Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: R4i-gold problem med en DSi och 1.4.1

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20

    R4i-gold problem med en DSi och 1.4.1

    Tjena.

    Jag försöker fixa med en kompis DSi. Han har köpt ett R4i-Gold men får det inte att fungera trots att kortet ska greja 1.4.1. Han uppdaterade sin DSi av misstag och behövde därför ett nyare kort som klarade 1.4.1.

    Jag vet inget om detta kort och uppdateringar så jag uppskatar verkligen hjälp.

    Jag har själv ett M3i Zero med en DSi XL som fungerar i stort sett perfekt.

    När jag startar kortet från menyn så kommer ett frågetecken och "Menu" upp.

    edit:

    Min kompis hade laddat ner fel mjukvara sen var det något konstigt med hans microsdhc kort. Nu fungerar det iallafall.
    Last edited by razor1394; 2010-12-07 at 19:04.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    R4 korten är rätt kassa, bättre att köpa stabila grejer; M3i Zero, Acekard2i och Supercard DSTwo

    Finns nämligen en hel uppsjö med R4 kort... mängder av kloner av kloner av kloner och dom använder olika mjukvara, prova en och du failar, prova nästa... nästa... nästa... till slut hittar du rätt, men spelen fungerar inge vidare etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    R4 korten är rätt kassa, bättre att köpa stabila grejer; M3i Zero, Acekard2i och Supercard DSTwo

    Finns nämligen en hel uppsjö med R4 kort... mängder av kloner av kloner av kloner och dom använder olika mjukvara, prova en och du failar, prova nästa... nästa... nästa... till slut hittar du rätt, men spelen fungerar inge vidare etc.

    Ja, och så säljs dom ofta med information om att dom "supportas av M3 teamet" och därmed skall få bra uppdateringar. Intressant då att dom måste släppa ÄNNU en ny variant av R4 för att fixa stöd för de senaste DSi-firmwareuppdateringarna. När M3iZero, Acekard och Supercard klarade det galant...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    112
    Respekt
    21
    Jag håller med om att det finns en uppsjö av R4 kort. Sist räknade jag till 67st. Men där finns seriösa R4 korttillverkare också. Jag har köpt några R4i Gold kort till kompisar och de har alltid fungerat bra. Och de sköter sig när det gäller uppdateringa också. Men där finns cloner på R4 Gold korten som inte är så bra.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Just för att det finns så mycket kloner och skit av dom så rekomenderar vi inte dom, då det kan vara krångligt att hitta rätt uppdatering och svårt att skilja på original och klon... i grund och botten är alla R4 en klon av en klon ändå
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Xenium gold 24K
    By lindell in forum Xenium Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 11:40
  2. Problem med installation av Xenium Gold, solderless.
    By cobraeyes in forum Xenium Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 22:22
  3. X2 5028 Gold
    By pege63 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2005-04-26, 12:15
  4. Ripper 2 Gold
    By tuba in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-07-01, 00:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •