Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 57 av 57

Diskussion: GH Metallica

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    F*n va skumt jag har ju kontakt med internet men...
    Last edited by gnuttes; 2009-05-27 at 07:20.

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Börjar bli riktigt trött på det här, har försökt stänga av Norton-starta om datorn-rensa stealthfiles med likt förbannad så blir det samma text

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Börjar bli riktigt trött på det här, har försökt stänga av Norton-starta om datorn-rensa stealthfiles med likt förbannad så blir det samma text
    ja, men i övrigt så passerar den ju allt, även om du får detta meddelandet. det har ju inget med att det är fel på imagefilen eller att den inte går att fixa. posta en log med all text, du får inte med allt i dina screenshots.

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    [QUOTE=gnuttes;209906]F*n va skumt jag har ju kontakt med internet men...

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    varför har du målat över informationen som talar om för oss vilket spel det handlar om? det känns lite onödigt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Gnuttes, inlägg 29 raderade jag bilden på enligt önskemål från din sida med hjälp av Hansis konto

    Enjoy.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Syns ju dock ganska tydligt vilket spel det gäller då strecket inte direkt ligger över texten 100%:igt =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  10. #40
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Syns ju dock ganska tydligt vilket spel det gäller då strecket inte direkt ligger över texten 100%:igt =)
    Kanske inte hela värden, men personuppgifter kan jag tycka är känsligare *ler*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Syns ju dock ganska tydligt vilket spel det gäller då strecket inte direkt ligger över texten 100%:igt =)
    jag vet, men jag tycker ändå det är lite konstigt att han/hon tar sig tiden att stryka över texten, det kunde ha varit info osm vi behövde...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Kanske inte hela värden, men personuppgifter kan jag tycka är känsligare *ler*
    Du menar typ penisstorlek och liknande?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag vet, men jag tycker ändå det är lite konstigt att han/hon tar sig tiden att stryka över texten, det kunde ha varit info osm vi behövde...
    UFC Disputed

  14. #44
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    UFC Disputed
    Njae.. men "Undisputed"
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Du menar typ penisstorlek och liknande?
    Nej, Personuppgifter = Personnummer/Fullt namn + adress etc.

    sådant som kan användas för att böt fälla dig för nedladdning av piratkopierat material, vilket detta är (spelet är inte en kopia av orginal skiva som han/hon själv äger)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #46
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nej, Personuppgifter = Personnummer/Fullt namn + adress etc.

    sådant som kan användas för att böt fälla dig för nedladdning av piratkopierat material, vilket detta är (spelet är inte en kopia av orginal skiva som han/hon själv äger)
    Det var ju 100% ironi i mitt inlägg men det kanske inte framgick så tydligt

    Edit: eller heter det kanske sarkasm?

    Edit2: Jag "uppfattar fel med flit". Vad kallas det? :P
    Last edited by pemani; 2009-05-27 at 16:30.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ingen aning om vad det kallas, vetefan vad skillnaden mellan Ironi och Sarkasm är, men hur som helst så finns det dom på forumet som inte förstår sig på Ironi/Sarkasm om man inte märker ut det som pendragon brukar göra... han brukar skriva "<ironi> *det ironiska* </ironi>" eller liknande
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    blah blah OT så det skriker om det i denna tråd.. hehe.

    gnuttes, du vet bäl att du kan högerklicka i terminalen, välja "select all" (markera allt) och sedan högerklicka igen för att kopiera texten till minnet, sedan är det bara att klistra in, istället för att krånga med tusen bilder.

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    blah blah OT så det skriker om det i denna tråd.. hehe.

    gnuttes, du vet bäl att du kan högerklicka i terminalen, välja "select all" (markera allt) och sedan högerklicka igen för att kopiera texten till minnet, sedan är det bara att klistra in, istället för att krånga med tusen bilder.

    Ok ska tänka på det!

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nej, Personuppgifter = Personnummer/Fullt namn + adress etc.

    sådant som kan användas för att böt fälla dig för nedladdning av piratkopierat material, vilket detta är (spelet är inte en kopia av orginal skiva som han/hon själv äger)
    Va trodde det var en orig som jag vill säkerhetskopiera!

  21. #51
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Det var ju 100% ironi i mitt inlägg men det kanske inte framgick så tydligt

    Edit: eller heter det kanske sarkasm?

    Edit2: Jag "uppfattar fel med flit". Vad kallas det? :P
    Ironi:
    Ironi (grekiska είρωνεία eironeía, bokstavligen "omkasta", "förställa") är en stilfigur som innebär att det finns en skillnad mellan vad som sägs och vad som egentligen menas
    Sarkasm:
    En sarkasm (av grekiskans sarkasmos, σαρκασμός, med samma betydelse [1] från σαρκάζειν "slita sönder kött", "skära tänder (i raseri)", till σάρξ (gen. σαρκός), "kött") är ett yttrande där något sägs på ett skenbart humoristiskt sätt med ett överdrivet, sarkastiskt tonfall med avsikt att håna den eller det man syftar på. Sarkasmens sakinnehåll är ofta en stark överdrift
    Du hade en ironisk twist i din post
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  22. #52
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Jag har iXtreme från våren 2008 eller så. Antar att även jag behöver uppdatera min fw för att köra samtliga spel släppta efter Mars/April 2009? Åtminstone GH: Metallica och andra wave3 spel (vad det nu betyder; inte up-to-date med alla termer).

    Hur som helst; jag har inte Live och skiter i det. Vad ska jag då uppgradera till tycker ni? Vanliga Xtreme? Då kanske jag inte behöver uppgradera mer efter det eller hur ser läget ut? Grejen med iXtreme är ju att den vägrar starta spel som inte är felfria. Xtreme kanske passar mig bättre då jag inte kör Live. Skulle Xtreme fungera med wave3 spel så som GH: Metallica?

    Stort tack till dig/er som kan besvara alla mina frågor!

    Vänligen,
    J

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag föreslår att du uppgraderar till 1.6 och väljer att använda dig av Activate.iso för att starta dom spel som inte är "säkra" dels därför att du då vet att den kan starta alla spelen, och det inte finns några buggar i firmwaren (om det finns några buggar så är det väldigt få och svåra att hitta)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #54
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag föreslår att du uppgraderar till 1.6 och väljer att använda dig av Activate.iso för att starta dom spel som inte är "säkra" dels därför att du då vet att den kan starta alla spelen, och det inte finns några buggar i firmwaren (om det finns några buggar så är det väldigt få och svåra att hitta)
    Tack för ditt svar.

    Känner inte till det där med Activate.iso; är det något jag ska ladda ner/bränna ut och köra/spela upp i 360n för att den ska köra allt jag önskar?

    Viktigare fråga:
    Eftersom jag inte bryr mig om Live, varför bör jag då inte välja Xtreme? Det bör väl passa mig bättre? iXtreme riskerar väl bara att krånga; samt kräva framtida uppdateringar?

    Jag tänker inte skaffa Live, pallar inte slänga ut månadskostnader på det och dessutom skulle jag säkert bara fastna i online-världen och spela för mycket :P

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Activate.iso laddas hem tillsamans med iXtreme 1.6 eller så finns det länk i Jungelflasher till den... det Activate.iso gör är att flagga driven för att skippa stealth checks, så den blir som xtreme firmwaresen, med undantaget att den inte har några större buggar som gör att spelen kanske inte fungerar ordentligt... dessutom har iXtreme 1.6 stöd för SSv2 (vet inte riktigt exakt vad det är för något... men något med Security Sectors, det vill säga stealthen) och du kan rippa spel med 1.6 (du kan sätta i spelaren i datorn och köra den som en vanlig spelare med stöd för 360 spel utan problem, förutsatt att du har ett connectivity kit eller en 360 som strömkälla)

    att använda xtreme firmwaren är självklart också ett alternativ, men jag tror inte att xtreme firmwaresen är lika lätta att få tag på som ixtreme 1.6 dessutom kommer du kanske i framtiden vilja lira spel på live någon gång, då är det bra att ha iXtreme 1.6 med activate.iso
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #56
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    jag håller med swizzy. släng i 1.6, de fåtal spel den inte bootar fixar du med activate.iso. alla spelen som släpps är ixtreme kompatible idag, och skulle de inte vara det så fixar man det med abgx360 med ett knapptryck.

  27. #57
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17

    Talking

    Okej! Tack för hjälpen grabbar, uppskattas!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1635
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 02:03
  2. Guitar Hero Metallica
    By matte.90 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 09:27
  3. Wiikey + NTSC
    By Zyke in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 08:25
  4. GH Metallica - kan inte uppdatera
    By goure in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 61
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 00:18
  5. Guitar Hero Metallica?
    By malajo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 20:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •