Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: SoftMii

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    SoftMii

    Någon som har testat? Funkar det verkligen att spela backup utan chip?
    Jag har redan ett med drivekey och ett med wiikey2 men det verkar intressant. Visseligen sägs det att backup's bara spelas i 3x precis som med drivekey och det är ingen superhit.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    100
    Respekt
    19
    haha vadå ingen superhit??

    LÄS detta och stirra dig inte blind på 3x eller 6x.

    http://wiinewz.com/forums/nintendo-n...-6x-vs-3x.html

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Anledning till att jag stirrar mig blind är att jag
    har testat och vet hur fruktansvärt mycket det laggar med 3x

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    100
    Respekt
    19
    och andledningen till det är dina skivor eller brännare. Skaffa en ordentlig brännare + schyssta skivor så ska du se att det inte laggar mer. För om du läst min länk så är det ingen skillnad.
    JAg har själv ett wiikey vilket bara läser i 3x och har aldrig haft ett problem med "lagg". Alla spel funkar kanon.

    ANledningen varför det verkar hacka när du kör wiiet med 3x är för att det tar längre tid att läsa felen på din skiva än med 6x. Så har du inga fel på skivorna så ska det inte heller hacka.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Nej fast vi pratar lite olika grejer.
    När drivekey sänker till 3x så laggar det verkligen.
    Men när det körs i 3x med ett wiikey eller liknande så märker man inte av det. (samma skiva)

    Jag har en LG-8164b och kör verbatim dvd-r.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Nej fast vi pratar lite olika grejer.
    När drivekey sänker till 3x så laggar det verkligen.
    Men när det körs i 3x med ett wiikey eller liknande så märker man inte av det. (samma skiva)

    Jag har en LG-8164b och kör verbatim dvd-r.

    Men du har säkert rätt där med att man inte känner av laggen i softmii men jag kan garantera att det laggar med drivekey vilken brännare eller skivor du än bränner med.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Bara lite kort....

    Drivekey och wiikey 3x har ju samma hastighet...

    Om ena laggar så ska andra det med...
    Annars är det ju dålig media till den ena när testet görs... Om uppmätt hastighet är samma så är det ingen skillnad...

    Sen om hastigheten verkligen är samma OCH konstant är en helt annan fråga...

    Bjerlk

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Olika chipp har olika funktioner.. Det är alla med på.
    Wiikey och alla utom Drivekey skickar signaler till kretskortet att skivan skall gå o Boota eller hur

    Drivekey overrridar HELA signalsrömmen till DVD enheten o kan den inte skyffla data tillräckligt fort är det Logiskt att det laggar.

    Skillnaden mellan Drivekey o all andra chipp är att just Drivekey stter på Flatkabeln för datasrömmen från DVD till enhet, o andra chipp skjuter in information on the fly vilket många kretsar verkar klara bättre.

    Wiikey2 o andra chipp har man möjlighet att ställa DVD enhete ni 3x eller 6x med vad jag sett. ( Eller om det var Argon 2 eller D2Sun ) Man lir ju virrig snart över alla olika lösningar.

    Sen för att återknyta till en post tidigare så säger "Information i skrift av andra inte ett skit om man inte provat själv! Bara för att det står i Aftonbladet o på Löpsedlar betyder det inte att informationen är 100%, testar man inte själv o upplever problem kan man inte med 100% säkerhet säga att så är det! Hade du som skrev så istället provat själv hade du kanske märkt av skillnad eller så har personen som har en laggande enhet bara haft otur. ( Om han nu bränner på bra skivor "Vad nu hans laser tycker är bra, behöver inte vara Verbatim och bra brännare )
    Last edited by Pendragon; 2009-03-23 at 09:35.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •