Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Drive?

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20

    Drive?

    Det var ett tag sen man var aktiv i 360 flash osv. Äre fortfarande samsung som är den bästa dvdn o hålla på med?
    Jag har en samsung nu, men den verkar ha gjort sitt. typ 3 år gammal och den vill inte alltid läsa skivor (brända) känns som att de kan vara dags o köpa en ny.

    Samt vad kostar en färdig flashad dvd? Jag vill inte ha 1.6 då min är redan bannad.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    73
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Det var ett tag sen man var aktiv i 360 flash osv. Äre fortfarande samsung som är den bästa dvdn o hålla på med?
    Jag har en samsung nu, men den verkar ha gjort sitt. typ 3 år gammal och den vill inte alltid läsa skivor (brända) känns som att de kan vara dags o köpa en ny.

    Samt vad kostar en färdig flashad dvd? Jag vill inte ha 1.6 då min är redan bannad.
    Jag skulle säga BenQ är den bästa läsaren :P
    Den har tagit alla min skivor 100%, till skillnad från Lite-on som inte tar riktigt 100%, o framförallt hitachi som tar under 75%

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    BenQ eller Lite-on är dom bästa drivarna, hitachi är typ dom sämsta, men samsung är lättast att jobba med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Ok, får se om jag ska uppgradera ändå. Skiten hängde sig nyss.. baaaad, veeery bad omen :P
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det du egentligen behöver göra är flytta ditt styrkort mellan den här driven och nästa bara (om du väljer att köpa en ny samsung) så ska det hålla i 3 år till eller något sådant^^ jag tror det bara är lasern som börjar bli lite dålig... det är rätt vanligt när man kört samma drive ganska hårt under längre tid, som du förmodligen har gjort?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Och vill du inte byta styrkort så kan du ju alltid läsa ut din nuvarande firmware från Samsung-läsaren, spara denna firmware (eller i alla fall nyckeln i denna firmware), köpa en ny läsare och sedan flasha in valfri firmware med originalnyckeln från Samsung-läsaren i din nya läsare.

    Detta hade du kanske redan koll på men kan kanske vara bra att veta om du inte visste det och inte vill flytta styrkortet.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av RickeXBM Visa Inlägg
    Och vill du inte byta styrkort så kan du ju alltid läsa ut din nuvarande firmware från Samsung-läsaren, spara denna firmware (eller i alla fall nyckeln i denna firmware), köpa en ny läsare och sedan flasha in valfri firmware med originalnyckeln från Samsung-läsaren i din nya läsare.

    Detta hade du kanske redan koll på men kan kanske vara bra att veta om du inte visste det och inte vill flytta styrkortet.
    om du gör som ovan (byter drive) måste du dock även spoofa driven... mer om det kan du läsa om här: http://www.swizzy.se/New/Guider/FwSpoof.php
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    om du gör som ovan (byter drive) måste du dock även spoofa driven... mer om det kan du läsa om här: http://www.swizzy.se/New/Guider/FwSpoof.php
    Just det, glömde att nämna det..

    Edit: Smileyadd
    Last edited by RickeXBM; 2009-08-30 at 00:19.

Liknande diskussioner

  1. Problem med hårddisk hjälp!
    By wilkkm0 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 123
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 21:45
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 17:36
  3. Commodore4eva Xtreme Firmware for Hitachi-LG 47D Xbox 360 DVD Drive
    By samplehead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 96
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 00:05
  4. Blandad info. Kreon, Ban, Offline Spel, etc. (Engelska)
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 17:12
  5. Kommer inte uppåt från mappen
    By maxigubben in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 17:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •