Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Senaste system filer funkar ej

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Senaste system filer funkar ej

    Hej
    Beställde och fått (29/5) ett M3 real flashkort Er och använder 4gb micro sd-kort.
    Jag hämtade hem senast system filer från http://www.handheldsources.com/M3DS/Download_M3DSR.html, men då startade inte M3 kortet. Jag provade från Er sida de senast systemfilerna men tyvärr kan jag ej packa upp dessa pga att Winrar säger att filen är skadad. Till slut hittade jag någon äldre variant G6_M3DS_R_E24.zip som det fungerade med. Är det någon som har någon aning vad detta beror på.
    Visst det fungerar bra men man vill ju gärna ha de senast uppdateringarna.

    Tackar på förhand för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad har du för version av winrar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Winrar 3.71

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Nu ha jag provat att ladda hem G6&M3DS-R_E34 igen och kör med winrar 3.80 och får samma svar när jag försöker öppna den. " D:\Apps\NDS\G6&M3DS-R_E34.zip: Oväntat avslut på arkiv"

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Tjena
    Jag får fortfarande inte igång någon senare system fil, än M3G6_DS_Real_v3.9b_E31_EuropeUSAMulti till M3 kortet som jag har köpt här. Är det någon som någon som har ett bra tips vad göra.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    hej..
    Jag köpte mitt m3real kort härifrån bara någon vecka sen, och det fungerar fint.

    Vet inte riktigt hur du gått till väga men kan beskriva hur jag gjorde så kanske du löser det.

    Börja med att ladda hem denna filen http://down.gbalpha.com/GBalpha/Softwares/F_CORE.zip , det är direktlänken till systemfilerna från handheldsources.com. Rara upp den och placera filen F_CORE.DAT ensam i ROTEN på ditt micro-sdkort.

    Stoppa in microsd-kortet i m3-kortet, efter det så tar du den inkluderade usb-ström stickan och pluggar in den i datorn och i sidan på m3kortet, se till att du pluggar in den på rätt håll. Den kommer blinka i ca30 sec. KLAR- plugga ur den.

    Sen tar du och laddar hem http://down.gbalpha.com/GBalpha/Soft...M3DS-R_M63.zip , rarar upp och placerar mappen SYSTEM i roten på minneskortet, då detta är själva systemet det kommer att ladda när du startar m3kortet i dset.

    Kontrollerade själv att rara upp filerna och det fungerar fint.
    Lyckatill

Liknande diskussioner

  1. Spel funkar bara till huvudmenyn
    By dantheman2 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 16:59
  2. Orginal funkar ej
    By Nymfoe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 14:27
  3. Assasins Creed funkar utan hårddisk???
    By phixius in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 10:57
  4. Chip som funkar till 100%
    By Jehuty in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 14:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •