Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Wiikey + NTSC

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Wiikey + NTSC

    jag har ett gammalt wii, de första som släpptes.
    Det första jag gjorde var att springa till er på psxcare och få det chippat med ett wiikey, allt funkade grejt och har gjort så ända till idag.

    Jag startade mitt Wii och försökte spela mitt backup-spel Guitar Hero Metallica edition som jag fått låna från en kompis i USA *host*.
    Jag blir pormptad om att göra en update. Gör som jag blir tillsagd, när jag försöker starta backup-spelet så startas det bara om. Jag testar ett annat back-up spel (vet ej om det är NTSC eller PAL) och det fungerar utan problem.

    Är det något problem att spela NTSC spel med wiikey eller är det bara någon uppdatering jag skulle behöva göra, vet inte vad jag har för firmware på wiikey i dagsläget, det var nog minst ett halvår sedan jag gjorde en uppdatering på det.

    Det är på en DVD-RW -skiva som jag har backup-spelet, GH Metallica ED. Det andra spelet är på en DVD-R -skiva.

    tycker ni jag skall uppdatera till Wiikey 2 eller går det att lösa med någon uppdatering?

    tacksam för lösning : )

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Prova med att INTE köra på en RW skiva, RW skivor är nämligen inte "stängda" och vissa spelare klarar inte av sådant... jag har ingen Wii själv men gissar på att detta kan lösa ditt problem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    well, det funkade sisådär, nu läser den skivan och startar spelet. men när spelt ska laddas så säger den "the disc could not be read" så spelet startar inte riktigt i alla fall, det är lite trist.

    kan det vara något annat knas?

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Pröva att byta media Verbatim förlsagsvis ... Men det kanske är så att din läsare bara sväljer vissa skivor och ratar andra ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag får testa det, alla andra backup spel är på samma typ av media. Men det känna konstigt att den startar spelet men efter det laddar det på start skärmen. Men verbatim ska ju vara bra. + eller - skivor?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    - bäst. + funkar men då måste du ställa om booktypen..Så köp minus..

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Sen kanske du bör uppdatera firmwaren på Wiikey chippet... Eftersom du inte skrev vilken du har nu så kanske det är en äldre variant?

    Bjerlk

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Sen kanske du bör uppdatera firmwaren på Wiikey chippet... Eftersom du inte skrev vilken du har nu så kanske det är en äldre variant?

    Bjerlk
    "vet inte vad jag har för firmware på wiikey i dagsläget, det var nog minst ett halvår sedan jag gjorde en uppdatering på det."
    Men jag vet inte vilken version det ær då det inte var jag som uppdaterade firmwaren.
    Men det ska fungera att køra NTSC på den iaf?

    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    - bäst. + funkar men då måste du ställa om booktypen..Så köp minus..
    gøtt, då blir det att tjacka lite - skivor sen då. Har några no-name skivor som jag inte har någon aning om vad det ær just nu bara :P

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Nej du ska inte använda NTSC spel på en PAL maskin då kan den bricka sig.
    Köp Traxdata dvd-r eller Verbatim dvd-r skivor

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Nej du ska inte använda NTSC spel på en PAL maskin då kan den bricka sig.
    Köp Traxdata dvd-r eller Verbatim dvd-r skivor
    man ska inte uppdatera med NTSC spel, men inga problem att köra själva spelen om man kört dom genom brickblocker som tar bort uppdateringen

    Verbatim skivorna är av bättre kvalitet än vad Traxdata är jag tror också att Verbatim skivorna är en smula billigare ^^
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    På WII spelar det ingen roll mellan Traxdata och Verbatim..

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    På WII spelar det ingen roll mellan Traxdata och Verbatim..
    Det spelar visst roll, bara det att Wii inte är lika kinkiga som Xbox 360 Wii'n accepterar fler skivor, men skivor av bättre kvalité sliter inte lika mycket på lasern
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Nja har haft min chippad i två år nu och ingen sliten laser. Efter mycket spelande på Traxdata skivor och lite Verbatim och ganska många TDK..

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    man ska inte uppdatera med NTSC spel, men inga problem att köra själva spelen om man kört dom genom brickblocker som tar bort uppdateringen

    Verbatim skivorna är av bättre kvalitet än vad Traxdata är jag tror också att Verbatim skivorna är en smula billigare ^^
    hängde inte riktigt med på det där. de spel jag kört har det bara varit att bränna ut img-filen på och sen plutta in i maskinen.

    Nu kanske jag bör uppdatera firmwaren och se hur det artar sig.
    Aldrig gjort det heller, men det bör väl fungera som normalt.
    Dock använder jag mig inte av en PC, så jag vet inte det där med brickblocker, det verkar ju vara någon pc-programvara som man ska använda sig av, eller har jag fel?

    jag vill bränna in Guitar Hero Metallica edition NTSC och köra det på mitt chippade wii som har wiikey v1. Har införskaffat traxdataskivor.
    Hur skall jag gå tillväga?
    Jag skulle bara ha brännt ut spelet via mitt brännarprogram och sedan stoppa i det i dvdn. Men det verkar inte vara så lätt som jag hoppades.

    Men det går att köra NTSC spel på min PAL-maskin när den är chippad med wiikey v1. ?

    tack på förhand.



    Brännde ut Wiikey 1.9s Update (PAL) och 1.9b nyss på en CD-skiva. traxdata. Det enda som händer när jag stoppar i skivorna är att den tuggar o låter lite halvkonstigt, men inget kommer upp på skärmen. väldigt frustrerande
    Last edited by Zyke; 2009-04-27 at 19:21.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tyvär så är jag inte någon expert på Wii, kan lite grann men långt från tillräckligt för att ge support på det viset, men jag vet att det finns uppdateringar på vissa NTSC spel som den vill installera, dessa ska man absolut INTE köra på en PAL maskin, spelen fungerar men du ska INTE uppdatera med NTSC spel då detta kan orsaka att din Wii bli brickad, det vill säga obrukbar...

    Vad gäller uppdateringen så vet jag ärligt talat inte hur du ska göra, men kör du skivan som vanligt? asså som ett spel... i så fall ska den köras igång som ett Gamecube spel tror jag, är som sagt inte helt säker på hur det går till... finns säkert någe bra guide för det på nätet någonstans...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Det är iof bara Metallica edition som är NTSC, tråkigt att inte kunna spela det innan det kommer ut på den svenska marknaden om en månad. Men PAL som bag brännde ut var det inga problem med.

    jupp, jag körde det som ett helt vanligt spel, men det kom inte upp något på skärmen. nåja, jag kan ju spela PAL iaf, så det räcker

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    M som Swizzy säger kör inte updates på NTSC spel men på PAL spel är det ingen fara

Liknande diskussioner

  1. NTSC eller PAL platform?
    By tigersaid in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 19:14
  2. Wiikey 2.0
    By SYNERGiST in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-22, 03:01
  3. NHL 2K9 NTSC buggar på mitt PAL Wii
    By josundlo in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 18:54
  4. Mitt WII med Wiikey vägrar boota NTSC
    By Bj0k in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 01:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •