Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: RROD, nu Överhettning

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20

    RROD, nu Överhettning

    Fick imorse min tredje RROD på min maskin.
    Är trött på att jiddra med m$ o spendera pengar för att laga den. Så jag har gett mig på den själv.

    Nu så har jag ren gjort från gammal kylpasta, och lagt ny. Bytt ut "klippsen" till skruv med brickor osv.

    När jag sedan startade xboxen så var de inga problem men efter en stund bara i huvudmenyn så började fläktarna att starta på bra. När jag fick igång spelet lät de som en boieng 747 flög förby. Så höll den sig i typ 10min sen dog den och 2 röda lampor blinkar på vänstersida vilket betyder överhettning.

    Hmm?
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ja det är inte alltid X-Clamp fixarna fungerar, vår externa verkstad som lagar våra kunders RROD enheter använder sig av helt andra tekniker och givetvis byter de ut Xclamps mot bättre lösningar.

    Trots detta händer det även att maskiner efter den typen av lagning ryker och så länge det gäller samma felkod så lämnar iaf vi 6.mån garanti o reparerar maskiner kostnadsfritt under den garantitiden.
    Visar det sig att det fortfarande inte fungerar brukar vi vara snälla nog o dra av den kostnaden om man köper en ny konsoll av oss.

    Om man lämnar in enheterna för RROD fix hos oss o vi inte lyckas laga dessa så utgår ingen betalning för er kunder, däremot är det skrot av maskinen då lödprocessen inte direkt är osynlig om man skulle prova o skicka en konsoll till Ms igen.

    Våra tips om man fortf har garanti på konsollen ( 3 år från tillverkningsdatumet ) och inte är bannad på Live är att återställa enheten och skicka den till Ms.
    Har vi flashat en konsoll som rödringat tidigare kostar en återställning 500 kr annars om den utförts av annan firma så kostar det 700 kr.
    I båda fall ( 500/700 kr ) så ingår en omflashning efter Ms reparation som vi ger ut i samband med betalning av återställning ( Tillgodokvitto på en omflashning till ett värde av ca: 500 kr )

    Och orkar man inte med återställningar/RROD reparationer kan man alltid köpa en ny konsoll av oss. Motiveringen till det är nog att nyare konsoller har HDMI uttag ( även den billigaste ARCADE samt moderkorten tål värme mycket mer o maskinerna drar mindre ström.

    Ibland brukar jag dra dumma exempel o jag gör det även här:
    För varje backuppat spel du äger har du tjänat in säg 500 kr
    Orginalspel ligger på runt 500-650 kr o tar vi en Tomskiva 50 kr o drar minus spelpriset har vi ungefär 500. Har du mer än 10 backupper hemma har du gott o väl tjänat in summan för en ny Elite konsoll "Flashad eller orginal"
    Ponera att du har 50+ spel har du sparat in massor med stålar o kan bjuda din familj på en lyxsemester i teori

    Med den dumma jämförelsen i tanke är nog inte 1800 kr för en ny Arcade kosnoll + 400 kr för en moddning så tokigt eller om ann köper en färdigmodifierad av oss.
    Fördelen med att köpa en konsoll av oss är att vi står för garantin i ett år
    Så det är väl i runda svängar vad vi kan o brukar göra/erbjuda våra kunder.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Jo, jag vet. Jag har väl sparat inte för att köpa en livstids lager utav 360 .
    Min 360 är köpt när de släpptes och de är över 3 år sen, samt att den är bannad. Sist den pajja var ungefär 1 år sen och jag hade en jävla diskussion med dem för att de skulle ta emot dem.

    Men jag tror jag kommer få lämna in den till er. Och som du säger funkar de inte får jag tjacka en ny hos er. Kan man ta min hårddisk och stoppa in den i en Arcade modell?


    Mvh
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Jo, jag vet. Jag har väl sparat inte för att köpa en livstids lager utav 360 .
    Min 360 är köpt när de släpptes och de är över 3 år sen, samt att den är bannad. Sist den pajja var ungefär 1 år sen och jag hade en jävla diskussion med dem för att de skulle ta emot dem.

    Men jag tror jag kommer få lämna in den till er. Och som du säger funkar de inte får jag tjacka en ny hos er. Kan man ta min hårddisk och stoppa in den i en Arcade modell?


    Mvh
    Inka propplem krappen

    Rasar ens maskin o den inte går att laga kan man flytta över sin HDD till en valfri ny enhet.
    Det enda som "kan" strula är om du köpt DRM låsta saker spel eller codecs hos ms. Spel kan man alltid ladda ned på nytt då det står 0:- istälelt för 800 poäng på nedladdningen om det är så och man har rätt att en gång per år binda om sitt konto hos Ms till en ny konsoll.

    Hårddisken är den där bullen som sticker ut på toppen när man har den på högkant, den sitter med en bajonettfästning o man trycker bara in en knapp o lyfter på sidorna o drar av den försiktigt, sen gör man proceduren baklänges om man monterar tillbaka den
    Arcademaskiner har ett galler som skydd i plast för hålet, den tar man loss på samma sätt som en HDD o lägger i kartongen o knackar dit sin gamla/nya HDD.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Okej, jag är inte helt bakom flötet, har ju sagt att jag försökt fixa en RROD så vet nog vad hårddisken är

    Men jag hade läst att nån här hade flyttat hårddisk och sedan förlorat allt.

    Om jag skulle glida förbi med den nu och köpa en Arcade får man inte rabbat då?
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Okej, jag är inte helt bakom flötet, har ju sagt att jag försökt fixa en RROD så vet nog vad hårddisken är

    Men jag hade läst att nån här hade flyttat hårddisk och sedan förlorat allt.

    Om jag skulle glida förbi med den nu och köpa en Arcade får man inte rabbat då?
    Nej jag påstår inte att du är rubbad
    Folk hittar våra trådar i vårt forum om de söke4r på Google, så det skadar inte att vara tydlig om någon sådan kotte skulle undra

    Rabatt ger vi bara folk som lämnar in för RROD fix av oss o kan uppvisa kvitto o inte brutit våra garantisigill
    Sen stänger vi butiken nu 18:00
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Hehe jag vet.

    Aha okej. Aja jag får se vad jag gör.
    Tack för hjälpen!
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Okej, jag är inte helt bakom flötet, har ju sagt att jag försökt fixa en RROD så vet nog vad hårddisken är

    Men jag hade läst att nån här hade flyttat hårddisk och sedan förlorat allt.

    Om jag skulle glida förbi med den nu och köpa en Arcade får man inte rabbat då?
    flyttar man från HDMI box till ICKE HDMI kan dina profiler/sparningar visas som korrupta, även om dom inte är det (fråga mig inte varför, jag har ingen koll på exakt varför det blir så) men som sagt, att flytta från ICKE HDMI -> HDMI ska inte vara några problem, samma gäller att flytta ICKE HDMI -> ICKE HDMI eller HDMI -> HDMI
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Okej. Tack.
    Som tur har jag Icke hdmi box
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    tur och tur, det beror på hur man ser på saken... en ICKE HDMI box är kassa, dom är som Pendragon brukar säga tickande bomber. dom går sönder nästan hela tiden...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Jo tack det har jag märkt
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Amen kan Ms bara sluta strula
    Vore bättre om de hade ett system som kände av att du kopplat över HDD till ny box o du via ditt konto på xbox.com kunde binda om alla spel etc till din box nya sereinummer...

    De hade vunnit mer på det då folk är tvungna att regga sina boxar.

    Jag kommer nog snart vara tvungen att flytta min Elite HDD till en ny maskin, min elite har börjat hänga sig nrä jag kör TP, orginal dessutom

    Jag tror jag har första typen av moderkort ( Pre falcon ) som jag kallar dem... Opus men med HDMI o de är lika kassa som moderkort utan HDMI men lite bättre som de opus korten som MS lagat med extra flänsar. elelr så har jag en falcon...

    je je, bara byte ut o skicka på Ms service efter återställning.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Orkar inte läsa hela tråden men anledningen till att det låter som bara den är att du inte har tillräckligt bra kontakt mellan CPU/GPU och flänsen .. värmen transporteras inte till flänsen ordentligt. Antingen sitter det lite för högt med distanserna eller snett.

  14. #14
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Okej, jag får väl öppna upp aset igen :P
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  15. #15
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    jag har gjort såhär.

    10mm m5 skruvar med 2 metalbrickor och 2 plastbrickor (som jag gjort utav plast pluggar jag skurit av toppen utav(hitta inga plastbrickor))

    måste man ha plastbrickorna, jag har itne sett de på några guider tänkte man kanske kunde ta bort dem, de kan vara orsaken.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  16. #16
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Nu har jag gett mig på den igen, och nu får jag RROD direkt från start. vilket jag inte fått tidigare. Skit skumt.
    Jag tog bort brickorna denna gång för att testa.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  17. #17
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Wiii.. Nu tog satte jag dit, en metal bricka och en plast bricka på ovansidan utav moderkortet och inga på under sidan
    och nu funkar det (än så länge!)

    Det är Greaaaat
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Brickor måste du ha .. annars trycker du ner cpu/gpu för mycket så att flänsen inte bara trycker för mycket på gpu/cpu utan även på andra ytmonterade komponenter vilket inte är bra.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Wiii.. Nu tog satte jag dit, en metal bricka och en plast bricka på ovansidan utav moderkortet och inga på under sidan
    och nu funkar det (än så länge!)

    Det är Greaaaat
    Eftersom du inte har skrivit mer i tråden antar jag att det fortfarande flyter på som det ska?

  20. #20
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Jao, ensålänge iaf. Men den känns som en tickande bomb
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Jao, ensålänge iaf. Men den känns som en tickande bomb
    Okaj, gott att den funkar för tillfället i alla fall.

    Förstår att det känns som en tickande bomb dock.. Skulle du få problem igen så är det bara att skriva i forumet så får du säkerligen hjälp. Eller så använder du dig av något/några tips som redan är skrivna.

  22. #22
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Yes sir, men nu har jag byggt om tv möbeln så den sitter i fred med 2 x 92mm fläktar som blåser in och ut luften så nu hålls den kall. Kanske förlänger livslängden.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av RickeXBM Visa Inlägg
    Okaj, gott att den funkar för tillfället i alla fall.

    Förstår att det känns som en tickande bomb dock.. Skulle du få problem igen så är det bara att skriva i forumet så får du säkerligen hjälp. Eller så använder du dig av något/några tips som redan är skrivna.
    Bästa tipset efter 3.dje omskruvningen ( Köp nyyy... )
    Til lskillnad från bilar så kan man laga bilar in i det oändliga genom att byta reservdelar men en 360.... ja byter man moderkort är det ju en ny maskin
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Har fått tag i ett icke flashat RROD Falcon Arcade billigt, så en budbil kom och hämta boxen tidigare idag för att leverera den till tyskland för garanti.

    Det är en Falcon låda från Januari 2008 med BenQ läsaren.

    Så jag skulle vilja veta vad dom gör på reperationen.
    vad gör dom med bara RROD, och vad gör dom med RROD + E74? (Hade det på min gamla Arcadekonsoll med garantin bruten dock.)

    Vad ska jag vänta mig att få tillbaka.

    Mitt lagade Falcon innehåll med samma BenQ läsare eller med en ny Liteon läsare?

    Helt nytt innehåll i lådan?

    Eller ett Jasper?

    Frågar mest för är fundersam om man får RROD igen om 3månader...

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    är det första reparationen får du en helt ny box (motsvarande modell) dom lagar RROD och E74 ja, alla RROD koder...

    du får även 1 månad Xbox live gold, och garantin gäller till och med januari 2011 (3 års garanti från första tillverkningsdatum)
    Last edited by Swizzy; 2009-09-02 at 20:14.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    är det första reparationen får du en helt ny box (motsvarande modell) dom lagar RROD och E74 ja, alla RROD koder...

    du får även 1 års Xbox live gold, och garantin gäller till och med januari 2011 (3 års garanti från första tillverkningsdatum)
    Härligt att dom skickar en helt ny box när det är första reperationen, var skönt att höra

    (Blir att flasha den på något sätt så vore skönt med att inte få tillbaks något som är halvlagat och får RROD snabbt igen.)

    Men är det så mycket som 12månaders xbox live dom skickar?

    Har flashat min kusins 360 i veckan så jag har det hemma just nu och det är en konsoll utan hdmi. Tog bort det lilla damm som var i konsolen, men kan jag göra något mer för att det inte ska bli RROD på den, för är väl en tickande bomb som dom kallas nuförtiden.

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    woops, sorry, skrev 1 år när det skulle vara 1 månad :$ sorry...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Härligt att dom skickar en helt ny box när det är första reperationen, var skönt att höra

    (Blir att flasha den på något sätt så vore skönt med att inte få tillbaks något som är halvlagat och får RROD snabbt igen.)

    Men är det så mycket som 12månaders xbox live dom skickar?

    Har flashat min kusins 360 i veckan så jag har det hemma just nu och det är en konsoll utan hdmi. Tog bort det lilla damm som var i konsolen, men kan jag göra något mer för att det inte ska bli RROD på den, för är väl en tickande bomb som dom kallas nuförtiden.
    det är inte mycket du kan göra för att se till att den inte få RROD, visst, du kan byta fläkten mot en bättre t.ex Talismoon Whisper Fan Max~

    och du kan byta x-clamps mot skruvar (detta bör du kanske undvika när boxen fungerar utan snarare göra när boxen håller på dö)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Det jag undrar är varför de har kylflänsar över processorn istället för fläktar? Kyler inte fläktarna bättre? Och om de är ljudnivån så ja.. ni vet nog vad jag snackar om
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Enbart fläktar går inte, du måste ha kylfläns också och dom har båda i 360'n, om du inte tänkt på det... den vita plast grejen är till för att leda luften till/från båda (vilket det nu blir)...

    *edit:*
    Menar båda kylflänsarna...
    Last edited by Swizzy; 2009-09-02 at 22:15.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Frågor ang garantiärende för RROD hos MS!
    By AdrofleXx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 03:12
  2. Problem vid RROD fix...
    By fowley86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 13:14
  3. RROD Key problem
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 08:08
  4. RROD på nyare Xbox360
    By Jeeboy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 13:23
  5. Förebygga RROD?
    By KikkomaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 15:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •