Sida 5 av 14 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 402

Diskussion: Guide: Flasha liteon

  1. #121
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du ska köra i DOS, och att det står no ATAPI device present beror på att driven inte har någon firmware, och mer eller mindre är död just nu, men om du lyckas erease den sparkar du liv i den igen det viktiga är att kolla vilken port det kan tänkas vara som du ska erasea på...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #122
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    ok ska se om jag kan hitta vilken port de är o försöka få igång den. än så länge finns inga tankar på att ge upp o lämna den till nån annan utan jag vill försöka klara ut de här sj. men får man ingen rätta på de så får man se om man lämnar in den elr köper ny. kanske tvingas till att köpa en ny men då har man ju iaf lite erfarenhet av såna här saker o vet va som kan hända =)

  3. #123
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Datorskärmen blir svart när jag startar Xecuter

    När jag trycker på ON knappen på kittet för att starta driven så blir skärmen svart. Men startar jag driven innan jag startar datorn så går det bra men sen när jag ska stänga av den för att få trayen halvvägs ut och startar den igen så blir skärmen svart så blir lite svårt att fortsätta då :P

    Någon som vet vad som kan va fel eller hur jag löser det?

  4. #124
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    gör du detta i windows? och har du något program igång?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #125
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag lyckades lösa det, kopplade bort HD-tvn från grafikkortet och sen funkade det. Så måste ha vart nåt konstigt där

  6. #126
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tur det =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #127
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hej!,
    Tänkte köpa xecuter ck3+probe för att flasha min liteon drive och polarns samsung. Men man får ju med usb kabel men ingen seriell kabel. Fungerar det i alla fall via usb att läsa nyckel. Och sen en fråga till hur flashar man samsung med hjälp av ck3 hittar ingen vettig guide eller kan man leta på någon annan guide och byta ut till ix 1.6. (har för mig att jag läste att det bara går att flasha med jungleflasher via usb)

  8. #128
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det ska gå lika bra med USB kabeln ja, men jag föredrar att använda Seriell kabel då det inte krävs några drivrutiner för det

    Vad gäller samsungen kan du använda vilken guide som helst som behandlar iX 1.6 flashning av samsung, tidigare versioner av iXtreme också för den delen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #129
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Okej, tack för hjälpen. Men vill bara få förtydligat svar så det gå att flasha i dos via usb?

  10. #130
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, det går inte att flasha i DOS via USB om du inte lyckas hitta någon fungerande drivrutin för USB som startas via config.sys
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #131
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    JIPPI jag fick igång min drive så nu kan man äntligen spela igen

    Tack swizzy, Pendragon, int21 o alla ni andra för att ni haft orken att svara på mina frågor o tack för hjälpen!! =)

  12. #132
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kul att det löste sig
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #133
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    JIPPI jag fick igång min drive så nu kan man äntligen spela igen

    Tack swizzy, Pendragon, int21 o alla ni andra för att ni haft orken att svara på mina frågor o tack för hjälpen!! =)
    En liten fråga bara, körde du i DOS eller Windows för att slutföra?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #134
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    jag körde i dos. jag fick reda på vilken port de är genom att koppla in dvd brännaren på via kortet. sen skrev jag allt för hand, hittade en guide på nätet där nån hade varit ute för samma sak

  15. #135
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Något speciellt man ska tänka på eller göra annorlunda om ska flasha via usb i jungleflasher eller är det bara att göra samma sak fast sätta i usb kabel istället?

  16. #136
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Edit: Dubbelpost
    Last edited by mormor33; 2009-06-04 at 17:44.

  17. #137
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Steg 10

    Där det står "starta nu om driven ungefär där jag gjort detta i bilden nedan" Menar du då att efter den har skickat iväg Lite-on erase requesten till port 0xcc00 så ska man stänga av och på läsaren?

    Ledsen om svaret redan finns i tråden, men har tyvärr inte tid att leta igenom den

  18. #138
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    jag körde i dos. jag fick reda på vilken port de är genom att koppla in dvd brännaren på via kortet. sen skrev jag allt för hand, hittade en guide på nätet där nån hade varit ute för samma sak
    lust att länka till den guiden så jag kan lägga in detta i felsöknings delen av guiden? om du nu har länken kvar eller så kanske du kommer ihåg vad du sökte på?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #139
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mormor33 Visa Inlägg
    Något speciellt man ska tänka på eller göra annorlunda om ska flasha via usb i jungleflasher eller är det bara att göra samma sak fast sätta i usb kabel istället?
    det finns en speciell USB drivrutin för Jungleflasher, jag vet dock inte hur den fungerar... då jag inte har haft möjlighet/lust att testa detta... Seriell (com) porten är mycket mycket bättre att köra på tycker jag personligen, och många andra här på forumet gör nog också det då man vet att det inte krånglar med någe drivrutiner och skit med detta, och dessutom fungerar Seriell (com) porten i DOS, det gör inte USB'n om du inte lyckas lägga in stöd för detta i DOS själv... vilket är rätt avancerat (om det nu i huvudtaget går att få till det vilket jag inte vet) och därmed inte rekomenderat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #140
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pnGu Visa Inlägg
    Där det står "starta nu om driven ungefär där jag gjort detta i bilden nedan" Menar du då att efter den har skickat iväg Lite-on erase requesten till port 0xcc00 så ska man stänga av och på läsaren?

    Ledsen om svaret redan finns i tråden, men har tyvärr inte tid att leta igenom den
    precis vad jag menar, tittar du på bilden ser du punkterna, ungefär där dom slutar (typ 1-3 punkter innan) bör du stänga av driven sedan på igen direkt efteråt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #141
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    lust att länka till den guiden så jag kan lägga in detta i felsöknings delen av guiden? om du nu har länken kvar eller så kanske du kommer ihåg vad du sökte på?
    klart jag kan =)

    http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t671543.html

    jag gjorde som nitussi skriver lite längre ner. iom att jag inte visste vilken port den använde så koppla jag dvdbrännaren på samma kablar o kikade sen i JF, startade om både programmet o datorn flera gånger för att va säker på att de va rätt port. kopplade sen in driven o gjorde som nitussi skriver

  22. #142
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    precis vad jag menar, tittar du på bilden ser du punkterna, ungefär där dom slutar (typ 1-3 punkter innan) bör du stänga av driven sedan på igen direkt efteråt...
    Tack för snabbt och bra svar =)
    Beställde nyss en probe och ett ck3 ifrån er, så att så fort det kommer så blir det till att använda guiden och flasha

  23. #143
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Installerade team-xecuters usb drivrutin från deras hemsida och har nu flashat min lite-on och polarns samsung. Din guide var jätte bra och tack för all hjälp.

  24. #144
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    klart jag kan =)

    http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t671543.html

    jag gjorde som nitussi skriver lite längre ner. iom att jag inte visste vilken port den använde så koppla jag dvdbrännaren på samma kablar o kikade sen i JF, startade om både programmet o datorn flera gånger för att va säker på att de va rätt port. kopplade sen in driven o gjorde som nitussi skriver
    ska se om jag hinner läsa igenom det i helgen eller så, har inte tid idag och orkar inte heller e skit trött atm, men så fort jag läst igenom så skriver jag in det i felsöknings guiden, tack mrflim
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #145
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    varsågod =)

  26. #146
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Blev precis klar med flashningen av min lite-on läsare, tack vare guiden och era produkter gick det hur bra som hellst =)

    Får ge er ett stort plus för den enormt snabba leveransen, beställde igår och fick det idag =)

  27. #147
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Inga problem *vad gäller guiden* antar att du inte stötte på några problem alls under flashningen? körde du då i DOS eller Windows? körde med USB'n eller Seriell (Com)? och vilket kit körde du med? Maximus eller CK3?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #148
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    köpte ett CK3 Pro samt CK3 Probe från psx care som anlände idag!

    jag har kopplat upp allt, och ska flasha i dos, har följt guiden här på forumet mycket noga, men när jag kommer till delen där han frågar om jag är redo, och jag sätter proben mot punkt 707, sedan tycker y och enter, så går de ½ sekund så står det "Invalid DVD-key" sen är jag tillbaka på ruta 1.

    Kan detta problemet uppstå om man valt fel COM Port?
    Om COM porten spökar, hur gör man det med USB istället ?

    Tack på förhand!

    Edit: den gröna lampan lyser hela tiden när driven är på.. den lyser bara lite starkare när jag har den mot 707, och slocknar om jag sätter den mot någon av dom andra bevid, vad jag har förstått ska den inte lysa... bara om man har den mot rätt punkt ?
    Last edited by SniffieGamada; 2009-06-13 at 01:45.

  29. #149
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Har inte koll på vilken diod som ska lysa när men en diod (grön?) ska lysa när proben har ström och en till diod (blå?) när den har connection till 707'an

    Kan tillägga att jag faktiskt inte har någon erfarenhet av CK3, bara maximus extractor så det jag skrev ovan kan mycket väl vara fel, det är iaf så det funkar på maximus och det vore konstigt om det skiljde sig mycket.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  30. #150
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Har inte koll på vilken diod som ska lysa när men en diod (grön?) ska lysa när proben har ström och en till diod (blå?) när den har connection till 707'an

    Kan tillägga att jag faktiskt inte har någon erfarenhet av CK3, bara maximus extractor så det jag skrev ovan kan mycket väl vara fel, det är iaf så det funkar på maximus och det vore konstigt om det skiljde sig mycket.
    alla lampor lyser hela tiden... den gröna lyser lite starkare när den är mot 707, och slocknar när jag har den mot fel... den blå är oföränderlig

Sida 5 av 14 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  2. Flasha Lite-on
    By jimmpa83 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 15:58
  3. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Guide: Flasha ditt chip via Evox
    By rejjo in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 63
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 21:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •