Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Visar resultat 91 till 100 av 100

Diskussion: Installera HBC, USBLOADER (FW 3.xx med eller utan chip)(4xx kommer)

  1. #91
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Hej, har nu säkert en dum fråga, men har inte spelat sen länge, typ sen new supermario kom ut, och har nu sett att super mario galaxy 2 har kommit. Självklart tänkte jag ju att jag skulle testa det. Har ett wii på 3.1E med wiikey 1 samt soft modd, vilket nu kommer till min fundering.

    När jag skulle starta wiit så om jag har SD kortet i innan start så startar det inte upp, har för mig det gjorde det förut, för gjorde en nand backup osv för länge sen. Men kör jag utan SD kort och sätter i det sen å startar homebrew channel så går ju det, fick ju även supermario galaxy 2 att funka, även om de blev grön skärm med typ neogama r8, men gick med configurable usb loader tror jag det hette så inget problem så.

    Tacksam för svar

  2. #92
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av stjarna1 Visa Inlägg
    Hej, har nu säkert en dum fråga, men har inte spelat sen länge, typ sen new supermario kom ut, och har nu sett att super mario galaxy 2 har kommit. Självklart tänkte jag ju att jag skulle testa det. Har ett wii på 3.1E med wiikey 1 samt soft modd, vilket nu kommer till min fundering.

    När jag skulle starta wiit så om jag har SD kortet i innan start så startar det inte upp, har för mig det gjorde det förut, för gjorde en nand backup osv för länge sen. Men kör jag utan SD kort och sätter i det sen å startar homebrew channel så går ju det, fick ju även supermario galaxy 2 att funka, även om de blev grön skärm med typ neogama r8, men gick med configurable usb loader tror jag det hette så inget problem så.

    Tacksam för svar
    Vad exakt är det du undrar över?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #93
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    varför den inte startar med SD kortet isatt från början vid uppstart av wiit?. Ska den inte göra det?.

  4. #94
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    fick mitt wii i helgen och där var usbloader i den. Problemet är när jag ska köra igång ett spel så blir det bara svart...

  5. #95
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Rilleboy Visa Inlägg
    fick mitt wii i helgen och där var usbloader i den. Problemet är när jag ska köra igång ett spel så blir det bara svart...
    Vad är det för spel du fösöker starta igång?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #96
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    jag har testat med supermario tennis, new supermario och wii sports. Wii sports läste jag in från skivan och la på usbdisken men även det blev bara svart..

  7. #97
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Låter som du har en gammal cIOS249.... Vet du vilken version du har?
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  8. #98
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det kan även bero på dina inställningar, gör såhär; radera config mappen från ditt minneskort (då återställs configurationen till standard som ska fungera bra för dom flesta)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #99
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Efter att ha provat ytterligare 2 externa diskar så fick jag till slut igång det.. Tacksam för ni tog er tid att försöka hjälpa mig...

  10. #100
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad bra att det löste sig för dig!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Liknande diskussioner

  1. En liten undran ...
    By Begga in forum Fritt Forum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-26, 01:05
  2. En liten fråga
    By Jayman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 16:06
  3. Liten tejpremsa som sticker ut ur mitt wii?
    By sputnik in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 22:28
  4. Liten resistor lossnade...
    By enZyme in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 17:30
  5. En liten olycka, o byte av nätagg
    By Mansour in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-03-26, 21:26

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •