Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Wii trasig? Spottar ut skivor och låter.

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Wii trasig? Spottar ut skivor och låter.

    Hej.
    När jag försöker köra något spel på mitt Wii (brända, orginal, GameCube, alla får samma resultat) så startar det inte. Wiin drar in skivan, men det hörs inget ljud av att den börjar läsa skivan. Några sekunder senare så spottar den ut skivan, drar in den igen, låter konstigt (som en borr ungefär) och spottar sedan helt ut skivan.
    Någon som har någon aning om vad problemet beror på? Går den att reparera? Det är bara skivorna den inte vill läsa, allting annat inklusive Homebrew Channel fungerar utmärkt. Den hade samma problem en gång förut, men det löste sig själv.
    Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Kan nog vara att dvd-läsarens laser har gått och dött..

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Låter som att något med mekaniken i DVD-Spelaren har gått sönder...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Går det här att fixa genom att jag lämnar in den till PSXcare på reparation, eller är det helt kört?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det finns möjlighet att det går att fixa, men det är inget jag kan säga sådär på rak arm att det går eller inte, jag är inte sådär jätte bra på Wii... men om du vill kan du ju komma förbi butiken och höra med Wii teknikern, vi kan ju liksom göra en felsökning och se om det är något som går att åtgärda, går det så gör vi det, annars är det bara o slänga konsollen o köpa en ny antar jag eftersom den är rätt värdelös då du ändå inte kan spela på den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    100
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det finns möjlighet att det går att fixa, men det är inget jag kan säga sådär på rak arm att det går eller inte, jag är inte sådär jätte bra på Wii... men om du vill kan du ju komma förbi butiken och höra med Wii teknikern, vi kan ju liksom göra en felsökning och se om det är något som går att åtgärda, går det så gör vi det, annars är det bara o slänga konsollen o köpa en ny antar jag eftersom den är rätt värdelös då du ändå inte kan spela på den...
    Tlllhör du psxcare och svara sådär? seriöst?
    Ett wii är inte värdelöst bara för att dvd:n inte funkar. Det är ju bara att byta den eller köra med hårddisk istället. Om du nu inte är så "jättebra" å¨wii kanske du inte ska svara alls istället för att ev. vilseledda någon att slänga sitt wii bara för dvdn inte funkar.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Han jobbar där ibland inte så ofta

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag har fortfarande homebrews och wiiware på den, så slänga den är ingenting jag direkt funderar på.
    Men jag kommer förbi med den någon gång i veckan så får vi väl se om det går att göra något åt.

Liknande diskussioner

  1. Laga trasig Wii remote
    By MoFa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 18:13
  2. Wii dvdläsare låter högt?
    By mattias80 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 18:20
  3. Trasig Wii köpes !!!
    By zdx in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 21:39
  4. Wii Nätdel Låter i standby läge
    By scorpio2020 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 18:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •