Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Funkar detta? =/

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Funkar detta? =/

    Hej, jag är väldigt sugen på att köpa en 360 men vet inte vilken jag ska köpa. Jag läste att man kunde byta hårddisk på sin 360 med ett visst program och en viss typ av hårddisk.

    Funkar det att sätta in denna hårddisk (link) i en Xbox 360 Basenhet - Arcade HDMI?

    Mvh//Douglas

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    till att börja med behöver du ha ett skal till den att koppla in den med (från en annan hårddisk) sedan är det inte alldeles enkelt att fixa iordning en sådan hdd om man inte vet vad man håller på med.

    att ha en sådan här hårddisk (en som du gjort själv på det här viset) kommer göra att du utsätter dig själv för en större risk att bli bannad från live, plus att du inte har någon garanti på att det kommer fungera, satsa hellre lite mer pengar och köp en riktig 360 hdd (du får då också garanti på att det kommer fungera!)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ok, jo det blir ungefär samma kostnad om jag köper en annan basenhet med 60gb hdd men jag förlorar 60gb. Men hur mycket minne behöver man på en 360 och vad har man allt minne till?
    Last edited by Doggsmo; 2009-02-10 at 19:55.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du använder minnet till att spara t.ex video's, extra banor etc. till olika spel, och till att spara hur långt du kommit i spelen, 60gb räcker ganska långt, om du inte väljer att lägga in spel på hdd'n (för att få kortare laddtider/mindre ljud från boxen) då kanske du vill ha 120gb hdd istället...

    men jag råder dig att istället köpa en pro/premium box om du inte tänker spara mängder med spel på hdd'n etc...

    varje spel tar upp ungefär 6-7gb~ om du lägger in dom från skivan, sparningar tar upp mellan 0.5 - 10mb~
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men jag råder dig att istället köpa en pro/premium box om du inte tänker spara mängder med spel på hdd'n etc...
    Men det jag är ute efter är HDMI. Finns det en billigare box som har hdd + HDMI?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Well, dom boxarna vi säljer har alla HDMI utgång, Elite systemet har även en HDMI kabel med i förpackningen. om du köper en helt ny konsoll idag (Xbox 360) bör den ha HDMI har den inte det bör du klaga för då är det en box som legat på något lager någonstans ett bra tag...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    till att börja med behöver du ha ett skal till den att koppla in den med (från en annan hårddisk) sedan är det inte alldeles enkelt att fixa iordning en sådan hdd om man inte vet vad man håller på med.

    att ha en sådan här hårddisk (en som du gjort själv på det här viset) kommer göra att du utsätter dig själv för en större risk att bli bannad från live, plus att du inte har någon garanti på att det kommer fungera, satsa hellre lite mer pengar och köp en riktig 360 hdd (du får då också garanti på att det kommer fungera!)
    Om man köper en 250gb hdd från länken ovan och man lämnade in boxen hos er, skulle ni vilja byta den då?
    Last edited by Greim; 2009-02-11 at 20:26.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Om man köper en 250gb hdd från länken ovan och man lämnade in boxen hos er, skulle ni vilja byta den då?
    vad ska du med en 250gb hdd till om det högsta som fungerar (vad jag vet) är 120gb?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vad ska du med en 250gb hdd till om det högsta som fungerar (vad jag vet) är 120gb?
    Precis, finns en 120GB från Western Digital (?) som funkar. Dessutom billigare nu att köpa en orginal 120GB för en tusing
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Precis, finns en 120GB från Western Digital (?) som funkar. Dessutom billigare nu att köpa en orginal 120GB för en tusing
    Okej, Har ni provat att sopa i en 250gb och testat ?
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Okej, Har ni provat att sopa i en 250gb och testat ?
    ja, det har folk gjort. 120gb är max och det krävs en unik signering för att xboxen ska acceptera en hdd. eftersom det inte existerar signeringar för 250 hdd diskar så inser du nog problemet också. finns flertalet trådar om detta, sök.

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    22

    Exclamation Hmmm hård-disk modifikationer... har jag testat lite grann!



    Du kan stoppa i en större hård-disk typ 160GB, säkert finns det 250GB hård-diskar som funkar med de kända hddss.bin men Du kan bara utnyttja 20, 60 eller 120GB beroende på vilken hddss.bin du använder.

    Det finns bara tre hddss.bin som gäller och det är för 20GB, 60GB och 120GB som du hittar på nätet. Tydligen är hddss.bin unik för varje enskild hård-disk. Säkert kommer LIVE att kolla hård-diskar i framtiden. Fast jag kan ha helt fel!

    Det finns ett kryphål och det är om du plockar ur hddss.bin ur din egen xbox360 orginal hård-disk på 20, 60 eller 120GB. Du plockar då ur hddss.bin på din EGNA orginal hård-disk och lägger i den på din EGNA införskaffande WD 120GB. Det blir säkert väldigt svårt för "Live" att kolla upp.
    Frågan är bara om det är så speciellt lönsamt att modda?

    Ta migsjälv som exempel jag har en wd 120GB hård-disk som funkar hos mig som 60GB. Jag har plockat ur hddss.bin på min 60GB orginal och laggt in på min 120GB. Sen hade jag ett 20GB skal att stoppa in hård-disken i. OK det är kul att modda själv det erkänner jag men är inte speciellt lönsamt.

    Tror det går att få tag på "3 mån Live starter pack inkl 60GB HDD" för ca 750-1000 kronor. När man moddar själv behöver man HDD-skal och hård-disk WD 120GB Hård-disk kostar ca 500 -700 kronor plus det gamla hdd 20GB skalet. En begagnad HDD på 20GB kan man kanske köpa för 300-500 kronor. Nope det lönar sig inte!

    XBOX360 Hard Drive

    Xbox360 Hard-Drive Upgrade

    Lite om savningar på Hård-disken
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-02-12 at 21:44.
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

Liknande diskussioner

  1. Det funkar inte
    By Ovashoot in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 16:57
  2. spelet funkar inte!
    By zforzero in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 10:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •