Sida 2 av 14 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 402

Diskussion: Guide: Flasha liteon

  1. #31
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hmm, installerade winXP nu funkar allt utom när jag startar jungleflasher då fryser hela datorn och man lär starta om den. Kan det vara nån drivrutin eller nått som jag saknar?

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kör du jungleflasher utan driven inkopplad och igång? eller har du driven igång samtidigt? har du lagt in portio32?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Har portio32 installerat och har testat att köra den både igång och avstängd men funkar endå inte =/

    ska man köra utan sata kabeln i kanske?

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad har du för sata chipset?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Asus P5Q-E är moderkortet, om det nu säger nått.

    EDIT: hittar allt i Xtractor Reader men inte i jungleflash.
    Last edited by brunold; 2009-03-21 at 13:08.

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av brunold Visa Inlägg
    Asus P5Q-E är moderkortet, om det nu säger nått.
    verkar vara Intel P45, prova med att skaffa dig ett pci kort med via sata, vi säljer dom här på PSX... det kan vara så att INTEL P45 chipsetet gör att det blir som det blir...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Fixade sig nu, flyttade kontakten till en annan sata port bara =D
    Tackar för hjälpen =D

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Varsegod
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Dum fråga kanske men visst kan jag väl som redan har en flashad Lite-On (var flashad när jag köpte den med iXtreme 1.4(?)) läsa ur den redan flashade nyckeln och flasha in 1.51 istället? Jag måste väl inte ha original-firmwaren för den har jag ju inte och har aldrig haft.

    Visst kan man väl även "unflasha" en firmware med någon programvara så du kan få ur originalnyckeln ur den flashade firmwaren?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Dum fråga kanske men visst kan jag väl som redan har en flashad Lite-On (var flashad när jag köpte den med iXtreme 1.4(?)) läsa ur den redan flashade nyckeln och flasha in 1.51 istället? Jag måste väl inte ha original-firmwaren för den har jag ju inte och har aldrig haft.

    Visst kan man väl även "unflasha" en firmware med någon programvara så du kan få ur originalnyckeln ur den flashade firmwaren?
    om du har 1.4 i din "liteon" är det förmodligen inte en liteon i alls (förmodligen en spoofad samsung, hitachi eller benq), för första liteon firmwaren var 1.5... men ja, du kan flasha om den... dock fattas vissa delar av den... bästa vore om du tog kontakt med dom som flashade boxen från början och bad om att få dummy.bin, key.bin, identify.bin och inquiry.bin... tror inte du kommer få dessa av den firman dock då dom hellre ser att du kommer in med boxen och flashar hos dom så att dom får pengar för det...

    i mitt fall fattades inquiry och identify när jag läste ut efter 1.5 flashen... vet inte varför men iaf... jag använde då DSDBFixer för att kolla upp det, jag fick tag på mina orginal urläsningen när jag flashade till 1.5 och la in det som då inte lästes ur... (serienummer på driven och lite annat som DSDBFixer hjälper dig med) innan jag flashade om driven igen (med 1.51)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    om du har 1.4 i din "liteon" är det förmodligen inte en liteon i alls (förmodligen en spoofad samsung, hitachi eller benq), för första liteon firmwaren var 1.5... men ja, du kan flasha om den... dock fattas vissa delar av den... bästa vore om du tog kontakt med dom som flashade boxen från början och bad om att få dummy.bin, key.bin, identify.bin och inquiry.bin... tror inte du kommer få dessa av den firman dock då dom hellre ser att du kommer in med boxen och flashar hos dom så att dom får pengar för det...

    i mitt fall fattades inquiry och identify när jag läste ut efter 1.5 flashen... vet inte varför men iaf... jag använde då DSDBFixer för att kolla upp det, jag fick tag på mina orginal urläsningen när jag flashade till 1.5 och la in det som då inte lästes ur... (serienummer på driven och lite annat som DSDBFixer hjälper dig med) innan jag flashade om driven igen (med 1.51)
    Men du shit nu är jag trött. Det är ju en BenQ jag har. Får skylla på att jag är halvsjuk och att det är eftermiddag, glöm mitt tidigare inlägg :P

    Passade ju på att köpa en BenQ när dom fortfarande fanns kvar i viss mån när Lite-On hade kommit och var oflashbar vid den tidpunkten.

    Aja, det underlättar ju saker :P

    Tack för ditt svar iaf!
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  12. #42
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    All heder åt bra skrivna Guider!

    Jag hade faktiskt väldiga problem igår när jag skulle flasha om min lite-on till 1.51.
    Jag gjorde allt från början läste ur key osv (m Jungleflasher) och det gick jättesegt, efter musklick så låste sig datorn och kom igång minuter senare, och efter att jag hade eraesat dvdn så hände ingenting öht.

    Sen tänkte jag att jag skulle göra en sticka med iprep, men då gnällde den på firmwaret på något konstigt vis.

    Till slut gjorde jag så att jag tog save to file i JF och den flashade med dosflash. Då gick det till slut.

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jo, iprep vägrar ta 1.51 och i vissa fall 1.5 också... (iaf för min del) men det har att göra med att den kollar den att det är rätt firmware (mot vad den vill ha) lättast är som du gjorde, att spara spoofningen i Jungleflasher ("Save to file" efter "Spoof source to target") och köra den genom dos om datorn skulle hänga sig efter erase...

    det finns fler sätt än iprep för att skapa ett usb minne bootningsbart med DOS på, eller så kan man som jag gjorde använda en windows startdiskett, fungerar lika bra det (men man får inte plats med allt om man kör windows startdiskett )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jo, iprep vägrar ta 1.51 och i vissa fall 1.5 också... (iaf för min del) men det har att göra med att den kollar den att det är rätt firmware (mot vad den vill ha) lättast är som du gjorde, att spara spoofningen i Jungleflasher ("Save to file" efter "Spoof source to target") och köra den genom dos om datorn skulle hänga sig efter erase...

    det finns fler sätt än iprep för att skapa ett usb minne bootningsbart med DOS på, eller så kan man som jag gjorde använda en windows startdiskett, fungerar lika bra det (men man får inte plats med allt om man kör windows startdiskett )
    eller så lägger man in md5 värdet för den firmware man vill ladda i ixdef.xml i iprep katalogen, så klagar den inget mer.

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    eller så lägger man in md5 värdet för den firmware man vill ladda i ixdef.xml i iprep katalogen, så klagar den inget mer.
    hur får man fram md5 värdet på en fil? (jag har aldrig gjort det tidigare )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #46
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Jag har tyvärr inte en diskettläsare i min dator, så startdiskett är lite meckigt. Man får inte in en diskett i cd-läsaren heller..
    Hade varit gott att kunna ladda in 1.51 med hjälp av iPrep, är så smidigt.

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det går att göra om du gör som int21 sa men jag vet inte hur man får fram md5 värdet :$
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #48
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    66
    Respekt
    16
    Hansi; KLISTRA tråden dåå, riktigt bra guide ju. Många som undrar hur man gör, och många ställer frågor.

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det går att göra om du gör som int21 sa men jag vet inte hur man får fram md5 värdet :$
    finns diverse program som kan generera sådant om du gogglar, annars är det en inbyggd funktion i filhanteraren jag använder, total commander.

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hehe, ok tack int orkade inte googla :$
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #51
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Tack för en mycket bra guide!!

    Jag har nyss köpt ett XBOX 360 och vad jag kan se så är det en Lite-on DVD läsare i den(formen och 2 gula kablar).

    Vad jag förstår så är denna något krångligare att flasha och kräver blandannat ett Connectivity kit som kostar ca 500 kr och dessutom en datorn med ett VIA SATA kontroller kort(om man inte har så kostar ett sådant ett par 100 lappar).

    Slutsumman blir med andra ord en bra bit ovanför 800 kr om man nu inte redan har dessa prylar. Stämmer detta ? Det finns inget annat vis att flasha denna DVD spelare?

  22. #52
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Såg att det finns chip också, men vad är fördelen med dessa? Vad jag förstår så kan boxen spara information om backups man kört sen tidigare och där med hjälper det troligen inte att slå på och av chipet?

  23. #53
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Tack för en mycket bra guide!!

    Jag har nyss köpt ett XBOX 360 och vad jag kan se så är det en Lite-on DVD läsare i den(formen och 2 gula kablar).

    Vad jag förstår så är denna något krångligare att flasha och kräver blandannat ett Connectivity kit som kostar ca 500 kr och dessutom en datorn med ett VIA SATA kontroller kort(om man inte har så kostar ett sådant ett par 100 lappar).

    Slutsumman blir med andra ord en bra bit ovanför 800 kr om man nu inte redan har dessa prylar. Stämmer detta ? Det finns inget annat vis att flasha denna DVD spelare?

    Japp priset stämmer och när du flashat några boxar så har du tjänat ihop dom pengarna ,Nej det finns inga andra sätt att flasha . Annars bara att lämna in till psxcare för en billig slant
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Såg att det finns chip också, men vad är fördelen med dessa? Vad jag förstår så kan boxen spara information om backups man kört sen tidigare och där med hjälper det troligen inte att slå på och av chipet?
    NME chippen funkar endast med Samsung och Hitachi läsaren och är ej att rekommendera.. Så flasha är det bästa
    Last edited by allewii; 2009-04-09 at 19:28.

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Tack för en mycket bra guide!!

    Jag har nyss köpt ett XBOX 360 och vad jag kan se så är det en Lite-on DVD läsare i den(formen och 2 gula kablar).

    Vad jag förstår så är denna något krångligare att flasha och kräver blandannat ett Connectivity kit som kostar ca 500 kr och dessutom en datorn med ett VIA SATA kontroller kort(om man inte har så kostar ett sådant ett par 100 lappar).

    Slutsumman blir med andra ord en bra bit ovanför 800 kr om man nu inte redan har dessa prylar. Stämmer detta ? Det finns inget annat vis att flasha denna DVD spelare?
    vill du vara riktigt snål räcker det med att du köper ett Maximus 360 Xtractor UTAN spear, då sparar du 250:- om du köper hos oss (men då måste du löda istället), du måste inte ha VIA SATA kort det kan fungera med andra SATA kort också, men då jag inte har några andra SATA kort har jag inte kunnat testa andra kort, däremot vet jag att VIA SATA fungerar sålänge du har SATA portar ska du i regel kunna flasha en drive... vissa Chipsets har bättre stöd för verktygen (programmen) man använder än andra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #55
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Liteon Flash i dos

    ......
    Skriv: "Dosflash" (IGEN?!?!?!?!?!?! vafan är det här?!?!?!) välj drive (i vårat fall 4) och denna gången vill vi juh skriva så vi skriver "W", nu kommer den fråga dig vad filen som vi ska skriva heter, där skriver du då in "hacked.bin" (eller motsvarande namn du valde på filen i början av guiden)

    du kommer när den är klar få följande medelande: "Writing finished! Datasum: E8AB" det betyder att du är färdig att koppla ur din spelare och testa den, hoppas för guds skull att du har fått samma resultat som mig!!

    Här kan du läsa guiden som jag använde för att lära mig allt detta:

    http://rapidshare.de/files/46115336/...v1.01.pdf.html
    Hej!

    Tack för en kanonguide. Trodde jag hade sabbat min nya elite som jag ägt i 24 timmar

    MEN, jag får inte samma Datasum som du. Du får E8AB, Jag får EA6B.
    Borde tyda på att våra .bin filer inte är identiska eller?
    Ska jag provköra i boxen nu?

    Tack!

    /Mats

  26. #56
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Borgmastaren Visa Inlägg
    Hej!

    Tack för en kanonguide. Trodde jag hade sabbat min nya elite som jag ägt i 24 timmar

    MEN, jag får inte samma Datasum som du. Du får E8AB, Jag får EA6B.
    Borde tyda på att våra .bin filer inte är identiska eller?
    Ska jag provköra i boxen nu?

    Tack!

    /Mats
    det tyder på att dom inte är identiska ja, prov kör den, om du läste ur flera gånger bör du kolla dom att nyckeln är samma (detta kan du göra med DSBFixer) nycklen bör vara samma vid flera urläsningar, annars är något galet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #57
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Lightbulb

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det tyder på att dom inte är identiska ja, prov kör den, om du läste ur flera gånger bör du kolla dom att nyckeln är samma (detta kan du göra med DSBFixer) nycklen bör vara samma vid flera urläsningar, annars är något galet...
    Jag provkörde. Min orginal fungerade klockrent, men inte min backupskiva...
    Vart lite skraj för att gå ut på Live då.

    MEN, åkte hem till jobbarpolarn och prövade med hans skivor. Det fungerade kanon.
    Så nu är det frid och fröjd.

    Tack för infon om koden.

    Fråga: Om man inte fick med rätt nyckel, ska det fungera lika mycket som för mig så att det kan bli galet ute på Live???

    /Mats

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Borgmastaren Visa Inlägg
    Jag provkörde. Min orginal fungerade klockrent, men inte min backupskiva...
    Vart lite skraj för att gå ut på Live då.

    MEN, åkte hem till jobbarpolarn och prövade med hans skivor. Det fungerade kanon.
    Så nu är det frid och fröjd.

    Tack för infon om koden.

    Fråga: Om man inte fick med rätt nyckel, ska det fungera lika mycket som för mig så att det kan bli galet ute på Live???

    /Mats
    Fick du inte med rätt nyckel kan du inte spela 360 spel alls då är det bara en dyr dvd spelare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kommer inom kort lägga upp nya paket för Liteon flashning med 1.6 istället och mer flexibla kommandon till dos (du behöver i framtiden bara byta ut filen "ixtreme.bin" mot dom nya och döpa om till "ixtreme.bin" så körs det automatiskt om detta fungerar utan uppgradering av programvaran...

    kommer även göra om i guiden om något blivit annorlunda (tänker på checksum värdet)

    kommer även göra om windows guiden för att köra den nya versionen av Jungleflasher

    *edit:*

    OBS: Fel på liteon firmwaren, därmed kommer den här uppdateringen vänta lite tills den nya kommer ut...
    Last edited by Swizzy; 2009-05-15 at 21:00.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #60
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Väntar ivrigt på guiden till 1.6 nu. Tusen tack på förhand!

Sida 2 av 14 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  2. Flasha Lite-on
    By jimmpa83 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 15:58
  3. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Guide: Flasha ditt chip via Evox
    By rejjo in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 63
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 21:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •