Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 53

Diskussion: Felkod E74 eller 1022

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18

    Felkod E74 eller 1022

    Jag fick detta otrevliga felmeddelande igår. Satt och lirade motogp08 när bilden pixlade ihop sig och helt plöttsligt frös. Testade och starta om så kom det upp felmeddelande E74 på skärmen. Fick sedan fram felkod 1022.

    E74: There is high chance it's a scaler chip problem (the "ANA" or "HANA" chip near the AV cable connection) it can also be caused by a faulty AV cable so check that first. In some cases it is a problem with the GPU and may be repairable by doing the x-clamp replacement (see error 0102)


    Boxen är flashad hos psxcare för ett tag sedan men tyvärr bannad på liven.
    Jag har förstått att man inte kan ringa mssupporten och få den reparerad då.

    Finns det möjlighet att xclamp funkar eller vad ska man testa(har testat nya avkablage)

    Eller ska man köpa en ny box och sidåfall byta ut läsaren på den?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Köp ny box
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    Ja man får väl göra det

    Vad är bäst?

    Köpa en arcade och byta ut driven mot den som sitter i min gamla(problemet är att den nog måste flashas om då den flashades för länge sedan) och flasha om den.
    Eller låta er modifiera en ny?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Nya saker brukar fungera bäst, men vi kan ta din gamla läsare o pytsa in i en ny 360 box med.
    Dock brukar de gamla vara lite trötta men jagar man korvören så
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    Ja det är ju sant!

    Bättre med en ny.

    En fråga till
    På xbox hemsida kan man ju felanmäla sin xbox. i mitt fall så stod det att garantitiden gått ut. Klickade vidare på länken och fyllde i vilket fel det var, sedan kom en ruta upp med betalning , (jag avbröt där)
    konsolreparation ? ej garanti ? full debitering - Xbox 360
    1 ?71.00 ?71.00
    ___________________________________
    Orderbelopp ?82.36

    Kan de fixa det eller kommer de bara skicka tillbaka den när de ser att den är bannad, flashad. Ert klistermärke sitter ju under fronten. Intressant att veta ifall
    Last edited by Douhane76; 2008-11-07 at 14:14.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
    Ja det är ju sant!

    Bättre med en ny.

    En fråga till
    På xbox hemsida kan man ju felanmäla sin xbox. i mitt fall så stod det att garantitiden gått ut. Klickade vidare på länken och fyllde i vilket fel det var, sedan kom en ruta upp med betalning , (jag avbröt där)
    konsolreparation ? ej garanti ? full debitering - Xbox 360
    1 ?71.00 ?71.00
    ___________________________________
    Orderbelopp ?82.36

    Kan de fixa det eller kommer de bara skicka tillbaka den när de ser att den är bannad, flashad. Ert klistermärke sitter ju under fronten. Intressant att veta ifall
    Jag skulle ringa Ms och säga att boxen rödringar för att få garanti i 3.år från tillverkningsdatumet på baksidan inte säga något om bildfel som det bara är ett års garanti för 020-79 11 33
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan prova att värma om lödningarna till ana/hana chippet, har hört att det hjälpt andra med samma felkod.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    Ja det skulle man kanske testa, vad skulle det kosta?? Blir det samma pris om det inte funkar??
    MVH

    Kristofer

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    500:- om det fungerar, ingen debitering om det inte fungerar, är intressant för mig att se om det fungerar. Annars hade vi tagit 350:- även om det inte fungerat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag skulle ringa Ms och säga att boxen rödringar för att få garanti i 3.år från tillverkningsdatumet på baksidan inte säga något om bildfel som det bara är ett års garanti för 020-79 11 33
    precis så gjorde ja förra veckan,sa att jag fått 3 röda lampor,ups kom dan efter o plockade upp den.sen att den är flashad och att microsoft märket är borta är ju helt annan sak.

    hur som helst så är den på väg tillbaks till mig.men hurvida den är lagad eller inte det vet jag inte. återkommer med info om det.

  11. #11
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    500:- om det fungerar, ingen debitering om det inte fungerar, är intressant för mig att se om det fungerar. Annars hade vi tagit 350:- även om det inte fungerat.

    Jag är redo att prova måste bara ha tid at skicka iväg paketet.

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av saxon29 Visa Inlägg
    precis så gjorde ja förra veckan,sa att jag fått 3 röda lampor,ups kom dan efter o plockade upp den.sen att den är flashad och att microsoft märket är borta är ju helt annan sak.

    hur som helst så är den på väg tillbaks till mig.men hurvida den är lagad eller inte det vet jag inte. återkommer med info om det.

    det sket sig som väntat faktiskt..så de får bli en arcade kasta i driven i den och sätta dit hdd.då borde det väll funka igen eller ?

    jag får ju med en ny kontroll och hdmi utgång med....dumt jag inte såg att ni hade microsoft klistermärke.då hade det ju funkat...men,men
    Last edited by saxon29; 2008-11-11 at 13:04.

  13. #13
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    Är det värt att skicka in konslen på omlödning? fick bild i 3 min idag sen kom medelandet upp igen.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    upp till dig att avgöra
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    500:- om det fungerar, ingen debitering om det inte fungerar, är intressant för mig att se om det fungerar. Annars hade vi tagit 350:- även om det inte fungerat.
    Gäller detta för mig också då eller?

  16. #16
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    min konsol är på väg till psxcare för omlödning av ana/hana chippet. Hoppas ni kan fixa min tro tjänare som har varit med i snart 3 år.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av macbang Visa Inlägg
    min konsol är på väg till psxcare för omlödning av ana/hana chippet. Hoppas ni kan fixa min tro tjänare som har varit med i snart 3 år.
    återkom med resultat. lycka till.

  18. #18
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    återkom med resultat. lycka till.
    Ok

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    hoppas du skrev ett trevligt brev och även informerade oss att du är MacBang på forumet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    hoppas du skrev ett trevligt brev och även informerade oss att du är MacBang på forumet
    Det skrev jag inte tyvärr. Men mitt namn ( Macbang )= Niklas johansson. skrev också om detta forumet i brevet där jag vill att ni ska prova löda om ana/ hana chipet.

    Har även pratat med Hansi i msn igår.

    xbox:en kommer i en wii låda.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av macbang Visa Inlägg
    xbox:en kommer i en wii låda.
    skäms du så mycket?!

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ouii Ouii
    Vi håller ögonen öppna och risken att någon kommer garva ihjäl sig då den kommer är stor
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ouii Ouii
    Vi håller ögonen öppna och risken att någon kommer garva ihjäl sig då den kommer är stor
    Tror jag säkert

  24. #24
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    skäms du så mycket?!
    ville hålla nere frakt kostnaden

  25. #25
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av saxon29 Visa Inlägg
    det sket sig som väntat faktiskt..så de får bli en arcade kasta i driven i den och sätta dit hdd.då borde det väll funka igen eller ?

    jag får ju med en ny kontroll och hdmi utgång med....dumt jag inte såg att ni hade microsoft klistermärke.då hade det ju funkat...men,men

    min sket sig som sagt...men sura till lite idag linda in skiten i filtar varma saker...lät den stå på tills den slockna..väntade par timmar starta skiten o då funkar den igen...ja trodde aldrig de skulle gå...sen hur länge de funkar de får tiden utvisa...funkat par timmar ikväll i alla fall.

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av macbang Visa Inlägg
    ville hålla nere frakt kostnaden
    Går inte posten på Vikt om man håller sig till oskrymmande paket ?

    Citat Original inlägg av saxon29 Visa Inlägg
    min sket sig som sagt...men sura till lite idag linda in skiten i filtar varma saker...lät den stå på tills den slockna..väntade par timmar starta skiten o då funkar den igen...ja trodde aldrig de skulle gå...sen hur länge de funkar de får tiden utvisa...funkat par timmar ikväll i alla fall.
    GAAAH!!!!!! FFS! "¤#%/#&/#((%&&%%* mutter...
    Lycka till med den boxen *mutter*
    Att linda in sin box i handdukar är lika smart som att vira en sopsäck runt sin lillebrors skalle o dra åt med gaffatejp för att strypa syretillförsel, ibland löser man problemet... men man kanske inte får en ny lillebror/box om man skickar på Service/Krematoriet.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #27
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Går inte posten på Vikt om man håller sig till oskrymmande paket ?



    GAAAH!!!!!! FFS! "¤#%/#&/#((%&&%%* mutter...
    Lycka till med den boxen *mutter*
    Att linda in sin box i handdukar är lika smart som att vira en sopsäck runt sin lillebrors skalle o dra åt med gaffatejp för att strypa syretillförsel, ibland löser man problemet... men man kanske inte får en ny lillebror/box om man skickar på Service/Krematoriet.
    1.den kom tillbaks från service precis nyss för att microsoft märket är/var borta.

    2.tror inte dom tar in den igen även om jag köper ett märke av er som jag såg att ni sålde efter att jag skickat in den.

    3.den var ju död vad har jag att förlora? vad skulle jag annars ha gjort utan garanti ?

    4.när den dör för gott så blir det skjutbanan och en snutt på youtube..ska bara plocka ur driven och hdd.och smälla i det i en arcade box.

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av saxon29 Visa Inlägg
    1.den kom tillbaks från service precis nyss för att microsoft märket är/var borta.
    Aha, lagade dom den borde den fått ett nytt sigill som är format som orginal eller prislapp som är grön
    Men de kanske inte lagade din box, lite förvirrad där.

    Citat Original inlägg av saxon29 Visa Inlägg
    2.tror inte dom tar in den igen även om jag köper ett märke av er som jag såg att ni sålde efter att jag skickat in den.
    HAr de lagat den en gång tar de emot den tills du slutar ringa så länge det är inom deras garantitid, en box xom nästan löpt ut garantin, felanmäler du tre dagar innan tiden tar slut så får man några månader extra per gång den åker in.
    Säg 6.månaders extra förlängd garanti från servicetillfället.
    så rasar din efter en månad är det bara ringa dem igen
    020-79 11 33

    Citat Original inlägg av saxon29 Visa Inlägg
    3.den var ju död vad har jag att förlora? vad skulle jag annars ha gjort utan garanti ?
    Garantin för RROD är förlängd till 3.år från tillverkningsdatumet, utan den garantin så ja... vår verkstad för 1.000 kr eller plocka ut läsaren o stoppa i ny.
    Dra en handduk skadar även lasern då den med bir överhettad o silikonfett o smärjningar dunstar.

    Citat Original inlägg av saxon29 Visa Inlägg
    4.när den dör för gott så blir det skjutbanan och en snutt på youtube..ska bara plocka ur driven och hdd.och smälla i det i en arcade box.
    Hojta till om du skall ut, jag är Reservare själv o har tillgång till mina vapen som är inlästa om vi är på militärområde kan bli en kul video
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #29
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Aha, lagade dom den borde den fått ett nytt sigill som är format som orginal eller prislapp som är grön
    Men de kanske inte lagade din box, lite förvirrad där.



    HAr de lagat den en gång tar de emot den tills du slutar ringa så länge det är inom deras garantitid, en box xom nästan löpt ut garantin, felanmäler du tre dagar innan tiden tar slut så får man några månader extra per gång den åker in.
    Säg 6.månaders extra förlängd garanti från servicetillfället.
    så rasar din efter en månad är det bara ringa dem igen
    020-79 11 33



    Garantin för RROD är förlängd till 3.år från tillverkningsdatumet, utan den garantin så ja... vår verkstad för 1.000 kr eller plocka ut läsaren o stoppa i ny.
    Dra en handduk skadar även lasern då den med bir överhettad o silikonfett o smärjningar dunstar.



    Hojta till om du skall ut, jag är Reservare själv o har tillgång till mina vapen som är inlästa om vi är på militärområde kan bli en kul video



    Aha, lagade dom den borde den fått ett nytt sigill som är format som orginal eller prislapp som är grön
    Men de kanske inte lagade din box, lite förvirrad där.

    nej dom lagade den inte för att märket var borta därför gjorde jag som ja gjorde.....men den funkar nu men inte läsaren..som du skrev nu hahaha fy faan....hur gör jag nu smälla in en ny läsare ? den funkar alltså men vill inte läsa.

  30. #30
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Går inte posten på Vikt om man håller sig till oskrymmande paket ?



    GAAAH!!!!!! FFS! "¤#%/#&/#((%&&%%* mutter...
    Lycka till med den boxen *mutter*
    Att linda in sin box i handdukar är lika smart som att vira en sopsäck runt sin lillebrors skalle o dra åt med gaffatejp för att strypa syretillförsel, ibland löser man problemet... men man kanske inte får en ny lillebror/box om man skickar på Service/Krematoriet.
    Jag vet att när jag sålde ett nätagg till xbox360 tog jag en stor låda= mycket större än wii lådan= fick betala 180kr då vägde paketet mindre än paketet till min 360.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Felkod 0102 - vad kan göras?
    By Molin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 14:24
  2. RROD - Felkod 0001
    By PatrikL in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 14:05
  3. Är SST 49LF020 ett "chip" eller en orginaldel?
    By frizzby in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 12:12
  4. HDMI eller HD TV Kabel
    By Eroish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 21:45
  5. Felkod 21
    By P.Bateman in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •