Hallå igen! Jag försökt hitta liknande topics här på pxcare, om de finns ett liknande så ge gärna länk så jag kan komma rätt!

Har inge problem direkt utan mer frågor angående wiikey2 update blocker funktioner och Starfall (som jag hört också ska blocker updates).

Jag har varit lite små nervös för att nergradera mitt wii från 3.4E till 3.2E för att kunna köra import spel, eftersom jag hört att om man uppdaterar från skivan när man har 3.4 så är man i stort sätt körd sedan. Wii blir brickat osv. Men så har jag läst runt på några utländska forum och läst att wiikey2 ska ha en Update Blocker funktion med, i a f om man uppdaterar till senaste versionen via deras update dvd. Läst också om Starfall som också ska blockera dessa uppdateringar. Min fråga(eller frågor) är, vad är skillnaden mellan dessa, dvs Starfall vs Wiikey2 update blocker, hur säkert är det? Hur fungerar det, har man 3.2 och startar ett spel som vill uppdatera trycker man okej då så blockeras det och man kan spela? Eller blir det så att spelet körs igång utan att den ens frågar om uppdatering? Jag installerade homebrew channel på mitt 3.4, installerade wiikey2 på mitt 3.4 också, blir det något problem med dessa om jag byter till 3.2?

Sen en annan fråga som inte är relaterat till ovanstående, men också om import spel. Om man skulle använda sig av andra IOS och softmodnings metoder, typ Gamma och liknande för att patcha usa releaser till pal, hur fungerar det ?

Grymt tacksam för svar! =)