Sida 54 av 55 FörstaFörsta ... 44452535455 SistaSista
Visar resultat 1 591 till 1 620 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1591
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nej, det ska inte orsaka bans, men risken finns att du blir bannad på din omoddade konsoll, skulle detta ske kan du begära bevis på att boxen dom bannat är flashad/modifierad
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #1592
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Som jag förstår det så kan Microsoft nu se firmwares = alla som har flashat och använder Xbox live kommer åka dit. Är du inte bannad är det bara en tidsfråga. Spelar ingen roll vad du spelar för proffsreleaser, de banna dig. Tyvärr!

  3. #1593
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Som jag förstår det så kan Microsoft nu se firmwares = alla som har flashat och använder Xbox live kommer åka dit. Är du inte bannad är det bara en tidsfråga. Spelar ingen roll vad du spelar för proffsreleaser, de banna dig. Tyvärr!

  4. #1594
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Jahopp, då har man torskat på en ban igen då. Ixtreme 1.6 lite-on har bara spelat orginal och 100% abgx verifierade rellar.
    Undrar om det är för att jag försökte flytta min forza3 save från min gammla bannade box?

  5. #1595
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    skulle kunna vara firmwaren, att man är live med en moddad 360 i dagsläget verkar inte vara något man ska göra... därför håller jag mig offline
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #1596
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Fråga:

    Vad är det som inte säger även när nya FW kommer att du blir bannad när du går online med nya FW?. Om dom nu har samlat info i 1 år och det ligger en ban på dig så borde det väll inte spel någon roll om du byter FW?.

  7. #1597
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
    Fråga:

    Vad är det som inte säger även när nya FW kommer att du blir bannad när du går online med nya FW?. Om dom nu har samlat info i 1 år och det ligger en ban på dig så borde det väll inte spel någon roll om du byter FW?.
    är du flaggad så blir du bannad oavsett firmware.

  8. #1598
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
    Fråga:

    Vad är det som inte säger även när nya FW kommer att du blir bannad när du går online med nya FW?. Om dom nu har samlat info i 1 år och det ligger en ban på dig så borde det väll inte spel någon roll om du byter FW?.
    är du flaggad blir du bannad oavsett, är du inte flaggad så blir du inte bannad... det som säger att den nya FW'n kommer vara säkrare är det faktum att man modifierat orginalet så lite som möjligt för att den enbart ska skita i att skilja på orginal och backups...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #1599
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Kan man bli flaggad om man går snabbt o testar en network connection o tittar om man är bannad lr ej?

  10. #1600
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Arit Visa Inlägg
    Kan man bli flaggad om man går snabbt o testar en network connection o tittar om man är bannad lr ej?
    Ja.

    Det är ingen som vet till 100% hur MS gör.
    Tycker för övrigt att alla är så inrutade på att det är via live.

    Varför inte lägga in kontrollen som sker via live direkt i dashboarden? Kanske redan är gjort? Sedan meddelas informationen nästa gång man går live. Vem vet.
    Liveloggen säger i mitt tycke ingenting. Det kan ju ske utanför live så att säga.
    Last edited by N!klas; 2009-11-16 at 17:09.

  11. #1601
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    En intressant fråga är väll om de som blivit bannade kör gold live?

  12. #1602
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    En intressant fråga är väll om de som blivit bannade kör gold live?
    Det gör ingen skillnad.

  13. #1603
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Nope, Ja hade presis tänkt köpa GOLD LIVE för att kunna spela lite i vinter, men i tisdags startade ja igång xboxen och fick upp en mycket tråkig ruta... Bannad!

    Bara vänta och se vad som händer, kan någon banna kan även någon unbanna... Bara vänta på lösning och spela offline sålänge.

  14. #1604
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Kardanmannen Visa Inlägg
    Nope, Ja hade presis tänkt köpa GOLD LIVE för att kunna spela lite i vinter, men i tisdags startade ja igång xboxen och fick upp en mycket tråkig ruta... Bannad!

    Bara vänta och se vad som händer, kan någon banna kan även någon unbanna... Bara vänta på lösning och spela offline sålänge.
    finns redan en lösning, men den fungerar inte på nuvarande dashboard, plus att man blir bannad lika fort som man unbannade boxen... det ända sättet att på ett "säkert" sätt unbanna är att hacka sig in på Xbox Live servrarna och radera alla loggarna eller liknande, men jag tvivlar på att det skulle göra någon direkt skillnad då dom med största sannolikhet har backups på allt... detta är dessutom 110% olagligt att hålla på med...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #1605
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Skickade in min 1.60 flashade 360 som fått RROD för typ en vecka sedan, den kom fram i fredags tror jag.

    Den var flashad med 1.61, inga brytmärken, liiiiiiiiiite skadat klistermärke, dock ej bannad. Nu har den legat där över helgen och är reda på väg tillbaka!, om jag kollar garantistatus så står det "garantin gäller", betyder det att den har blivit lagad/ersatt?

    Eller kan det vara så att de såg att den var flashad, skickar tillbaka den och sen efter ett par dagar uppdaterar statusen så det står att garantin inte gäller?
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  16. #1606
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Janols Visa Inlägg
    Skickade in min 1.60 flashade 360 som fått RROD för typ en vecka sedan, den kom fram i fredags tror jag.

    Den var flashad med 1.61, inga brytmärken, liiiiiiiiiite skadat klistermärke, dock ej bannad. Nu har den legat där över helgen och är reda på väg tillbaka!, om jag kollar garantistatus så står det "garantin gäller", betyder det att den har blivit lagad/ersatt?

    Eller kan det vara så att de såg att den var flashad, skickar tillbaka den och sen efter ett par dagar uppdaterar statusen så det står att garantin inte gäller?
    du ser när du får tillbaka den, dom ändrar INTE garanti status även om du blivit bannad... ända tillfället dom ändrar din garantistatus är när garantin gått ut enligt datum... helsjukt!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #1607
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du ser när du får tillbaka den, dom ändrar INTE garanti status även om du blivit bannad... ända tillfället dom ändrar din garantistatus är när garantin gått ut enligt datum... helsjukt!
    Afan :S ligger det en lapp eller något i paketet då som förklarar eller måste man köra in sladdar och allt och testa?

    fan va nervigt...
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  18. #1608
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du får den fruktade "tamper" lappen med i kartongen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #1609
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Borde man inte kunna ringa XBOX Support och fråga om den är bannad och hänvisa till serienummer?

    Man kan ju säga att man ska köpa en XBOX av en kompis som anledning.
    För är den bannad (vilket den borde vara om de upptäckt flashningen på reparationen?) så borde det väl ligga inne i kundsupports register?

    Svar uppskattas!
    Peace!
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  20. #1610
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Janols Visa Inlägg
    Borde man inte kunna ringa XBOX Support och fråga om den är bannad och hänvisa till serienummer?

    Man kan ju säga att man ska köpa en XBOX av en kompis som anledning.
    För är den bannad (vilket den borde vara om de upptäckt flashningen på reparationen?) så borde det väl ligga inne i kundsupports register?

    Svar uppskattas!
    Peace!
    MS Supporten får inte lämna ut den informationen tyvär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #1611
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    MS Supporten får inte lämna ut den informationen tyvär
    Jag har för mig att jag läst att massa folk ringt och kollat om deras konsoll är bannad?

    OM jag skulle ringa själv och fråga om min konsol är bannad, inte kan dom flagga mig för att jag gör det väl?, även om det kanske är uppenbart att jag ringer och frågar för att jag undrar om den gick igenom reparation.
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  22. #1612
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Janols Visa Inlägg
    Jag har för mig att jag läst att massa folk ringt och kollat om deras konsoll är bannad?

    OM jag skulle ringa själv och fråga om min konsol är bannad, inte kan dom flagga mig för att jag gör det väl?, även om det kanske är uppenbart att jag ringer och frågar för att jag undrar om den gick igenom reparation.
    tror inte de flaggar utan bevis i form av log eller liknande från din box, låter väldigt oseriöst. däremot har jag läst i detta forumet och på andra att supporten lämnat ut info ang. boxen, så endera gör en del support fel eller enbart är hjälpsamma. många ringer och vill veta om boxen de ska köpa är bannad.. sådana saker verkar de hjälpa till med, men igentligen så får de inte säga något om ja förstått allt rätt.

  23. #1613
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    tror inte de flaggar utan bevis i form av log eller liknande från din box, låter väldigt oseriöst. däremot har jag läst i detta forumet och på andra att supporten lämnat ut info ang. boxen, så endera gör en del support fel eller enbart är hjälpsamma. många ringer och vill veta om boxen de ska köpa är bannad.. sådana saker verkar de hjälpa till med, men igentligen så får de inte säga något om ja förstått allt rätt.
    Jag ringde in och frågade.
    Sa att jag köpt en begangad Xbox för 1 år sedan och sedan dess bara spelat offline, nu var jag sugen på att testa nya Modern Warfare 2 och ville veta om den var bannad ( eller "chippad" som ja sa för att verka dum ) innan jag pungade ut 800 för ett spel ja endast ville lira multiplayer.

    Den vart inte bannad! och är på väg hem till mig!

    WOHO!

    NU VILL JA ATT L-T SLÄPPS!
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  24. #1614
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    tror inte de flaggar utan bevis i form av log eller liknande från din box, låter väldigt oseriöst. däremot har jag läst i detta forumet och på andra att supporten lämnat ut info ang. boxen, så endera gör en del support fel eller enbart är hjälpsamma. många ringer och vill veta om boxen de ska köpa är bannad.. sådana saker verkar de hjälpa till med, men igentligen så får de inte säga något om ja förstått allt rätt.
    precis, vissa är snälla och svarar på frågan, inte alltid rakt ut typ: DU ÄR BANNAD! eller liknande, utan dom brukar säga: den xboxen skulle inte jag köpa iaf... typ...

    sen finns det dom som inte svarar alls... som säger att dom inte får säga det... man får chansa lite
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #1615
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    LT IS COMPLETE, MORE TESTING!

    SWEEET!

    Från TeamJungles Twitter!
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  26. #1616
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Janols Visa Inlägg
    LT IS COMPLETE, MORE TESTING!

    SWEEET!

    Från TeamJungles Twitter!
    Nice. Borde inte dröja alltför länge då tycker man.
    Alla heter Glenn i Göteborg!

  27. #1617
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Ric Visa Inlägg
    Nice. Borde inte dröja alltför länge då tycker man.
    Bror helt på hur lång tid checkarna tar
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  28. #1618
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Bror helt på hur lång tid checkarna tar
    du menar testen? det lär ta någon/några veckor...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #1619
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Har du bytt ut hårdvaran så har du modifierat din 360 och bryter därmed användaravtalet för xbox live.

    Microsoft bryr sig så lagom mycket om konsumentlagar osv eftersom ingen orkar ta fighten med stöd av t.ex. konsumentköplag och konsumentavtalslag.

    Alla moderna datorer inkl xbox 360 kan se hur mycket ström t.ex. fläkten förbrukar, om originalfläktarna drar 3v och din nya fläkt drar 9v så kan man rent tekniskt detektera det och därmed använda som underlag för en ban.
    Håller med dig låter hekt sjukt ju,att man inte skulle få bygga om sin xbox. det e ju dom som från början gjort nåt kraftigt fel. då +18% får RRoD.

    och som du säger varför skulle det va olagligt att flasha konsonen. om man sen bara spelar orginal online

  30. #1620
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0


    Det då väl viktigaste i din guide har du inte sagt hur man gör. Ja menar hur om det går tömmer man NAND-Minnet??

    sorry on denna fråga redan e besvarat men vem orkar läsa igenom 54 sidor för det som verkar va viktigast i guiden. så snälla om nån kan svaret svara PLZ

    Ps: man kan ju oxå undra varför denna bannvåg slår till innan kvartalsredovisningen av hur mycket dom tjänat iår. kan kanske va så att 20-30% går direkt o köper en ny xbox360. Tänk på den

Sida 54 av 55 FörstaFörsta ... 44452535455 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •