Sida 11 av 14 FörstaFörsta ... 910111213 ... SistaSista
Visar resultat 301 till 330 av 402

Diskussion: Guide: Flasha liteon

  1. #301
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    okej, och dvd spelaren ska inte va inkopplad i 360 i någon väg?
    så allt ska va inkopplat i datorn och få ström där ifrån? och vilken färg är det för mode-b? så man inte ha den på fel.

  2. #302
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp den ska vara inkopplad till datorn helt och hållet, det e klart du kan köra 360'n som ström källa också om du skulle vilja det, men det är bara jobbigt

    Mode-B är röd färg på kitet, kolla det INNAN du kopplar in driven, om den är i Mode-B och du har otur kan du bränna hela styrkortet (det kan fatta eld! dock inte så jätte farligt, men det luktar SATAN om man gör det, se även till att kabeln sitter rätt, börjar det ryka eller lukta äckligt/konstigt STÄNG AV KITET OMEDELBART!)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #303
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    japp den ska vara inkopplad till datorn helt och hållet, det e klart du kan köra 360'n som ström källa också om du skulle vilja det, men det är bara jobbigt

    Mode-B är röd färg på kitet, kolla det INNAN du kopplar in driven, om den är i Mode-B och du har otur kan du bränna hela styrkortet (det kan fatta eld! dock inte så jätte farligt, men det luktar SATAN om man gör det, se även till att kabeln sitter rätt, börjar det ryka eller lukta äckligt/konstigt STÄNG AV KITET OMEDELBART!)
    åh fan så det va så jag förstörde min förra driver! xD med mode-b xD

  4. #304
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan ha satt den i Mode B eller så satte du kabeln åt fel håll, eller så hade du på något sätt fått in för mycket ström till CK3'n, personligen kör jag på en Extern HDD Ström adapter

    jag har av misstag kört igång Liteon läsare med Mode B tidigare utan att några skador skett, men jag kanske bara har haft lite tur, eller så har jag varit tillräckligt snabb med att stänga av det hela...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #305
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    okej haha :P


    http://www.youtube.com/watch?v=vQMT5mv3z_s


    kan man följa denna guiden? fast ha iextreme 1.61 istället? och ck3 lite istället med? och utan proben :P

  6. #306
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ask3n Visa Inlägg
    okej haha :P


    http://www.youtube.com/watch?v=vQMT5mv3z_s


    kan man följa denna guiden? fast ha iextreme 1.61 istället? och ck3 lite istället med? och utan proben :P
    den där guiden är precis som den här, och gäller enbart för den första liteon driven (så långt jag sätt hittils av guiden) 83850C måste ejectas halvvägs ut, följt av att man ejectar fullt ut, följt av att man gör om steget (för att verifiera att man fått ut samma), man ska köra lo83info för att få ut nyckeln från en sådan med Jungleflasher, har tyvär ingen koll på hur man ska göra med DOSFlash ännu, nya liteon (83850C-v2/93450C) måste du löda på, följt av att du flippar på en switch 2 till 3 gånger (beroende på hur du väljer att göra) för mera detaljer i exakt hur du ska göra kan du läsa guiden på min hemsida, jag ska uppdatera den lite för att säga mer exakt hur du ska göra... när jag får tid/ork/lust till det, kanske i helgen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #307
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    efter att ha försökt flasha liteon driven me LT i jungleflasher o datorn frös så tänkte jag nu göra de i dos. men lyckas inte göra en usb sticka till bootable i iprep. står hela tiden: no valid firmware loaded.
    vad kan de bero på? jag har iprep 008.9. är de nån uppdatering jag måste ha?

    sry om de redan finns nåt om de här, sökte men kunde inte hitta nåt.

  8. #308
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    uppdaterade till iPrep v10.7 men de gör ingen skillnad. jag kan ladda in samsung 1.6 fw men inte liteon. varken 1.6 elr LT. varför inte? måste ju göra en bootable usb sticka att ha i dos, annars funkar de inte. elr? kan jag göra på nåt annat vis?

    har försökt lite i jungleflasher, den hittar driven men kan inte läsa ut fw. har dragit släden fram o tillbaks för att se om den kan läsa ut fw då men icke. går bet även där.
    vad kan jag göra? nån som har nån idé?

  9. #309
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Är det så att datorn frös när du skulle läsa eller när du skulle skriva? om det var den senare kanske det fungerar bättre med att köra UTAN drivrutiner till VIA kortet med Dosflash32 (GUI som körs i windows, programmet i sig packas som "Dosflash 1.7" eller "Dosflash 1.8" och innehåller då 3 versioner: Dosflash16, 32 och 64. 16 är till för DOS, 32 är till för 32-bits system, och 64, ja gissa själv )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #310
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    den frös när den skulle skriva. hade totalt missat att datorn hade installerat drivrutinerna igen, plockade bort dem förra gången jag skulle flasha.
    ok de kan kanske va nåt. ska ge de ett försök. se om man kan klura ut hur man ska göra

  11. #311
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    efter att ha försökt flasha liteon driven me LT i jungleflasher o datorn frös så tänkte jag nu göra de i dos. men lyckas inte göra en usb sticka till bootable i iprep. står hela tiden: no valid firmware loaded.
    vad kan de bero på? jag har iprep 008.9. är de nån uppdatering jag måste ha?

    sry om de redan finns nåt om de här, sökte men kunde inte hitta nåt.
    Att du får "no valid firmware loaded" tror jag beror på att det firmware du tänker använda, (i det här fallet LT), inte står med i ixDef.xml - filen.

    ixDef.xml-filen hittar du där du installerade iprep, vanligtvis i:

    C:\Program\iPrep\Resources\ixDef.xml

    Du kan öppna ixDef.xml - filen, antingen i en filhanterare eller genom att öppna "DEN HÄR DATORN", och stega dig fram genom mappträdet, vanligtvis:

    (C:\Program\iPrep\Resources\ixDef.xml), höger klicka på ixDef.xml och skrolla ner till "öppna med" gå höger och ner till "anteckningar" och vänster klicka på denna.
    Det firmware du vill använda måste finnas med här tror jag, både vad gäller checksum och namnet på firmwaret.

    Du kan skriva in dessa själv här, men jag har aldrig själv flashat med Lt och vet inte vilken checksumma den har. "Checksumman" kanske andra kan hjälpa till med, eller det kanske går att "googla" efter den.



    Tänker nog själv avvakta lite med att flasha med LT-firmwaret då det verkar lite krånligare att uppdatera flashningen efter man flashat med detta. Som jag förstått blir det till att kapa banor och löda om man flashat med LT.

    Vet inte om det endast gäller urläsning av firmwaret, eller både urläsning och flashningen.

    / M
    Last edited by MisterX; 2010-02-04 at 02:33.

  12. #312
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    jag fick ordning på de =)

    plockade hem ett annat program som formaterad usb stickan till bootable. la sen alla filer i en dos mapp utom dem 2 som blev efter formateringen. bootade o körde på.
    gick in lite snabbt i jf för att se att allt verkligen blev rätt men kunde inte få fram vilken fw elr vilken nyckel jag har. men man kanske inte ska kunna se nåt alls?
    har testat driven i xboxet o de funkar. testade sätta i ett par spel o nu tog den inte forza 3, stod eject tray, men dem andra 2 tog den. konstigt. men man kanske måste ha hdd:n inkopplad för att de ska funka?

  13. #313
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av MisterX Visa Inlägg
    Tänker nog själv avvakta lite med att flasha med LT-firmwaret då det verkar lite krånligare att uppdatera flashningen efter man flashat med detta. Som jag förstått blir det till att kapa banor och löda om man flashat med LT.

    Vet inte om det endast gäller urläsning av firmwaret, eller både urläsning och flashningen.

    / M
    Det gäller bara urläsning av firmware. Och sparar du dina gamla filer / skriver ut nycklarna så finns det ingen anledning att läsa ur firmware, du har det ju redan urläst.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #314
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det gäller bara urläsning av firmware. Och sparar du dina gamla filer / skriver ut nycklarna så finns det ingen anledning att läsa ur firmware, du har det ju redan urläst.
    Okej, då förstår jag, dom har man ju som sagt sen tidigare.

    Det enda som jag saknar är ju då "calibration data", som försvann då jag inte
    körde MRA-tricket (kapa banor, löda) vid den första urläsningen/flashningen.

    / M

  15. #315
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    jag fick ordning på de =)

    plockade hem ett annat program som formaterad usb stickan till bootable. la sen alla filer i en dos mapp utom dem 2 som blev efter formateringen. bootade o körde på.
    gick in lite snabbt i jf för att se att allt verkligen blev rätt men kunde inte få fram vilken fw elr vilken nyckel jag har. men man kanske inte ska kunna se nåt alls?
    har testat driven i xboxet o de funkar. testade sätta i ett par spel o nu tog den inte forza 3, stod eject tray, men dem andra 2 tog den. konstigt. men man kanske måste ha hdd:n inkopplad för att de ska funka?
    prova att radera flashen och skriva den på nytt i DOS, så kanske det fungerar bättre
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #316
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Måste man ha connectivity-kit eller kan man göra som samsungläsarna att bara stoppa in strömkabeln?

  17. #317
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av moser49 Visa Inlägg
    Måste man ha connectivity-kit eller kan man göra som samsungläsarna att bara stoppa in strömkabeln?
    Du måste ha ett connectivity kit så vitt jag vet, att köra utan fungerar säkert det med men det är en risk att göra det... om du kan; kör med ett connectivity kit av något slag

    om du inte har möjlighet till det se till att jorda 360 chassit mot dator chassit (koppla samman dom på något sett, detta bör göras på INSIDAN av datorn då utsidan nästan alltid har färg på sig, och färgen gör att det INTE blir kontakt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #318
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Kan jag använda ett 120 ohms motstånd när jag kör lödningsmodellen?

  19. #319
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Kan jag använda ett 120 ohms motstånd när jag kör lödningsmodellen?
    Nej det kan du inte, det blir på tok för starkt motstånd det är 12, 18 eller 20 du kan använda... (12 fungerar bäst i Jungelflasher men fungerar INTE i dos)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #320
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Hmm då förstår jag att det inte funkade!
    För att använda dosflash, måste man ha 20-22 ohm, eller? Har sett i olika tuts att 22 är det man använder för dosflash. Det är en 93450c jag försöker flasha med ck3 xecuter pro.

    Kan det funka med dessa i dosflash?
    http://***************/content/templ...0000,284000000
    Edit1
    Prövade göra en hyperlänk men den sabbade bara länken :S blev en massa ******** ist för ***************
    Edit2
    www pungt kjell pungt com istället för stjärnorna då.. verkar som man inte får länka på detta forum?
    Last edited by Electron; 2010-10-13 at 22:40.

  21. #321
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Hmm då förstår jag att det inte funkade!
    För att använda dosflash, måste man ha 20-22 ohm, eller? Har sett i olika tuts att 22 är det man använder för dosflash. Det är en 93450c jag försöker flasha med ck3 xecuter pro.

    Kan det funka med dessa i dosflash?
    http://***************/content/templ...0000,284000000
    Edit1
    Prövade göra en hyperlänk men den sabbade bara länken :S blev en massa ******** ist för ***************
    Edit2
    www pungt kjell pungt com istället för stjärnorna då.. verkar som man inte får länka på detta forum?
    Jodå man får länka, men inte till sidor som säljer vissa produkter som vi också har etc.

    Du kan köra 18 till 22 ohm med Dosflash, om det strular kan 12 ohm vara ett tips (fungerar enbart med JF så dosflash inte har möjligheten att "återsända" intro efter att den fått 0x72 som svar)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #322
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vissa läsare kräver olika motstånd, hos oss har jag byggt en switch med 12ohm på ena sidan och 18 ohm på andra

    Jag sitter mest i JF när jag trollar om Lite-on läsare och har sällan problem när jag kör med 18 ohm, får jag problem trots två omstarter så löder jag om o aktiverar 12ohm.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #323
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Kom på såhär i efterhand att jag har en LT Switch... Känns onödigt att förbruka den när jag kommit såhär långt!
    Vart sjutton kan man köpa 12ohmare för ett vettigt pris med vettiga frakter?

  24. #324
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Claes eller Kjell
    Om inte Elfa
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #325
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Kom på såhär i efterhand att jag har en LT Switch... Känns onödigt att förbruka den när jag kommit såhär långt!
    Vart sjutton kan man köpa 12ohmare för ett vettigt pris med vettiga frakter?
    Ebay? dock tar det upp till en månad o få sådant levererat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #326
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Kan jag använda ett 120 ohms motstånd när jag kör lödningsmodellen?
    Du kan använda 10st 120ohms motstånd...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #327
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du kan använda 10st 120ohms motstånd...
    Hmm, blir 10x 120 ohm 12 ohm hansi? eller hur tänker du nu?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #328
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Serie- eller parrallelkoppling?

    Jag är förövrigt klar

    Claes eller Kjell har inte
    Elfa kommer jag inte ihåg om dom hade, har för mej att det är stora pack.
    Ebay har det mesta om det mesta... men somsagt, det tar tiiid!

    Försöker även hitta en PIC adapter med programmerare för att försöka laga den första läsaren jag försökte flasha, en hitachi som blev brickad.... Dom är så himla dyra...
    Last edited by Electron; 2010-10-14 at 22:54.

  29. #329
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hmm, blir 10x 120 ohm 12 ohm hansi? eller hur tänker du nu?
    Ja, om du parallellkopplar dom. Btw, YOUR'E FIRED!!! sånt skall du veta :-) Komma här och dra skam över psxcares teknikerkår...

    extrajobbare...hrmpf...

    :-) :-) :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #330
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ja, om du parallellkopplar dom. Btw, YOUR'E FIRED!!! sånt skall du veta :-) Komma här och dra skam över psxcares teknikerkår...

    extrajobbare...hrmpf...

    :-) :-) :-)
    True, i should know... but i'm just another fool with talents
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 11 av 14 FörstaFörsta ... 910111213 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  2. Flasha Lite-on
    By jimmpa83 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 15:58
  3. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Guide: Flasha ditt chip via Evox
    By rejjo in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 63
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 21:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •