Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: problem med drivrutinerna psxcares VIA-kontroller

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22

    problem med drivrutinerna psxcares VIA-kontroller

    jag antar att kortet ska gå att användas när man ska flasha lite-on. då jag inte gjort det än.

    men nu när jag försöker installera enligt noob guiden, så ber den mig ta bort alla drivrutiner. vilket jag gjort genom att avinstallera, och manuellt ta bort viamraid.sys.

    men har jag missat något? hur vet jag vilka filer jag ska ta bort utom den? för när jag startar om burken hittar den kortet igen. och jag hade precis installerat kortet i den datorn med drivrutinerna som fanns på forumet.

    så hjälp, hur ska jag göra för att få den att ta bort och installera rätt filer?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    är det installerat så är det. för det mesta behöver man inte lägga in drivrutiner som är med, de är ofta out of date ändå. windows brukar installera kort som dessa automatisk och drivrutinerna ligger ofta med windows. tycker du inte om dina drivrutiner så kan du leta upp de nyaste via google. ditt kort verkar fungera, och det är väl meningen?

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Ladda ner drivrutinpaketet Via Hyperion Pro v5.17A ... detta är inte den senaste men den som verkar stabilast. Du behöver bara installera RAID-drivrutinen.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kör från DOS...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    hansi: ska göra det. men vill ändå att de ska fungera i win med. plus att ja måste kolla vilket kommande man skriver i dos ;P

    int21: men vad jag förstått så ska man avinstallera så kortet inte hittas av win.så det ploppar upp som ett frågetecken i enhetshanteraren. och att man ska använda port io 32 drivrutinerna för att installera drivrutiner. eler är jag bakom flötet nu? :P

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du skall använda porto i/o ISTÄLLET för att installera drivrutiner.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Här funkar både och.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du skall använda porto i/o ISTÄLLET för att installera drivrutiner.
    precis. det är vad jag förstått. nu är min fråga hur jag får bort ALLA drivrutiner. för den vägrar få bort dom. enda filen jag lyckas ta bort är viamraid.sys om den heter så inte helt 100.

    skulle vara tacksam om någon kunde tipsa om hur drivisarna försvinner

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    precis. det är vad jag förstått. nu är min fråga hur jag får bort ALLA drivrutiner. för den vägrar få bort dom. enda filen jag lyckas ta bort är viamraid.sys om den heter så inte helt 100.

    skulle vara tacksam om någon kunde tipsa om hur drivisarna försvinner
    kika i c:\windows\system32\dllcache , c:\windows\system32\ReinstallBackups , C:\WINDOWS\Driver Cache tänk på att vissa av dessa kataloger kan vara dolda. sen är det bara att rensa, det är här windows installerar dina drivrutiner ifrån när du installerat programvaran en gång. installerar du programvara, sen avinstallerar den och startar om datorn är det stor chans den hittar drivrutiner härifrån och installerar den automatisk igen, vilket man inte vill. när du rensat backup drivrutinerna för kortet så avinstallerar till sist kortet.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    okej, tack för hjälpen. visste verkligen inte var de låg. hör av mig när jag provat.

  11. #11
    dragonslayer Guest
    jag fick radera mina filer från dos med NTFSDOS
    Jag kör Vista Ultimate

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    får faen inte till det försökt o rota igenom mapparna, leta efter filerna i program och install mappen, som jag dessutom tog bort. men ändå ploppar den tillbaka. formatering here we come (: ska ändå bara ha kortet till flashning så. (:

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    får faen inte till det försökt o rota igenom mapparna, leta efter filerna i program och install mappen, som jag dessutom tog bort. men ändå ploppar den tillbaka. formatering here we come (: ska ändå bara ha kortet till flashning så. (:
    varför är det så viktigt att ta bort drivrutinerna? de ligger där jag visade förövrigt hehe.. formatering kommer inte lösa det, för ditt nyinstallerade windows kommer hitta kortet direkt och då sitter du där igen. orka formatering när det finns ghost- och image-backuper för det andra.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    int21: nej det gjorde inte windows, den hittade ju enbart kortet som RAID-enhet (?)

    och en till fråga. någon som kör med windows och använder jungleflasher som haft problem med att det fryser sig i windows? måste göra i ordning lite på en annan disk och så känns de som.

    har en gammal xbox 8gb disk liggande som man kan lägga som prep disk ^^

  15. #15
    dragonslayer Guest
    problemet med frysningar får man om man har drivrutin installerad.. windows pollar ju driven då...

    utan drivrutin så har man inte det problemet..

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    problemet med frysningar får man om man har drivrutin installerad.. windows pollar ju driven då...

    utan drivrutin så har man inte det problemet..
    det där stämmer inte till 100% vissa datorer fryser sig utan drivrutiner också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    *felpost*, haha!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    *felpost*, haha!
    du vet, du kan deleta det har jag lärt mig göra o.O gå in på "redigera" och välj "Delete Message" istället för "Do Not Delete Message" bör dock lämna anledning till varför
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du vet, du kan deleta det har jag lärt mig göra o.O gå in på "redigera" och välj "Delete Message" istället för "Do Not Delete Message" bör dock lämna anledning till varför
    haha, det har jag missat. av gammal vana skriver jag *felpost*. ibland händer det att man inte hinner redigera bort inlägget och då "citerar" någon stolle inlägget, som sedan är borta så blir det kaos av allt. då är det bättre att visa att det funnits där men jag "skrivit fel". kanske inte så aktuellt i dessa sammanhang, men gammal vana från min sida, hehe.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    haha, lättaste är egentligen att inte installera drivrutinen till kortet. sen behöver man inte krångla. jag har bara port i/o 32 installerat automatiskt, ingen manuell installation eller annat krångel. funkar fint

Liknande diskussioner

  1. Problem med RGB
    By erikwe in forum Konfiguration och inställningar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 02:23
  2. Problem med SSBB
    By LackOfAnatomy in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 15:38
  3. Problem med RGB
    By erikwe in forum Konfiguration och inställningar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 16:33
  4. Problem med att läsa skivor.
    By lexs in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 17:00
  5. ny router, problem med att logga in på LIVE
    By AndYBazooka in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 15:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •