motverkar effekten av fläktarna som sitter på insidan...

    Som sagt, byt ut orginal fläkten som sitter på insidan mot en tallismoon whisperfan så låter det inte lika mycket, och xboxen lyser dessutom!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16

    Cool

    Funderar på att flasha min box och har haft den sen i maj föra året och då köpte jag premium med hdmi och är rädd att den ska RRODa inom kort och då är man ju "körd" går ju att fixa med de kostar ju lite pengar om jag inte själv öppnar upp den och pillar.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Funderar på att flasha min box och har haft den sen i maj föra året och då köpte jag premium med hdmi och är rädd att den ska RRODa inom kort och då är man ju "körd" går ju att fixa med de kostar ju lite pengar om jag inte själv öppnar upp den och pillar.
    vi kan återställa den om det INTE är en liteon, och just boxarna med HDMI mår bättre och ger inte upp lika lätt så flasha på du (om du inte har en liteon)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Jag har Liteon.... =( Vad du säger är att dom jag får RROD går de inte att fixa???

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Jag har Liteon.... =( Vad du säger är att dom jag får RROD går de inte att fixa???
    får du rrod och du INTE har flashat den kan du skicka in den till MS för fix, men om du har den flashad kan vi inte återställa mjukvaran i konsollen (ännu) och därmed kan vi inte heller garantera att en flashad liteon går igenom MS garantin... vi kan inte garantera att den går igenom annars heller, men chansen är större med dom andra då det inte ligger någon ixtreme firmware på...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    får du rrod och du INTE har flashat den kan du skicka in den till MS för fix, men om du har den flashad kan vi inte återställa mjukvaran i konsollen (ännu) och därmed kan vi inte heller garantera att en flashad liteon går igenom MS garantin... vi kan inte garantera att den går igenom annars heller, men chansen är större med dom andra då det inte ligger någon ixtreme firmware på...
    Om jag skulle flasha den och jag får RROD och den inte inte skulle bli godkänd av MS och de inte fixar den. Kan ni då fixa RROD på min Liteon 360?

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Om jag skulle flasha den och jag får RROD och den inte inte skulle bli godkänd av MS och de inte fixar den. Kan ni då fixa RROD på min Liteon 360?
    Ja, men det kostar ca 1000 kr och risken är stor att det något liknande fel igen. Ta och köp en ny isf, det är mitt tips
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Att damsuga elektronik verkar farligt!!

    Vad jag förstår så kan det skapas sådana luft stömmar att statisk elektricitet uppstår.

    Jag vet att detta gäller datorer iallafall, borde även gälla spelkonsoler. Det är dock möjligt att om man endast damsugar utifrån in genom hålen så blir det inte så grymma ljuft flöden runt modekortet att det skapas någon statisk elektricitet.

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Att damsuga elektronik verkar farligt!!

    Vad jag förstår så kan det skapas sådana luft stömmar att statisk elektricitet uppstår.

    Jag vet att detta gäller datorer iallafall, borde även gälla spelkonsoler. Det är dock möjligt att om man endast damsugar utifrån in genom hålen så blir det inte så grymma ljuft flöden runt modekortet att det skapas någon statisk elektricitet.

    Som jag skrev så öppnar man inte boxen utan att bryta garantin
    Och har man en dammsugare med ESD lang o munstycke så är riskerna mindre om sugaren är jordad o slangen med.

    Hellre en ESD mördad apparat än en elektronikbrand.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Som jag skrev så öppnar man inte boxen utan att bryta garantin
    Och har man en dammsugare med ESD lang o munstycke så är riskerna mindre om sugaren är jordad o slangen med.

    Hellre en ESD mördad apparat än en elektronikbrand.
    Men en maskin som blir kass av att den sammlar damm måste ju ändå vara en garanti sak, särskilt när man inte får öppna maskinen.

    ESD är väll en större fråga om detta verkligen går på garanti? Sen är ju ESD skada klurig, det tar oftast ett tag innan felet verkligen uppstår.

    Vad har förresten "dammsugare med ESD lang o munstycke" att göra med om det bildas luftströmmar mellan resestorer och transestorer som i sin tur bilder statis electricitet? Detta är ett fenomen som bildans långt utanför damsugar munstycket.

    Jag kan gå med på att damsuga runt maskinen men knappast i hålen. Sammlar den på sig damm och blir kass av det så är det MS sak att fixa ex genom att låta en öppna och ta bort det eller helt enkelt bygga filter som går att dra ut och rengöra(som vissa dator lådor har).
    Last edited by SnowJim; 2009-04-15 at 12:51.

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Men en maskin som blir kass av att den sammlar damm måste ju ändå vara en garanti sak, särskilt när man inte får öppna maskinen.
    Låter lika långsökt som att du köper en ny o ren bil o säljaren skall tävtta den åt dig. inte för att vare alek men det går inte på garantin alls.

    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    ESD är väll en större fråga om detta verkligen går på garanti? Sen är ju ESD skada klurig, det tar oftast ett tag innan felet verkligen uppstår.
    Det bästa med elektronik i dagsläge är att allt är Lackat o tar inte lika stor skada av ESD urladdningar som för 10 år sen. Hemgjorda saker är mer drabbade.

    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Vad har förresten "dammsugare med ESD lang o munstycke" att göra med om det bildas luftströmmar mellan resestorer och transestorer som i sin tur bilder statis electricitet? Detta är ett fenomen som bildans långt utanför damsugar munstycket.
    Jag tolkade det du skrev som att det uppstår urladdningar när det springer luft, därav min text. Vist det laddar lite från en dammsugare med men vidtar du lite enkla åtgärder så skall det inte vara någon fara.
    Men den röda tråden är att det är bättre att äga en dammfri maskin än en dammig som lagren i fläktarna skär på pg.av att de går trögt eller håller kvar värme på eller hur

    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Jag kan gå med på att damsuga runt maskinen men knappast i hålen. Sammlar den på sig damm och blir kass av det så är det MS sak att fixa ex genom att låta en öppna och ta bort det eller helt enkelt bygga filter som går att dra ut och rengöra(som vissa dator lådor har).
    Undrar om jag kan få Volvo att byta mina partikelfilter gratis då på min bil.... Nej jusst ja jag betalade för detta vid 23.000 mila servicen... Undrar om jag kan få pengarna tillbaka då och även få den rekondad då den är lite dammig innuti föär att krutet från mina Airbögs fick spontanutlösning i bilen när jag smällde igen dörren... Nej inte det heller.... eller mattan våtdammsugen för att värmepaketet gick o det rann ned grön glykol på mattan... nej inte dammsög de den heller fastän de bytte värmepaket o fyllde på ny Volvoglykol.

    Ja jag kör bara med orginaldelar för garantins skull men vissa saker får jag göra själv.

    Men för all del ring 020-79 11 33 o spela in samtalet o fråga, lägg upp en länk till ljudfilen hos oss sen så vet vi, se till att få Namn o avdelning på den du pratar med
    Last edited by Pendragon; 2009-04-15 at 13:20.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Jag ser det snarare som att man måste byta olja på bilen men du har inte rätt till att öppna motorhuven.

    I detta fallet ska man alltså hålla rent sin låda men man får inte öppna den?

    Gör som du vill, jag lär iallafall inte dammsuga min enhet, däremot kan jag se till att ha dammfritt runt den.

    Sammlar maskinen damm så pass mycket att det blir ett problem inom bara något år så låter det mer som en felkonstruktion vilket bör gå på garanti.

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Jag ser det snarare som att man måste byta olja på bilen men du har inte rätt till att öppna motorhuven.

    I detta fallet ska man alltså hålla rent sin låda men man får inte öppna den?

    Gör som du vill, jag lär iallafall inte dammsuga min enhet, däremot kan jag se till att ha dammfritt runt den.

    Sammlar maskinen damm så pass mycket att det blir ett problem inom bara något år så låter det mer som en felkonstruktion vilket bör gå på garanti.
    Xbox 360'ns moderkort är helt klart felkonstruerat, men dom gör inte speciellt mycket för att rätta till det utan lagar boxarna bara...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Jag ser det snarare som att man måste byta olja på bilen men du har inte rätt till att öppna motorhuven.
    Ja om du har det så så är det bara att köra in bilen på verksan. Det bör stå i det avtal och garantibevis du fick med då du köpte bilen.

    Personligen tycker jag man är bra korkad om man köper en bil man inte får mecka med själv om man inte får den meckad av tillverkaren eller försäljaren men det kanske bara är jag.

    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    I detta fallet ska man alltså hålla rent sin låda men man får inte öppna den?
    Bryter du garantisigillet upphör garantin därför Dammsuger du i boxens håligheter så gott du kan, resten tar de hand om om den rödringar min 3.år från tillverkningsdatumet, men tänk på att du inte får NY garanti mer än för Servicen för boxens reparation.

    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Gör som du vill, jag lär iallafall inte dammsuga min enhet, däremot kan jag se till att ha dammfritt runt den.
    Upp till dig om du vill drabbas av överhettning om du har skitigare hemma än andra.
    Boxar är inte bara TV-spel de fungerar som Dammsugare o Dammsamlare, är du så petig o paranoid så köp lite dammfilter eller en Suturpåse "sånt man har på sjukhus som andas jättebra men inte släpper in damm som kostar ungefär 500:- per påse o lägg boxen i. *Syrran jobbar som Syrra på SöS o gav mig den iden

    Personligen dammar jag ur min TV minst en gång per år men som gammal tekniker vet jag vad jag sysslar med.

    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Sammlar maskinen damm så pass mycket att det blir ett problem inom bara något år så låter det mer som en felkonstruktion vilket bör gå på garanti.
    Det resonemanget låter som att en dykare skulle kräva nya packningar för sina syrgastuber när de slits.. nej det var för billigt... En pekskärmslaptop som får repad skärm för att man använder den... hmm... eller em bil som får slut på bränslet efter man köpt den... eller en Dator för 25.000 som går på ström med. *Historien om Kärringen tyckte att det skulle räcka med den dyra prislappen o at den gick på atomkraft när hon ringde Datorsupporten.*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. guide för hur man bränner xbox 360 spel
    By Fripp33 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 12:59
  3. Bränna xbox 360 spel hur?
    By doublev in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 84
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 13:10
  4. Hur kan spela brända spel utan att chippa wii och xbox?
    By maddikken in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 20:21
  5. hur får jag iso o cso spel att funka ???
    By flasch in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 11:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •