Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: live med flashad xbox, köpa megaman

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    live med flashad xbox, köpa megaman

    Hej!

    Jag har ett flashat 360 som jag köpte och flashade för ganska länge sedan.
    Är osäker på vilken version osv, vet bara att det var förrförra sommaren den blev flashad - därmed en väldigt gammal firmwareversion antar jag.

    Det jag undrar är ifall jag kan gå in på Live och köpa Megaman 9? Är alltså inte intresserad av att spela online eller utnyttja andra Live-funktioner. Blir man fortfarande bannad? Behöver jag oroa mig för något?
    En kompis sa att jag inte behövde oroa mig, så länge jag inte hade i ett "bränt" spel samtidigt. En annan sa att det var kört för mig på Megaman 9-fronten, så länge jag använder mig av detta xbox.


    Det gör mig inte särskilt mycket om jag skulle bli bannad från Live, är inte intresserad av det egentligen. Dock tänkte jag det kunde vara klokt att göra lite efterforskningar innan jag provar. Värt att tillägga är väl även att konsolen spelat en del backups i sina dagar.


    Tacksam för svar!

    (Ursäkta om jag på något vis upprör någon genom att inte vara en mästare på allt vad forumet har att erbjuda, men läste en del innan jag startade denna tråd och hittade inget svar.)
    Last edited by gamlegalnegordo; 2009-01-15 at 20:26.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag skulle vilja säga att du är relativt säker på den fronten såvida du inte varit online tidigare och blivit bannad utan att du vet om det, jag skulle råda dig att samtidigt ladda hem codec paketet så att du kan titta på film senare (denna uppdateringen heter någonting med media uppdatering och frivillig/valfri)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack så mycket för svaret! Uppskattas verkligen.

    Blir till att klura ut hur man loggar in på Live nu då

    Kostar denna codec några sånadär poäng att ladda ner? Ska beställa lite saker från *********, så tänkte köpa med poäng tillräckligt för Megaman. Om denna uppdatering är värd nog kanske jag även skulle satsa på att skaffa den också.

    Har iofs chippat xbox som jag är extremt nöjd med, samt bra tvoutfunktioner... Men ändå :O

    Hoppas det kommer fler Megaman-spel!

  4. #4
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Codec-paketet är gratis. Räcker med att du har ett Live! Silver-account. Som alla har om man bara reggar sig.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Enda nackdelen med 360 om man kör nya NXE uppdateringen är att man om man har fler konton än ett måste vara signerad på det kontot som laddat ned den codecen, den ligger inte på boxen generellt o på alla profiler *Mutter*

    Så jag måste logga ur tjejens konto o logga in på mitt för att kika på StarTrek DS9 S3
    Vore ju smutt att vara autoinloggad eller ha samma codecbas på hela boxen.
    Förra dashboard krävde bara att en person laddat ned en codec o alla kunde då använda samma.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Enda nackdelen med 360 om man kör nya NXE uppdateringen är att man om man har fler konton än ett måste vara signerad på det kontot som laddat ned den codecen, den ligger inte på boxen generellt o på alla profiler *Mutter*

    Så jag måste logga ur tjejens konto o logga in på mitt för att kika på StarTrek DS9 S3
    Vore ju smutt att vara autoinloggad eller ha samma codecbas på hela boxen.
    Förra dashboard krävde bara att en person laddat ned en codec o alla kunde då använda samma.
    nja, både bra å dåligt. far kanske inte vill att barnen ska komma åt olämpliga våldsamma xvid filer som ligger där. iåfs så borde man inte lägga sådana filmer öppet heller om de är så olämpliga, men tankesättet duger nog, haha. förövrigt bör du byta tjej om hon inte är bra nog att för spela på din profil.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Man kan autologga in, try bara på mittenknappen på handkontrollen
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  8. #8
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nja, både bra å dåligt. far kanske inte vill att barnen ska komma åt olämpliga våldsamma xvid filer som ligger där. iåfs så borde man inte lägga sådana filmer öppet heller om de är så olämpliga, men tankesättet duger nog, haha. förövrigt bör du byta tjej om hon inte är bra nog att för spela på din profil.
    Hon kanske är bättre än honom =)

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Hon kanske är bättre än honom =)
    utveckla denna mening

  10. #10
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Kanske är tvärt om att hon har bättre gamerscore än vad han har

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Kanske är tvärt om att hon har bättre gamerscore än vad han har
    Hon köpte en 55" TV till mig nyligen så Hell yeah hon är bättre än mig
    Duktiare på Wii etc. Sen hinner jag inte spela lika mycket som förut

    Men hon är Sims biten så hon måste ha en egen avatar som för övrigt liknar en hottad WiiMii
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Ärligt talat, om nån skulle kunna tala om för mig varför det inte går att spela upp divx på polarens box, Info (boxen är bannad men uppdaterad med nxe via skiva) så långt inga problem, sen plockade vi hans hdd och satte in den i en obannad box tog hem media uppdateringen som krävs, men det funkar bara inte får 51-coodf236 och där efter säger jag sug K"k till den, Hansi jag ber dig, ge mig nån slags förklaring om varför detta vara så, är det verkligen så att boxen måste vara uppkopplad mot live när man streamar eller vad? Tackar på förhand för svar.....

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SWPHOBIA Visa Inlägg
    Ärligt talat, om nån skulle kunna tala om för mig varför det inte går att spela upp divx på polarens box, Info (boxen är bannad men uppdaterad med nxe via skiva) så långt inga problem, sen plockade vi hans hdd och satte in den i en obannad box tog hem media uppdateringen som krävs, men det funkar bara inte får 51-coodf236 och där efter säger jag sug K"k till den, Hansi jag ber dig, ge mig nån slags förklaring om varför detta vara så, är det verkligen så att boxen måste vara uppkopplad mot live när man streamar eller vad? Tackar på förhand för svar.....
    du måste ha divx/xvid codecen, du kan bara tanka den via live, inte kopiera in den eller fippla med hårddiskar eftersom codecen signeras med din box. eftersom boxen är bannad kan ni glömma divx/xvid på den då ni inte kommer ut på live, tyvärr.

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    INT21....

    Som vanligt tackar för ditt snabba svar mannen, shit säger jag bara och fan vad synd alltså, trodde det skulle lösa sig i och med att vi la in nxe via skivan sen la in media uppdateringen på hdd:en hela paketet ju med systemuppdateringar och allt, ärligt talat, finns det inte nån grym programmerare som kan sätta sig ner och fiffla ihop ett program som man kan ha körandes i datorn som byter ut xboxens moderkorts id eller what ever som gör så att dom ser att man e bannad mot ett helt annat, KLOCKRENT det hade varit alltså... aja hälsar polarn detta.... Tack igen int21

    MvH PhObIa


    Ps om man nu har en box som man kan streama från och sen blir bannad, funkar streamningen då?
    Last edited by SWPHOBIA; 2009-03-19 at 19:47.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du redan har codec packet och blir bannad kommer det fortfarnade fungera (tills du kör in en ny uppdatering från skiva/live... (om det nu kommer något mer efter NXE))
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Köpa spel och spela över live med flash
    By spyx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 22:02
  2. En hårddisk till 2 xbox, varav en flashad
    By sim161 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 14:31
  3. spela live med custom firmware
    By PlawsWorth in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 16:12
  4. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37
  5. Xbox live - förlänga med 1 år om man nu kör månadsvis?
    By banan1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 17:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •