Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 76

Diskussion: Ixtreme 1.5 tråden äntligen

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18

    Ixtreme 1.5 tråden äntligen

    jaha då var den efterlängtade ixtreme 1.5 släppt
    men inte hitachi den kommer i januari eller februari
    Last edited by telgetok; 2008-12-23 at 09:11.

  2. #2
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Humm vart är den släppt? Lite mer matnyttig info är välkommet

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Precis, skapar man en ny tråd ska man komma med vettig information.

    TEAM JUNGLE Presents IXtreme 1.5 firmware
    -----------------------------------------

    World first IXtreme fw for the unhackable Liteon drive!
    Also for Benq and Samsung drives!


    This has been a huge effort by everyone in Team Jungle comprising of the best talent in the world. It has been a privilege to work in the team which has enabled us to get to this point. Truly a worldwide effort and the greatest hack that i have been involved in!
    The road has been a long one:
    - getting the key serial output
    - decapping the 1319L chip
    - reading the embedded flash, very difficult!
    - decrypting fw
    - creating iXtreme
    - creating Jungleflasher GUI+tools

    Greatest teamwork eva!

    Features
    --------
    Support for Liteon DG-16D2S unhackable drive
    Flash from Windows with new Jungleflasher GUI
    Smart Inquiry cdb for enhanced spoofing - Liteon
    Enhanced c/r timing - all drives
    Enhanced disc jitter - all drives
    Enhanced spoofing support for Liteon - Samsung and Benq
    Enhanced bad angle support - all drives
    Secret Liteon MS Inquiry cdb support - Samsung and Benq
    Half Open tray on powerup for Windows inquiry/flash mode - all drives
    Disc lock/unlock cdb - Liteon Windows mode
    Drive key+serial info cdb - Liteon Windows mode
    More secure firmguard - Benq</i>

    Hitachi 1.5 is set to be released shortly. Hold onto your pants Hitachi owners! =)

    There is ALOT of new information to digest, in regards to this entire project, and the utilization of the LiteOn IXtreme firmware. With this release, also includes a new FirmTool (version 1.3), a beta version of JungleFlasher, which is a new GUI based all-in-one flash that includes a firmware tool, DVDKEY32, MTK flashing and Hitachi support. Please note that this software IS BETA and will not function 100%. Yes, there will be plenty of bugs JungleFlasher logs all errors/actions and will ask you to save a log upon exit. If you have a error please help us improve the software by emailing the log file to JungleFlasher - at - gmail - com. At this moment, we have had quirky issues in regards to VIA chipsets and flashing/reading/erasing the LiteOn drive. Please pay attention to the 2nd prompt in particular after hitting the Lite-On-Erase button. Power cycling the drive at the correct time is very important for VIA users. If the VIA polls the drive after erase, it WILL freeze/lock your computer. Tools for DOS erase/flash/key/spoof are included in this release for any users having difficulties within windows.
    JungleFlasher REQUIREMENTS:
    -PortIO32.exe - you MUST run this exe to install PortIO onto your system! (included in release)
    -.NET 2.0 or above

    Please note that at this time, IXtreme 1.5 still requires the utilization of a RS232 to TTL serial hardware, or a popular variant such as CK3 with Probe or Maximus Xtractor. This is necessary to extract the key/inquiry/identify .bin files. These files are neccessary for spoofing & gathering your key, even if you are just flashing the 1.5 IXtreme to a LiteOn drive. They contain serial information that is required for proper identification and security related issues. Note that spoofing to previous versions of IXtreme are NOT stealth, and is not supported.

    If you have a CK3 please refer to this tutorial for dvdkey extraction:
    <a href="http://team-xecuter.com/ck3/liteon_windows.htm">here</a>


    If you have a Maximus Xtractor please refer to this tutorial for dvdkey extraction:
    <a href="http://www.maximusgames.net/360xtractor.php">here</a>


    We have compiled a tutorial on flashing the Liteon drive prior to the release of JungleFlasher. Tutorial is located here:<a href="http://dwl.xbox-scene.com/iriez/lite-on.dosflash32.tutorial.pdf">here</a>

    Instructions on flashing a LiteOn with JungleFlasher are as follows:
    1: Hookup LiteON to sata port and power drive
    2: In JungleFlasher select MTK Flash 32 Tab.
    3: Select correct port (see above tutorials for figuring out the correct port)
    4: Hit Lite-On-Erase button. NOTE - This is done AFTER you have already successfully transferred your inquiry.bin / identify.bin / key.bin files!!! Please read the Prompts VERY carefully! It is important to power cycle the drive at the correct moment to prevent your computer from freezing with VIA cards.
    5: After power cycle, drive should return status 0x72 and display Flash information. If it does not, click Device ID and power cycle as prompted. If still not successful then you did not successfully erase the drive.
    6: Once Flash information is displayed, you are ready to write! Go to firmware tool 32 tab and select "Load from dump files" and select your key/inquiry/identify .bin files. Then select ix15-liteon.bin after pressing "Open Target Firmware". Press "Spoof Source To Target". Then "Save to File" and save your CFW.bin.
    7: Go back to MTK Flash 32 tab and select Write. It should automatically take the liteon firmware you loaded in the Firmware 32 tab and flash to the drive. It will automatically verify flash. If verified your done

    If write verification fails, then there is likely a issue with JungleFlasher and your sata chipset. Please use DosFlash to flash the drive with the CFW.bin with the correct spoofed information. If the drive is successfully erased, dosflash will see the flash information and will be capable of writing!

    DOS Instructions:
    You will need to have your key.bin/inquiry.bin/identify.bin handy using the windows applications! If this is the case, please use firmtool 1.3 or JungleFlasher to prepare your ix15-liteon.bin with the correct dvdkey and spoofed serial information(inquiry/identify). At this moment, DOS based dvdkey/inquiry/identify extraction is not fully supported by TEAM JUNGLE. There is DOS based instructions for the CK3 by xecuter in the tutorial above.
    1: Run L-O-Eras.EXE with the correct port specified (see tutorial above for Lite-On-Erase.exe information)
    2: Run DosFlash.exe
    3: Select correct number that represents your sata port / LiteOn drive. Note that the drive has to be successfully erased in order for DosFlash to see the drive!
    4: Select write, and choose your liteon firmare .bin that you have prepared with your dvdkey / correctly spoofed identify / inquiry data!
    5: Write, plug in drive and play xbox

    A new DosFlash will be released very shortly that will include LiteOn DVDKey extraction and dummy.bin capabilities. Note that firmtool uses dummy.bin to correctly spoof information from dumped key/inquiry/identify into other 1.5 firmwares. At this moment JungleFlasher and DVDKey32 support the dummy.bin feature!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20

    Pris?

    Vad kommer det kosta att flasha liteon och benq med ix 1,5 om man bara skickar in läsaren?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Är helt ny på det här med XBOX 360 flash. Köpte en 360 Arcade för två veckor sen. Och har sett att den är tillverkad någon gång i oktober, så vad jag har förstått är det en Lite-on läsare på den.

    Går den nu äntligen att flasha, eller finns det ännu lite-on läsare som inte går att flasha?

    Kan jag isåfall flasha den själv?

    Uppskattar all hjälp jag kan få

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Är den här mycket säkrare än 1.4 ?

    Hur mycket kostar det att uppdatera från 1.4 till 1.5 ?

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Det är nu man blir riktigt glad att man höll sig lugn och inte spoofade sin låda. Attans va skönt!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har testat på ett par lite-on nu, benq å samsung testar vi senare idag eller efter helgen.

    Flashning benq/samsung 500:-
    Flashning liteon 700:-
    Uppdatering 350:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Jag har en Hitatchi. ;-)

    Finns det någon förklarande lista för 1.4 -> 1.5.
    Vet att det finns en lista men den säger inte så mycket.

    [00:14] <c4eva> 1.5 - open tray power on support for windows inquiry/fw unlock mode
    [00:14] <c4eva> 1.5 - enhanced "bad angle" support
    [00:15] <c4eva> 1.5 - single speed only (12x)
    [00:15] <c4eva> 1.5 - enhanced SS support for spoofing
    [00:16] <c4eva> 1.5 - more secure firmguard - benq only
    [00:18] <c4eva> 1.5 - Benq 6039 (1319L) version!

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Då blir de att flasha några lite-ons och uppdatera sin egna samsung
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jag har erase'at en lite-on med jungleflash, men när jag skulle power-cycla så hängde sig datorn (Som dom varnade för när man kör med VIA chipset). Och nu, så fort jag ger läsarn ström så hänger sig datorn. Jag har sataportar "onboard" också som är av märket Intel, men hur hittar jag vilken port läsarn är på, nu när den verkar vara/är raderad?

    Nån som har något tips på hur jag ska göra?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla liteon är f-n inte lika att göra, jag har gjort något dussin och flera drivar har jag fått gå ut till dos för att göra erase innan det fungerat.

    Så kör L-O-Eras.EXE DITTPORTNUMMER DINSERIEPORTSNUMMER från DOS så borde det lösa sig.

    If all else fails, skicka hit dvdläsaren så hjälper jag dig med den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Precis, efter en hel timmes svärande så provade jag i DOS, och då funkade det skitbra...

    TTänka sig att DOS är pålitligare än xp?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Precis, efter en hel timmes svärande så provade jag i DOS, och då funkade det skitbra...

    TTänka sig att DOS är pålitligare än xp?
    Dos är betydligt mindre krångligt att göra än XP och har funnits mycket längre.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jo, förstår egentligen inte varför jag tjurade på med att flasha i Windows. Både BenQ och Samsung brukar jag ju flasha i DOS och det funkar ju bra så...

    Ganska irriterande dock att hela datorn hängde sig så fort en erase'ad liteon kopplades in.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Jo, förstår egentligen inte varför jag tjurade på med att flasha i Windows. Både BenQ och Samsung brukar jag ju flasha i DOS och det funkar ju bra så...

    Ganska irriterande dock att hela datorn hängde sig så fort en erase'ad liteon kopplades in.
    That's windows...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Dos är betydligt mindre krångligt att göra än XP och har funnits mycket längre.
    DOS rokkar, har jag alltid sagt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Tänkte uppdatera till iX 1.5 imorgon på min BenQ läsare genom DOS

    När jag redan har iX 1.4 behöver jag dumpa Keyen igen eller ska jag bara flasha läsaren direkt?.

    DVS ska man bara skriva fBen? eller vad kommandot blir på denna iXtreme version.

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Sverige
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Rs232

    Tjena e ny på sidan..
    Jag undrar var man kan hitta detta verktyget..
    RS232 to TTL serial hardware ( Ixtreme 1.5 )
    Eller behöver inte jag det proget...???
    Och God Jul alla...
    Last edited by boule; 2008-12-23 at 23:54.

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    tja alla

    jag har benq 1.4.1 och undrar om de är "säkrare" att gå upp till 1.5 eller om de igentligen inte ger nått, jag får ju lämna in min för att fixa de så de kostar en slant. så skulle vara glad o veta om de ger nått, stabilare eller liknande tack

    psxcare finns la bara i stokholm ? hade varin nice om ni var i göteborg med

    god jul för de är ju faktist jul nu
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

    Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av DrMyxo Visa Inlägg
    psxcare finns la bara i stokholm ? hade varin nice om ni var i göteborg med
    Posten finns i Stockholm också har jag hört.


    God jul!

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av boule Visa Inlägg
    Tjena e ny på sidan..
    Jag undrar var man kan hitta detta verktyget..
    RS232 to TTL serial hardware ( Ixtreme 1.5 )
    Eller behöver inte jag det proget...???
    Och God Jul alla...
    För att förtydliga

    "RS232 to TTL serial Hardware" är den delen av ditt flashinterface du behöver för att kunna läsa ur nycklar, serienr mm från din LITE-ON drive

    Om du har ett gammalt flashkit tex V1 eller V2 så kan du uppgradera ditt kit genom att antingen köpa ett nytt eller bygga till en RS232 till TTL omvandlare till det.(google)

    Ixtreme 1.5.1 är självaste mjukvaran som ska programmeras in i din drive.

    För att mjukvaran ska fungera OK på en LITE-ON så behövs möjligheten att läsa ur nycklar och serials mm

    Har du däremot en BENQ eller SAMSUNG så behöver du INTE ett RS232 till TTL interface för att uppdatera din drive till Ixtreme 1.5.1

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    hmm, jag har haft fullt upp idag så ja missade helt fw releasen. suttit o läst lite om det. ska beställa hem CK-lite och en probe snart tror, sen blir de att testa. får se om det går bra med via nu, tror jag flashar o erasar genom dos dock

  24. #24
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Kan någon här vara schysst och länka till någon bra sida som säljer CK3-lite och CK3-PRO? Med tanke på att PSX-care inte fått in dom så. Vill ju spela
    Skicka gärna PM så vi inte "stjäl" för många eventuella kunder utav PSX-care.

    GOD JUL på Er gott folk!

  25. #25
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Testat www.google.com ?

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    hmm, jag har haft fullt upp idag så ja missade helt fw releasen. suttit o läst lite om det. ska beställa hem CK-lite och en probe snart tror, sen blir de att testa. får se om det går bra med via nu, tror jag flashar o erasar genom dos dock
    *Psst* Vi byglar fortfarande *Stoor smiley*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #27
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Kan PSXcare flasha om Lite-On i butik?

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Acabftp Visa Inlägg
    Kan PSXcare flasha om Lite-On i butik?
    Ja
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  29. #29
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Flashade min BenQ just.

    Märker att det är betydligt högre surr från DVDn med 12x hastighet.

    Dock inte lika mycke oljud från DVDn som det var förut. För BenQ får som ett hackande ljud från driven.

    Är det samma för er andra BenQ användare?

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Kan någon här vara schysst och länka till någon bra sida som säljer CK3-lite och CK3-PRO? Med tanke på att PSX-care inte fått in dom så. Vill ju spela
    Skicka gärna PM så vi inte "stjäl" för många eventuella kunder utav PSX-care.

    GOD JUL på Er gott folk!
    Dom kom in för över en vecka sedan...
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=943
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Fundering kring ixtreme 1.4
    By Palanor in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 13:53
  2. iXtreme 1.2 vs iXtreme 1.4 livesäkert?
    By slatdjana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 19:20
  3. ixtreme 1.2 samsung
    By kallep88 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 13:15
  4. Vilka når man med ixtreme?
    By CorelBlue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-20, 13:01
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •