Sida 13 av 14 FörstaFörsta ... 311121314 SistaSista
Visar resultat 361 till 390 av 402

Diskussion: Guide: Flasha liteon

  1. #361
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det stämmer att LT baseras på 93450C modellen, det ända som skiljer modellerna åt (74850C, 83850Cv1, 83850Cv2 samt 93450C) är hur man dumpar dom, du behöver alltså inte löda i den om den inte har fuckat ur totalt...

    Det du ska göra är att köra en Liteon Erase och starta om driven... då ska den hamna i 0x72 läget... om det inte fungerar som det ska har du gjort något med datorn du använder som stör ut det hela... kanske brandvägg? antivirus etc?

    Om den mot förmoden skulle vägra totalt gå in i 0x72 kan du kapa banor och löda sedan köra intro och hålla på trassla så... men det ska inte behövas för att bara skriva till den... det ska bara behövas för att dumpa den om du inte redan har key vilket du säger att du har...?
    Sitter inte hemma nu men bra fråga. Proben lyser inte längre när jag för ner den på den punkten som man ska hålla den på plats när man läser. Och jag har 0x52 helatiden.

    Jag tror dock inte att jag provade liteon erase alls utan klickade på den vanliga erase nere i högra hörnet i JF.

    Ska prova när jag kommer hem!

  2. #362
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Nu tänkte jag uppdatera min fw, men ska jag tycka på "open Source Firmware" och välja mig gamla fil "dummy"-fil som jag fick ut första gången när jag flashade? Sen väljer jag "open target Firmware" och väljer LT+ fw?

    Eller hur ska jag göra om jag har kvar dom där 5 filerna som jag läste ur förra gången jag flashade?

  3. #363
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det stämmer att LT baseras på 93450C modellen, det ända som skiljer modellerna åt (74850C, 83850Cv1, 83850Cv2 samt 93450C) är hur man dumpar dom, du behöver alltså inte löda i den om den inte har fuckat ur totalt...

    Det du ska göra är att köra en Liteon Erase och starta om driven... då ska den hamna i 0x72 läget... om det inte fungerar som det ska har du gjort något med datorn du använder som stör ut det hela... kanske brandvägg? antivirus etc?

    Om den mot förmoden skulle vägra totalt gå in i 0x72 kan du kapa banor och löda sedan köra intro och hålla på trassla så... men det ska inte behövas för att bara skriva till den... det ska bara behövas för att dumpa den om du inte redan har key vilket du säger att du har...?
    Om man då har sin dumpade nyckel men har dumpat den på det gamla "old school" sättet. dvs utan att kapa banor och löda. Den innehåller ju inte en fullständig urläsning, kommer det påverka en flashning med LT+ ? (Lite On 74850)

    / M

  4. #364
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av MisterX Visa Inlägg
    Om man då har sin dumpade nyckel men har dumpat den på det gamla "old school" sättet. dvs utan att kapa banor och löda. Den innehåller ju inte en fullständig urläsning, kommer det påverka en flashning med LT+ ? (Lite On 74850)

    / M
    Jag hade inte en fullständig urläsning på denna xboxnen(lite on 74850 som nu är en 9384 lr nått istället sen jag flashade den med LT 1.1).
    Funkade fint för mig, tog och spoofade en LT+ 93xx FW med min nyckel startar gamla spel och orginal nu, sitter och bränner en patchad iso nu, men det tar sin tid så har inte testat ännu.

    Men ser dock lovande ut!

  5. #365
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Glömde bort att fråga.

    Jag har en Jtaggad Falcon, vissa spel vill updatera dashen, men det går ju inte eftersom den är jtaggad. Finns det några guider där ute för befintliga och nyttiga updateringar av Jtags.

  6. #366
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Sundsvall, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    ett nytt problem jag spanade lite jf pdf filen och min drive är en 83850cv1 men mitt problem är nu att flash och allt går fint men när jag trycker outro så vägrar den gå in i vendor mode ?!? ända som står är Drive is Lite-On.. läste nånstans att man ska ha half tray open för och få liteon i vendor mode är detta sant eller är det nå annat trix för å få den i vendor mode efter lt+ flash?

  7. #367
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mojorising Visa Inlägg
    Glömde bort att fråga.

    Jag har en Jtaggad Falcon, vissa spel vill updatera dashen, men det går ju inte eftersom den är jtaggad. Finns det några guider där ute för befintliga och nyttiga updateringar av Jtags.
    http://forum.psxcare.com/support/sho...ot-0.04-(12611) <--- vänligen läs sektionen för JTAG innan du ställer frågor som man lätt kan få svar på genom att läsa lite snabbt i titlar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #368
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MisterX Visa Inlägg
    Om man då har sin dumpade nyckel men har dumpat den på det gamla "old school" sättet. dvs utan att kapa banor och löda. Den innehåller ju inte en fullständig urläsning, kommer det påverka en flashning med LT+ ? (Lite On 74850)

    / M
    Det kan påverka livesäkerheten, men det är inget som jag fått verifierat (det vill säga om man saknar calibration data) men det påverkar inte hur firmwaren i sig fungerar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #369
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mojorising Visa Inlägg
    Jag hade inte en fullständig urläsning på denna xboxnen(lite on 74850 som nu är en 9384 lr nått istället sen jag flashade den med LT 1.1).
    Funkade fint för mig, tog och spoofade en LT+ 93xx FW med min nyckel startar gamla spel och orginal nu, sitter och bränner en patchad iso nu, men det tar sin tid så har inte testat ännu.

    Men ser dock lovande ut!
    Du ska alltid välja den firmware som är för just din modell av läsare; 74850C, att den är baserad på 93450C betyder inte att du automagiskt ska använda 93450C firmwaren...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #370
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Orcman Visa Inlägg
    ett nytt problem jag spanade lite jf pdf filen och min drive är en 83850cv1 men mitt problem är nu att flash och allt går fint men när jag trycker outro så vägrar den gå in i vendor mode ?!? ända som står är Drive is Lite-On.. läste nånstans att man ska ha half tray open för och få liteon i vendor mode är detta sant eller är det nå annat trix för å få den i vendor mode efter lt+ flash?
    Vad ska du in i vendor mode för? Vendor mode är 0x72, det vill säga det läget då du skriver till den... när du kört outro ska den dyka upp som en liteon igen... för att få in den i vendor mode kör du liteon erase *OBS!!! detta gör att du raderar mjukvaran som ligger på driven!!!*
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #371
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Sundsvall, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    för ja vill kolla en extra gång så inge är fel innan ja updatar dashboard å testar ett ap25 spel så jag inte flaggas av nå skum anledning som det är nu så ända sättet å komma in i vendor är och köra liteon erease (ja testa tillome med dosflash16 å fick mtk vendor fail/resend bla bla bla där)

  12. #372
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Orcman Visa Inlägg
    för ja vill kolla en extra gång så inge är fel innan ja updatar dashboard å testar ett ap25 spel så jag inte flaggas av nå skum anledning som det är nu så ända sättet å komma in i vendor är och köra liteon erease (ja testa tillome med dosflash16 å fick mtk vendor fail/resend bla bla bla där)
    Asså, Vendor mode är det läget du läser/skriver mjukvara till den... så ja det är fullständigt NORMALT att den failar när du bara försöker köra intro... du måste erasea först...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #373
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Jag frågar igen ((:

    Nu tänkte jag uppdatera min fw, men ska jag tycka på "open Source Firmware" och välja mig gamla fil "dummy"-fil som jag fick ut första gången när jag flashade? Sen väljer jag "open target Firmware" och väljer LT+ fw?

    Eller hur ska jag göra om jag har kvar dom där 5 filerna som jag läste ur förra gången jag flashade?

  14. #374
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tooony Visa Inlägg
    Jag frågar igen ((:

    Nu tänkte jag uppdatera min fw, men ska jag tycka på "open Source Firmware" och välja mig gamla fil "dummy"-fil som jag fick ut första gången när jag flashade? Sen väljer jag "open target Firmware" och väljer LT+ fw?

    Eller hur ska jag göra om jag har kvar dom där 5 filerna som jag läste ur förra gången jag flashade?
    Japp det är så du gör, sedan väljer du spoof source to target...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #375
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Hur flashar jag min Lite-On från LT+1,0 till LT+ 2,0 med hjälp av Maximus Lizard 360?

    Hej!
    Hur flashar jag min Lite-On från LT+1,0 till LT+ 2,0 med hjälp av Maximus Lizard 360? Finns det någon bra och tydlig guide på svenska som någon kan visa mig? Allt från att öppna upp xboxen, flasha tillbaks till original, uppdatera dash och sedan lägga in nyaste LT+2,0.
    Jag är mycket tacksam för all tydlig hjälp jag kan få. Är väldigt "grön" på det här...
    Mvh / Superlinken

  16. #376
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av superlinken Visa Inlägg
    Hej!
    Hur flashar jag min Lite-On från LT+1,0 till LT+ 2,0 med hjälp av Maximus Lizard 360? Finns det någon bra och tydlig guide på svenska som någon kan visa mig? Allt från att öppna upp xboxen, flasha tillbaks till original, uppdatera dash och sedan lägga in nyaste LT+2,0.
    Jag är mycket tacksam för all tydlig hjälp jag kan få. Är väldigt "grön" på det här...
    Mvh / Superlinken
    Lärde du dig inte engelska i skolan?

    Lizard är rätt kass om jag ska vara ärlig, du behöver dock inte återställa till original innan du uppdaterar, du kan köra upp till 2.0 direkt sen uppdatera dashboarden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #377
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Lärde du dig inte engelska i skolan?

    Lizard är rätt kass om jag ska vara ärlig, du behöver dock inte återställa till original innan du uppdaterar, du kan köra upp till 2.0 direkt sen uppdatera dashboarden
    Varför anser du att "Lizard är kass"? Vad är det som är så dåligt med den i jämförelse med liknande produkter? Kan man verkligen lägga in 2,0 direkt? Flashar inte dashboarduppdateringen om läsaren till original då och man kan även bli bannad? Har hört att det ska vara mycket säkrare att först lägga in originalflashen och SEN uppdatera.

  18. #378
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av superlinken Visa Inlägg
    Varför anser du att "Lizard är kass"? Vad är det som är så dåligt med den i jämförelse med liknande produkter? Kan man verkligen lägga in 2,0 direkt? Flashar inte dashboarduppdateringen om läsaren till original då och man kan även bli bannad? Har hört att det ska vara mycket säkrare att först lägga in originalflashen och SEN uppdatera.
    Den tar inte bort flashen nej, det ryktas om att det är säkrare att återställa mellan, visst logiskt sett är det jue det, eftersom MS då inte får så mycket att säga till om, det vill säga det är lägre risk för liveban, men änsålänge har inte MS gjort någonting sådant...

    Anledningen till att jag tycker att Lizard är kass är för att den är byggd att funka med Lizard Toolbox som i sig var (kanske fortfarande är, jag vet inte inte testat på skit länge) j*vligt buggig, när jag skulle testa en Lizard på jobbet krashade programmet flera gånger för mig, då i ett OS det sas att det var testat i, inte bra betyg i mina ögon... Sen är den j*vligt jobbig med att du måste pilla på en liten dosa med en display för att utföra i princip allt...

    Xecuters produkter är bättre i mina ögon, även andra här på forumet delar min åsikt på den fronten att Xecuter produkterna funkar bättre mycket eftersom dom utvecklas i samarbete med Team Jungle som gör JungleFlasher (det bästa programmet för att flasha 360's med)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #379
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Jag får väl fråga en gång till då...

    Jag får väl fråga en gång till då...

    Hur flashar jag min Lite-On från LT+1,0 till LT+ 2,0 med hjälp av Maximus Lizard 360? Finns det någon bra och tydlig guide på svenska som någon kan visa mig? Allt från att öppna upp xboxen, flasha tillbaks till original, uppdatera dash och sedan lägga in nyaste LT+2,0. Och, JA, jag vill även veta hur man flashar tillbaka till original innan jag uppdaterar dashboard! Och vad händer efter att jag uppdaterat min dashboard? Har jag helt plötsligt en NY ORIGINAL nyckel då? Tacksam för all hjälp. Inget snack om andra saker utan jag vill helt enkelt bara ha en guide som talar om hur jag ska göra.

    Mvh /

  20. #380
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Jag har letat och hittar det inte, trots att jag vet att jag läst det här nånstans, så jag får fråga...
    Jag har en Lite-On DG-16DS4 9504 som jag tänkte flasha med LT2.0.
    Frågorna:
    1. Om jag har förstått det rätt så skall man ALLTID först uppdatera dashboard innan man flashar, för annars kommer M$ att flasha tillbaka till original vid uppdatering. Är detta riktigt?
    2. Gäller ovanstående även om jag aldrig kommer att spela online med den?
    3. Skall man alltid uppdatera till senaste dashboard, eller det finns nån som spärrar flashningen?
    4. Är det bara att plocka ned updaten från M$ eller det är andra modifierade som gäller?
    5. Kommer LT2.0 att spärra gamla utbrända spel? Jag menar om det finns nån verifiering i LT2.0 som man inte visste tidigare och att den då inte tillåter äldre "osäkra" spel spelas?
    6. Efter updaten kommer då min dvd-läsare heta 0272 istället för 9504, och jag skall då använda "LTPlus-0272-v2.0.bin"?
    7. Något annat som man behöver tänka på, förr skulle man löda, kapa banor och en massa annat för att få ut all data som behövs, men det gör man inte längre eller?

    Hoppas att det inte är allt för självklara saker som jag frågar om, men hittar ingen uppdaterad guide/info om flashning av slim.
    Last edited by Game_Freak_se; 2011-11-17 at 17:53.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  21. #381
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Ja
    2. ^
    3. Änsålänge ingen som spärrat flash helt...
    4. Kör den här: http://whipland.no-ip.org/.downloads/$SystemUpdate_13604.zip
    5. Allt ska funka...
    6. Yes, exakt
    7. Du får ut key utan lödningar och skit på slims, men du kan inte skriva till dom utan att antingen kapa banor eller borra i kretsen (olika beroende på vilken krets du har)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #382
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Uppdaterade till den från whipland, testade så att det gick att starta originalspel, och det fungerade.
    Kopplade upp den mot min dator, men får den inte i vendormode nu.
    Enligt JF tut. skall man nu välja fliken "DVDKey 32", välja slimkey-knappen, svara nej på om man vill skicka "unlock", svara ja på att skicka om vendor intro och då enligt infoskylten stänga ström och sätta på den igen inom en sekund. Då skall dummyfilen skapas.
    Hur jag än försöker så hamnar den inte den inte i vendorläge utan misslyckas.
    Jag har en MXIC-krets så jag bör ju kunna låsa upp den med motstånd, men jag måste väl ha ur min dummy-fil först eller?
    Jag läste ur nyckeln innan jag uppdaterade till senaste dashboard så den har jag sparad. Räcker det med den eller?

    Suck, så trött jag blir på mig själv....
    Om jag orkat läsa vidare i tut. så hade jag sett att det är ju för f*n nu jag skall använda kapad bana/motstånd fö att få den i vendormode!!
    Sorry, får fortsätta imorgon =)
    Last edited by Game_Freak_se; 2011-11-17 at 23:28.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  23. #383
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Uppdaterade till den från whipland, testade så att det gick att starta originalspel, och det fungerade.
    Kopplade upp den mot min dator, men får den inte i vendormode nu.
    Enligt JF tut. skall man nu välja fliken "DVDKey 32", välja slimkey-knappen, svara nej på om man vill skicka "unlock", svara ja på att skicka om vendor intro och då enligt infoskylten stänga ström och sätta på den igen inom en sekund. Då skall dummyfilen skapas.
    Hur jag än försöker så hamnar den inte den inte i vendorläge utan misslyckas.
    Jag har en MXIC-krets så jag bör ju kunna låsa upp den med motstånd, men jag måste väl ha ur min dummy-fil först eller?
    Jag läste ur nyckeln innan jag uppdaterade till senaste dashboard så den har jag sparad. Räcker det med den eller?
    det räcker med den ja... underligt att den inte vill nu då, för att låsa upp måste du i vilket fall som gå in i vendor mode... vad har du den kopplad mot?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #384
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Som jag editerade ovan inatt så fortsatte jag att läsa vidare i tuturial och såg då att det fanns en speciell del för "locked 0272".
    Under tiden så han du Swizzy svara och nu blev jag osäker igen, heheh.
    Är "russian hack" med kapning av bana + 10 ohms motstånd för att sätta i vendormode eller vad är den till för?
    på sid 207 är rubriken "LiteOn Slim FW Ver. 0225, Locked 0272, 0401, 1071" och man gör som ovan för att få ut dummy.bin o.s.v. - Detta fungerar inte för mig.
    på sid 234 är rubriken "Locked Slim LiteOn Drives" där man skall använda russian hack.

    Skall det fungera att få den i vendormode UTAN russian hack?

    Förvirrad innan och inte blev det bättre av det här...

    Såg ett klipp på youtube av russian hack och där trycker de på "outro / ATA reset" innan slim unlock. Kan det vara så att jag fastnat på nåt sätt innan? Vågar ju knappt trycka på några knappar när man inte vet vad de gör, utan följer slaviskt guider!!
    Last edited by Game_Freak_se; 2011-11-18 at 09:27.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  25. #385
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det räcker med den ja... underligt att den inte vill nu då, för att låsa upp måste du i vilket fall som gå in i vendor mode... vad har du den kopplad mot?
    Kör direkt mot ett ASUS M2N-MX SE PLUS moderkort, skulle tro att det är NVIDIA chipset på det.

    Har inte haft problem alls med det tidigare med andra läsare.
    Jag vet att det står att 0272 är känsligt för "dåliga" SATA, men då borde väl dvd:n inte hittas alls eller?

    Har även provat på ett ASUS M4N78 PRO med NVDIA chipset på med exakt samma fel...
    Känns som om dvd:n verkligen låst sig...

    Ska det gå att sätta maskinen i vendorläge utan att kapa banan där jag i ett senare skede ska proba, eller är det när jag probar den som jag sätter den i vendorläge?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  26. #386
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Kör direkt mot ett ASUS M2N-MX SE PLUS moderkort, skulle tro att det är NVIDIA chipset på det.

    Har inte haft problem alls med det tidigare med andra läsare.
    Jag vet att det står att 0272 är känsligt för "dåliga" SATA, men då borde väl dvd:n inte hittas alls eller?

    Har även provat på ett ASUS M4N78 PRO med NVDIA chipset på med exakt samma fel...
    Känns som om dvd:n verkligen låst sig...

    Ska det gå att sätta maskinen i vendorläge utan att kapa banan där jag i ett senare skede ska proba, eller är det när jag probar den som jag sätter den i vendorläge?
    Den ska gå in i vendor mode även om den är låst... det "låsta" läget är SPI lock (status 0x8C)

    Din chipset är troligen inte fullt kompatibel med 0272... som du själv säger är det lite kinkigt

    Russian hack är att du kapar en bana och kortsluter en punkt mot GND och har ett motstånd på 10-12ohm
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #387
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den ska gå in i vendor mode även om den är låst... det "låsta" läget är SPI lock (status 0x8C)

    Din chipset är troligen inte fullt kompatibel med 0272... som du själv säger är det lite kinkigt

    Russian hack är att du kapar en bana och kortsluter en punkt mot GND och har ett motstånd på 10-12ohm
    Min tanke var att det kanske inte gick att få den i vendormode UTAN att kapa banan, för det har jag inte gjort ännu.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  28. #388
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Min tanke var att det kanske inte gick att få den i vendormode UTAN att kapa banan, för det har jag inte gjort ännu.
    Ok, nää, det spelar ingen roll om du kapat banan eller ej... den ska gå in i vendor mode när du skickar intro /device ID till läsaren
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #389
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Ok, ska prova med deltaco sata>USB, har ett par olika modeller av dem, annars skiter jag i det...
    Synd att man inte flasha den när den var 9504, för då hade man i alla fall kunnat spela alla de gamla spelen om man gav fan i atta uppdatera dashboard....
    Men 99% av allt jag hittade var att man ALLTID skall uppdatera innan flash.

    En förhoppningsvis sista fråga:
    Skall den kapade banan byglas igen efter flashning eller det behövs inte?
    Last edited by Game_Freak_se; 2011-11-19 at 11:28.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  30. #390
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    tjena jag har flashat en 83850 v1 till Lt+2.0 utan problem vad jag kan se i Jf. men jag kan enbart köra orginalskivor nu.
    jag la in senaste updaten via usb och flashade sedan senaste Lt fw.
    nån som kan se nått fel?

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    JungleFlasher 0.1.89 Beta (284)

    Session Started Fri Nov 18 18:05:16 2011



    This is a Wow 64 process running on 2 x 64 bit CPUs

    portio64.sys Driver Installed

    portio64.sys Driver Started, thanks Schtrom !

    Found 4 I/O Ports.

    Found 1 Com Ports.

    Found 8 windows drives C: D: E: F: G: H: I: J:

    Found 1 CD/DVD drives J:


    Drive is Lite-On..



    Key found in KeyDB at record (1 - org till lt+v2.0)

    Key is: 0F83681824F7C4B117E439A8D0Axxxxx

    Key has been tested and verified, thanks C4eva !

    Drive is Lite-On..



    Key found in KeyDB at record (1 - org till lt+v2.0)

    Key is: 0F83681824F7C4B117E439A8D0Axxxxx

    Key has been tested and verified, thanks C4eva !



    Lite-On barcode found, key verified, thanks C4eva !

    0000: 05 80 00 32 5B 00 00 00 - 50 4C 44 53 20 20 20 20 ...2[...PLDS

    0010: 44 47 2D 31 36 44 32 53 - 20 20 20 20 20 20 20 20 DG-16D2S

    0020: 30 32 35 31 30 43 20 20 - 00 00 00 00 00 00 00 00 02510C ........

    0030: 00 00 00 00 00 00 00 00 - 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

    0040: 00 00 00 00 00 00 00 00 - 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

    0050: 00 00 00 00 00 00 00 00 - 00 00 00 00 00 00 00 00 ................



    0000: 05 80 00 32 5B 00 00 00 - 50 4C 44 53 20 20 20 20 ...2[...PLDS

    0010: 44 47 2D 31 36 44 32 53 - 20 20 20 20 20 20 20 20 DG-16D2S

    0020: 30 32 35 31 30 43 41 30 - 41 30 44 36 30 38 43 47 02510CA0A0D608CG

    0030: 37 33 38 38 30 38 30 30 - 33 34 38 20 20 20 00 00 73880800348 ..

    0040: 00 00 00 00 00 00 00 00 - 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

    0050: 00 00 00 00 00 00 00 00 - 00 00 00 00 00 00 00 00 ................



    Inquiry String saved to C:\Users\Infowars\Pictures\fredde\Inquiry.bin



    0000: C0 85 00 00 00 00 00 00 - 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

    0010: 00 00 00 00 44 36 30 38 - 43 47 37 33 38 38 30 38 ....D608CG738808

    0020: 30 30 33 34 38 20 20 20 - 00 00 00 00 00 00 32 30 00348 ......20

    0030: 31 35 43 30 20 20 4C 50 - 53 44 20 20 20 20 47 44 15C0 LPSD GD

    0040: 31 2D 44 36 53 32 20 20 - 20 20 20 20 20 20 20 20 1-D6S2

    0050: 20 20 20 20 20 20 20 20 - 20 20 20 20 20 20 00 00 ..

    0060: 00 00 00 0B 00 00 00 04 - 00 02 06 00 00 00 00 00 ................

    0070: 00 00 00 00 00 00 00 00 - 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

    0080: 03 00 78 00 78 00 E3 00 - 78 00 00 00 00 00 00 00 ..x.x...x.......

    0090: 00 00 00 00 00 00 00 00 - 02 02 00 00 68 00 00 00 ............h...

    00A0: 00 00 00 00 00 00 00 00 - 00 00 00 00 00 00 00 00 ................

    00B0: 20 20 00 00 ..



    Identify String saved to C:\Users\Infowars\Pictures\fredde\Identify.bin



    0000: 44 36 30 38 43 47 37 33 - 38 38 30 38 30 30 33 34 D608CG7388080034

    0010: 38 20 20 20 FF FF FF FF - FF FF FF FF FF FF FF FF 8 ............

    0020: FF FF FF FF FF FF FF FF - 41 30 FF FF FF FF FF FF ........A0......

    0030: FF FF FF FF FF FF FF FF - FF FF FF FF FF FF FF FF ................

    0040: FF FF FF FF FF FF FF FF - FF FF FF FF 41 30 FF FF ............A0..



    Serial String saved to C:\Users\Infowars\Pictures\fredde\Serial.bin





    Dummy.bin file saved to Dummy.bin

    Loading firmware from buffer

    Inquiry string found

    Identify string found

    Drive key @ 0xA030 0F83681824F7C4B117E439A8D0Axxxxx

    Firmware Osig: [PLDS DG-16D2S 0251]

    Firmware is:

    Key database updated



    Auto-Loading firmware file C:\Users\Infowars\Desktop\JungleFlasher v0.1.89 Beta (284)\firmware\LTPlus-025-v2.0.bin

    MD5 hash: 0264149996f783b54629c1598072e50e

    Genuine LT plus v2.0

    Drive key @ n/a FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

    Firmware Osig: [PLDS DG-16D2S 0251]

    Firmware is: LT-Plus 2.0

    Spoofing Target

    DVD Key copied to target

    Target is LT - ID strings not copied to Target

    Serial data already matches



    Target rev is LT 02510C, serial info not copied



    Sending Lite-On-Erase request to port 0x9C00

    ..............

    Drive returned Status 0x0

    .....

    Serial flash found with Status 0x72

    Manufacturer ID: 0xC2

    Device ID: 0x11

    Flash Name: MXIC(MX25L2005)

    Flash Size: 262144 bytes



    Getting Status from port 0x9C00

    SPi flash found with Status 0x72



    Sending Chip Erase to Port 0x9C00

    Erasing:

    Writing target buffer to flash

    Writing Bank 0: ................

    Writing Bank 1: ................

    Writing Bank 2: ................

    Writing Bank 3: ................



    Flash Verification Test !

    Reading Bank 0: ................

    Reading Bank 1: ................

    Reading Bank 2: ................

    Reading Bank 3: ................

    Write verified OK !



    Sending Vendor Outro to port 0x9C00

    Drive is Lite-On..



    Key found in KeyDB at record (1 - fredde)

    Key is: 0F83681824F7C4B117E439A8D0Axxxxx

    Key has been tested and verified, thanks C4eva !

Sida 13 av 14 FörstaFörsta ... 311121314 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  2. Flasha Lite-on
    By jimmpa83 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 15:58
  3. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Guide: Flasha ditt chip via Evox
    By rejjo in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 63
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 21:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •