Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: 1.52>2.0>1.5, hur gör man i datorn?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    1.52>2.0>1.5, hur gör man i datorn?

    Hallå!

    Ja, som rubriken lyder.. vill flasha mitt PSP - kom inte o säg att ja ska söka, för ja har letat igenom hela forumet + 3 andra vilket har tagit mig 2 dagar att förstå det lilla jag vet nu! :P

    Min fråga kanske anses som jävligt dum, men jag undrar helt enkelt hur man gör när man har 2.0 nerladdat o vill ha in det i pspt? vart lägger man det och hur gör man? Jag har nämligen inte hittat någonstans där det står en guide i hur man gör för att få in allt i konsollen!

    Först uppdaterar jag till 2.0, sen ner till 1.5 och sen downgraderar jag för att kunna spela spel på minneskortet? Eller varför downgradear man?

    Vill inte verka dum, men det var faktiskt inga lätta saker det här! Har inga svårigheter för teknik annars..

    Vore schysst om någon kunde skriva några steg i hur man gör och vart man lägger allt, inte hittat något sånt innan!

    Oerhört tacksam..
    / Sebastian

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Du köper ett: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=673&xSec=97
    och ett: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=672&xSec=97

    Stoppar i minneskortet i din PSP, sen Batteriet o klickar på Install M33 firmware o Voila

    Lite klistrade trådar osm berör ämnet: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26379
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tackar för ett schysst svar, men måste jag ha pandorakit? Om jag åker till en kille som flashar mitt psp, behöver jag endå ha pandorakitet efteråt för att det ska hålla i sig?

    Det är inte lätt minsann..

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av epic110 Visa Inlägg
    Tackar för ett schysst svar, men måste jag ha pandorakit? Om jag åker till en kille som flashar mitt psp, behöver jag endå ha pandorakitet efteråt för att det ska hålla i sig?

    Det är inte lätt minsann..
    Pandorakit använder man bara för att trolla om en PSP till Custom Mjukvara, inte efteråt om man kan uppgradera själv

    Efter 4.80 M33 skall man kunna ladda ned nya uppgraderingar till minneskortet via Nätverksuppdateringen som iunte går till Sony utan M33
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Okej, då tjänar jag mkt pengar på att gå till en snubbe som fixar flashet åt mig istället för o punga ut en tusenlapp om man endå bara behöver göra det en gång? :P

    Trodde faktiskt inte det behövdes pandorakit till 1.52.. hmm

    Skriver mer om det kmr fler frågor!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Just 1.52 tror jag inte det finns någon downgrader till, nästa version är väl 2.0 och minns jag inte fel finns det ett grafikfilshack eller liknande till den. Så orkar du söka i gamla guider fixar du det lätt själv steg för steg upp till den version du vill ha. Du får nog hålla på en stund :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Just 1.52 tror jag inte det finns någon downgrader till, nästa version är väl 2.0 och minns jag inte fel finns det ett grafikfilshack eller liknande till den. Så orkar du söka i gamla guider fixar du det lätt själv steg för steg upp till den version du vill ha. Du får nog hålla på en stund :-)
    Stämmer, Tiff/load exploit med rätt spel GTA:LCS men det är för bögigt... jag menar bökigt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Pandorakit använder man bara för att trolla om en PSP till Custom Mjukvara, inte efteråt om man kan uppgradera själv

    Efter 4.80 M33 skall man kunna ladda ned nya uppgraderingar till minneskortet via Nätverksuppdateringen som iunte går till Sony utan M33

    är det inte 3.80 m33 som går att ta via nätverks uppdateringen?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
    är det inte 3.80 m33 som går att ta via nätverks uppdateringen?
    Nej, det var 3.80 M33 som la till alternativet att uppdatera via M33-nätverket
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    verkar väldigt krångligt grappar, ja åker till närmsta flashare, alternativt skickar in till nån som kan!

    tack för hjälpen iaf!

Liknande diskussioner

  1. hur gör man
    By catlak in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 13:13
  2. Hur ändrar man nyckeln på dvd läsaren?
    By anders winberg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 08:45
  3. hur gör man?
    By intercepter in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 17:47
  4. Skulle vilja ha en guide hur man uppdaterar sitt Wiikey
    By Lilleolov in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 02:57
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 21:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •