Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Arcade Ixtreme LT

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Arcade Ixtreme LT

    Har läst massor på forumet,men är inte riktigt med

    Och den tråden hamnade väl fel?

    Hoppas jag kan få hjälp ändå?

    Om jag köper en box med Ixtreme LT,kan jag då spela äldre X-box 360 spel?

    På gamla boxen kunde man köra över spelen från datan till hårdisken direkt på boxen,fungerar inte det längre?

    Om inte så måste jag skaffa mig en brännare från psx care.
    Måste den på något sätt ändras för att boxen ska klara av att läsa skivorna?

    mvh Förvirrad pappa

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av BUS1 Visa Inlägg

    Om jag köper en box med Ixtreme LT,kan jag då spela äldre X-box 360 spel?
    Ja, du kan spela alla 360-spel som är från samma region som din 360, eller där tillverkaren valt att släppa spelet regionsfritt. Dvs, fungerar spelet som original på en ej modifierad 360 så fungerar det som backup på en modifierad 360.

    Vill du använda din 360 på XBOX LIVE så måste du se till att alla backuper du använder på den är korrekta enligt informationen du hittar i den klistrade livesäkerhetstråden i guder-avdelningen.

    Citat Original inlägg av BUS1 Visa Inlägg

    På gamla boxen kunde man köra över spelen från datan till hårdisken direkt på boxen,fungerar inte det längre?

    Om inte så måste jag skaffa mig en brännare från psx care.
    Måste den på något sätt ändras för att boxen ska klara av att läsa skivorna?
    Du kan installera spel på hårddisken (En ARCADE har ingen hårddisk) för att få bättre prestanda och lägre ljudnivå. Men spelskivan måste sitta i dvdläsaren. Det är en standardfunktion i en uppdaterad 360.

    Om du hittar en äldre 360 med ej uppdaterat system (läs mer i JTAG/HDLOADER osv avdelningen) kan du modifiera boxen så att du kan starta spel "på riktigt" från hårddisken.

    En normal brännare av god kvalitet från vilken datortillbehörsbutik som helst skall kunna bränna skivor som fungerar på en modifierad 360. Men vissa märken/modeller har av olika anledningar bättre rykte än andra i vårt forum.

    Just nu är Samsung populärt, och fördelen att skaffa samma brännare "som alla andra" är att man lättare får hjälp i forumet med felsökning när man har problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av BUS1 Visa Inlägg
    Har läst massor på forumet,men är inte riktigt med

    Och den tråden hamnade väl fel?

    Hoppas jag kan få hjälp ändå?

    Om jag köper en box med Ixtreme LT,kan jag då spela äldre X-box 360 spel?

    På gamla boxen kunde man köra över spelen från datan till hårdisken direkt på boxen,fungerar inte det längre?

    Om inte så måste jag skaffa mig en brännare från psx care.
    Måste den på något sätt ändras för att boxen ska klara av att läsa skivorna?

    mvh Förvirrad pappa
    en Xbox 360 kräver i dagsläget att du kör från skiva tyvär, dock finns det hacks som fungerar på lite äldre maskiner som man kan använda för att spela från hårddisk, men det är inte alls lika användar vänligt som gamla xboxens meny system och allt det där var, hacket är ganska nytt, det är en förklaring till varför det inte är så användarvänligt

    för att du ska kunna spela spelen om du väljer att köra från brända "backuper" av dina egna spel måste du första modifiera mjukvaran i din 360's DVD-Spelare, det är vad vi gör med dom i dagsläget i alla fall, förut chippade man också, men det är inte alls bra för dessa...

    iXtreme LT maskiner är färdig modifierade konsoller med den senaste mjukvaran (iXtreme är vad firmwaren heter, och LT är versionen, LT står för "Lite Touch" och betyder att firmwaren är 99.8% som original (enligt vad folk säger iaf) den är teoretiskt sätt livesäker, men ingen kan säga buu eller bää om den förrns den genomgått en större ban våg, som den som gick här i november-december, som nu är över...

    du kan med iXtreme LT spela alla spelen som finns ute, även om dom inte uppfyller vissa kriterier som tidigare mjukvaror hade, spärrarna har man tagit bort för att det finns verktyg att kolla spelen med, och dom hamnar bara ivägen, det är för övrigt spärrarna som tros ligga bakom den banvågen jag nämnde tidigare...

    jag hoppas detta besvarade några av dina frågor?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack Hansi för ett snabbt svar.
    Så brännaren som jag köper hos er behöver inte fixas på något sätt för att boxen skall kunna läsa skivan?

    Inte så förvirrad nu

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    brännaren behöver ingen modifikation alls, dock kan du inte använda t.ex. Nero för att bränna spelen, då Nero har massa kopierings skydd och annat skräp, det program du rekomenderas använda heter IMGBurn och finns att ladda hem gratis här: www.img*********

    *edit:*

    tydligen tycker vi inte om "burn" och "com" med punkt i samma mening/ord på det här forumet, men du förstår nog hur adressen ska se ut...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack Swizzy,
    Skall gå in och kolla hos dig.
    Kan nog behöva lite hjälp efter inköpet hos Psx care.
    Nu skall brännas.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    inga problem, jag har inte skrivit så många guider ännu för hur man använder xboxen efter modifieringen, dom guiderna jag skrivit handlar mestadels om hur man gör för att modifiera dom
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Elite HDD i en Arcade?
    By jperss10 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 20:35
  2. Arcade
    By PellePolly in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 09:39
  3. Xbox 360 arcade vs Xbox 360
    By Queen_Piss in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 14:00
  4. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •