Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: Problem med att flasha lite-on 1.51

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Problem med att flasha lite-on 1.51

    Jag flashade min lite-on för ett tag sedan till Ixtreme 1.5. Nu när jag ska flasha till 1.51 får jag ett fel. (dummy.bin is missing some info...).
    Försöker jag läsa ur nyckeln igen med ck3 och spear så får jag följande fel (serial data is bad). Vad kan jag göra?
    Jag har ju kvar alla filerna inkl dummy från förra gången men det vill inte funka ändå.
    Help please!!!!
    Last edited by Snusgubben; 2009-03-08 at 16:18.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    prova med att köra i den gamla Jungleflasher, för du samma problem där vet jag inte vad du ska göra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag fick det att funka med gamla jungleflasher till slut. Där gick det att läsa ur nyckeln direkt och flasha som jag gjorde med 1.5.
    Ingen annan som fått liknande problem?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Problemet vi hade när vi körde med nya var att den inte ville skriva ordentligt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Jag fick det att fungerar utan problem med nya jungleflasher, men det ska nämnas att jag nyligen gjorde en ren nyinstallation av Windows - jag hade alltså inget gammalt kvar som låg och spökade.

    Det kan ju vara så att något krockar mellan gamla och nya jungleflasher.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    mycket möjligt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    En fråga - är det bra att posta nycklarna från loggen?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    egentligen är det väl inte det bästa man kan göra... vi vet trots allt inte om MS scannar nätet och letar efter information om folks nycklar och har ett register över vilka boxar dom tillhör så att man kan bli bannad på det viset...

    så för att vara på den säkra sidan bör man inte posta äkta nycklar på nätet i forum...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag tog bort loggen från JF. Tänkte inte på att det kanske inte var så bra att visa upp nycklar så här.
    Nu har det ju löst sej i alla fall.

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    89
    Respekt
    0
    om man har en oflashad xbox och vill flasha den med ixtreme1.5.1 måste man flasha den med 1.5 innan eller är det bara att flasha den direkt med 1.5.1

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan flasha direkt till 1.51 1.5 är den tidigare versionen... för att uppgradera alla drivarna utom liteon till 1.51 via jungleflasher måste du återställa till orginal firmware först >_<
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    89
    Respekt
    0
    vad jag förstog så ska man alltså återställa alla driverna till orginal firmware innan man uppdaterar till 1.5.1 utom lite-on
    hur ska man göra om man inte har orginala firmware till sina driver

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det beror på hur du gör... du kan köra direkt utan återställning om du vill, men då kan du INTE använda dig av JF... om du inte har din orginal firmware kan du använda en orginal från en annan drive och helt enkelt köra in nyckeln i den sedan köra in den i driven, men du måste läsa ut nyckeln från spelaren först... (ganska självklart)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan flasha direkt till 1.51 1.5 är den tidigare versionen... för att uppgradera alla drivarna utom liteon till 1.51 via jungleflasher måste du återställa till orginal firmware först >_<
    med samsung behöver du inte återställa till original först, bara att flasha på med mktflash. har detta ändrats i jungleflasher?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    i beskrivningen till nya jungleflasher står det att man måste ha orginal (förmodligen för att man inte ska ladda custom firmware som source, vetefan varför dom gjort så... kanske för att noobs inte ska ladda dummy som target och custom som source... men iaf)

    om man kör i dos behöver man inte återställa någon av spelarna (kanske hitachi, jag vet inte om det fungerar med den... då vi inte riktigt fått ordning på den delen ännu)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Jag är inte riktig med på vad ni pratar om - när jag flashade Samsung och BenQ med nya jungleflasher vad det bara att köra "read" för att få befintlig nyckel från spelaren (firmware 1.51 laddades in automatiskt) och sedan var det bara att trycka på "write" - klart.

    Så länge man hade kontakt med spelaren (släden halvvägs ut) var det bara att köra.

    Dubbelkollade förövrigt att 1.51 verkligen las in.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    ja får fan problem med gamla jungle, skiten hänger ju sig redan när ja försöker läsa ur mjukvaran. hade tom problem med att flasha om benq. fattar verkligen 0 nu :L

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
    Jag är inte riktig med på vad ni pratar om - när jag flashade Samsung och BenQ med nya jungleflasher vad det bara att köra "read" för att få befintlig nyckel från spelaren (firmware 1.51 laddades in automatiskt) och sedan var det bara att trycka på "write" - klart.

    Så länge man hade kontakt med spelaren (släden halvvägs ut) var det bara att köra.

    Dubbelkollade förövrigt att 1.51 verkligen las in.
    körde du på tidigare flashade maskiner då?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    ja får fan problem med gamla jungle, skiten hänger ju sig redan när ja försöker läsa ur mjukvaran. hade tom problem med att flasha om benq. fattar verkligen 0 nu :L
    hmm, jag kan tyvär inte svara på varför det blir så för dig, prova med nya fungerar den att läsa ut med?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    du, jag har ingen aning. ska göra det nu. den hängde sig direkt på när den ska börja på com1 och sata porten ;s

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    NU! bytte sata kabel, tror det var den som krångla... hmm. iallafalla funkade med nya jungle och ny satakabel =)

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    så bra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    körde du på tidigare flashade maskiner då?
    Ja, men det borde endast vara själva upplåsningsproceduren som skiljer om man kör från org-läsare.

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag hittade en fråga och ett svar på mitt tidigare problem från ett annat forum.

    Fråga:
    Sorry if this is a noob question, but I have a Liteon flashed with IX1.5
    trying to use the latest jungleflasher it gives the following fault: dummy bin is missing some driver specific imformation.

    I still have all my info from original flash, ie : inquiry, key, identify, lite_CFW, dummy

    can I just delete firmware and remake using this info and 15.1 ixtreme?

    Svar:
    You need to rebuild your serial data.The older version of jungleflasher (dvdkey32) dumped your firmware but it didnt contain the valid serial data.People say it may be detectable in the future so fix your dummy.bin and spoof with the new ixtreme if you wanna be safe.Giampy released a great tool to fix this.

    Detta har jag inte hört talas om alls innan. Skulle det vara osäkert att flasha med gamla jungle flasher då? Står ju även att det skulle kunna upptäckas i framtiden. Vad tror ni om detta?

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Mycket möjligt att det inte är säkert i framtiden, vem vet vad MS hittar på? vi får väl ta och vänta ett tag och se om någon blir bannad av dom som har flashat sina boxar hos oss... förhoppningsvis är det säkert men ingenting vi kan garantera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Jag har LiteOn med 1.5 firmware.. Så nu ska jag alltså inte använda de gamla key/dummy/inqury för att flasha med nya? Ska jag läsa ut allt igen och köra med dem? Eller har jag missförstått?

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan mycket väl köra på gammla dummy.bin, men du ska INTE skapa en helt ny dummy.bin av key.bin, identify.bin och inquiry.bin för då försvinner delar av det som ska finnas med (om jag fattat rätt av vad Team JungleFlasher skriver) men du kan som sagt använda gammla filerna om du känner för det, men då behöver du köra i gammla JungleFlasher
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Då kör jag med gamla jf och gamla filerna.. hade sånt otroligt problem att få fram dem förra gången så blev nästan lite svettig där en stund Tack för det snabba svaret!

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    34
    Respekt
    16
    Jag skulle föredra att man uppdaterade hela dummy.bin filen, pga i tidigare version av jungleflasher är det en bugg eller så har dom missat att ta ur information, så det finns möjlighet att lägga in det saknade serienr i bin filen med hjälp av hex-program, efter det kan man använda nya jungleflasher och kanske vara "lite" mer säker ute på LIVE, länkar sidan med mer info som hjälpte mig.

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...ic=675326&st=0

Liknande diskussioner

  1. Går det att flasha både ett PSP phat och ett PSP Slim med Pandora
    By skult in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 19:21
  2. Problem med att få igång Rockstar Table Tennis
    By uberweiss in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 12:16
  3. Lite hjälp med firmwire och CFW.
    By Cless in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 10:57
  4. Lite problem med bränning, väldigt tacksam för hjälp.
    By JayC in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 20:55
  5. Problem med att flasha Samsung TS-H943 ms28
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 18:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •