Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Självklart ska det strula!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21

    Självklart ska det strula!

    Min box e kaputt så den ska till ms.....d ända som e kvar är att köra en restore.....men tydligen så ska det strula....

    Försökt nåra gånger, lite olika resultat, oftast så blir det inge fel först när den ska kolla allt efter. Vet inte om det har med att göra att den ska då använda filen patch.exe o då vill vista att jag ska godkänna den filen varje, vet inte om det är därför?

    Flashade i vista så det borde ju gå...

    Hitachi 47




    Edit: Stod att jag skulle prova restore i felsäkert.....men nu efter omstart hittar den inte längre och släden går inte ut. Kommer inte äns in i windows med driven inkopplad till datorn, tar stopp vid Bios starten. Hopp Hopp Suck
    Last edited by trevor; 2009-01-29 at 06:44.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kan vara så att en del av driven pajat, då är det inte direkt 100% säkert att den går att återställa... vad får du för fel kod?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Samma som innan 0102 Typiskt att detta ska hända när man ska skicka in den.....

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    nån som har någon idé? är den förstörd? kanske dumt o skicka iväg den så

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vore nog lättare om du kom in med den till PSXCare och betalade för att få driven återställd, du kan juh komma in med bara din drive om du vill det, är inte säker på hur mycket det skulle gå på då men inte mer än 700 iaf, det är vad det skulle kosta dig för hela boxen om du inte flashat den hos oss sedan tidigare och då får du 500kr till godo!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Komma in o Komma in bor i sundsvall långt bort från d mesta.
    Men jag kan utgå från att driven är fu##ed då? ingen som har någon teori över varför d blev så? Vill ju inte göra samma misstag igen

    Slump?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag vet inte med säkerhet om den är fuckad eller inte då jag inte själv håller på med återställningar, men... det är det tipset jag brukar ge, om det skiter sig kom till oss du kan juh skicka den också, så kan vi sedan skicka in den om du beställer fraktlappar från MS supporten, om du skickar dom till oss så kan vi juh liksom fixa till boxen och sedan skicka den via UPS och sedan får du tillbaka den hem, då slipper du kostnaden för frakt tillbaka till dig från oss och betalar då bara 700 + frakt (om du inte flashat din box hos oss) eller 500 + frakt, frakt = kostnaden för dig att skicka boxen till oss inget mer inget mindre
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Det är ju en hitachi

    Jag skulle inte oroa mig för mycket om det där, skicka in den
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    men dem lä väl testa den efter eller nått...svårt när inte driven funkar
    Man har väl inte sånn tur att dem fixar driven också.... för att dem e så snälla :P

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av trevor Visa Inlägg
    men dem lä väl testa den efter eller nått...svårt när inte driven funkar
    Man har väl inte sånn tur att dem fixar driven också.... för att dem e så snälla :P
    Dom byter den till en liteon om det inte funkar
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Jaja, så mitt val är antingen att lägga ut en slant för att återställa min drive nu......eller lägga ut en slant sen för att flasha Liteon driven(antar att man inte akn göra d själv)

    Känns skönare att skicka in den bara hehe

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av trevor Visa Inlägg
    Jaja, så mitt val är antingen att lägga ut en slant för att återställa min drive nu......eller lägga ut en slant sen för att flasha Liteon driven(antar att man inte akn göra d själv)

    Känns skönare att skicka in den bara hehe
    klart du kan göra det själv. Bara att läsa lite guider vad man behöver för hård/mjukvara och sen är det bara att rocka lös!

    Lycka till!

    //Arasul

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    klart du kan göra det själv. Bara att läsa lite guider vad man behöver för hård/mjukvara och sen är det bara att rocka lös!

    Lycka till!

    //Arasul

    HAHA jodå.. så att ehh.. i princip är det jue så, synd att det sällan stämmer


    hade jag varit i dina kläder "Trevor"
    så skicka den till psxcare eller så gör du som jag. funkar det inte så beställ nytt

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det går mycket väl att flasha en lite-on själv, men om du bara ska göra det till dig själv är utgifterna större än det du tjänar på att göra det själv
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det går mycket väl att flasha en lite-on själv, men om du bara ska göra det till dig själv är utgifterna större än det du tjänar på att göra det själv
    men du får erfarenhet och kunskap, det kan du inte köpa. du kan hyra folk som kan, men hur kul är det.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    sant men om man gör ett misstag och det blir fel så har man ett dyrt bokstöd/dvd spelare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    kan säga att det blir en dyr erfarenhet..... Men bra!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    sant men om man gör ett misstag och det blir fel så har man ett dyrt bokstöd/dvd spelare
    man lär av sina misstag ... men det bästa är att lära av de misstag som inte kostar.

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det lättaste är att inte göra några misstag...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Det lättaste är att inte göra några misstag...
    fel, man ska göra misstag för att veta att man gjort rätt innan, så är det i de flesta fall inom datorvärlden. att du har det lätt i början brukar betyda att du får det svårt i slutet.

    du lär dig inte av att inte göra misstagen.. eller hur? du kan lära dig att inte göra misstag, men de krävs misstag för att undvika dem, oftast.

  21. #21
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    22
    Jag tillhör dem som tycker det är roligt att göra saker och ting till migsjälv oavsett om det blir dyrare. Sen får man ju massor av erfarenhet... det är klart att ibland kostar erfarenheten. Är man bara nykter brukar det gå bra.
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pluttiplutt Visa Inlägg
    Jag tillhör dem som tycker det är roligt att göra saker och ting till migsjälv oavsett om det blir dyrare. Sen får man ju massor av erfarenhet... det är klart att ibland kostar erfarenheten. Är man bara nykter brukar det gå bra.
    när man väl har det där i mekaniken, alltså att man kan göra det automatiskt går det också när man är onykter
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Nu är den på väg tillbaka i alla fall Var på rep i ca en vecka Tihi spännande

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    långsamma dom var den här gången sist jag skickade in min konsol så var den där i knappt 24h o.O
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    22
    MS går förmodligen på automatik antar jag, fast det tar kanske längre tid om de är onyktra!


    Har precis skickat min sons Xbox till MS/Tyskland. De sa att det kunde ta upp emot 3 veckor om det var många som skickat in rrod, annars skulle det ta 1-1 1/2 vecka. Den fick rrod när jag bytte fr 20GB hård-disk till 60GB och samtidigt uppdaterade maskinen. Hur mycket vet man om rrod, jag tyckte det verkade vara uppdateringen som utlöste rrod. Den hade aldrig haft rrod tidigare. MRFdate 2005-10 och i stort sett aldrig updaterad över internet. Ska bli intresant och se vad de tar sig till med den?
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den boxen får du då pröjsa för skulle jag gissa på?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Precis fått hem xboxen, och det var som sagt rrod på den och driven paja efter en dålig restore... Kom tillbaka med en Lite-on i och fullt fungerande med 1månad live gratis

    Jag får nog vara nöjd whoopdidoo

Liknande diskussioner

  1. Välte min 360, nu fungerar den inte som den ska.
    By davidos90 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 18:13
  2. Error 16 OBS har googlat, hjälpte inte mycket.
    By frizzby in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 19:46
  3. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31
  4. hur ska jag packar upp spelen?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •