Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: PSP läser ej UMD skivorna :(

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    PSP läser ej UMD skivorna :(

    Har en PSP3003 som total vägrar att läsa UMD skivorna så misstänker att nåt har hänt med den. Har garanti kvar på den men har köpt den utomlands så undrar ifall Sony har World Wide garanti på dessa aparater? Ifall jag kan lämna in den nånstans och få den reparerad? Saknar ju min trogna vän när man flyger?
    Last edited by KJG; 2009-04-24 at 13:16.
    PS3, Chippad PS2, PSP samt Nintendo Wii

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av KJG Visa Inlägg
    Har en PSP3003 som total vägrar att läsa UMD skivorna så misstänker att nåt har hänt med den. Har garanti kvar på den men har köpt den utomlands så undrar ifall Sony har World Wide garanti på dessa aparater? Ifall jag kan lämna in den nånstans och få den reparerad? Saknar ju min trogna vän när man flyger?
    3000 modellen går inte ens att modda så man kan spela saker från minneskort. annars hade det varit ett tips. Kika om du inte fått lite skit i släden som gör att linsen inte åker in och ut.

    WWW ( World Wide Warranty ) är en tilläggsförsäkring man köper till samtidigt man köper Sonys produkter. ( Bestbuy ) har detta och ( Wallmart ) men andra mindre kedjor kan vara dåligt informerade eller så har de helt enkelt inte den tjänsten.

    Prova skicka den dit där du köpte den eller köp en ny.

    Vi tar annars 350:- per timme + materialkostnad för att titta på den.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Tusen tack för tipset men hjälpte tyvärr ej. Vad jag kan se så står linsen på samma ställe hela tiden. Såg ej smuts samt provade att blåsa den ren med luft på burk.
    Återstår att se vad för sorts garanti jag har den är nog köpt inom EU men har alla papper om den hemma. Annars får jag bara gå upp till affären jag köpte den när vi är i rätt hamn och har kvitton med mig ombord.
    Eller titta in via er.
    PS3, Chippad PS2, PSP samt Nintendo Wii

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Har för mig att EU ska ha någon gemensam garanti, kanske jag som missuppfattat dock.

    Du ser inte om linsen rör på sig, bara ett möjligt fel som pendragon påpekade
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Kan vara så att en metallbit (tex en liten skruv) eler annat magnetiskt material ligger ivägen, en sak du kan kolla iaf.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Läs det här, står ganska mycket om vad du kan göra..

    http://www.llamma.com/PSP/repair/PSP...ding_Discs.htm

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2011-03-18, 21:01
  2. Kan man spela iso filer utan en umd skiva i psp slim
    By wickedog in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 17:20
  3. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48
  4. PSP Slim - Går inte köra igång ISO utan UMD skiva?
    By emil_brikha in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 12:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •