Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Call of duty modern warfare

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16

    Call of duty modern warfare

    är det någon som har kunnat gjort en kopia på det spelet, alltså från en riktig köpt skiva..?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av rojaan Visa Inlägg
    är det någon som har kunnat gjort en kopia på det spelet, alltså från en riktig köpt skiva..?
    ja, vad är ditt problem? finns guider hur man gör. det är inte bara att kopiera rakt av genom att stoppa in det i din dvd och kopiera, detta gäller 360 spel om du nu tänkt det. hur tror du spelen hamnar på nätet? hehe

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    ojdå forum buggen de där är ju jag som skrivit egentligen

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    vad fan / PiGGELiN
    började undra varför jag var tvungen att vänta 30sek innan jag fick posta. hade liksom inte skrivit nåt innan.

    läste detta på vb forumet.

    http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=287654

    As of October 31st, 3.6.X will no longer receive bug fixes.

    However, with a recent finding of a significant security hole, vBulletin released version 3.6.11 patch level 1 which fixed a flaw that could allow an attacker to compromise another user's account.
    så det skadar inte att uppgradera till den eftersom det verkar vara den allra sista updaten till 3.6.x.
    Last edited by int21; 2009-01-08 at 13:53.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja, vad är ditt problem? finns guider hur man gör. det är inte bara att kopiera rakt av genom att stoppa in det i din dvd och kopiera, detta gäller 360 spel om du nu tänkt det. hur tror du spelen hamnar på nätet? hehe
    jo men saken är att när jag sätter in skivan, och försöker kopiera den till datorn så är det bara 5mb, så det ska vara eller :S :/


    Disc Information:
    Status: Complete
    Erasable: No
    Sessions: 1
    Sectors: 2*724
    Size: 5*578*752 bytes <---------(konstigt?)
    Time: 00:38:24 (MM:SS:FF)

    typ det som står

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av rojaan Visa Inlägg
    jo men saken är att när jag sätter in skivan, och försöker kopiera den till datorn så är det bara 5mb, så det ska vara eller :S :/


    Disc Information:
    Status: Complete
    Erasable: No
    Sessions: 1
    Sectors: 2*724
    Size: 5*578*752 bytes <---------(konstigt?)
    Time: 00:38:24 (MM:SS:FF)

    typ det som står
    ja, det ska vara så. men som sagt innan, det är bara inte att kopiera rakt av. du får läsa på en del om ämnet.

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26137

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showforum=135

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=523406

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja, det ska vara så. men som sagt innan, det är bara inte att kopiera rakt av. du får läsa på en del om ämnet.

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26137

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showforum=135

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=523406
    jaha bra, trodde det var något fel och bah FLIPPP!! haha

    men jag läste typ någonstans att man måste ha en kreon samsung pre flashed o shit, :/

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av rojaan Visa Inlägg
    jaha bra, trodde det var något fel och bah FLIPPP!! haha

    men jag läste typ någonstans att man måste ha en kreon samsung pre flashed o shit, :/
    japp, stämmer bra, eller en 360 läsare. samsung läsare är lätta att få tag på och billiga, kreon är lätt att hitta likaså. psxcare har 360 läsare till försäljning, 360 läsare rekommenderas.

    *edit*
    XBC AutoCopy kan underlätta.
    Last edited by int21; 2009-01-08 at 18:47.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    japp, stämmer bra, eller en 360 läsare. samsung läsare är lätta att få tag på och billiga, kreon är lätt att hitta likaså. psxcare har 360 läsare till försäljning, 360 läsare rekommenderas.

    *edit*
    XBC AutoCopy kan underlätta.
    vad menar du med 360 läsare, alltså läsare som är speciellt gjorda för xbox 360, eller själva läsaren FRÅN xboxen, vet sounds lame, men iaf..

    fresten tack, du har nästan svarat på alla mina frågor, (kanske alla t.o.m. )

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av rojaan Visa Inlägg
    vad menar du med 360 läsare, alltså läsare som är speciellt gjorda för xbox 360, eller själva läsaren FRÅN xboxen, vet sounds lame, men iaf..

    fresten tack, du har nästan svarat på alla mina frågor, (kanske alla t.o.m. )
    ja, sådana läsare som ska sitta/sitter i boxen.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    japp, stämmer bra, eller en 360 läsare. samsung läsare är lätta att få tag på och billiga, kreon är lätt att hitta likaså. psxcare har 360 läsare till försäljning, 360 läsare rekommenderas.

    *edit*
    XBC AutoCopy kan underlätta.
    nej men fattar inte vad du menade det som står ovanför, menar du att man kan bränna med själva xboxen :S?

    snälla kan du förklara :/

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av rojaan Visa Inlägg
    nej men fattar inte vad du menade det som står ovanför, menar du att man kan bränna med själva xboxen :S?

    snälla kan du förklara :/
    nej, utan använda en sådan läsare, endera köpa en löst eller skruva ur den som är i boxen för att koppla in den i din pc så du kan göra bra backuper. sedan använder du xbc autocopy för att göra en backup.

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nej, utan använda en sådan läsare, endera köpa en löst eller skruva ur den som är i boxen för att koppla in den i din pc så du kan göra bra backuper. sedan använder du xbc autocopy för att göra en backup.
    finns det någon guide eller liknande om hur man gör sånt här ?
    asså kopplar och saker.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av rojaan Visa Inlägg
    finns det någon guide eller liknande om hur man gör sånt här ?
    asså kopplar och saker.
    du kopplar in den som en vanlig dvd till din pc med skillnaden att du måste använda dig av ett connectivity kit till strömförsörjningen då den inte har vanliga pc kontakter. resten av guiderna du behöver har jag länkat till. hur du kopplar in en dvd i din pc är ingen rymdvetenskap och de klarar du nog utan guide, svårt att misslyckas med det, bara titta och koppla.

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du kopplar in den som en vanlig dvd till din pc med skillnaden att du måste använda dig av ett connectivity kit till strömförsörjningen då den inte har vanliga pc kontakter. resten av guiderna du behöver har jag länkat till. hur du kopplar in en dvd i din pc är ingen rymdvetenskap och de klarar du nog utan guide, svårt att misslyckas med det, bara titta och koppla.
    kan man ta en vanlig lite on läsare som man fick när de monterade min xbox då flashing till ite on inte fanns, eller måste xbo läsaren ha en speciell firmware, eller flash..
    hur gör man när man ska bränna, är de som en helt vanlig samsung preflashed med kreon skiten??.. eller har för mej att tråd fanns till det -.-?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av rojaan Visa Inlägg
    kan man ta en vanlig lite on läsare som man fick när de monterade min xbox då flashing till ite on inte fanns, eller måste xbo läsaren ha en speciell firmware, eller flash..
    hur gör man när man ska bränna, är de som en helt vanlig samsung preflashed med kreon skiten??.. eller har för mej att tråd fanns till det -.-?
    är inte helt 100, men jag antar lite-on ska fungera för att läsa ner backuper. samsung modell är att rekommendera både för pc eller box läsare. för pc modell måste du har kreon firmware i den men använder du box läsare så ska det fungera direkt.

    du behöver bara speciella/modifierade läsare för att göra själva backupen (läsa ner till image). du ska inte bränna med denna, det gör du med en vanlig dvd-brännare som stödjer DL skivor. samsung eller pioneer är att föredra då de gör väldigt bra resultat, speciellt med verbatim media.

    någon får rätta mig om saker ändrats den senaste tiden.

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    är inte helt 100, men jag antar lite-on ska fungera för att läsa ner backuper. samsung modell är att rekommendera både för pc eller box läsare. för pc modell måste du har kreon firmware i den men använder du box läsare så ska det fungera direkt.

    du behöver bara speciella/modifierade läsare för att göra själva backupen (läsa ner till image). du ska inte bränna med denna, det gör du med en vanlig dvd-brännare som stödjer DL skivor. samsung eller pioneer är att föredra då de gör väldigt bra resultat, speciellt med verbatim media.

    någon får rätta mig om saker ändrats den senaste tiden.
    fan, så jag kan alltså inte göra det här utan att modifierat lite on läsaren (den gamla från min xbox 360)..

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av rojaan Visa Inlägg
    fan, så jag kan alltså inte göra det här utan att modifierat lite on läsaren (den gamla från min xbox 360)..
    jo, läser du inte vad jag skriver? box läsarna behöver inte modifieras däremot pc läsare/brännare eller vad du nu använder för att läsa ner originalet med. däremot vet jag inte om lite-on läsaren hittas i windows eller kan användas eftersom den är så ny, men jag vet du kan göra det med box läsare av samsung eller hitachi modell.

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jo, läser du inte vad jag skriver? box läsarna behöver inte modifieras däremot pc läsare/brännare eller vad du nu använder för att läsa ner originalet med. däremot vet jag inte om lite-on läsaren hittas i windows eller kan användas eftersom den är så ny, men jag vet du kan göra det med box läsare av samsung eller hitachi modell.
    sorry for being lite efter hah :P

    vet inte hur man ska göra allt de här, för svårt -.-

    tack iaf

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    2 frågor, är det lätt att byta tillbaka till original firmware efter att man bytt till Kreon. sen om jag tar och lägger cod 4 på hdd och sedan gör en kopia utav discen (alltså samma sätt som nämts här) kommer då xboxen att kunna spela upp spelet med original firmware i xboxen

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    2 frågor, är det lätt att byta tillbaka till original firmware efter att man bytt till Kreon. sen om jag tar och lägger cod 4 på hdd och sedan gör en kopia utav discen (alltså samma sätt som nämts här) kommer då xboxen att kunna spela upp spelet med original firmware i xboxen
    Det är lika lätt att byta tillbaka som att flasha den. Enda skillnaden är att du måste skapa en ny originalfil om du inte har någon.

    Alltså, bara för att spelet ligger på HDDn så betyder inte det att xboxen struntar i alla säkerhetskontroller. Skivan måste fortfarande vara orginal eller stealthpatchad (kräver ixtreme)
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    2 frågor, är det lätt att byta tillbaka till original firmware efter att man bytt till Kreon. sen om jag tar och lägger cod 4 på hdd och sedan gör en kopia utav discen (alltså samma sätt som nämts här) kommer då xboxen att kunna spela upp spelet med original firmware i xboxen
    ja, byta tillbaka ska gå. nej, du måste självklart ha ixtreme i din box.

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    ok

Liknande diskussioner

  1. Call of duty 5 Multiplayer med chip
    By nidas in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 21:18
  2. Call of duty world at war...
    By codo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 19:05
  3. Call of duty 4
    By Itchi in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 18:45
  4. Call of Duty 4 - feeeeeet trailer
    By Enlund in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 09:47
  5. Call of Duty och Splinter Cell till xbox360
    By Alarinn in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 11:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •