Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: Ta bort Custom Firmware

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Ta bort Custom Firmware

    Jo, jag köpte en PSP, custom firmware Gen-B, av en snubbe men tror inte att jag kommer att ha användning för den.
    Och nu kan jag inte nå PSN då det har kommit en ny uppdatering.

    Någon som kan säga hur jag återställer PSP:n så att jag kan använda de riktiga Firmware versionerna utan att den "går sönder"?
    Då det inte bara är att uppdatera, vad jag förstår.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Det är ju bara köra den senaste fw uppdateringen så har du officiell firmware ... Eller är det så du vill ha en officiell Firmware men en lägre version??? Då borde det nog bara vara att editera filen i vilket det står fw version ... Tror det borde funka ... Tyvärr vet jag inte vad filen heter men det kan nog nån annan svara på ... Men jag kan för guds skull inte förstå varför du vill göra det "misstaget" .... WHY!!!????? Officiella versioner av Firmwares finns att ladda hem från Psp-Hacks http://www.psp-hacks.com/category/36 ... Bara att ladda ner och exekvera EBOOT.pbp (Lägg den bara i GAME foldern och exekvera den ... Om du nu inte tror du kommer använda den varför byta FW då??? Ska du inte använda den så ska du väl ge bort den eller sälja vidare och då är den ju mer värd med en CFW inlagd ...
    Last edited by Begga; 2009-10-14 at 18:47.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Det är ju bara köra den senaste fw uppdateringen så har du officiell firmware ... Eller är det så du vill ha en officiell Firmware men en lägre version??? Då borde det nog bara vara att editera filen i vilket det står fw version ... Tror det borde funka ... Tyvärr vet jag inte vad filen heter men det kan nog nån annan svara på ... Men jag kan för guds skull inte förstå varför du vill göra det "misstaget" .... WHY!!!????? Officiella versioner av Firmwares finns att ladda hem från www.psp-hacks.com ... Bara att ladda ner och exekvera den ... Om du nu inte tror du kommer använda den varför byta FW då??? Ska du inte använda den så ska du väl ge bort den eller sälja vidare och då är den ju mer värd med en CFW inlagd ...
    Verkligen?
    Har hört att det kan sabba PSP:n... Och jag vill ha den senaste Firmware uppdateringen.

    Jag ser det bara som en GBA emulator anyway...

    Man får inte så mycket för en PSP nuförtiden heller.
    Last edited by Yueri; 2009-10-14 at 18:45.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Yueri Visa Inlägg
    Verkligen?
    Har hört att det kan sabba PSP:n... Och jag vill ha den senaste Firmware uppdateringen.

    Jag ser det bara som en GBA emulator anyway...

    Man får inte så mycket för en PSP nuförtiden heller.
    Ge mig ett bra pris så kanske jag köper den ... Dessutom så är den klart mindre värd med officiell fw, så jag förstår inte riktigt var du vill komma ... CFW:n kan omöjligt sabba din PSP det lovar jag ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Ge mig ett bra pris så kanske jag köper den ... Dessutom så är den klart mindre värd med officiell fw, så jag förstår inte riktigt var du vill komma ... CFW:n kan omöjligt sabba din PSP det lovar jag ...
    Men att ladda ner OFW när man har CFM - DET kan sabba PSP:n.
    Köpte den för 1500kr tror jag... Så omkring det kanske?

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Yueri Visa Inlägg
    Men att ladda ner OFW när man har CFM - DET kan sabba PSP:n.
    Köpte den för 1500kr tror jag... Så omkring det kanske?
    Ingen risk du sabbar den ... Det kan du vara helt lugn för
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Ingen risk du sabbar den ... Det kan du vara helt lugn för
    Du har gjort detta förut alltså?

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Näe men du kan omöjligt pajja din PSP genom att flasha ... Hur det än går så kan du köra Pandora tricket på den och jaga igång den ... 100% säker ... Jag betalar dig om du pajjar den på det sättet för det är omöjligt
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Är en riktigt wuss...
    Tror att jag borde köpa mig en ny än att "chansa"... Är du intresserad?

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Ge mig ett hyyfsat pris så ska jag höra vad plånboken säger ... Eller så slutar du vara enn wuss ... Annars så är jag helt säker på att du inte kan pajja den, och det kan vikket PSP freak här på forumet intyga ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    1200 ink. frakt?

    Om någon ger mig en 100% säker guide till hur jag ska göra så...

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Yueri Visa Inlägg
    1200 ink. frakt?

    Om någon ger mig en 100% säker guide till hur jag ska göra så...
    Det har jag redan gjort ett par inlägg upp .... Totally Foolproof, Damnit!!!
    Plånboken sa nej när jag frågade den vad den tyckte om priset ... Den bara fnös åt mig och vek ihop sig själv och hoppade ner i fickan igen ....
    Jädrar vad vi bollar inlägg mot varandra ... Ett var tionde minut ... Det är nästan så man kan tro att vi lever vårat liv här på Forumet
    Last edited by Begga; 2009-10-14 at 20:47.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Men om du inte har prövat det själv så...

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Vänta tills någon annan PSP galning kommer och håller med mig så kanske dina tvivel skingras ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    Förstår inte varför PSPn skulle sabbas av att installera OFW när man har CFW? finns ju ingen logik alls?

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
    Förstår inte varför PSPn skulle sabbas av att installera OFW när man har CFW? finns ju ingen logik alls?
    Det är vad jag har hört.
    Att den skulle kunna bli semi-bricked och så om det inte görs "korrekt"...

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Sista inlägget jag skriver här .... NEJ!! NEJ!! NEJ!! och åter NEJ!! Den blir inte brickad ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ta inte bort cfw, om du inte har ett batteri och kan återställa maskinen till cfw efter att ha insett misstaget med att installera ofw
    Har haft flera psp och kan garantera att cfw inte skadar maskinen. I stort sett enda sättet att permanentbricka psp´n var från firmware 3.80 (tror jag),om man gjorde fel, då flash-minnet kunde raderas.
    Rätta mig gärna om jag har fel, jag äger knappast sanningen, men att ta bort cfw är inte en bra sak att göra.. psp´t blir mycket mycket tråkigare att ha att göra med!

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jack69 Visa Inlägg
    Ta inte bort cfw, om du inte har ett batteri och kan återställa maskinen till cfw efter att ha insett misstaget med att installera ofw
    Har haft flera psp och kan garantera att cfw inte skadar maskinen. I stort sett enda sättet att permanentbricka psp´n var från firmware 3.80 (tror jag),om man gjorde fel, då flash-minnet kunde raderas.
    Rätta mig gärna om jag har fel, jag äger knappast sanningen, men att ta bort cfw är inte en bra sak att göra.. psp´t blir mycket mycket tråkigare att ha att göra med!
    Japp har sjalv flashat manga pspn och de sabbar inte pspt
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Okej.
    Lite klarare blev det; får se hur jag tänkt göra.

    Tack alla!

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    anars är jag lite intreserad om den är kvar.vilken model är de ? 2-3000? är mest intreserad av en 3000. vet dock inte vilket custom firmware Gen-B är. går de att köra emulatorer från nes,snes och köra alla psp spel som finns i dag å göra pm psx spel så är jag nöjd

    vad är de som följer med i så fall. tängte i minen å sånt
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

    Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Det är 2000.
    Har inte hängt med i svängarna när det gäller PSP, så jag vet inte heller vad Gen-b är för cfw. Tror att det ska gå att köra allt.

    Minne 4GB + laddare, box och ett fodral.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av DrMyxo Visa Inlägg
    anars är jag lite intreserad om den är kvar.vilken model är de ? 2-3000? är mest intreserad av en 3000. vet dock inte vilket custom firmware Gen-B är. går de att köra emulatorer från nes,snes och köra alla psp spel som finns i dag å göra pm psx spel så är jag nöjd

    vad är de som följer med i så fall. tängte i minen å sånt
    Gen-B klarar av att köra emulatorer utan problem det gör jag på min, även CFW Gen-C den som släpptes typ igår

    när man installerar Gen-C kan man behöva radera settings via recovery menyn, det fick jag göra >_< PSP'n hänger sig annars, om man har otur (mitt under uppstart)

    *edit:*

    http://www.psp-hacks.com/2009/10/01/...a-v2-released/ kör på den här applikationen när du ska uppgradera från CFW 3.71 eller senare så går det smärt fritt (vet inte hur det är med CFW's under 5.00 M33-6 då jag körde direkt därifrån) hur som helst är det ända du behöver göra efter att ha kört igång den här applikationen är att följa instruktionerna på skärmen, det är väldigt enkelt och du kan inte göra fel (såvida du inte har det moderkort som inte fungerar, läs informationen så ser du...)

    jag kör numera på 5.50 Gen-C (Full) då jag fick tag på den via en tracker, men det är ingen större skillnad mellan Gen-C och Gen-B vad jag märkt än så länge...
    Last edited by Swizzy; 2009-10-19 at 10:07.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    @Swizzy ... Det är rekommenderat att vänta med uppgradering till 5.50 GEN-C ... Det är tydligen en massa tjafs med den ... Men dom jobbar stenhårt med att få ut GEN-D så det är bara att vänta nån dag ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    oki, jag är ganska ny till det här med PSP, så jag har ingen större koll på allt, men som jag skrev så släpptes den typ igår vad jag har lyckats läsa mig till...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Förtydligar lite så
    Kan man med Pandorakit uppgradera mjukvaran p åen PSP 1004 eller 2000 modell så är det ingen risk alls att att förstöra enheten fysiskt så man inte kan stoppa i panorakittet igen och göra om hela proceduren
    Sen finns det folk som skjuter i nand från en psp till en annan o på så sätt fuckar upp enheten men så länge det bara handlar om en ren uppgradering/nedgradering av den befintliga mjukvaran är chanserna ooooerhört små att bricka o inte kunna väcka liv i en psp.

    Psp 3000 för mig är helt värdelös men inte lika värdelös som PSPGo nya utan UMD läsare. Jag har själv över 5 PSP enheter ( blandat 1004 + 2004 ) och ser inte alls någon tjusning med att köpa en 3000 enhet som jag inte helt kan mjukvarumodifiera. ChickHEn är enligt mig en nödlösning och ingen bra sådan. men enda chansen för folk med 2004 modeller med V3 moderkort eller 3000 enheter.

    En PSP är mer än bara en GBA emulator och det är nog det som gjort den så poppis
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    @Swizzy ... Det är rekommenderat att vänta med uppgradering till 5.50 GEN-C ... Det är tydligen en massa tjafs med den ... Men dom jobbar stenhårt med att få ut GEN-D så det är bara att vänta nån dag ...
    nu har Gen-D kommit ut och den fungerar jätte bra hittils iaf ^^
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Fort gjort ska jag lägga in den ... Skönt och slippa decryptera nyare spel ... Nu fungerar även "Network Update" ... Nice!!!!
    Last edited by Begga; 2009-10-22 at 17:54.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Fort gjort ska jag lägga in den ... Skönt och slippa decryptera nyare spel ... Nu fungerar även "Network Update" ... Nice!!!!

    Funkar network update verkligen i 5.50 Gen-D (Full )
    För i recoverymenyn står det ju ( Not yet ) på M33 network update
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Funkar network update verkligen i 5.50 Gen-D (Full )
    För i recoverymenyn står det ju ( Not yet ) på M33 network update
    det är Gen-C som har så, för min del står det enabled
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. custom firmware newbie
    By SLIFER in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 17:13
  2. PlayStation Portable - SLIM - Custom firmware 4.x <- vad får jag?
    By Aragorn-noob in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 16:59
  3. Custom Firmware till Wii!
    By tuda in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-21, 08:06
  4. Custom Firmware / Modifiering med Pandora
    By Bugz in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 13:14
  5. spela live med custom firmware
    By PlawsWorth in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 16:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •