Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Snälla hjälp!!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16

    Snälla hjälp!!

    Jag vet att detta inlägg inte ska ligga under xbox 360 allmänt men måste få hjälp från någon datorkunnig som Hansi, pendragon, int, swizzy m.fl...

    Nu är det så här va att vi hade personliga kort på datorn. Familjekort bl.a. som jag råkade ta bort när jag markerade FEL när jag skulle ta bort dom från minneskortet på digital kameran och istället så tog jag bort dom från HDD'n. (shift+delete)

    Ni som är datorkunnig vet du om det går att få fram dom korten om det sparas någon annanstans? i någon dold mapp eller något? Hoppas ni förstår vad jag menar..SUCK

    Ni får gärna flytta tråden sen men måste verkligen få hjälp om det går. Det måste gå på något sätt med dagens nya metoder/program
    Last edited by Greim; 2009-06-01 at 17:09.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi återskapar data för 700:- per påbörjad arbetstimme
    Se bara till att inte accessa hårddisk eller minneskort om vi skall ha någon susning att en lyckas.

    Tar det 10 timmar att låta en disk stå o tugga ger vi givet rabatt när vi inte fysiskt sitter o hökar o övervakar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vi återskapar data för 700:- per påbörjad arbetstimme
    Se bara till att inte accessa hårddisk eller minneskort om vi skall ha någon susning att en lyckas.

    Tar det 10 timmar att låta en disk stå o tugga ger vi givet rabatt när vi inte fysiskt sitter o hökar o övervakar
    Okej, men vad menas med accessa hdd'n? Hmm...Ja korten är juh lätt värd 700:- men måste prata med min sambo först..men det finns inget jag själv kan göra för att få tillbaka korten på datorn så att säga?
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    34
    Respekt
    16
    Köp eller fixa ett program som heter Active Undelete som körs under windows os, med detta program har även jag återupptagit deletade filer från hdd/flashminnen, läs bara lite mer om själva programmet, så kommer det nog gå bra.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Okej, men vad menas med accessa hdd'n? Hmm...Ja korten är juh lätt värd 700:- men måste prata med min sambo först..men det finns inget jag själv kan göra för att få tillbaka korten på datorn så att säga?
    här har du active file recovery och active undelete.

    file recovery reggas med nyckel i nfo filen, öppna med anteckningar för att läsa.
    undelete reggas med keymaker, lycka till.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Okej, men vad menas med accessa hdd'n? Hmm...Ja korten är juh lätt värd 700:- men måste prata med min sambo först..men det finns inget jag själv kan göra för att få tillbaka korten på datorn så att säga?
    Kör du Windows är det bara att gå tillbaka till en tidigare "Återställningspunkt" eller vad det kallas. Finns under systemverktyg. Windows skapar automatiskt sådan backup-punkter. Åtminstone 1 per dag. Om du raderade grejerna vid 30 maj, återställer då till 29 maj.

    Lycka till

    Ps. 700 kr i timmen, omg :/

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
    Kör du Windows är det bara att gå tillbaka till en tidigare "Återställningspunkt" eller vad det kallas. Finns under systemverktyg. Windows skapar automatiskt sådan backup-punkter. Åtminstone 1 per dag. Om du raderade grejerna vid 30 maj, återställer då till 29 maj.

    Lycka till

    Ps. 700 kr i timmen, omg :/
    det fungerar bara om du har sådana inställningar den gör inte det automatiskt om du inte ställer in att den ska göra det, tror inte den håller reda på allt du har på datorn heller...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Har nu fått tillbaka ganska mkt av det jag förlorat.
    Resten är gråa och inte tillängligt men det lär jag få ta =/
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Har nu fått tillbaka ganska mkt av det jag förlorat.
    Resten är gråa och inte tillängligt men det lär jag få ta =/
    om du använde de programmen jag länkade till så är det nog det de kan göra. att de är gråa betyder ant. att de blivit delvis överskrivna av annan information och kan därför inte återställas. det är viktigt att försöka återskapa info så fort man kan och därför inte flytta, kopiera mycket filer på hdd då dessa kan skriva över sådana sektorer där andra filer legat. men lite är mer än inget och jag hoppas du kan få fram mer, med tanke på att det var gratis så borde du jubla.

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    om du använde de programmen jag länkade till så är det nog det de kan göra. att de är gråa betyder ant. att de blivit delvis överskrivna av annan information och kan därför inte återställas. det är viktigt att försöka återskapa info så fort man kan och därför inte flytta, kopiera mycket filer på hdd då dessa kan skriva över sådana sektorer där andra filer legat. men lite är mer än inget och jag hoppas du kan få fram mer, med tanke på att det var gratis så borde du jubla.
    Har nu fått fram det mesta. Man får skatta sig lycklig när det händer en sådan situation att det finns program för det.
    Tack Int!
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    När man raderar en fil så anges platsen som ledig. Ingen data försvinner innan ny data har skrivits till samma plats. Det är tur i fall som dessa.

    Har själv lyckats peta bort 6000 bilder en gång när partitionerna på en hårdisk dog men jag lyckades återställa alla.

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Okej, men vad menas med accessa hdd'n?
    Att du inte skriver något till disken, sitter den som primär partition stäng av datorn så den inte cashar eller använder Virituellt minne o skriver över sektorerna som är raderade. Tar längre tid att återskapa överskriven data men ibland lyckas även våra duktiga tekniker återskapa data som skrivits över några ggr.


    Citat Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
    Ps. 700 kr i timmen, omg :/
    Ja normala 350 kr per påbörjad timme "Standard servicearvode" men då det gäller data o skriva ut hårddiskar o lägga dessa i vaggor o ansluta till *nix system med dyra priogram så blir det lite dyrare.
    I vissa fall återskapar vi även överskriven data, allt beror på hur många ggr datan skrivits över.

    IBAS i Uppsala är dyrare faktiskt
    3.000 kr bara för att göra en förundersökning.
    Och skall de återskapa data 30.000 kr
    De skall inte ha några problem med att återskapa data som skrivits över 5-10 ggr.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sluta lova omöjliga saker. Är datan överskriven så är den borta. Är datan överskriven 5-10ggr så är den extremt borta.

    Vi debiterar 350:- per påbörjad halvtimme, och debiterar bara tid då någon faktiskt sitter och gör saker med t.ex. datorn, står datorn och tuggar för sig själv så gör teknikern förhoppningsvis andra jobb under tiden.

    (Or you are SO fired!)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    När man raderar en fil så anges platsen som ledig. Ingen data försvinner innan ny data har skrivits till samma plats. Det är tur i fall som dessa.

    Har själv lyckats peta bort 6000 bilder en gång när partitionerna på en hårdisk dog men jag lyckades återställa alla.
    Japp, därför gör man INTE data recovery genom att börja installera/köra programvara för detta direkt på datorn som hårddisken satt i.

    Man kopplar bort hårddisken och ansluter den till en dator som är preparerad för data recovery. Sedan börjar man med att göra en disk image av hårddisken för att minimera risken att man råkar skriva över något.

    Är hårddisken i dåligt skick använder man mer speciella program som använder diverse knep för att göra retry på oläsbara sektorer genom att positionera läs/skrivhuvudet lite vid sidan om osv.

    Är hårddisken så skadad att den måste öppnas så får man göra bedömning om informationen är värd vad nu de riktiga proffsen som t.ex. IBAS tar, då öppnas den i labmiljö som är helt fria från föroreningar av "gubbar i vita rockar" osv.

    Ibland kan man få liv i en död hårddisk genom att skaffa en exakt likadan och flytta över diskar eller kontrollerkort mellan dom.

    Har man tur är det bara att klicka på papperskorgen på skrivbordet så hittar man sina bilder där...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Sluta lova omöjliga saker. Är datan överskriven så är den borta. Är datan överskriven 5-10ggr så är den extremt borta.
    Ja nu vaknade du på fel sida igen o har inte gnuggat ögonen

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    I vissa fall återskapar vi även överskriven data, allt beror på hur många ggr datan skrivits över.
    I vissa fall betyder inte 100% Jag har själv dyr programvara som ibland kan återskapa även överskriven information. t.ex efter en omformatering o omläggning av operativsystem o då pratar jag inte om Snabbformatering. Ligger på en av mina laptoppar hemma från förra firman.

    Jag vet att Micke även ibland använder sig av ett program som skall klara av detta med lite tur.

    Ang överskrivningar 5-10 ggr så hänvisade jag till IBAS.

    Gmorrn
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag har själv dyr programvara som ibland kan återskapa även överskriven information. t.ex efter en omformatering o omläggning av operativsystem o då pratar jag inte om Snabbformatering. Ligger på en av mina laptoppar hemma från förra firman.


    http://www.youtube.com/watch?v=ltreh6lFrsA
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Tror nog jag kan hjälpa till lite här. Det finns en video på hur man får tillbaka filer och bilder även om du har rensat din papperskorg.

    Här har du http://www.youtube.com/watch?v=4_7y7qWIK2I

    Edit: Om du använder vista så kanske det kommer upp en ruta där det står när du trycker på "Search Deleted Files:
    Åtkomst nekad
    Please log on an account with Administrator privilege and then run the program again.

    Då stänger du av programmet och höger klickar på programmet och trycker sedan på Egenskaper. När du har gjort det klickar du på fliken "Kompatibilitet". När du har gjort det markerar du rutan där det står "Kör det här programmet som administratör".

    Efter du har gjort det trycker du på verkställ och därefter ok. Sen så går du in programmet igen och börja söka
    Last edited by hejpådig; 2009-06-02 at 17:19.

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
    Tror nog jag kan hjälpa till lite här. Det finns en video på hur man får tillbaka filer och bilder även om du har rensat din papperskorg.

    Här har du http://www.youtube.com/watch?v=4_7y7qWIK2I
    Det är jättebra men han har redan fått tillbaka sina prylar. ;-)

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Jaså, såg inte det :P

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Håller faktiskt med, så vitt jag vet så kan ett OS bara få ut ettor och nollor från en HDD och inte rådata (som t.ex. styrkan på magnetfältet), har man då skrivit en nolla till en etta så kan du glömma att få tillbaka det. Isf så måste du gå in i driven och manuellt läsa ur rådatan från HDDn
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ja nu vaknade du på fel sida igen o har inte gnuggat ögonen



    I vissa fall betyder inte 100% Jag har själv dyr programvara som ibland kan återskapa även överskriven information. t.ex efter en omformatering o omläggning av operativsystem o då pratar jag inte om Snabbformatering. Ligger på en av mina laptoppar hemma från förra firman.

    Jag vet att Micke även ibland använder sig av ett program som skall klara av detta med lite tur.

    Ang överskrivningar 5-10 ggr så hänvisade jag till IBAS.

    Gmorrn
    Lust att dela med dig av den dyra programvaran?
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Amen sluta trolla!
    Du vet mycket väl som jag att det finns programmvara för att återskapa förlorad data och att olika sådana program arbeter på olika sätt. Jag har själv råkat formatera en disk o installera os på den för att sedan upptäcka att jag plockade "FEL" hårddisk jag lagt på hyllan som inehöll viktig information. Jag fick inte tillbaka allt men jag fick ut det viktigaste för mig, detta trotts Formatering ( inte snabb ) och överläggning av os. ( d.vs En formatering *nollning* + en överskrivning. ) så det är ju jävligt konstigt.
    + att jag även återskapat viss sådan data åt kunder på min förra firma.

    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Håller faktiskt med, så vitt jag vet så kan ett OS bara få ut ettor och nollor från en HDD och inte rådata (som t.ex. styrkan på magnetfältet), har man då skrivit en nolla till en etta så kan du glömma att få tillbaka det. Isf så måste du gå in i driven och manuellt läsa ur rådatan från HDDn
    Man kanske inte får tillbaka 100% med programvara det är ju solklart, i mott fall fick jag tillbaka det jag behövde *läs ovan*
    Men sänker du rotationshastigheten på disken så är det större chans.

    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Lust att dela med dig av den dyra programvaran?
    Dela med som ladda upp absolut inte, med tanke på att dessa programmvaror är Licencierade för andra företag nej.
    Däremot kan jag tillgodose med exakta namn så du kan Googla

    Man kan prova:


    OnTracks ( EasyRecovery? Professional 6.1 ) som är den senaste versionen jag har nog en tidigare men den låg förut på ungefär 8.000 - 10.000 kr, Den klarar även av att sänka rotationshastigheten på disken i den versionen jag har.

    SpinRite ligger nu på version 6 o kostar ungeför 1.000 kr Förut var den betydligt dyrare men den klarar av en hel del som att sänka rotationshastigheten på disken bl,a.

    Andra *nix baserade program:

    The Sleuth Kit ( TSK ), The Coroner's Toolkit ( TCT ), Forensic Toolkit ( FTK ), DDRescue

    Bootbara skivor:
    Ubuntu Rescue Remix, SystemRescueCD & SpinRite
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Amen sluta trolla!
    Du vet mycket väl som jag att det finns programmvara för att återskapa förlorad data och att olika sådana program arbeter på olika sätt. Jag har själv råkat formatera en disk o installera os på den för att sedan upptäcka att jag plockade "FEL" hårddisk jag lagt på hyllan som inehöll viktig information. Jag fick inte tillbaka allt men jag fick ut det viktigaste för mig, detta trotts Formatering ( inte snabb ) och överläggning av os. ( d.vs En formatering *nollning* + en överskrivning. ) så det är ju jävligt konstigt.
    + att jag även återskapat viss sådan data åt kunder på min förra firma
    Vid en formatering så kan man få tillbaka data. Den skriver inte över hela disken med data då.
    Att du fått tillbaka en del data men inte allt beror på att din installation har skrivit över VISSA filer men inte alla.
    Om man byter filsystem vid en formatering så kan man också förlora lite data men allt finns kvar vid en normal formatering.

    Det blir jobbigare om man kör lågnivåformatering.
    Det finns program som skriver över all data med 0 vid formatering också.
    Last edited by N!klas; 2009-06-03 at 11:37.

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Amen sluta trolla!
    Du vet mycket väl som jag att det finns programmvara för att återskapa förlorad data och att olika sådana program arbeter på olika sätt. Jag har själv råkat formatera en disk o installera os på den för att sedan upptäcka att jag plockade "FEL" hårddisk jag lagt på hyllan som inehöll viktig information. Jag fick inte tillbaka allt men jag fick ut det viktigaste för mig, detta trotts Formatering ( inte snabb ) och överläggning av os. ( d.vs En formatering *nollning* + en överskrivning. ) så det är ju jävligt konstigt.
    + att jag även återskapat viss sådan data åt kunder på min förra firma.



    Man kanske inte får tillbaka 100% med programvara det är ju solklart, i mott fall fick jag tillbaka det jag behövde *läs ovan*
    Men sänker du rotationshastigheten på disken så är det större chans.



    Dela med som ladda upp absolut inte, med tanke på att dessa programmvaror är Licencierade för andra företag nej.
    Däremot kan jag tillgodose med exakta namn så du kan Googla

    Man kan prova:


    OnTracks ( EasyRecovery? Professional 6.1 ) som är den senaste versionen jag har nog en tidigare men den låg förut på ungefär 8.000 - 10.000 kr, Den klarar även av att sänka rotationshastigheten på disken i den versionen jag har.

    SpinRite ligger nu på version 6 o kostar ungeför 1.000 kr Förut var den betydligt dyrare men den klarar av en hel del som att sänka rotationshastigheten på disken bl,a.

    Andra *nix baserade program:

    The Sleuth Kit ( TSK ), The Coroner's Toolkit ( TCT ), Forensic Toolkit ( FTK ), DDRescue

    Bootbara skivor:
    Ubuntu Rescue Remix, SystemRescueCD & SpinRite
    Tackar, ska kolla upp programen =)

    En annan fråga. När jag formaterar min dator så brukar jag bara stoppa i XP skivan och be datorn boota från den. Sen så formaterar jag som vanligt innan jag börjar installerar det nya OS.
    Det ska finnas ett bättre sätt att formatera då den ska rensa rubbet på Hdd'n. Vet du hur man gör det? Hoppas du förstår vad jag menar.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Tackar, ska kolla upp programen =)

    En annan fråga. När jag formaterar min dator så brukar jag bara stoppa i XP skivan och be datorn boota från den. Sen så formaterar jag som vanligt innan jag börjar installerar det nya OS.
    Det ska finnas ett bättre sätt att formatera då den ska rensa rubbet på Hdd'n. Vet du hur man gör det? Hoppas du förstår vad jag menar.
    då behöver du ha ett partitions program som t.ex Norton Partition Magic...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Tackar, ska kolla upp programen =)

    En annan fråga. När jag formaterar min dator så brukar jag bara stoppa i XP skivan och be datorn boota från den. Sen så formaterar jag som vanligt innan jag börjar installerar det nya OS.
    Det ska finnas ett bättre sätt att formatera då den ska rensa rubbet på Hdd'n. Vet du hur man gör det? Hoppas du förstår vad jag menar.

    De flesta HDD tillverkare har något som kallas för DISC Manager tools som går att ladda ned på floppy.
    Den skriver Fat 1 + 2 o nollar resten, ungefär som en Snabbformatering.

    Floppy är lite förleget, men ta tid på dig o låt disken formateras långsamt istället

    Partition Magic på en anna nPC fungerar med som Swizzy skrev men har man bara en PC låt den stå o tugga så mår den bättre o upptäcker fel på HDD´n.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    De flesta HDD tillverkare har något som kallas för DISC Manager tools som går att ladda ned på floppy.
    Den skriver Fat 1 + 2 o nollar resten, ungefär som en Snabbformatering.

    Floppy är lite förleget, men ta tid på dig o låt disken formateras långsamt istället

    Partition Magic på en anna nPC fungerar med som Swizzy skrev men har man bara en PC låt den stå o tugga så mår den bättre o upptäcker fel på HDD´n.
    Partition magic kan man om man köper skivan boota upp från också, dock inte på alla datorer (jag kan t.ex inte göra det på den här datorn med den skivan jag har)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Snälla Hjälp!! D2PRO2
    By ganten in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 13:48
  2. GeckoOs fungerar inte med färg för mig snälla hjälp!!!
    By bangon in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 13:43
  3. Ändra till 720, snälla hjälp
    By P.Bateman in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 10:51
  4. Snälla Hjälp mej psxcare.
    By MRPRESIDENTOO in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 00:44
  5. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 22:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •