Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Digert problem

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    22

    Question Digert problem

    Fast jag älskar att fixa till problem så att det funkar... och i sig funkar allt så här långt men jag kämpar för att få det perfekt.

    Till Historian:
    Jo. jag budade in en XBOX360 på xxxxxxx. Jag visste att det var problem med den. Fast problem är kul:

    1. I Xboxen satt en Hitachi GDR3120L-0047, fysiskt

    2. Vid urläsningen av nyckeln så visar det sig att DVD är flashad med liteon PLDS DG-16D2S, firmware? (Tänkte inte så mycket på det precis då!)

    Hmmm vad gör man då?
    Jo jag stoppade i en Samsung DVD som jag spoofat till Hitachi eftersom det inte fanns LiteOn till XBox360 vid MFR date: 2005-12-16. Fast sen börjar jag ju givetvis att fundera...
    Inte bra! Nycklarna finns och fungerar med Samsung men men men jag vill ju inte bli Bannad för att ha spoofat fel.
    Hur får jag reda på vad det suttit i för en DVD från början?
    Jag förmodar ju att Hitachi:n suttit i från början och någon klantat till det och stoppat i LiteOn firmware. Fast vem vet kanske det är en repererad maskin av MS, så DVD-läsaren är kanske bytt till en LiteOn? Eller kanske det ändå satt en Samsung från början i den? Vad tror Ni med tanke på MFR date: 2005-12-16, PAL. Om jag läser av rätt så är de fyra siffrorna av 5 i ID/serie-nummret - LOT: 0551, lite osäker på att detta är rätt?
    Jovisst har jag checkat här:www.360drives
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-02-11 at 12:19.
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    I början så parades inte moderkortet med DVD:n via OSIG-strängen. Du kan ha en sådan box och kan däremed använda vilken DVD som helst utan att spoofa. Detta ändrades ganska snabbt ... och därför måste man spoofa idag.

    ...Så .. funkar din xbox med olika typer DVD:er så är det inte så mycket du kan göra mer än att gissa vilken DVD som satt i från början (troligen den som satt där fysiskt). Funkar det inte så får du ett E-fel ... E65 eller E66 (minns inte korrekt) och du måste spoofa till korrekt.

    ...Så (2) funkar xboxen bara med DVD:n spoofad som GDR3120L-0047 så är det den som satt i från början och du kan lägga in ett orginal FW på din Hitachi utan spoof.
    Last edited by POi2; 2009-02-11 at 13:00.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    22

    Tack POi2

    Det var intresant att veta.
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi har både lösa Lasrar och Styrkort för olika 360 läsar modeller som vi kan sälja, dock ligger inte allt detta uppe på Webshoppen

    Byta laser kan man göra om den man har läser dåligt eller tagit slut.
    Byta styrkort kan vara bra om man skjutit sönder ett kort eller vill kasta in en nyckel i en läsare som normalt har ett dött moderkort. *förutsätter att man har rätt nyckel då

    Vi har även lite Synkpaneler ( On/Off panelen ) om man har problem att synka handkontroller etc.
    Attached Images Attached Images
    Last edited by Pendragon; 2009-02-11 at 14:53.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    22

    Thumbs up Whoaooo

    Jag får ringa Er det ser/hör jag.

    Jag behöver styrkort, släde och motor till en Hitachi egentligen behöver jag kanske rent utav en komplett DVD. Fast jag behöver ju inte nytt.

    Nyckel har jag.

    Synkpanel behöver jag inte men jag behöver det där vita fyrkantiga som kläms ner över kortet och on/off-knappen, liksom skyddet bakom on/off-knappen det som syns på ditt foto Pendragon. Sen behöver jag de där 6 långa skruvarna som man fäster ihop själva moderkort, över med under del på XBOX:en.

    Ähhh jag ringer istället!
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

Liknande diskussioner

  1. problem med wiikey 2
    By Mark_III in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 13:06
  2. PS2 problem: Laser o mekanism på ""stora" och slim
    By Mammas_kille in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 12:02
  3. Wiimote känslighets problem
    By erariwn in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 17:48
  4. E65 Problem!
    By dbergstrand in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 08:00
  5. "Litet" xbox problem
    By oBoi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 10:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •