Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 31

Diskussion: Systemfiler till R4 Revolution V2 för SDHC och R4/R4i RTS

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    54
    Respekt
    10

    Systemfiler till R4 Revolution V2 för SDHC och R4/R4i RTS

    ================================================
    Systemfiler till R4 RTS (RLP) / R4i RTS

    De flesta R4 vi sålt sedan hösten 2009 har varit antingen

    R4 RTS (kallas även R4 RLP)
    R4i RTS (fungerar på DSi)

    Drivrutiner till dessa kort finns på
    http://www.r4rts.com (denna adress står tryckt på kartongen)
    http://www.r4rts.cn

    =================================================





    Systemfiler till R4 Revolution V2 för SDHC
    Om du har R4 Revolution V2 för SDHC så skall du använda det du hittar i denna tråd.

    Detta är inte uppdateringar till den äldre versionen av R4 DS.

    Tillverkarens hemsida är
    http://r4super.com/

    Deras downloadsida när detta skrivs är
    http://r4super.com/download.html


    Det viktigaste du behöver är senaste "Kernel", när detta skrivs är senaste filen "English-1.24.rar". Ladda hem och packa upp med t.ex. 7-Zip (http://www.7-zip.org/) så får du en katalogstruktur ungefär som nedan:

    English_1.24\English

    I den katalogen ligger följande filer/kataloger:

    _system_
    moonshl
    _DS_MENU.DAT
    _DS_MENU.INI
    _DS_MSHL.NDS

    Dessa filer/kataloger skall du lägga in i "rooten" på ditt micro-sd minneskort.

    (rooten: http://sv.wikipedia.org/wiki/MS-DOS#Katalogstruktur )


    De senaste filerna vi har tillgängliga när detta skrivs/uppdateras finns som attachments till detta inlägg. Du måste vara registrerad och inloggad i forumet för att få ladda hem dom. Du kan troligen hitta nyare versioner via länkarna ovanför.
    Attached Files Attached Files
    Soldiers of Mist

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    köpte ett R4 SDHC igår och fick det aldrig att fungera med dessa filer de länkar till här. Provade med både 1.24 och 1.25 utan resultat. Provade formatera och att lägga in på nytt, ja jag la allt i roten precis som det ska vara.fick bara upp "please put loaderxxx"...... sprang tillbaka till psxc och de hjälpte mig att installera. Såg sedan att de installerat r4i versionen vilket inte stör mig då det nu funkar. Det var också fler filer på Sd kortet för drivrutinerna än för 1.24/1.25 som jag provade med. Någon som kan svara på vad som kan gått fel? det är en vanlig Ds Lite.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    R4 korten är en riktig soppa att hålla reda på eftersom vilken tillverkare kan slänga in vad som helst för kort i paketet och sätta på ett klistermärke som det står R4 på. Jag tror vi fick en sändning nyligen som man skall använda M3:s filer på...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    har två st R4, ett original och en kopia med R4 etikett, det senare kortet fungerar inte med R4-kernel, fick samma felmeddelande som "Zertex" med please put "loader.xxx" into SD-card.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    tycker för övrigt att PSXCARE.com kunde meddela köparen när ni skickar någon skum kopia för samma pris som ett R4, åtminstone ta reda på vad det är för kort som döljer sig bakom R4-etiketten och meddela vilken kernel/systemfiler som kortet behöver.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    "skum kopia för samma pris som en R4" går ju inte att säga, för alla R4 är skumma kopior av varandra isåfall eftersom det inte finns någon original R4 längre...senaste original R4 klarade t.ex. bara 2GB minneskort...


    Vi har försökt hålla oss till två specifika R4, en som fungerar på DSi och en som inte fungerar på DSi, och lagt upp korrekta filer för dessa i forumet.

    Nu tror jag vi fick en tredje variant levererad till oss, jag hoppas någon av mina kollegor lagt upp rätt filer isåfall, annars får jag ta tag i det...jag har tagit ledigt några veckor så jag har inte full koll på sådana detaljer just precis nu...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    fick det vanliga r4 sdhc kortet att funka efter 2 kvällars jobb.. hehe

    Men R4i får jag inte ordning på. har formaterat kortet. lagt in flera olika versioner.

    Men har fått upp både den där fina xxx loading meddelandet. och nu senast efter att man startat det och tryckt på r4 ikonen så kommer det Meny på övre skärmen och inget mer sker???

    Vad gör jag?

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    har precis köpt r4 v2 men jag får upp ?MENU när jag startar maskinen har lagt in några roms och ett tema innan första gången. ska jag prova att köra utan mina egna filer?
    Last edited by ekanlk; 2009-09-02 at 08:03.

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    ?Menu

    Jag hade samma problem, fick ?Menu på den övre skärmen på en massa olika kernel filer. Men R4SDHC_R4i_v2.0_English funkar för mig. Hittade den på http://www.linfoxdomain.com/nintendo/ds/
    Kopierade över filerna (ingen root mapp behövs) och skapade en mapp, Games, där jag la mina rooms.

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen funkar säkert men nu läser datorn inte av minnes kortet :P
    jag har skickat email till psx så det går säkert att ersätta

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    datorn känner fortfarande inte av micro sd...
    HJÄLP MIG!!!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Byt märke på microsd kortet! SanDisk brukar funka

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kan vara att du kör ett HC kort i en läsare som inte har HC stöd

    SDHC korti i SD läsare "Gamla modellen" detektar inte kort alls.
    SDHC kort i HC kompatibla läsare brukar fungera bättre.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    iom att jag har vettigare saker att göra på arbetstid än att hoppas på att forumet klarar av att posta attachments (denna gång) så drar jag nu en länk till
    senaste r4 revolution v2 sdhc (svart ask med "solflagnad"-sdhc logga på ) se bild på följande länk (klicka på bilden för att ta ner systemfilerna). .och nån får gärna spegla upp den till detta fina forum och städa mitt inlägg !


    http://luma.homelinux.net/r4.html

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    OK få se om jag kan göra detta tydligt och kanske underlätta.

    Köpte för ca en vecka sedan R4i SDHC & RTS (SD-High Capacity & RealTimeSave)

    Asken är vit och kortet skeppas med en blå korthållare och MicroSD läsare.
    (Microläsaren (silverfärgad) ser ej ut som på hemsidan (genomskinlig "svart") och jag har ej fått den att fungera, jag kör Vista)

    På asken hittar man en adress till tillverkarens EN hemsida: r4rts.com
    Denna hemsida leder dock till felaktig Kernel som saknar MENU.sys.

    Istället tog jag mig genom den sidan vidare till: http://www.r4rts.cn/
    (nästan identisk sida men med rätt Kernel, då detta skrivs är senaste v. 2.4a)

    Innan jag lyckades med ovanstående prestation fick jag lite grepp om situationen. Original R4 lade ner strax innan SDHC, massor av tillverkare aspirerar nu på att ta över som "Nya" R4.

    Har du köpt ett nytt R4 kort rekommenderar jag dig därför till att söka utifrån vad du har, inte blint efter R4.. (tog mig åtskilliga timmar)

    Inspektera produktens tillbehör och eventuella serienummer efter ledtrådar till vem som är just din tillverkare =).

    Och den utlovade 100% kompatibiliteten kan jag idag titta i stjärnorna efter.
    Stöter på alla problem från: laddas ej, till: krashar till: grafikbuggar, till: omg, verkar fungera.. hoppas det fortsätter så.

    Jag är absolut inte nöjd med produkten, men hoppas det kommer en bättre kernel som löser kompatibiliteten.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Ocsid Visa Inlägg
    OK få se om jag kan göra detta tydligt och kanske underlätta.

    Köpte för ca en vecka sedan R4i SDHC & RTS (SD-High Capacity & RealTimeSave)

    Asken är vit och kortet skeppas med en blå korthållare och MicroSD läsare.
    (Microläsaren (silverfärgad) ser ej ut som på hemsidan (genomskinlig "svart") och jag har ej fått den att fungera, jag kör Vista)

    På asken hittar man en adress till tillverkarens EN hemsida: r4rts.com
    Denna hemsida leder dock till felaktig Kernel som saknar MENU.sys.

    Istället tog jag mig genom den sidan vidare till: http://www.r4rts.cn/
    (nästan identisk sida men med rätt Kernel, då detta skrivs är senaste v. 2.4a)

    Innan jag lyckades med ovanstående prestation fick jag lite grepp om situationen. Original R4 lade ner strax innan SDHC, massor av tillverkare aspirerar nu på att ta över som "Nya" R4.

    Har du köpt ett nytt R4 kort rekommenderar jag dig därför till att söka utifrån vad du har, inte blint efter R4.. (tog mig åtskilliga timmar)

    Inspektera produktens tillbehör och eventuella serienummer efter ledtrådar till vem som är just din tillverkare =).

    Och den utlovade 100% kompatibiliteten kan jag idag titta i stjärnorna efter.
    Stöter på alla problem från: laddas ej, till: krashar till: grafikbuggar, till: omg, verkar fungera.. hoppas det fortsätter så.

    Jag är absolut inte nöjd med produkten, men hoppas det kommer en bättre kernel som löser kompatibiliteten.

    Precis det du säger är det jag försöker förklara för mina kunder när jag hellre vill sälja den lite dyrare M3iZero...men av någon anledning är det fortfarande många som envisas med att "R4 is the SHIT" när det gäller flashkassetter...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Unhappy Köpt R4 idag på er rekommendation!

    Hej,

    Har nu suttit ett antal timmar och försökt få igång R4 SDHC & RTS kortet jag köpt idag. Såg dig i butiken, Hansi, men det var dina kollegor som la fram tre varianter av "kort" på disken och sa priserna. Den uppgift jag fick var att R4 inte behövde laddas med några extra drivrutiner och kostade mindre. Jag frågade varför jag då skulle ta M3 (som jag dessutom haft tidigare) när den är dyrare, blev svaret att det var någon leverentör som satt ett högt pris och att det därför var dyrare.....
    Känner mig faktiskt lurad i butiken idag, efter att ha läst denna tråd i forumet. Det är uppenbart att jag med min begränsade kunskap om denna typen av produkter skulle blivit rekommenderad en produkt som går att lita på. Synd att jag inte fick möjlighet att prata med dig Hansi!
    Får se om jag har tid och möjlighet att komma inom butiken för att byta till M3 (om ni tar emot R4 kortet igen..)

    Varför inte helt ta bort en produkt från sortimentet om ni hela tiden måste försvara den och att det näst intill är omöjligt att hålla koll på vilken version som säljs och vilken version av mjukvara som den funkar med.

    Tacksam för en återkoppling även i detta forum.

    Med förhoppning om att julklappen hinner fram i tid ändå!

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Rasmus03 Visa Inlägg
    Hej,

    Har nu suttit ett antal timmar och försökt få igång R4 SDHC & RTS kortet jag köpt idag. Såg dig i butiken, Hansi, men det var dina kollegor som la fram tre varianter av "kort" på disken och sa priserna. Den uppgift jag fick var att R4 inte behövde laddas med några extra drivrutiner och kostade mindre. Jag frågade varför jag då skulle ta M3 (som jag dessutom haft tidigare) när den är dyrare, blev svaret att det var någon leverentör som satt ett högt pris och att det därför var dyrare.....
    Känner mig faktiskt lurad i butiken idag, efter att ha läst denna tråd i forumet. Det är uppenbart att jag med min begränsade kunskap om denna typen av produkter skulle blivit rekommenderad en produkt som går att lita på. Synd att jag inte fick möjlighet att prata med dig Hansi!
    Får se om jag har tid och möjlighet att komma inom butiken för att byta till M3 (om ni tar emot R4 kortet igen..)

    Varför inte helt ta bort en produkt från sortimentet om ni hela tiden måste försvara den och att det näst intill är omöjligt att hålla koll på vilken version som säljs och vilken version av mjukvara som den funkar med.

    Tacksam för en återkoppling även i detta forum.

    Med förhoppning om att julklappen hinner fram i tid ändå!
    R4 är lättare att få igång då M3 Zero måste "flashas" först, en enkel procedur som går ut på att lägga "corefilen" på minneskortet och sedan strömsätta M3:an med en speciell medföljande kabel som tar ström från en USB-port.

    Och ja, R4 kostar mindre.

    Och kommer mina kunder till butiken och specifikt säger att dom vill ha ett "R4-kort" så får dom köpa ett "R4-kort" för regel#1 när man säljer prylar är att lyssna på vad kunden frågar efter och inte försöka sälja något annat :-)

    Frågar någon mig om ett "sånt där flashkort till DS" så går kunden ut med ett M3 i 9 fall av 10. Frågar kunden efter ett "R4" så säljer jag ett R4 och tar sedan nästa kund.

    Annars tycker jag det är helt onödigt att ha dussintals olika produkter som gör ungefär samma sak... r4/m3/acekard/iplayer/blaha/blähe osv... eller Wiikey/Argon/d2sun/d2xkey/...hade det inte varit för att det alltid är någon kund som redan bestämt sig för en specifik produkt hade jag kunnat ha ett mycket mer renodlat sortiment.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    förvirring

    Hej igen,
    Hoppas inte någon tog illa vid sig, så det inte var avsikten. Jag var frustrerad över att inte hitta rätt filer att ladda ned för att få just mitt dagsfärska kort att fungera. R4, M3 eller vad de nu kan tänkas heta. För mig är det bara bokstäver och siffror....

    Tråden i detta forum gav mig en bild av att det faktiskt är svårt, till och med för er som är experter, att hålla reda på vilka kort som är tillverkade av vem och vilka filer som funkar till respektive tillverkare. Funkade kanon att följa de instruktioner jag fick på en lapp av er för att få den "mer komplicerade" proceduren att funka med M3 kortet. Men med argument från andra sidan disken som billigare och enklare så föll självklart valet på R4.... tyvärr.

    Tips till andra som funderar på att köpa denna typen av kort. Lägg till en hundring och läs instruktionerna så får ni i alla fall ett fungerande kort som ni kan ha glädje av!!!

    PS. Tar du emot R4 för uppköp till M3?

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Rasmus03 Visa Inlägg
    Hej igen,
    Hoppas inte någon tog illa vid sig, så det inte var avsikten. Jag var frustrerad över att inte hitta rätt filer att ladda ned för att få just mitt dagsfärska kort att fungera. R4, M3 eller vad de nu kan tänkas heta. För mig är det bara bokstäver och siffror....

    Tråden i detta forum gav mig en bild av att det faktiskt är svårt, till och med för er som är experter, att hålla reda på vilka kort som är tillverkade av vem och vilka filer som funkar till respektive tillverkare. Funkade kanon att följa de instruktioner jag fick på en lapp av er för att få den "mer komplicerade" proceduren att funka med M3 kortet. Men med argument från andra sidan disken som billigare och enklare så föll självklart valet på R4.... tyvärr.

    Tips till andra som funderar på att köpa denna typen av kort. Lägg till en hundring och läs instruktionerna så får ni i alla fall ett fungerande kort som ni kan ha glädje av!!!

    PS. Tar du emot R4 för uppköp till M3?
    Din R4 måste se helt orörd ut annars måste vi dra av lite på "inbytet" för att kompensera nästa köpare av ditt kort. Men annars så går det bra att göra ett uppbyte om du inte gillar din R4.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    hej,

    nu har jag försökt att göra som det står här, men inget kommer upp.

    har försökt med följande:

    rakt upp och ner på kortet:
    _system_
    moonshl
    _DS_MENU.DAT
    _DS_MENU.INI
    _DS_MSHL.NDS
    sen en spel-fil.nds

    Svaret blev: inget Card.

    Testa sen att göra en katalog som heter
    spel: och där spel filen.

    inget card blev det.

    sen testa jag
    att ha en katalog English med dessa filer i:

    _system_
    moonshl
    _DS_MENU.DAT
    _DS_MENU.INI
    _DS_MSHL.NDS
    sen en spel-fil.nds

    även har med och utan katalogen spel.
    samma svar.

    har testat att formater om kortet. till FAT32 samma sak igen ..
    men fick samma svar ...
    har testa att göra till FAT ... men samma problem där..
    sen så testa jag att ta ner filen somm ligger på
    www.r4rts.com
    där dom jag ner : R4iSDHC.com.tw_v2.13c_English
    och även : R4_eng

    och även tagit ner dom filer som finns här.
    English-1.24
    English-1.18

    så vad är det JAG gör fel, jobbigt nu när det är snart tomte tider...
    hoppas på snabb hjälp innan kalle kommer .. och sen tomten

    Hade

    Önskar er en godjul...

    Ps. kommer att komma in till er så får ni hjälpa mig annars... i mellan dagarna.. snälla hjälp mig.. en lång bil resa blir det...

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Gh][st Visa Inlägg
    hej,

    nu har jag försökt att göra som det står här, men inget kommer upp.

    har försökt med följande:

    rakt upp och ner på kortet:
    _system_
    moonshl
    _DS_MENU.DAT
    _DS_MENU.INI
    _DS_MSHL.NDS
    sen en spel-fil.nds

    Svaret blev: inget Card.

    Testa sen att göra en katalog som heter
    spel: och där spel filen.

    inget card blev det.

    sen testa jag
    att ha en katalog English med dessa filer i:

    _system_
    moonshl
    _DS_MENU.DAT
    _DS_MENU.INI
    _DS_MSHL.NDS
    sen en spel-fil.nds

    även har med och utan katalogen spel.
    samma svar.

    har testat att formater om kortet. till FAT32 samma sak igen ..
    men fick samma svar ...
    har testa att göra till FAT ... men samma problem där..
    sen så testa jag att ta ner filen somm ligger på
    www.r4rts.com
    där dom jag ner : R4iSDHC.com.tw_v2.13c_English
    och även : R4_eng

    och även tagit ner dom filer som finns här.
    English-1.24
    English-1.18

    så vad är det JAG gör fel, jobbigt nu när det är snart tomte tider...
    hoppas på snabb hjälp innan kalle kommer .. och sen tomten

    Hade

    Önskar er en godjul...

    Ps. kommer att komma in till er så får ni hjälpa mig annars... i mellan dagarna.. snälla hjälp mig.. en lång bil resa blir det...
    Låter för mig som att kortet tyvärr är sönder, för är det fle systemfiler brukar man få upp "ERROR" eller så fryser "LOADING" , men när det står NO CARD så betyder det att iunget kort alls hittades.

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kom en kund i helgen med "no card", kikade lite och såg att ett av kontaktbenen i "slotten" på ds:en var sönderkrökt....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    R4 RTS systemfiler

    Hej.

    Jag försökte ladda hem systemfiler (2.6a) för R4 RTS idag, men officiella sidan ni länkar kräver username och password för att accessa systemfilerna på engelska.

    Har ni de nedladdade och kan attacha eller länka en spegelsajt med filerna?

    Tack på förhand

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Försökte attacha nyss, men forumet verkar inte vara i bra form för jag får inte upp dom. Username och password måste vara något tillfälligt, har aldrig råkat ut för det när vi laddat filer från r4rts.com/cn
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Det går ju inte att ladda ner kernelfilerna... har klickat på er länk till officiella sidan och klickar på att ladda ner filerna men då kommer det bara upp en massa kinesiska tecken!!!??? Hur ska jag göra för att få ner dessa filer då???
    Last edited by freska; 2009-12-30 at 21:38.

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Nu har de fixat download-länken för engelska kernel på officiella sidan, så det löste sig.

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    urk!
    nu har jag suttit i ett par timmar och försökt trassla i gång min r4 rts.
    eller iofs så får jag igång den på min dsl men det fungerar inte att starta spelen. det blir bara vitt på båda skärmarna efter att r4 loggan har kommit upp :s

    nått tips?

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kom förbi butiken med din DSL, ditt R4 RTS, och MicroSD så kan vi kolla så att det är rätt systemfiler du har, och även att det inte är något fel på kortet, är det fel system filer kan vi hjälpa dig hitta rätt, är det fel på kortet får du ett nytt (om du köpt det hos oss)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ok, jag tar och tittar förbi någon dag i veckan då.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2011-03-18, 21:01
  2. Skicka flashad 360 till ms för reperation
    By sgtprimo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 11:28
  3. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:51
  4. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  5. Ratt till 360:n - Logitech och Joytechs alternativ för 349 kr
    By Jacob80 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 10:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •