Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Strömförsörja CK3 Pro (+ Probe)

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15

    Strömförsörja CK3 Pro (+ Probe)

    Tjena!

    Jag har haft problem med Team Xecuter's Connectivity Kit 3 (CK3) Pro + Probe (har testat att använda två "Probar" men fick samma fel med båda) när jag har strömförsörjt kitet + "Proben" via en "Molex" strömkabel från moderkortet i min dator. Hade samma problem som RedUlf beskriver i denna tråd.
    Troligtvis har det varit fel på mitt kit/"Probarna" men för att vara helt säker på att jag inte gör något fel med mitt nya kit som jag nu har fått hem så vill jag gärna veta om det lär fungera bra att använda en "Molex" kabel från moderkortet -> kitet som strömförsörjning. Bör det göra det?

    Ytterst tacksam för snabbt svar.

    Tack på förhand.


    MVH Ricke

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Det ska fungera!
    kolla att du inte har någe "glapp" på 5voltskabeln (den röda) resp 12v (den gula) ..
    för sånt kan ställa till oönskade effekter för Con-kitten.. oavsätt brand!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Personligen använder jag en Deltaco HDD Power Supply, mestadels för att jag då kan ha dator lådan stängd, och även är helt säker på att jag inte snor för mycket ström från datorn...

    upptäckte förut att mitt 500W nätagg inte klarade av att köra 2st hårddiskar + ett CK3 med en Liteon samtidigt hårddiskarna tappade ström så fort jag körde igång kitet och driven men jag löste detta genom att köpa en HDD Power Supply (valde deltaco då det var den jag hittade till bra pris) denna finns att köpa på Kjell & Company, kan finnas på andra ställen också... ingen direkt koll...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Personligen använder jag en Deltaco HDD Power Supply, mestadels för att jag då kan ha dator lådan stängd, och även är helt säker på att jag inte snor för mycket ström från datorn...

    upptäckte förut att mitt 500W nätagg inte klarade av att köra 2st hårddiskar + ett CK3 med en Liteon samtidigt hårddiskarna tappade ström så fort jag körde igång kitet och driven men jag löste detta genom att köpa en HDD Power Supply (valde deltaco då det var den jag hittade till bra pris) denna finns att köpa på Kjell & Company, kan finnas på andra ställen också... ingen direkt koll...

    En sånhär är skitbra att ha
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1044&xSec=89
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ahh, ni säljer också sådana? ok... det visste jag inte :$ sorry...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ahh, ni säljer också sådana? ok... det visste jag inte :$ sorry...

    Ingen fara
    Stan hade bara inte lagt dem där jag sökte, i PC sektionen :d
    De låg under Modchip/Flashnings sektionen på 360 delen men de är ju multifunktionella
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Något sent att svara nu (hela två veckor sedan jag gjorde tråden/fick svar) men jag har tyvärr inte haft möjlighet att vara inne på forumet på ett bra tag.
    Hur som helst tackar jag ödmjukast för svaren.

    Bör kanske också skriva att det gick fint att använda en Molex strömkabel från moderkortet för att strömförsörja kitet + proben vid urläsning/flashning av Lite-On läsare. I alla fall funkade det med de två Lite-On läsare jag har läst ur/flashat hittills..

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    klart det fungerar om man tar ström från POWER SUPPLY UNITen att du tar från moderkortet: Vänliga tala om för mig hur i h-vete du har lyckats med det? jag har hittils inte sätt något moderkort man kan koppla en sådan kabel till och få ström tilll annat genom...

    säkraste metoden för ström är att köra så som jag sa, med en extern ström adapter då om man har otur och använder dom interna kan sno ström från t.ex. hårddisken vilket i sin tur gör att du inte kan spara filerna ordentligt medans du håller på jobbar (i DOS går det inte alls att flasha utan hårddisk att spara på)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    49
    Respekt
    21
    Molex =

Liknande diskussioner

  1. CK3 probe grön hela tiden, Serial Data is bad Lite-ON
    By RedUlf in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 21:09
  2. Connectivity Kit V3 Pro
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 06:04
  3. Need for speed pro street
    By maddiy in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 13:37
  4. Xecuter CK3 PROBE - No Solder Kit For Liteon
    By N!klas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 12:25
  5. DMS4 PRO / Hd loader/Hd Advance
    By suspectme in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 10:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •