Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Hur saluförs wiikey egentligen av psxcare?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Hur saluförs wiikey egentligen av psxcare?

    fråga: Man går in i deras "affär" och frågar: Är det bara bränna och köra?
    svar: Jajamensan!

    verklighet: 50% av spelen man laddar ner fungerar. Minst 100 foruminlägg finns om vilken brännare, vilken DVD media man skan använda, vilken version av vad man ska installera etc...

    slutsats: Fy fan vilket bullshit, wiikey chip:et eller vad fan det är som avgör om spelet funkar eller inte är endast en plug'n'pray. Ska man köpa 10 varianter av DVD skivor, brännare etc. går man ju +/- noll i utgifter.

    Förvisso kanske någon säger en chansning man får leva med om man will köra warez, men då måste det ju framgå i annonsen !

    Någon som håller med?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Jag vette fan om jag håller med .... Ska man köra illegalt ska man banne mig vara förberedd på att allt kan hända ... Tanken från alla tillverkare är att man ska köra orginal .... dom vill ju ha in mer pengar så dom kan satsa mer på spelen ... Att ta fram ett riktigt "Blockbuster" spel nuförtiden börjar närma sig att ha samma budget som en mindre storfilm ... Vad du menar framgå i annonsen förstår jag inte riktigt ... Det har alltid varit nåt problem mer eller mindre hit och dit, ända sen folk började modda och köra pirat spel ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    vad är warez?

    nej jag kan inte hålla med
    Last edited by hejhej20; 2009-06-18 at 16:11.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi får egentligen inte alls argumentera om att kopierade spel fungerar eller diskutera om hur man bränner spel. Vill ni hålla på med sådant så FINE men gnäll inte på oss om något inte fungerar till 100% i alla lägen. Det primära syftet med produkter vi säljer får aldrig vara att kringgå ett tekniskt skydd som förhindrar att man kringgår upphovsrätt. Det är alltid en balansgång och står någon bakom vår kassadisk och lovar backup hit eller backup dit så är det tjänstefel och garanterad utskällning från chefen när det inte är kunder kvar i butiken...

    Här i forumet pratar vi fritt om vad för kul saker man kan göra i teorin, men glöm inte att det kostar massor med flis att utveckla, marknadsföra och distribuera spel, musik, filmer osv så glöm inte att köpa ärliga exemplar av de produkter ni laddat ner och uppskattat upplevelsen av.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    ni på psxcare får nog tammefan 10 / 10 av mig och det tragiska är att jag känner mig som en stammis =)

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    ni på psxcare får nog tammefan 10 / 10 av mig och det tragiska är att jag känner mig som en stammis =)
    :-) Tack tack :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    en liten del håller jag med om gällande "reklamen" av wiikey2, jag har testat ca 20 bränningar, 15 funka, men det är bara PAL, USA spel funkar inte på mitt wiikey2, antar att skivorna funkar för man får upp meddelande om att den inte stöds eller nåt i den stilen, de "felbränningar" på fel skiva resulterar ju annar i en svart skärm med text om att skivan inte går att läsas.

    så ett nerköp tycker jag att det är att det står att den klarar alla format, men i själva verket tar den bara PAL. men det kanske är något som en uppdatering av chippet kan lösa om det kommer någon =)

    men sen håller jag med Hansi, det är teoretiska möjligheter att kunna göra backups och så, men KÖP spelen ni tycker är bra för att visa att ni vill ha företaget kvar, jag spelade en crackad Fallout3 på pc i en 150 timmar, sen vart det köp till PS3an.

    men annars, toppen butik, dock är forumet elakt ibland och time´ar ut stup i ett när jag ska posta.
    Last edited by frodrick; 2009-10-29 at 08:09.

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    VÄXJÖ...SMÅLAND
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Jompe71 Visa Inlägg
    fråga: Man går in i deras "affär" och frågar: Är det bara bränna och köra?
    svar: Jajamensan!

    verklighet: 50% av spelen man laddar ner fungerar. Minst 100 foruminlägg finns om vilken brännare, vilken DVD media man skan använda, vilken version av vad man ska installera etc...

    slutsats: Fy fan vilket bullshit, wiikey chip:et eller vad fan det är som avgör om spelet funkar eller inte är endast en plug'n'pray. Ska man köpa 10 varianter av DVD skivor, brännare etc. går man ju +/- noll i utgifter.

    Förvisso kanske någon säger en chansning man får leva med om man will köra warez, men då måste det ju framgå i annonsen !

    Någon som håller med?
    Det finns folk som tror att fodralen till skivorna är engångs.....dvs lägg aldrig tillbaka skivan när du väl fått ur den...=funkar sällan att spela de spelen efter ett tag! Eller köp skivor för 2:-/st bränn de gärna i 24x hastighet....=funkar sällan ens första gången. Surfa och gör allting samtidigt som du bränner....Inte heller så lysande resultat alltid.
    Har hållit på o modda Tv-spel 7 år och man slutar inte att bli förvånad över hur en del tror att det kan fungera/inte fungera.Nästan alltid är de skitskivor och de ser ut som repiga bordsunderlägg som är orsaken till utslitna lasrar i förtid.Och kunden säger att de skivorna är väl inte så repiga eller är det märket inte bra.
    SLUTKLÄMMEN är skaffa inget du inte kan använda!Och ställs inte frågor om hur man gör så får man inga svar.Din fråga var om de bara va att bränna...och det är så enkelt bara man gör rätt
    Last edited by jetcat; 2009-10-30 at 21:41.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Har jag fel när jag säger att det inte finns något som heter "bara att..." i vilket sammanhang som helst, speciellt när någon som undrar frågar en mer erfaren inom ämnet? Jag har hjälpt otaliga människor med diverse tekniska problem och steg för steg förklarat hur dom ska göra. Ändå slutar det ofta fel för att de har glömt små men ack så viktiga detaljer, sådant man själv inte ens tänker på att understryka lite extra eftersom de sitter i ryggmärgen redan.

    Saker som dessa händer hela tiden. Jag själv t.ex. blev enormt besviken när jag köpte en svindyr LCD TV i somras för 18.000:- vilket är min första som inte är en "tjock-tv". Det visade sig att alla spel fungerade alldeles utmärkt utom vissa titlar på Virtual Console som gav dålig respons. Efter många timmars ytterligare research (jag läser alltid väldigt mycket om produkten före eventuellt inköp) så visade det sig att upplösningen på TVn och dessa spel inte stämmer överens. Vad jag lärde mig då var att alla nya TV-apparater i dessa fall kort sagt "gör om" bilden till något den kan visa. Omvandlingen av bildsignalen tar alltså lite tid och skapar dessa problem. Så även förberedda kunder kan hamna i kläm ibland...

    Men det här om 10 olika varianter av brännare och skivor stämmer inte alls, möjligen att det finns 10 olika kombinationer av detta som människor har bekräftat att det fungerar. Jag skulle bli mycket förvånad om din brännare, vilken det än är, inte skulle kunna fixa en korrekt bränning med Verbatim DVD-R samt senaste versionen av ImgBurn. <-- Googla det där, jag kan inte länka till den sidan här på forumet men det kommer bli första träffen när du söker själv.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    för att spara er som läser detta massa skrivande: http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=imgburn&meta=
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Hur får jag reda på min unika nyckel
    By Blinkiz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 10:26
  2. Wiikey + NTSC
    By Zyke in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 08:25
  3. Hur länge sparar psxcare orginalen?
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 10:03
  4. 1.52>2.0>1.5, hur gör man i datorn?
    By epic110 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 17:00
  5. Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 19:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •