Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Unreadable disc och andra frågor kring ntsc 360

  1. #1
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18

    Question Unreadable disc och andra frågor kring ntsc 360

    Köpte äntligen en amerikansk flashad 360 (hur klarade jag mig utan så länge?). Dock så fick jag problem med den från dag ett. För att förklara mitt problem på ett lite annorlunda sätt så kommer en mailkonversation med killen jag köpte den av:

    Jag:
    I´m sorry to tell that the xbox isn´t working well. I´m getting clean disk error on every game and it doesn´t matter which media i use on which speed. I think it can depend on the drive, but i´m not sure. I have a samsung ms28 on my pal box too and all games work fine on that one. I bought a cleaning dvd which did not help either and the same day i got the box the tray couldn´t close, it went in and out and in and out. But 10 minutes later it worked.

    I´m using verbatim discs, and the laser cleaning dvd did not help. How can i fix it? It feels like the tray is opening and closing a bit slower than my pal box. Is there a possibility to change the drive to a pal one and still play ntsc games?


    Han:
    I'm surprised you are getting a clean disc error because that is a new laser in there. The drive that I put in there is a Samsung MS28 as well. Let me know if that clean disc error goes away. I flashed it to run at 8x times. I wonder if it needs to be reading at a slower rate. I've never had any issues with 8x. Are you using Verbatim media for your burned games? Anything other than that, can have disc read errors.

    It opens slower because i put a smaller belt on it(it will take much longer to stretch out and your door should never not open/close). I don't know if a pal drive can be flashed to NTSC. I've never heard of doing that.


    Hoppas någon har en minsta aning om hur detta kan åtgärdas. På vissa spel får jag clean disk error efter att ha spelat en timme, andra spel fem minuter. Fallout 3 exempelvis fungerar klockrent på min PAL, men fryser till ett antal ggr på NTSC-konsollen. Säljer min mor för en välfungerande amerikansk konsoll, så HJÄLP!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    I'm surprised you are getting a clean disc error because that is a new laser in there. The drive that I put in there is a Samsung MS28 as well. Let me know if that clean disc error goes away. I flashed it to run at 8x times. I wonder if it needs to be reading at a slower rate. I've never had any issues with 8x.
    - 8x ger slöare laddtider men en tystare drive då den inte spinner upp. Dock är det inga problem alls att köra på 12x hastighet som är orginalhastigheten utan tvärtom.

    Are you using Verbatim media for your burned games? Anything other than that, can have disc read errors.
    Ehm... du skrev ju att du använde Verbatim *skratt* Vissa lasrar gillar inte vissa skivor, se mina tidigare "Ragga tjejer på krogen förklaringar".

    It opens slower because i put a smaller belt on it(it will take much longer to stretch out and your door should never not open/close). I don't know if a pal drive can be flashed to NTSC. I've never heard of doing that.
    - Kortare bälte på mortorn "Gummisnodd" spelar ingen roll för slädmekanismens utskjutning, mortorerna och kuggarna snurrar i samma hastighet ändå.

    Det låter som att du har en slö DVD helt enkelt.
    Personen i fråga verkar snubbla på frågor du redan svarat på som "Verbatim" t.ex. Varför upprepa något som är uppenbart...

    Fråga: Är det en HDMI maskin med Falconmoderkort ??
    Och satt det en Lite-On i den från början eller vad satt det för läsare i den innan han bytte ut lasern?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18
    Hej Pendragon och tack för ditt svar. Är ganska ängslig över detta.

    Det är en gammal maskin utan hdmi, så det fanns nog ingen lite-on läsare i den. Det konstiga är att jag har en elite med hdmi som har en utbytt lite-on mot en samsung ms28, och där strular det inte alls med samma spel som jag testat på ntsc-konsollen. På min ntsc-maskin så laddar det som vanligt i början, men slutar alltid med att boxen inte längre vill läsa skivan längre, som om det inte finns mer information att läsa.

    Killen jag köpte den av säger att det är en ny läsare, och att det inte borde krångla. Vad att göra? Finns det en möjlighet att byta läsare pal läsare till en ntsc konsoll?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Att skivorna fungerar bättre i din andra konsoll förklarar jag med att olika lasrar även samma modell kan vara olika känsliga för olika media ( som två killar med samma mamma som går ut o raggar brudar de kan ha olika smak för det."

    Det har hänt att vi haft dåliga batchar med nya läsare men då vi testar maskinerna innan våra kunder får dem sållar vi snabbt ut dessa, och det har inte hänt på länge länge nu då vi får våra läsare direkt från fabrik praktiskt taget

    LAser som laser, spelar ingen roll om du har en NTSC eller PAL maskin, de är universiella, deras enda uppgift är att läsa data o föra den vidare
    Så du kan enkelt byta ut den så länga firman som byter ut eller om du själv gör det läser ut nyckeln ur den gamla

    Tycker att killen du köpte den av kan skicka ned en ny laserenhet åt dig.

    Personligen skulle jag inte köpa en beggad 'NTSC box som saknar HDMI för mer än 500 kr men det är jag det JAg vet hur lätt gamla boxar rödringar om de är beggade som din verkar vara.
    Maskiner som inte spelats på brukar hålla längre om man dammsuger ofta hemma o håller den sval.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18
    hej igen pendragon du laserkunnige. i samband med den nya dashboarduppdatering och möjligheten att kunna lägga in spel på hårddisken trodde jag att det hade löst sig, men icke då. funkar kanske lite bättre nu iofs. såg förresten i en annan tråd att du hade skrivit: "Vi brukar använda en neodyniummagnet för att kontrollera att magneten sitter som den skall på de enheter som bråkar o låter "surr surr skrap" eller "Tick tick tick". min ntsc box tickar, och läser... och lägger av till slut. vad kostar det att enbart byta laser om det är det som är problemet?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Mindbomb Visa Inlägg
    hej igen pendragon du laserkunnige. i samband med den nya dashboarduppdatering och möjligheten att kunna lägga in spel på hårddisken trodde jag att det hade löst sig, men icke då. funkar kanske lite bättre nu iofs.?
    smyger in en fråga om när den kollar skivan, händer det efter du startat upp det vid random tillfällen eller vid laddningar eller vid.. etc..?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Mindbomb Visa Inlägg
    hej igen pendragon du laserkunnige. i samband med den nya dashboarduppdatering och möjligheten att kunna lägga in spel på hårddisken trodde jag att det hade löst sig, men icke då. funkar kanske lite bättre nu iofs. såg förresten i en annan tråd att du hade skrivit: "Vi brukar använda en neodyniummagnet för att kontrollera att magneten sitter som den skall på de enheter som bråkar o låter "surr surr skrap" eller "Tick tick tick". min ntsc box tickar, och läser... och lägger av till slut. vad kostar det att enbart byta laser om det är det som är problemet?
    Spelet är ju Ettor o nollor och om dessa ettor o nollor stämmer överens med orginalets Ettor o nollor och Cashen tömts o fungerar kissigt även efteråt, prova orginal till HDD med nya dash efter den 19.Nov och fungerar även det kissigt trots tömning av Cashe är det väll fel på det spelet eller något annat, ring Ms o fråga

    Limma fast magneter om de sitter lösa tar vi inget extra för om man moddar maskinen o vi ändå har den i bitar Dock kollar vi inte varenda magnet i varenda box utan mest de som uppenbarligen har problem att läsa Orginalskivor innan vi skruvar upp dem * ja vi testar alla konsoller innan vi moddar dem, fungerar de inte med orginal eller kissigt ringer vi kunderna o rådfrågar och säger att din konsoll är lite trött, det blir förmodligen inte bättre sen heller...

    Byta laser med Spoofning och eller flashning mellan 1.000 kr - 1.500 kr.
    Då får du även ett års garanti på lasern från oss förutsatt att din 360 inte agerar Dammsugare hemma o suger i för mycket damm som kan skada lasern eller maskinen överhettats.

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    smyger in en fråga om när den kollar skivan, händer det efter du startat upp det vid random tillfällen eller vid laddningar eller vid.. etc..?
    Just det är rätt vanligt att 360 enheter slöar ned sig om man kastar i en skiva innan Dashboarden laddats eller bootar kallt med en kopia i
    Märkt detta på alla konsoller jag moddat att det är ett återkommande fenomen men fungerar bättre o stabilare på de felsta gamla trötta lasrar att kasta i skivan efter Dash laddat klart.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Just det är rätt vanligt att 360 enheter slöar ned sig om man kastar i en skiva innan Dashboarden laddats eller bootar kallt med en kopia i
    Märkt detta på alla konsoller jag moddat att det är ett återkommande fenomen men fungerar bättre o stabilare på de felsta gamla trötta lasrar att kasta i skivan efter Dash laddat klart.
    vad babblar du om? jag frågade om den nya dashboarden och problemet med "unreadable disc", när den kollade efter skivan och när problemen uppstod eftersom han kör spelet från hdd.

  9. #9
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18
    det skumma är att den bootar alla spel fint. trots att jag installerade rock band 2 på hårddisken, så fryser allt efter en stund mitt i när man spelar, eller när en ny meny ska laddas. silent hill homecoming fryser när jag dött och ska välja continue. spectral force 3 spelade jag 150 minuter, och det flöt på fint.

    men visst pendragon. ska nog satsa på att byta laser. killen som sålde boxen har erbjudit sig att utan extra kostnad skicka en ny till mig.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vad babblar du om? jag frågade om den nya dashboarden och problemet med "unreadable disc", när den kollade efter skivan och när problemen uppstod eftersom han kör spelet från hdd.
    Inflikade bara lite eggstara info då jag såg ditt inlägg, tänkte det kanske kunde hjälpa då jag märkt att vissa skivor o boxar tar lite tid på sig om skivan sitter i.
    Ja jag förstog att han kör från HDD men boxen måste ju ändå läsa lite från orginalskivan "Boota" och då sitter oftast skivan i enheten vid uppstart
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Inflikade bara lite eggstara info då jag såg ditt inlägg, tänkte det kanske kunde hjälpa då jag märkt att vissa skivor o boxar tar lite tid på sig om skivan sitter i.
    Ja jag förstog att han kör från HDD men boxen måste ju ändå läsa lite från orginalskivan "Boota" och då sitter oftast skivan i enheten vid uppstart
    ja, men det var inte vid boot han fick problemet utan när han spelade, därför undrade jag när han fick det, eftersom skivan ant. läses då med. vart? laddning? etc. man kanske kunde få mer bekräftelse att skivan verifieras under spelets gång och inte bara under uppstart.

Liknande diskussioner

  1. Star Wars: The Force Unleashed
    By int21 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-25, 19:00
  2. Ett tips på dirty disc på NHL 09
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 02:34
  3. Ny 360 och garanti, fråga
    By ngore in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 09:26
  4. Put your disc in a xbxox 360 console
    By kau in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 23:16
  5. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •