Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Låsa upp hd

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Låsa upp hd

    Hej! råkade låsa min hd i mitt xbox och fick en kod teamassembly men hur kan jag låsa den igen ? för jag kommer inte in på mitt xbox. får endast upp en ruta där det står service required på olika språk och felkod 05. Snälla hjälp! =)

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Det finns verktyg för det med på Superdisc ... Skaffa den och boota, därifrån kan du hitta verktyg att låsa hdd:n med ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har testat att boota med Superdisc 3.7 rc8 och Slayer 1.6 och några andra bootdisc jag hittade på pirate, men inget funkar:S kan inte få mitt xbox till att boota nån skiva.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ingen som vet vad man ska göra? är helt borta med sånt här så förklara gärna noggrant ifall det är någon som vet vad jag ska göra. för måte låsa min xbox hd i min pc eller något för jag kan inte boota configmagic eller något. tack för svar //kricke

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Visst bränner du på bra media såsom Verbatim Dvd-r
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    just nu använde jag mig utav Benq dvd+r skivor som jag har brännt xbox spel med innan som har fungerat.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    vad har du för chipp & vilket bios har du på det?
    Om du har låst din HD så ska man iaf komma in på MSDASH om man stänger av sitt externa chip.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Det var bara softmoddat. Det var en här på forumet som skrev att man måste chippa det nu för att kunna låda upp den. stämmer detta?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Då stämmer det bra
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Låsa upp extra banor osv i Wii spel?
    By TePeL in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 14:26
  2. Låsa upp hårddisk?
    By vader in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 11:13
  3. skall packa upp rar men inte tillräckligt med utrymme
    By Tofferi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 23:11
  4. köra in orginal disken igen och låsa upp med superdisc ofarligt?
    By bleppe in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 15:30
  5. nybörjar frågor jag inte hittat med sökfunktionen
    By blåbär in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 12:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •