Sida 4 av 14 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 402

Diskussion: Guide: Flasha liteon

  1. #91
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    när du spoofar så flashar du om den, du kan inte spoofa den utan att flasha om driven, du måste också se till att ha rätt nyckel... annars kommer det inte fungera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #92
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    som jag sa förut, jag blir så grymt less på de här

    har suttit lite me iprep o försökt lägga in 1.6 till liteon men de funkar inte. men testar jag att lägga in samsung 1.6 så går de fint. varför säger han nej till liteon o inte samsung? är de nåt fel på min liteon fw?

    jag försökte förut att flasha min saumsung me den där modification disc me stöd för usb. gick inte heller nåt vidare. nu är den driven lika död som liteon.

    Kan de här va min otursdag?????

  3. #93
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    som jag sa förut, jag blir så grymt less på de här

    har suttit lite me iprep o försökt lägga in 1.6 till liteon men de funkar inte. men testar jag att lägga in samsung 1.6 så går de fint. varför säger han nej till liteon o inte samsung? är de nåt fel på min liteon fw?

    jag försökte förut att flasha min saumsung me den där modification disc me stöd för usb. gick inte heller nåt vidare. nu är den driven lika död som liteon.

    Kan de här va min otursdag?????
    endera är det fel på din firmware eller så är inte md5 för ixtreme 1.6 liteon inlagd i iprep.

    du kan göra det själv.. öppna ixdef.xml filen och släng in denna kodsnutten på liknande sätt som de andra. du kan öppna filen med anteckningar.

    <firmware md5="c3a17c9726f4be3cc3e597797caba7f9">
    <name>iXtreme v1.6 repack liteon</name>
    </firmware>

    lägg denna kodsnutt i slutet om du vill men innan </main>

    se till att du har repack liteon firmware:n och inte den första som släpptes.

    http://thepatech.com/ixtreme_1.6.rar
    Last edited by int21; 2009-05-28 at 22:40.

  4. #94
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    jag kopiera in de där i idex filen. i slutet innan main. jag hade repack fw men laddade ändå hem de du länkade till. nu blev de istället ett annat fel. jag kan ladda in den men de kommer upp ett unhandled exception. jag kan välja me att klicka på continue elr quit. klickar jag på continue så försvinner bara filen, programmet stängs inte ner men klickar jag på quit så stängs hela programmet ner

    inte min dag de här

  5. #95
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    jag har nu fått iprep att funka o har formaterat min usb sticka. är lite osäker på vilka filer jag ska lägga in. har laddat ner swizzys dos paket för liteon. o följer hans guide. de står att man ska lägga in mappen som heter dos. ska jag inte lägga in batchfilerna som ligger innan den mappen, liteon dos filer mappen? Flash o read.batch filerna.

    jag fick ladda ner en ixDef fil från xboxsky o kopiera över orginal filen. då funkade de =)

    edit: vill inte sabba nånting nu ( självklart ) o iom att de troligtvis är min sista chans till att rädda min liteon så frågar jag massor. hoppas nån av ni proffs här inne har tid o lust att svara o hjälpa mig =)

    läste igenom den här guiden igen o blev lite fundersam över detta:
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    [B][SIZE="4"]

    5. Jungleflasher hänger sig under flashningen det finns flera lösningar på det här problemet... följande är dom vanligaste:

    Börja med det här:öppna Anteckningar och skriv in följande

    Kod:
    L-O-Eras.exe *sata port*
    där du byter ut "*sata port*" mot sata porten det står om i jungleflasher (det står t.ex 0xA800 då skriver du in "A800") sedan sparar du detta som "killon.bat" eller liknande, spelar ingen större roll vad exakt du döper den till bara det är med bokstäverna a-z A-Z och mindre än 8 tecken (OBS: du ska ha " tecknena med, annars finns det risk för att filen får namnet "killon.bat.txt" och då inte är av rätt filtyp)

    efter detta kopierar du L-O-ERAS från DOS packet och lägger tillsamans med killon.bat som vi precis har skapat

    nu bootar du upp i DOS och kör kommandot vi precis skapade (skriv bara in killon) och starta om driven en gång, kör sedan kommandot igen, fortsätt köra kommandot tills du når status 0x72 på driven (det kan ta ett par försök, kör kommandot flera gånger för att vara säker på att den är i rätt läge)

    Metod 2 (DOS):Det du måste göra är att lägga in din firmware som du läst ur (antingen dummy.bin eller Lite_CFW.bin) och följa DOS guiden ovan. enklast är om du sparade din spoofade firmware (Lite_CFW.bin) och döper om den till hacked.bin för att enklare hänga med i guiden, om du inte sparade firmwaren på det viset får du följa guiden från steget efter urläsning
    jag måste alltså skapa en killon.bat fil som du skriver. elr finns den me i dos packet?
    vart ska jag lägga dem filerna sen?
    i vilken mapp?
    o jag ska alltså lägga in min lite_cfw.bin på stickan istället för den fw som blev efter att jag formaterat?
    i cfw mappen elr i dos mappen?
    Last edited by mrflim; 2009-05-29 at 09:26.

  6. #96
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    jag har nu fått iprep att funka o har formaterat min usb sticka. är lite osäker på vilka filer jag ska lägga in. har laddat ner swizzys dos paket för liteon. o följer hans guide. de står att man ska lägga in mappen som heter dos. ska jag inte lägga in batchfilerna som ligger innan den mappen, liteon dos filer mappen? Flash o read.batch filerna.

    jag fick ladda ner en ixDef fil från xboxsky o kopiera över orginal filen. då funkade de =)

    edit: vill inte sabba nånting nu ( självklart ) o iom att de troligtvis är min sista chans till att rädda min liteon så frågar jag massor. hoppas nån av ni proffs här inne har tid o lust att svara o hjälpa mig =)

    läste igenom den här guiden igen o blev lite fundersam över detta:

    jag måste alltså skapa en killon.bat fil som du skriver. elr finns den me i dos packet?
    vart ska jag lägga dem filerna sen?
    i vilken mapp?
    o jag ska alltså lägga in min lite_cfw.bin på stickan istället för den fw som blev efter att jag formaterat?
    i cfw mappen elr i dos mappen?
    Swizzy skrev ju hur du skulle göra

    Kod:
    Börja med det här:öppna Anteckningar och skriv in följande
    
         Kod:
         L-O-Eras.exe *sata port* 
    där du byter ut "*sata port*" mot sata porten det står om i jungleflasher (det står t.ex 0xA800 då skriver du in "A800") sedan sparar du detta som "killon.bat" eller liknande
    Alltså, öppna Notepad skriv:
    Kod:
    L-O-Eras.exe *sata port*
    Spara filen som killon.bat

    Detta görs fördelaktigt i katalogen där du har L-O-Eras.exe filen

    Orkar du inte trycka pil upp o Enter för att återexikvera filen kan du skriva detta i en -bat fil och avbryta med CTRL+Z

    Kod:
    @echo off
    
    :start
    
    l-o-eras ALÄMPLIGT_PORTNUMMER 1
    
    goto start
    
    :end
    
    break
    Och skulle dina filer ligga i en annan katalog än där du lägger .bat filen så länka dit t.ex: c:\liteondvd\l-o-eras Axxx 1
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #97
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    ok då hänger jag me. men vart ska jag göra av min lite_cfw.bin fil?

  8. #98
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    ok då hänger jag me. men vart ska jag göra av min lite_cfw.bin fil?
    om du läser i min guide är det Lite_CFW.bin som är Hacked.bin enligt guiden, jag valde att döpa filen till Hacked.bin för att det ska vara hyffsat enkelt att skilja mellan orginal och den färdiga ixtreme filen, plus att det är lättare att skriva "hacked.bin" än "Lite_CFW.bin" i dos

    läser du pendragons info angående sata, så finns det en grej som KAN skilja med porten, det börjar INTE alltid med A, för mig heter porten "CC00" alt. "DD00" förut hette den "B800", så var noga med att kolla upp detta fråga mg inte varför den bytte namn det kan jag inte svara på (OBS: CC00 och DD00 är 2 olika portar jag har på mitt Controller kort, använder båda... ) och för att jag ska göra en .bat fil till er så krävs det att ni moddar den också... annars kommer den inte fungera... komer göra detta senare när jag får tid ork och lust till det en annan grej som inte är nödvändigt är 1:an som han har skrivit in, det behövs om du har flera com portar på datorn, då måste du skriva vilken port som ska användas, personligen har jag bara 1 port och behöver därför inte skriva comport nummer =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #99
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    ok då hänger jag me. men vart ska jag göra av min lite_cfw.bin fil?
    Spara ??

    Den inehåller ju din orginalnyckel du måste stoppa i den alternativa mjukvaran ju + info om vilken keysector som skall flashas.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #100
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    Swizzy:
    jo jag är me på att de är den filen men du skriver att man ska lägga in sin fw men vart ska jag lägga den? har jag missuppfattat de hela me att man ska lägga in den på stickan? den kanske inte ska va på den?

    Pendragon: hehe jo självklart men som sagt, jag är lite osäker på om jag ska lägga den på stickan elr inte. o vart isf? spelar de nån roll vart?

  11. #101
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du ska lägga den tillsamans med ixtreme.bin i samma mapp som grejerna från dos packet ligger =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #102
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    de här går inte

    jag kommer inte längre än till att få skriva in killon. då står C:L-O-Eras.exe "A400" o under står de Bad command or file name. har även testat att skriva porten *A400* o de blev likadant.

    kan de va så att driven är förstörd? jag kommer inte åt den nåt speciellt i jf. går igenom listan me portarna. den dyker inte upp på nån, de står inget namn nånstans men när jag kommer till tex då a400 porten så kan jag bara välja på load dump files på dvdkey32. inget annat. jag kan inte öppna släden varken me hjälp utav kittet elr i xboxet. är den förstörd? har min liteon gått hädan?

  13. #103
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    de här går inte

    jag kommer inte längre än till att få skriva in killon. då står C:L-O-Eras.exe "A400" o under står de Bad command or file name. har även testat att skriva porten *A400* o de blev likadant.

    kan de va så att driven är förstörd? jag kommer inte åt den nåt speciellt i jf. går igenom listan me portarna. den dyker inte upp på nån, de står inget namn nånstans men när jag kommer till tex då a400 porten så kan jag bara välja på load dump files på dvdkey32. inget annat. jag kan inte öppna släden varken me hjälp utav kittet elr i xboxet. är den förstörd? har min liteon gått hädan?
    har du skrivit "C:L-O-ERAS.exe"?? i så fall är det nog därför det inte fungerar, är du helt 100 på att du skrivit rätt port?? det ska enbart vara port numret det vill säga för mig som har port CC00 ska jag skriva:
    Kod:
    L-O-ERAS.exe CC00
    det är viktigt att du har rätt port, om du inte vet vilken port den är kopplad på blir det jobbigt... då får du antingen köpa en ny drive och spoofa som liteon med din key, eller så får du skicka den till någon som kan fixa den åt dig... finns sätt att ta reda på vilken port det är annars också, men det kan gå åt helvete om du har t.ex en hårddisk eller en annan CD-/DVD-spelare på den porten...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #104
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    jag har inte skrivit de överhuvudtaget. utan jag kommer in på dos o då står de c:. skriver jag sen killon så står de C:L-O-ERAS.exe. jag är inte haj på dos, har aldrig arbetat i dos tidigare

    iom att liteon driven inte dyker upp i jf när jag går igenom alla portar så vet jag inte vilken port jag ska välja. kan inte va säker på vilken port de är. den enda skillnad som blir är att alla knappar utom load dump files på dvdkey32 slocknar

    ska jag inte skriva me några tecken som tex "" runt port numret?

    kan en drive bli brickad bara så där pgr av att datorn frös? jag har ju inte kunnat göra nåt me den sen dess.

  15. #105
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    jag har inte skrivit de överhuvudtaget. utan jag kommer in på dos o då står de c:. skriver jag sen killon så står de C:L-O-ERAS.exe. jag är inte haj på dos, har aldrig arbetat i dos tidigare

    iom att liteon driven inte dyker upp i jf när jag går igenom alla portar så vet jag inte vilken port jag ska välja. kan inte va säker på vilken port de är. den enda skillnad som blir är att alla knappar utom load dump files på dvdkey32 slocknar

    ska jag inte skriva me några tecken som tex "" runt port numret?

    kan en drive bli brickad bara så där pgr av att datorn frös? jag har ju inte kunnat göra nåt me den sen dess.
    ja den kan bli brickad, men liteon driven brickas inte lika lätt, om du lyckas hitta rätt port kan du sparka liv i den igen, och nej du ska inte skriva några andra tecken än själva porten... jag är inte heller speciellt jätte haj på DOS, men jag har lätt för att ta till mig information jag hittar på nätet, och använda det till att lista ut hur saker och ting fungerar... det är så jag lärde mig flasha liteons i DOS, detta är inte något jag gjorde på PSXCare, däremot flashade jag Benq och Samsung i DOS där, med special kommandon som hansi o gänget fixat ihop för att det ska bli så enkelt som möjligt

    men om du inte kan hitta rätt port kan du inte fixa driven själv tyvär, om du känner att du inte förstår dig på hur du ska göra låt någon som vet vad dom gör fixa det åt dig innan det är för sent... vart bor du egentligen? om du bor i stockholms området kan du åka in till butiken och be om hjälp, men då får du skicka din firmware via mail i förväg... eller så kan du skicka in driven också för att få den fixad, det finns en möjlighet att du har brickat driven, men det kan vi här på forumet inte svara på sådär på rak arm...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #106
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    de lät inte så bra att den kan ha blivit de =( men jag får försöka lite till, se om man kan få liv i den. jag är lite så där jag me, me att ta till sig saker men just de här va lite knepigt tycker jag.
    ok så de går att flasha samsung i bios? har försökt hitta nåt om de men inte lyckats. tror att de skulle behövas på den jag har. jag lyckades spoofa den till liteon, men jag får ändå ingen kontakt me driven nu när jag ska flasha den. bara strul hela tiden

    jag bor i småland så jag kan tyvärr inte komma förbi butiken me den. nej de är klart, de förstår jag att ni inte kan svara på de ville bara veta om de va möjligt att den kunde blivit de

  17. #107
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det där med att flasha samsung i bios fattar jag inte vart du har fått från?? man kan INTE flasha en 360 drive med en dators bios vad jag vet :S däremot går det att göra i DOS, vilket är det dom flesta gör/gjorde innan Jungleflasher kom

    när du säger att du spoofat den, hur menar du då? och vad menar du med att inte få kontakt med den?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #108
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    de här går inte

    jag kommer inte längre än till att få skriva in killon. då står C:L-O-Eras.exe "A400" o under står de Bad command or file name. har även testat att skriva porten *A400* o de blev likadant.

    kan de va så att driven är förstörd? jag kommer inte åt den nåt speciellt i jf. går igenom listan me portarna. den dyker inte upp på nån, de står inget namn nånstans men när jag kommer till tex då a400 porten så kan jag bara välja på load dump files på dvdkey32. inget annat. jag kan inte öppna släden varken me hjälp utav kittet elr i xboxet. är den förstörd? har min liteon gått hädan?
    Bad command or file name tyder på att filen inte finns där du försöker köra den. skriv dir och kolla att L-O-ERAS.EXE verkligen ligger där.

  19. #109
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Nu swizzy har jag läst igenom allt i din tråd =D Väldigt bra skrivna guider!! Fortsätt så!
    Fan, det verkar vara en hel djungel det där med att flasha. Alla verkar juh bara få problem först.
    Jag som hade tänkt lära mig det men nu vettefan! Enklare att skicka in den. Men skulle vara hemskt roligt att få prova på
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  20. #110
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Nu swizzy har jag läst igenom allt i din tråd =D Väldigt bra skrivna guider!! Fortsätt så!
    Fan, det verkar vara en hel djungel det där med att flasha. Alla verkar juh bara få problem först.
    Jag som hade tänkt lära mig det men nu vettefan! Enklare att skicka in den. Men skulle vara hemskt roligt att få prova på
    det är av problem man lär sig av. visst är det trevligt när allt fungerar direkt, men man breddar sin kunskap oerhört mycket om man får kämpa lite. man får lära sig små detaljet i taget och dos kan vara kämpigt för många nuförtiden, få vet att det ens existerar. men det är väldigt logiskt, lär du dig det och dessa få grundkommandon: cd, dir, mkdir, rmdir, move, copy och attrib så kommer du första det vanliga windows mycket bättre och du kommer arbeta snabbare i det.

    ta en helg med msdos och lek runt lite, försök flytta lite filer, starta ett gammalt spel osv. så kommer flashning vara en barnlek när du då kan grunderna. kan tillägga att många kommandon listar hjälp om du använder dig av ? eller /? efter kommandot.. tex dir /? eller dir ? för att lista hur man använder det. dir är förövrigt ett kommando för att lista filer dir /S /L listar tex alla filer i katalogen och dess underkatlogen i lowercase tecken. cd kommandot använder du för att navigera, cd hejsan använder du för att gå in i katalogen hejsan och skriver du cd .. så går du tillbaka en katalog.

    nu blev dessa massa OT till tråden, men kanske kan vara nyttigt för någon ändå.

  21. #111
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det där med att flasha samsung i bios fattar jag inte vart du har fått från?? man kan INTE flasha en 360 drive med en dators bios vad jag vet :S däremot går det att göra i DOS, vilket är det dom flesta gör/gjorde innan Jungleflasher kom

    när du säger att du spoofat den, hur menar du då? och vad menar du med att inte få kontakt med den?
    de va jag som skrev fel, menade såklart dos jag försökte för nån dag sen att spoofa då jag läst en guide skriven av dig i en annan tråd. du tyckte sen jag skulle göra de i jf då de funka lika bra. jag har alltså fört över keyn från liteon driven till en samsung. som gått bra enligt loggfilen.
    de jag menar me att jag inte får nån kontakt me den är att jag kopplar in den i kittet o på raid kortet. startar jf men inget händer. står precis likadant som de gör för liteon driven. kan bara klicka på load dump files. o datorn blir lika seg, hänger sig typ som den gör me liteon driven.

    ska jag verkligen stå på c:? måste jag inte ändra till J: istället då stickan har den beteckningen? L-O-ERAS.EXE ligger på stickan i DOS mappen tillsammans me dem båda dosflash filerna, firmtool, hacked.bin, ixtreme.bin, killon och patch filerna.

  22. #112
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag har ingen aning om varför den skriver c:, om inte du skrivit detta själv?

    eftersom jag inte är någon expert på datorer/hårdvara och ännu mindre DOS så kan jag tyvär inte säga varför det blir så, väldigt skumt det här

    *edit:*
    Du bootar från usb stickan hoppas jag? in i DOS direkt alltså, du försöker inte hålla på med detta via typ CMD eller något sådant i Windows... försöker du göra detta i CMD går det inte tyvär, då det inte är riktiga DOS, och crashar Windows när driven är igång eller fryser så spelar det ingen roll om du försöker i CMD eller JF...
    Last edited by Swizzy; 2009-05-30 at 16:21.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #113
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Nu swizzy har jag läst igenom allt i din tråd =D Väldigt bra skrivna guider!! Fortsätt så!
    Fan, det verkar vara en hel djungel det där med att flasha. Alla verkar juh bara få problem först.
    Jag som hade tänkt lära mig det men nu vettefan! Enklare att skicka in den. Men skulle vara hemskt roligt att få prova på
    första gången jag flashade min Liteon i DOS gick det smärtfritt, jag trodde först att något hade gått fel eftersom det inte dök upp några errors alls!!

    det är inte så svårt att få det att fungera egentligen, dom flesta problemen beror på att man inte har någe bra hårdvara eller inte läst ordentligt vad som händer på skärmen etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #114
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag har ingen aning om varför den skriver c:, om inte du skrivit detta själv?

    eftersom jag inte är någon expert på datorer/hårdvara och ännu mindre DOS så kan jag tyvär inte säga varför det blir så, väldigt skumt det här

    *edit:*
    Du bootar från usb stickan hoppas jag? in i DOS direkt alltså, du försöker inte hålla på med detta via typ CMD eller något sådant i Windows... försöker du göra detta i CMD går det inte tyvär, då det inte är riktiga DOS, och crashar Windows när driven är igång eller fryser så spelar det ingen roll om du försöker i CMD eller JF...
    nej jag har inte skrivit c: någonstans.

    jag bootar från usb stickan. elr ja jag är ganska säker på de. kör me vista. man kan ju trycka på f12 för att välja vad man vill boota från. då väljer jag stickan. så jag antar att jag är inne i dos genom stickan. står nåt högst upp i skärmen om ixtreme elr nåt sånt där, kommer inte ihåg riktigt..? men iaf.. så kör jag genom stickan i uppstarten av windows o går inte genom cmd

  25. #115
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    har fixat problemet me Bad command or file name. fick lägga l-o-eras filen i rooten på stickan. då gick de bra. men nu när jag skriver killon får jag bara fram status FF7F o då har jag försökt ett ex antal gånger. har även testat flytta släden fram o tillbaks för att se om de kunde hjälpa men tyvärr inte. men en liten bit på vägen har man kommit, en väldigt liten bit men iaf =) måste se de positiva i allt

  26. #116
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    har fixat problemet me Bad command or file name. fick lägga l-o-eras filen i rooten på stickan. då gick de bra. men nu när jag skriver killon får jag bara fram status FF7F o då har jag försökt ett ex antal gånger. har även testat flytta släden fram o tillbaks för att se om de kunde hjälpa men tyvärr inte. men en liten bit på vägen har man kommit, en väldigt liten bit men iaf =) måste se de positiva i allt
    kan inte hjälpa dig mycket mer med lite-on men det var som jag sa något inlägg innan då.

  27. #117
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    har fixat problemet me Bad command or file name. fick lägga l-o-eras filen i rooten på stickan. då gick de bra. men nu när jag skriver killon får jag bara fram status FF7F o då har jag försökt ett ex antal gånger. har även testat flytta släden fram o tillbaks för att se om de kunde hjälpa men tyvärr inte. men en liten bit på vägen har man kommit, en väldigt liten bit men iaf =) måste se de positiva i allt
    Den statusen tyder på att driven inte är igång, eller inte finns på den porten...
    kolla på kitet att det lyser Blått, om det inte gör det, prova med att trycka ner power knappen, händer fortfarande inget ta bort driven från kitet och tryck ner power knappen... lyser den då är driven död, lyser det inte när driven inte sitter på kitet är antingen kitet trasigt ELLER så har det ingen ström
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #118
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    int21: jag testade skriva dir o just riktigt så fanns de ingen L-O-Eras fil. elr han kunde iaf inte hitta någon. så jag kopierade filen från dos mappen o la den i rooten. å vips så hittade han den =) så du hjälpte mig lite o de är alltid uppskattat =)

    swizzy: kittet lyser blått även utan nån drive i. så driven är väl trasig då =(

  29. #119
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Lyser den bara utan driven? om den lyser både med och utan driven så är det inget fel än så länge... men när du kör killon kommandot måste kitet vara på, kolla gärna med dosflash om den porten du har skrivit in i killon kommandot finns...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #120
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    nej den lyser hela tiden. kittet har varit påslaget hela tiden då jag testat skriva. har även testat skriva dosflash för att se vilken port som används. har märkt att den byter port lite då o då. testade även dosflash i cmd. men i både dos o cmd står de no atapi devices present

Sida 4 av 14 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  2. Flasha Lite-on
    By jimmpa83 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 15:58
  3. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Guide: Flasha ditt chip via Evox
    By rejjo in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 63
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 21:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •