Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Tipps ang topics i forumet....

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Tipps ang topics i forumet....

    Hallå hallå... denna sidan är det första jag kollar om jag har fått ngt problem med mitt xbox/live. Dock så finns det 100 tals trådar som handlar om samma sak men har olika topics ex HJÄLP, SNÄLLA HJÄLP MIG, FATTAR EJ VAD SOM ÄR FEL osv osv.

    Min tanke är då att skapar man en tråd där man tex fått problem med att logga in i live så skriver man som topic "Problem med inloggning till live och inte hjälp mig.. Bara så man direkt förstår vad tråden handlar om.

    Det skulle underlätta som tusan om man visste vad trådarna handlar om bara genom att kika på topic...

    Bara ett förslag till Admin/Moderatorer

    Mvh

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det beror på att folk inte vet hur man använder sökfunktionen eller vad den är till för

    och där med skapar nya trådar för allt, eller också orkar dom inte söka
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Då får man helt enkelt ta i med hårdhandskarna och klistar en tråd med forumsregler etc etc om hur topic ska vara osv skulle det dyka upp trådar med topics som ej förklarar problemet så raderas tråd alt låses..

    Mvh

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Varför ska man behöva göra sådant för? folk kan väl tänka med något annat än arslet? det är liksom inte så att det är farligt att skriva rätt, och man ska inte som forum mod/admin behöva göra trådar för att folk ska lära sig hur man gör på ett forum, dessutom står det väl lite om det här i reglerna som man kan läsa när man reggar ett konto...

    men jag anser att det tillhör sunt förnuft över hur man namnger en tråd på ett forum
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Varför ska man behöva göra sådant för? folk kan väl tänka med något annat än arslet? det är liksom inte så att det är farligt att skriva rätt, och man ska inte som forum mod/admin behöva göra trådar för att folk ska lära sig hur man gör på ett forum, dessutom står det väl lite om det här i reglerna som man kan läsa när man reggar ett konto...

    men jag anser att det tillhör sunt förnuft över hur man namnger en tråd på ett forum
    Haha, du tror att folk tänker?
    Folk är i snitt dumma som gnuer! hehe
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    äh, finns tillräkligt med klistrade trådar. faqen är inte alls så dum att läsa. sen sökfunktionen brukar svara på det mesta. om inte det skriver du en ny topic

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Haha, du tror att folk tänker?
    Folk är i snitt dumma som gnuer! hehe
    jag tror inte att dom tänker nej, men det är det folk borde
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    22
    Håller med Piggelin.
    Sökfunktionen är ibland det viktigaste när det gäller att hitta något speciellt i ett forum.
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi har FÖR MÅNGA KLISTRADE TRÅDAR!
    Det är min åsikt.

    Vi har däremot en Klistrad FAQ: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27516

    Och en Sökfunktion: http://forum.psxcare.com/support/search.php

    Till skillnad från andra forum är vårt över 10.år gammalt o har tonvis med info!
    Kan man inte söka först vet jag inte om andra är så "Pigga" på att svara på en gång.

    Ps. Jag fick många träffar på det du eftersökte"
    Så Sökfunktionen fungerar fortfarande.
    Ds.

    Tips: Sök på Livebanning och felkoder
    Det kan ju vara så att ditt internet inte fungerar hela vägen till din 360, kolla kablage och kör ett Nät test från din 360 , failar den på Live är du bannad eller liknanade.
    Slikj på Accountban och Consoleban. <--- Sök på denna fras.
    Last edited by Pendragon; 2009-02-13 at 10:54.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Jag håller med om att vi har alldeles för många klistrade trådar. Om folk kunde sluta vara så lata och använda sökfunktionen skulle inte dessa klistrade trådar behövas. Man kan istället bumpa gamla relevanta trådar.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tycker ni det är stökigt i forumet så skall ni se mitt kontor...

    Vi har inte tid att sitta och redigera/skriva pekpinnar åt alla nybörjare i forumet, och alla är välkomna att använda forumet efter egen förmåga.

    Jag tar bort spam, stök och olagligheter samt svarar på det jag har bra svar på.

    Skriver man sin fråga i fel del av forumet och/eller med en mindre väl genomtänkt rubrik så får man skylla sig själv om någon som annars hade kunnat svara helt missar frågan.

    Det som jag känner är ärenden som poppar upp ofta gör jag en sticky av, ser jag en sticky som inte är aktuell längre så kör jag en unstick.

    För er som är inne flera gånger i veckan rekommenderar jag menyvalet "nya inlägg" som hittas till vänster om "sök", då får man upp alla aktiva trådar sedan man var inne sist. Är man inte inloggad så står det istället något i stil med "dagens inlägg" och då får man upp trådarna från senaste 24 timmarna.

    http://forum.psxcare.com/support/search.php?do=getdaily är motsvarande länk om du inte hittar menyvalet.

    Då slipper man klicka igenom alla forumavdelningar "manuellt" för att hitta dagens nya inlägg.



    Brukar bara vara 25-75 trådar/dygn och det går snabbt att skumma igenom den listan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    22
    Den bästa sökfunktionen som finns, är min fru...

    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pluttiplutt Visa Inlägg
    Den bästa sökfunktionen som finns, är min fru...

    utveckla detta...

Liknande diskussioner

  1. Aktiva på Forumet ...
    By Begga in forum Fritt Forum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 10:32
  2. Sökfunktion i forumet - Problem!
    By 360RFUN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 08:32
  3. ang tangentbord och mus
    By jocke83 in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 09:46
  4. Fråga ang SOFTMOD
    By RuDE in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 12:19
  5. Lite hjälp ang hårddisk byte
    By Xbox_Xbox in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 00:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •