Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Guide för flashning utav lite-on. finns det?

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16

    Guide för flashning utav lite-on. finns det?

    Någon som kan tipsa om någon riktigt bra guide över hur man flashar en lite-on lättast?
    Finns ju guider om hur man gör till alla andra märken här men inte just lite-on :/

    Tänkte beställa Maximus 360 Xtractor + spear från PSXcare i veckan men vill gärna hitta en bra guide innan. Någon som sitter o klämmer på en sådan tro!?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Någon som kan tipsa om någon riktigt bra guide över hur man flashar en lite-on lättast?
    Finns ju guider om hur man gör till alla andra märken här men inte just lite-on :/

    Tänkte beställa Maximus 360 Xtractor + spear från PSXcare i veckan men vill gärna hitta en bra guide innan. Någon som sitter o klämmer på en sådan tro!?
    Swizzy har gjort minst 2 st väldigt utförliga guider med bilder, testa att söka...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://team-xecuter.com/ck3/liteon_probe.htm här har du en på engelska... ska länka till en av mina svenska guider strax...

    *edit:*
    Läs den här guiden om du inte är så bra på engelska
    http://forum.psxcare.com/support/sho...31&postcount=2
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Oj sorry missade dessa! Ska genast läsas igenom. Tack!

    Två snabba frågor bara. Spelar det någon roll om man kör med Xecuter Connectivity Kit 3 Pro + Xecuter CK3 PROBE eller Maximus 360 Xtractor + SPEAR?

    Jag lämnade in min box för flashning (1.5) till en snubbe som annonserade på en annonssajt och jag glömde fråga efter min orignalfirmware så har ingen sådan nu. Är det omöjligt att flasha till 1.51 då tro eller ligger orginalet kvar i firmwaren?
    Last edited by lejonel; 2009-03-08 at 17:59.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Oj sorry missade dessa! Ska genast läsas igenom. Tack!

    Två snabba frågor bara. Spelar det någon roll om man kör med Xecuter Connectivity Kit 3 Pro + Xecuter CK3 PROBE eller Maximus 360 Xtractor + SPEAR?

    Jag lämnade in min box för flashning (1.5) till en snubbe som annonserade på en annonssajt och jag glömde fråga efter min orignalfirmware så har ingen sådan nu. Är det omöjligt att flasha till 1.51 då tro eller ligger orginalet kvar i firmwaren?
    det finns ingen original firmware till lite-on för nedladdning vad jag vet. det enda du behöver göra är att läsa ut nyckeln i den firmware du har i läsaren för att sedan lägga in den i firmware du vill uppgradera till.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Oj sorry missade dessa! Ska genast läsas igenom. Tack!

    Två snabba frågor bara. Spelar det någon roll om man kör med Xecuter Connectivity Kit 3 Pro + Xecuter CK3 PROBE eller Maximus 360 Xtractor + SPEAR?

    Jag lämnade in min box för flashning (1.5) till en snubbe som annonserade på en annonssajt och jag glömde fråga efter min orignalfirmware så har ingen sådan nu. Är det omöjligt att flasha till 1.51 då tro eller ligger orginalet kvar i firmwaren?
    det spelar ingen som helst roll vilken du använder, bara du använder samma... (spear till maximus och probe till xecuter)

    du behöver inte ha någon "orginal" firmware eller någonting alls på datorn för att kunna flasha din liteon läsare, du läser helt enkelt ut nyckeln igen och lägger in i den nya... svårare än så är det inte
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det spelar ingen som helst roll vilken du använder, bara du använder samma... (spear till maximus och probe till xecuter)

    du behöver inte ha någon "orginal" firmware eller någonting alls på datorn för att kunna flasha din liteon läsare, du läser helt enkelt ut nyckeln igen och lägger in i den nya... svårare än så är det inte

    Okej var det jag misstänkte. Men alltid bra att dubbelkolla med Er som kan lite mer innan. Tack för responsen!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    bra tänkt inga problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hej.

    Jag har sökt på olika forum men inte fått någon riktig klarhet i det hela så jag frågar er. När jag ska flasha min lite-on dvd till iXtreme LT, för att läsa ur all information, behöver jag då löda lite/korsa några banor på kretskortet eller inte? Räcker det med att bara använda extractor och spear? Min xbox elite är från slutet av 2008 och jag har inte flashat den sen tidigare.

    Mvh
    Juice

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Juice Visa Inlägg
    Hej.

    Jag har sökt på olika forum men inte fått någon riktig klarhet i det hela så jag frågar er. När jag ska flasha min lite-on dvd till iXtreme LT, för att läsa ur all information, behöver jag då löda lite/korsa några banor på kretskortet eller inte? Räcker det med att bara använda extractor och spear? Min xbox elite är från slutet av 2008 och jag har inte flashat den sen tidigare.

    Mvh
    Juice
    För att vara så säker som du kan bli på Live måste du utföra lödningarna, om du inte bryr dig så mega mycket om live, eller om du inte förstår dig på lödningarna eller tror du klarar av dom kan du även flasha den med LT genom att bara ha nyckeln och serial datan, du måste INTE ha Calibration data för att firmwaren ska fungera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Okey, det var svaret jag behövde, tusen tack! Då är helgen räddad, ska kila iväg till och köpa en resistor då, live är ju alltid kul att spela på, och lödning likaså. Nu har jag en följdfråga, lödning och LT switch, har det samma funktion?

    Tack på förhand.

    Mvh
    Juice
    Juice

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du löder dit en LT Switch har det samma funktioner som att du löder dit en switch... bara det att LT Switchen är lite mer avancerad... och man kan låta den sitta kvar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Okey, tusen tack för snabbt och hjälpsamt svar!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    nemas problemas
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jag har en lite-on DVD med firmware 74850C. Med orginalfirmware.

    Om jag nu har förstått rätt så behöver man alltså inte bruka Xtractor spear när man använder en Xecuter LT swith? Utan jag kan läsa ut allt genom satakabeln bara?

    Mvh
    Juice

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Juice Visa Inlägg
    Jag har en lite-on DVD med firmware 74850C. Med orginalfirmware.

    Om jag nu har förstått rätt så behöver man alltså inte bruka Xtractor spear när man använder en Xecuter LT swith? Utan jag kan läsa ut allt genom satakabeln bara?

    Mvh
    Juice
    du behöver inte ha en Spear/Probe om du använder dig av LT switch ELLER någon av dom andra metoderna som är till för att läsa ur hela mjukvaran, du behöver däremot ha någonting att ge drive ström med (CK3/Maximus 360 Xtractor är att rekomendera)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hej, tack för svaret! Jag märkte det sen när jag läste lite noggrannare och mera, att det är två helt olika metoder. (Som du visar på din hemsida, fast med resistor och switch då istället för LT switchen). Jag har Maximus 360 Xtractor som ligger här och skräpar, nu får jag användning för den.

    Juice

Liknande diskussioner

  1. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  2. Behöver tips på en flashning som passar mig!
    By ironhead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 00:08
  3. Finns det någon räddning??? (Felkod 13)
    By Toao_joey in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 12:07
  4. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:51
  5. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 19:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •