Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Byta läsare

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Byta läsare

    Hej!
    Ny på forumet och hoppas man kan få den hjälp jag behöver här

    Det är så att jag hade ett flashat xbox360 som fick rrod. "Lagade" problemet sisådär 3-4 gånger men nu har det lagt av helt. Jag har fått tag i en ny box nu och tänkte att jag sätter i min gamla flashade dvd-läsare i den nya boxen så kan jag spela backuper.. Men icke, det kommer bara upp "To play this disc. put it in an Xbox 360 console" på TV:n. Attans, det va inte så enkelt
    Min dvd-läsare är Hitachi och undrar hur jag nu ska gå tillväga? som sagt, det gick perfekt att spela backuper på min gamla box med samma dvd-läsare.

    Tacksam för guider/tips om hur jag ska göra nu för att få det att funka igen?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Eddan Visa Inlägg
    Hej!
    Ny på forumet och hoppas man kan få den hjälp jag behöver här

    Det är så att jag hade ett flashat xbox360 som fick rrod. "Lagade" problemet sisådär 3-4 gånger men nu har det lagt av helt. Jag har fått tag i en ny box nu och tänkte att jag sätter i min gamla flashade dvd-läsare i den nya boxen så kan jag spela backuper.. Men icke, det kommer bara upp "To play this disc. put it in an Xbox 360 console" på TV:n. Attans, det va inte så enkelt
    Min dvd-läsare är Hitachi och undrar hur jag nu ska gå tillväga? som sagt, det gick perfekt att spela backuper på min gamla box med samma dvd-läsare.

    Tacksam för guider/tips om hur jag ska göra nu för att få det att funka igen?
    du måste läsa ur din dvdnyckeln i din gamla läsare och lägga in den i den nya läsaren. du måste alltså läsa ur firmwaren i båda läsarna.. för att kunna kopiera den och lägga in den i den andra.. finns massa trådar om detta.. det är olika metoder att läsa ur och flasha beroende på modellen av läsare, sök lite så finner du.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    VÄXJÖ...SMÅLAND
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Varför sätta i en gammal Hitachi.........
    Bättre att flasha den nya läsaren

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jetcat Visa Inlägg
    Varför sätta i en gammal Hitachi.........
    Bättre att flasha den nya läsaren
    den nya driven är mest troligen en liteon, dom går inte att återställa, så han/hon kanske vill ha den kvar orörd =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Tack för alla svaren!
    Anledningen till att jag igentligen vill ha i min gamla dvd spelare är att jag vill pilla och greja med den, då jag inte har grejat med det här tidigare Gör jag nått fel så är det bättre att göra det på den

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    läser du en bra guide och gör som det står så ska det inte finnas någon större chans att du gör fel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag hittade den här guiden på youtube:

    http://www.youtube.com/watch?v=NZG9Lj51fJQ&NR=1
    http://www.youtube.com/watch?v=GXG51SuH6SA&NR=1

    Ni som kan det här.. Är det en bra guide? Har den allt som behövs? Det verkar väldigt enkelt. Det är den dvd läsaren jag har (Hitachi 0078FK)

    Tänkte koppla in sata via mitt MB i datorn men läste att man behövde vissa chipset? Jag har ett Abit AB9/AB9RPRO moderkort, funkar det?

    Tack för all hjälp.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Eddan Visa Inlägg
    Jag hittade den här guiden på youtube:

    http://www.youtube.com/watch?v=NZG9Lj51fJQ&NR=1
    http://www.youtube.com/watch?v=GXG51SuH6SA&NR=1

    Ni som kan det här.. Är det en bra guide? Har den allt som behövs? Det verkar väldigt enkelt. Det är den dvd läsaren jag har (Hitachi 0078FK)

    Tänkte koppla in sata via mitt MB i datorn men läste att man behövde vissa chipset? Jag har ett Abit AB9/AB9RPRO moderkort, funkar det?

    Tack för all hjälp.
    Ingen aning om de guiderna är bra, följ Swissyz istället
    Man läser ut nyckel, stoppar in nyckel i en patchad mjukvara o kastar in mjukvaran i läsarens moderkort.
    Vilket Chipset man har i sin dator kan man inte se via moderkortsmodeller om de av någon anledning "Bytt" chipset mellan tillverkningarna. Kika i enhetshanteraren i Windows så skall du få upp info om vilket Chipset du har i din Pc.
    Olika chipsets har olika framgång med 360.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Kom ju på att jag kan kolla i sisoft sandra angående MB
    Där står det : Abit AB9/AB9RPRO(Intel965+ICH8) , så hur funkar det?
    Vart hittar jag Swizzys guide till min läsare? Har du länk?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vilken läsare har du? orginalet bör vara liteon, i så fall har du länk i min signatur

    V V V V V V V V V V V V V V V V V
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag har en hitachi 0078FK.
    Såg din hemsida.. men blev lite förvirrad av vad jag ska välja under "guider" för min hitachi?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Eddan Visa Inlägg
    Jag har en hitachi 0078FK.
    Såg din hemsida.. men blev lite förvirrad av vad jag ska välja under "guider" för min hitachi?
    Swizzy antog att du har en Lite-On läsare och ville flasha den, därav pekade han på sin guide http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36720 . Men nu är det alltså din Hitachi du vill flasha och behöver guide för. Inte så konstigt att du inte hittar guide för detta på Swizzys hemsida då han inte har skrivit någon för Hitachi-läsare (än). Jag tänker skriva en och lägga upp här på forumet inom ett par dagar (en "ripoff" av JungleFlashers officiella guide fast på svenska och med lite egen struktur på guiden) men vill du inte vänta på det så rekommenderar jag att du tankar http://jungleflasher.net/files/JungleFlasher.pdf och följer guiden för din Hitachi-läsare. Då måste du dock följa guiden på Engelska men med tanke på de tydliga bilderna så tror jag att du löser det.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Eddan Visa Inlägg
    Jag har en hitachi 0078FK.
    Såg din hemsida.. men blev lite förvirrad av vad jag ska välja under "guider" för min hitachi?
    som RickeXBM säger antog jag att du behövde en guide för att läsa ur din firmware (och nyckel) från en liteon drive, det var alltså den jag pekade på dom flesta nya 360'na som finns ute i dagsläget har Liteon drive i från början, du måste alltså läsa ut från den innan du kan flasha din hitachi spelare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    VÄXJÖ...SMÅLAND
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Hitachi är den värsta av alla läsare och lite-on är bland de enklare om du gör den i dos

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Samsung och BenQ är lättare att jobba med än Liteon i DOS men liteon är hyffsat enkel att jobba med ändå
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Byta läsare men behålla chip
    By jantaz in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 13:28
  2. byte av dvd läsare
    By Robbish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 04:57
  3. Byta flashade läsare
    By yokobai in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 08:54
  4. Byta min v.79 läsare mot Samsung.
    By Plopp99 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 15:28
  5. Byta läsare i boxen?
    By hehejaa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 10:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •