Sida 11 av 13 FörstaFörsta ... 910111213 SistaSista
Visar resultat 301 till 330 av 363

Diskussion: Ny våg igen... :(

  1. #301
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mikeybo Visa Inlägg
    ska man tolka att alla som har FW 1,6 kommer bli bannade eller ?
    1.51 och frammåt ligger i riskzonen, då dessa har rapporterats osäkra, men även äldre firmwares ska tydligen kunna upptäckas, dessa ligger även dom i riskzonen om detta stämmer
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #302
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1.51 och frammåt ligger i riskzonen, då dessa har rapporterats osäkra, men även äldre firmwares ska tydligen kunna upptäckas, dessa ligger även dom i riskzonen om detta stämmer
    Det är i stort sett alltså bara att invänta en ban och hoppas på att nästa FW som kommer inte går att "se". 1.61 ligger i riskzonen också eller?

    Om man kört med 1.6 sen den kom så är det ingen idé att uppdatera till 1.61 nu m.a.o?
    Jag blir till rakblad, flytet som jag droppar fyller badkar.

  3. #303
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Alltså, jag är med i preview programmet och är inte bannad.
    Spelade Forza 3 tidigt osv. Kan utebliven ban bero på att man är med i preview programmet?

    Och en fråga, har 1.6 och liteon men får tamejfan inte activation.iso att funka, något jag gör fel (har brännt rätt)?

  4. #304
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    17
    Jag som köpte min xbox elite för typ 2-3 veckor sen trodde säkert att jag inte kunde bli bannad... typ inte tillräcklig med bevis för att sätta dit mig. Men nej!
    Alla är i riskzonen. Må den bästa Xbox 360 vinna!

  5. #305
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    hmm hur ser man om boxen blivit bannad? Tror det är lungt på min sida. sitter fortfarande med 1.50 så har bara gamla lir till den.

    Gör inte så jätte mycket ifall den blir bannad frå liven men desto värre ifall man ska bli tvingad till att spela från skivorna. Jävla oväsen.
    Last edited by Lynx; 2009-11-10 at 14:13.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  6. #306
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    hmm hur ser man om boxen blivit bannad? Tror det är lungt på min sida. sitter fortfarande med 1.50 så har bara gamla lir till den.

    Gör inte så jätte mycket ifall den blir bannad frå liven men desto värre ifall man ska bli tvingad till att spela från skivorna. Jävla oväsen.
    du får ett meddelande om du försöker koppla upp den mot live. du kan även se error koden, Status Code: Z: 8015 - 190D.

  7. #307
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Försvinner möjligheten att spela upp DivX via USB-stickor om man blir bannad? Det är ju en uppdatering man laddat ner och sparat på HDD/minneskort.

  8. #308
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    16
    Min kompis blev även han bannad när han för en timma sen skulle sätta igång och lira lite Modern Warfare 2. Han klarade sig ett ca år och då har han inte kört igenom ett enda spel i ABGX360 innan bränning förrän för en ca en månad sen när vi kom till Norge då han började göra det, så han har haft tur som klarade sig i alla fall så länge!

  9. #309
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Det är nästan så att man vill bli bannad så man kan patcha Mw2 och lira lite.
    Då activation skivan inte funkar trots jag har 1.6.

  10. #310
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    har min xbox flashad .
    men spelat bara cod4 original senaste 1månad
    inte spärrad än . så idag har man inhandlat cod6 och ska spela det
    får se om man blir spärrad .

  11. #311
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    tack int21. så enda sättet är att koppla upp sig mig live då. Den är inte bannad än så kanske är dumt att logga in bara för att kolla ifall den blir insta bannad. Fast nyfiken blir man ju.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  12. #312
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    tack int21. så enda sättet är att koppla upp sig mig live då. Den är inte bannad än så kanske är dumt att logga in bara för att kolla ifall den blir insta bannad. Fast nyfiken blir man ju.
    ja, det är dumt eftersom du kanske klarar rädda den om det kommer en ny fin firmware. för det andra så kan du njuta av att kunna installera spelen på en obannad box, under tiden.

  13. #313
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    1.
    Just found this on another forum.... I don't know how much truth is in it, but have a read and let me know your thoughts.
    2.

    3.
    "I was banned last night. Benq 1.61 no wave 4, no early releases. Was on the phone with M$ for 49:27 this morning to try and persuade them that i did not have a modded console.. Only information the would release to me was that a "specific server" does the "sweeping" of modded consoles, and that the "sweeping" started on 10/30/09 and would end on 11/13/2009. This is after talking to a supervisor by the name of spike... ROFL.. I swaer this is what came from his mouth. BTW no luck getting the console ban reversed. He said he did not have "the power" to perform that action. I told him He-man has the power can we call him. He chuckled."
    4.

    5.
    Too sum it all up, the banhammer should be unweilded as of november 13th"
    Hittade i en tråd på xbox-scene.com, de flesta skrattade åt det iofs, och det finns ju ingen säkerhet i att nått stämmer. Men det tänder ju alltid en liten gnista med hopp.
    Jag blir till rakblad, flytet som jag droppar fyller badkar.

  14. #314
    blir att hålla sig ifrån live, senast jag var inne var jag inte bannad men idag gick mitt guldkonto ut så det finns absolut ingen anledning att logga in.
    blir att köra offline, köra in när nya firmware kommer och blir man bannad efter det så är det väll bara köpa nytt.
    skulle dock vilja veta ett säkert sätt att kolla om man är bannad utan att logga in.
    på XBOX.COM kan jag iaf beställa reparation utan problem men jag är inte säker på om det betyder att man inte är bannad eller "flaggad" för banning

  15. #315
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1.51 och frammåt ligger i riskzonen, då dessa har rapporterats osäkra, men även äldre firmwares ska tydligen kunna upptäckas, dessa ligger även dom i riskzonen om detta stämmer
    swizzy, du har inte varit på live på länge. undviker du eller har du åkt fast?

  16. #316
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1 undviker jag är smart^^
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #317
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Ringde xbox support och frågade om det var säkert att dra över sin förra Gametag på min bannade till min nya box och enligt supporten ska det inte vara några problem eftersom de är boxen som är bannad och inte profilen, ringde 2ggr och pratade med 2 olika för att vara mer säker och bägge sa samma. Fan ta dem om det kommer ban på den nya boxen oxå, då skickas den till dem så de kan se att den är orörd. ska bara köra orginal på den.

  18. #318
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    16
    Blev bannad antingen igår eller idag
    1.6 Firmware - Elite

  19. #319
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Hittade ingen tråd som direkt passade men tycker den här blir helt okej.
    BBC har gått ut med att upp emot 600 000 boxar har blivit bannade och fler lär det säkert bli.
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/8354166.stm
    Alla heter Glenn i Göteborg!

  20. #320
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Nu får ni ursäkta mig. Inga "Läs igenom inläggen" o.s.v. :P Jag har läst massa inlägg och trådar på väldigt kort tid, saker är i stor röra i skallen haha.

    Fråga: Man ligger risigt till/tar stoor risk om man spelar live med iXtreme nu!? Men det är lugnt att spela brända spel (våg 3 och ner) offline i väntan på nya mirakel flashen?
    Men om jag smackar i ett original spel och kopplar upp mig till live, e de lika stor risk för The Hammer då med?

    Tack alla =)

  21. #321
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det ska vara relativt riskfritt att lira offline med iXtreme ja, det är troligen inte spelen som gör att man blir bannad utan firmwaren, därmed bör du undvika live i största allmänhet, både med orginal och brända spel... tills nya LT kommit ut (och du har den på din box såklart)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #322
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Neej. Vilken besvikelse, det spel jag lirar live är original, men inte ens de hjälpte =/

    Tack för svar Swizzy =)

    Edit: Relativt? så en chans för giljotinen finns ändå, trots unplugged?
    Last edited by stingking; 2009-11-11 at 21:23.

  23. #323
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av stingking Visa Inlägg
    Neej. Vilken besvikelse, det spel jag lirar live är original, men inte ens de hjälpte =/

    Tack för svar Swizzy =)

    Edit: Relativt? så en chans för giljotinen finns ändå, trots unplugged?
    Vänta på nya fw , den kommer ut när som helst.

  24. #324
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Hehe, "när som helst", har vi hört den förut!? Jo självklart, men jag förstår inte hur Mega$kit kan se att boxen e moddad när man lirar offline. Loggas info på boxen eller nåt?för då e vi ju alla körda iallafall.

  25. #325
    dom ser inte att den är moddad när man är offline, dom ser det när du går online.
    dvs signar in på live.
    sen hur länge det tar tills man blir bannad vet jag inte, 1 månad 1 vecka 1 timme det kan vara allt möjligt


    läste att ms sattsar på att banna 1miljon konsoler innan jul.
    dom vill väll vinna försäljningsstriden till julen med mest sålda nya enheter

  26. #326
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Ja precis. Då mena jag på att förbli offline tills ny fw kommer, skaffa den och DÅ gå online, måste ju vara säkert!?

  27. #327
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Nya Abgx360 har kommit nu:P Så den stödjer wave4 ww.abgx360.net
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  28. #328
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    de är de ingen som vet. de är aldrig helt säkert att gå online men lite säkrare ska de iaf va. man kan alltid hoppas att dem gjort så pass mycke ändringar i fw att ms inte kan se att man flashat sin box nu o att de dröjer länge innan dem kommer på hur dem ska göra. men jag kommer nog ändå hålla mig offline ett tag när jag fått tag på nya firmwaren. man vet aldrig va ms har för resurser, elr rättare sagt, va alla nördar på ms har gömt i sin mammas källare! :P

  29. #329
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av stingking Visa Inlägg
    Neej. Vilken besvikelse, det spel jag lirar live är original, men inte ens de hjälpte =/

    Tack för svar Swizzy =)

    Edit: Relativt? så en chans för giljotinen finns ändå, trots unplugged?
    japp, chans för en hängning/giljotin avrättning finns, då man inte säkert kan veta om boxen loggar saker och ting, och/eller om du blivit flaggad för ban redan...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #330
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Kan man se ifall lådan är bannad på sin sida på xboxlive.com? (Logga in, välj Support>Registrering och reparation>Xbox360 Spelkonsol (SN: <##########>)

    Man måste registrera lådan där, men ni som haft era krysslådor hos M$ för RROD har redan gjort det.
    Jag vet inte om min låda är bannad då jag inte kommer koppla i nätverkssladden förrän en ny iXtreme kommer.
    Men på min sida står det så här:
    * Enhet: Xbox360 Spelkonsol
    * Serienummer: <##########> (Mitt nummer alltså, som jag inte vill dela med mig av)
    * Garantistatus: Garantin gäller
    * Reparationsstatus: Ingen väntande reparation
    Det jag undrar är ifall garantistatusen möjligen ändras när lådan bli bannad?

Sida 11 av 13 FörstaFörsta ... 910111213 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Subtitles igen
    By feb in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 23:33
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  3. problem igen :P
    By joebruer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:29
  4. Xbit - hra tagit bort det o satt dit igen
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 13:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •