Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: 3.2E och vill uppgradera

  1. #1

    3.2E och vill uppgradera

    Jag har Wiikey 1.9s och sitter på firmware 3.2E och har inte uppdaterat Wii'n på länge då jag inte haft någon anledning då alla spel fungerat ypperligt.

    Nu kan jag dock inte ta mig in på Nintendos shop genom wiin utan att behöva uppgradera firmware, så jag känner mig nödgad, dessutom har jag en vana att alltid vilja uppdatera till det nyaste.

    Jag har läst en del trådar här, men det är alltid kaos här kring trådarna och informationen så man vet aldrig vad som gäller. Jag använder ingen homebrew channel eller mixtrar med Wiin utöver att jag spelar brända spel, och vill använda de lagliga funktionerna, ex. Virtual Console.

    Om jag uppgraderar till senaste firmware, vad kommer ske? Jag har läst att NTSC spel kommer sluta fungera, men andra säger att så inte är fallet? Helvete heller att jag ska behöva spela No More Heroes 2 senare i år utan blod!

    Tack för svar.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    jag håller med om att det är svårt att följa trådar ibland.
    jag har Wiikey med 1.9s och har inte heller uppdaterat Wii's firmware till den senaste ännu.
    har du uppdaterat? hur gick det? fungerar alla brända spel fortfarande?

  3. #3
    Jag har inte uppdaterat då jag ännu inte vågat genomförda det. Alla spel fungerar för mig, men det känns som framtiden kommer bärga massvis med spelvärda produkter som kräver uppgraderingar. Tyvärr verkar effekterna variera på olika enheter, om det nu inte som så ofta är pappskallar som inte alls vet vad de talar om som rapporterar. Jag skulle vilja se en officiell tråd med endast vettvilliga eldsjälar som kan rapportera faktualitet och inte strunt här.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Folk säger så mycket. Man ska alltid vara skeptisk.

    Jag har i alla fall 3.3E med 1,9s. Har kört ett amerikanskt spel som har fungerat, även fast folk påstått att 3.3E och framåt inte ska kunna boota amerikanska...
    Vet dock inte om det räcker med 3.3E för att kunna nå wii shopen då jag inte gått in på den på evigheter.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    joellindgren, jag har exakt samma frågeställning som dig. Meddelar om jag hittar ngt vettigt.

  6. #6
    Jag har uppgraderat till nyaste firmware och det fungerar som det ska. Alla spel jag testat fungerar och alla Wii Channels, GC backups osv... Däremot har jag inte testat Homebrew channel, Wiiware spel och sådant tjoller som tydligen inte ska fungera med nyare uppgraderingar.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Om man inte vill upgradera för att slippa pachade IOS så kan man använda
    http://www.wiibrew.org/wiki/Wii_Shop...OS51_installer
    för att få tillgång till den nya shoppen
    Wii 3.3J
    Wiikey 1.9s
    Homebrew Channel 0.8beta
    TP hack 0.1 Alfa

Liknande diskussioner

  1. Playstation portable FAQ
    By Xager in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 107
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 10:24
  2. PSPVC :: PSP Video Converter - Guide!
    By Salkcin in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 45
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 14:35
  3. Ny köpt Psp vill inte installera 3.90 custom.
    By Downp in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 00:05
  4. Error 16 OBS har googlat, hjälpte inte mycket.
    By frizzby in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 19:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •