Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Xbox 360 + HDMI kabel

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2001
    Från
    Borås
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Xbox 360 + HDMI kabel

    Har precis handlat mig en 360 och tänkte köra denna via HDMI.
    Dock när jag startar boxen så kommer ingen bild på tvn. Måste man ha nån special HDMI kabel? Eller är det nån inställning man måste göra?

    När jag kör med komponent fungerar det utan problem.
    Jag har en 15m HDMI kabel som fungerar utmärkt till min HTPC men boxen kanske är lite petigare på detta? Kanske för lång?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Går du över 10m så se till att ha riktig kvalitetskabel t.ex. supra, inte något budget...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Köp en kabel på 1-2 meter. Då får du skitbra bild även med en budget kabel.
    Du har väl inte TV.n och boxen i skilda rum?
    _________________________________________
    Biji Kurd & Kurdistan!
    ***********************
    Cleared Game:
    Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar


    Current Game:

    *Call Of Duty 5 - World At War*

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2001
    Från
    Borås
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Denna kabeln ska gå upp till min projje sen men tänkte testa på tvn först.
    Men verkar ju inte ge nån bild ändå?
    Det är ju projjen som xboxen är tänkt att gå på senare.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Lite märkligt det där, jag köpte en budget hdmi från kjellOco på 15m och den fungerar utan problem till min projektor.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2001
    Från
    Borås
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
    Lite märkligt det där, jag köpte en budget hdmi från kjellOco på 15m och den fungerar utan problem till min projektor.
    Kanske ska testa på projjen först med. Tvn som hade något spel kanske.
    Bör inte göra någon större skillnad på dyr eller billig kabel tycker jag då signalen är digital.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Drotz-2000 Visa Inlägg
    Kanske ska testa på projjen först med. Tvn som hade något spel kanske.
    Bör inte göra någon större skillnad på dyr eller billig kabel tycker jag då signalen är digital.
    det är skillnad, speciellt på långa avstånd. du betalar inte för enbart för luft

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är skillnad, speciellt på långa avstånd. du betalar inte för enbart för luft
    Nej man betalar ju för Syrefri koppar om något
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Drotz-2000 Visa Inlägg
    Kanske ska testa på projjen först med. Tvn som hade något spel kanske.
    Bör inte göra någon större skillnad på dyr eller billig kabel tycker jag då signalen är digital.
    Man KAN ju ha TUR också.

    För att signalen skall komma fram krävs det bra buffring i videokretsen som matar ut signalen i kabeln, en tillräckligt bra kabel för att klara den BANDBREDD som skall överföras, och tillräckligt känsliga komponenter i mottagande utrustning.

    1080P signal kräver mer bandbredd än 720P

    720P och 1080i kräver samma bandbredd.

    480P kräver mindre bandbredd än 720P

    480i kräver löjligt lite bandbredd :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    480p - 720p ungefär 10Mbit/s dataström per kanal Multicastat "Singel"
    ( Canal Digital skjuter detta i SvensktBredbands nät via Cat-5e ) *ler*

    1080p Cirka 50Mbit/s dataström per kanal Multicastat "Singel"
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    480p - 720p ungefär 10Mbit/s dataström per kanal Multicastat "Singel"
    ( Canal Digital skjuter detta i SvensktBredbands nät via Cat-5e ) *ler*

    1080p Cirka 50Mbit/s dataström per kanal Multicastat "Singel"
    Det går inte jämföra dataströmmen för mpeg2/mpeg4/whatever komprimerad video med varierande grad av dataförlust mot HDMI som är en rå okomprimerad signal utan dataförlust.

    Tappar du data i HDMI-kabeln så får du prickar i bilden eller ingen bild alls. Jag kan koppla in en sunkig hdmiswitch mellan vår ps3:a och 47" full-hd-lcd:n så ser du snabbt effekten...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det går inte jämföra dataströmmen för mpeg2/mpeg4/whatever komprimerad video med varierande grad av dataförlust mot HDMI som är en rå okomprimerad signal utan dataförlust.

    Tappar du data i HDMI-kabeln så får du prickar i bilden eller ingen bild alls. Jag kan koppla in en sunkig hdmiswitch mellan vår ps3:a och 47" full-hd-lcd:n så ser du snabbt effekten...
    Så ser det ut "Trafikmässigt" per kanal i ett Bredbandsnät som skjuter HD-TV per kund, box o kanal iallafall *I knows*
    Och givetvis ger paketförlust svart bild eller prickar o störningar om den är liten.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Xbox 1 spel på 360 - Lite on läsare
    By guro in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 20:36
  2. HDMI eller HD TV Kabel
    By Eroish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 21:45
  3. Xbox 360 utan HDMI, Tv med Full HD. Vad göra?
    By caprice in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 23:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •