Sida 10 av 13 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Visar resultat 271 till 300 av 363

Diskussion: Ny våg igen... :(

  1. #271
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Har iaf spelat MW2 timmar....Inte bannad än. Får se om man klarar sig.

    Så jävla bra spel iaf!

  2. #272
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    oki en sista fråga.
    Köpte ny box igår, skall inte flashas men har ju min gamla gametag på andra bannad boxen, har aven ett antal månader kvar av live på den boxen. min fråga: går gamertagen och live abbonemanget att flytta över till min nya box? Och då menar jag att utan att det blir något som helst strul på den nya boxen? Eller gör jag bäst i att skapa ny och köpa nytt live för att inte äventyra nya boxen? Har en del achivments från brända spel på den bannade boxen.
    (om de går att flytta över, förklara gärna hur jag gör, med ett språk en novis förstår)

  3. #273
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    De säger att de inte ska vara något problem att föra över. Men alla är super nojjiga.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  4. #274
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    17
    FW: 1.6
    Games: Borderlands, Halo 3 ODST, Guitar Hero 3,5 and Call of duty 4 played on that console.
    Date of Banned: around 21:40-50 ish today

    Orkar inte skriva om allt... iaf surt... tänkte köpa MW2 men men... M$ vill att jag ska tanka det istället. OKEJ M$ I'm doing you a favor! Hälsa!

  5. #275
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Jag tycker fortfarande de som m$ gör är fel. Tex min elite 120gb kommer med funktionen att installera spel i maskinen. Nu har de tagit bort den funktionen? Har suttit o läst på xs forum och de kan inte riktigt hitta nåt om att m$ ska ha rättigheter att ta bort funktioner som finns med från början. På gamla modeller är det annorlunda då den funktionen inte fanns förens uppdateringen som kom.
    Jag tycker fortfarande även att de ska först skicka en varning sedan bana.
    det fanns ingen installera till hdd funktion från början i äldre dashboards, den har de lagt dit efteråt, och de får ta bort den lika mycket. varför klagar ingen om ms rättigheter att lägga till nya finneser? vad har de för rättighet att lägga in twitter och facebook stöd i min konsol?!

  6. #276
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Vad är det du har svårt att förstå? "Tex min elite 120gb kommer med funktionen att installera spel i maskinen. Nu har de tagit bort den funktionen?"
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  7. #277
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Vad är det du har svårt att förstå? "Tex min elite 120gb kommer med funktionen att installera spel i maskinen. Nu har de tagit bort den funktionen?"
    ...jag chiptrimmade min volvoturbo så på senaste servicen tog volvoverkstaden bort turbon...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #278
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Vad är det du har svårt att förstå? "Tex min elite 120gb kommer med funktionen att installera spel i maskinen. Nu har de tagit bort den funktionen?"
    jag förstår dig, men ms kan andå göra vad de vill med mjukvaran sålänge de inte gör den sämre än den som fanns när den släpptes för första gången, alla uppdateringar är ju en bonus. visst är det surt att få funktioner bortkopplade, det är ingen rättighet att ha en sådan funktion. hur ställer du dig till att de lägger in nya funktioner? jag verkligen hatar att de gör om en spelmaskin till en community maskin där man kan chatta med folk.. de borde inte ha rätten till det.. same shit.

  9. #279
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    44
    Respekt
    19
    bannad. BenQ 1.61...alla spel kollade i abgx dock så råkade jag väl spela Dragon Age innan realease dock i Offline läge men de verkade räcka....surt.

    Om man skaffar en ny box och återaktiverar sin gamertag, får man tillgång till alla Live spel och nedladdningar man köpt tidigare eller är de helt låsta till den hårddisken man laddade ned dem på?

  10. #280
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dzl Visa Inlägg
    bannad. BenQ 1.61...alla spel kollade i abgx dock så råkade jag väl spela Dragon Age innan realease dock i Offline läge men de verkade räcka....surt.

    Om man skaffar en ny box och återaktiverar sin gamertag, får man tillgång till alla Live spel och nedladdningar man köpt tidigare eller är de helt låsta till den hårddisken man laddade ned dem på?
    du får tillgång till dem, men du måste begära en tranfer av dem från din gamla box till den nya. detta kan du bara göra en gång per år, vilket är lite surt.

    http://www.xbox.com/en-US/support/sy...on/default.htm

  11. #281
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    ifall man blir bannad på direkten igen ja

  12. #282
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    om dem nu tar bort en massa grejer som tex att kunna spara spel på hdd:n, kan man inte uppdatera den till den senaste uppdateringen då iaf? har för mig jag sett att dem släppt uppdateringarna på xboxsky. borde de inte gå att ladda ner en sån o lägga in igen?

  13. #283
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan lägga in en ny update om den är nyare än den du redan har, men det finns ingen info om det kommer hjälpa något mot det här problemet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #284
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Verkar som att det var en brist i iXtreme firmwaren iaf:

    ""Sorry. ixtreme all versions is/are detectable or their behavior is detectable therefore hence a new FW is being worked on. For those with ixtreme I would advice no further use of 360 until this firmware is released. Until then, god bless 360scene. No technical data was being as to WHY its being detected all of a sudden."

    Kopierat från IRC till xbox-scene.com. c4eva har också skrivit:

    "[c4eva] new fw in dev/test - ixtreme LT (Lite Touch) - more efficient , minimal patching , all aspects of fw indistinguisable from orig, no more bans, No ETA!"

    Det förklarar ju också den stora variationen i vilka som blivit bannade.

  15. #285
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    ""Sorry. ixtreme all versions is/are detectable or their behavior is detectable therefore hence a new FW is being worked on. For those with ixtreme I would advice no further use of 360 until this firmware is released. Until then, god bless 360scene. No technical data was being as to WHY its being detected all of a sudden."
    Detta kommer från IRC som jag förstår det. Men vem har skrivit det? Kan man vara säker att det är från c4eva?

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  16. #286
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citatet kan ju vara bogus men c4evas rubrik i kanalen är 100% äkta och den säger ju i princip samma sak. Det ÄR iXtreme som leder till ban. Varför skulle han annars skriva "no more bans" om den nya iXtreme?

  17. #287
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Citatet kan ju vara bogus men c4evas rubrik i kanalen är 100% äkta och den säger ju i princip samma sak. Det ÄR iXtreme som leder till ban. Varför skulle han annars skriva "no more bans" om den nya iXtreme?
    skönt att höra att det inte är abgx360 som är boven iaf.. då har inte allt varig förgäves utan att det är bara att köra på som vanligt fast med ny firmware.

  18. #288
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    skönt att höra att det inte är abgx360 som är boven iaf.. då har inte allt varig förgäves utan att det är bara att köra på som vanligt fast med ny firmware.
    Även detta ska vara skrivet av honom (så man kan nog inte vara säker på någonting

    @[X]nWo[X] ) we ripped 40+ ntsc games
    ( @[X]nWo[X] ) at least every 3rd didnt verify :c
    ( @[X]nWo[X] ) with a properly ripped ntsc
    ( @[X]nWo[X] ) so the db = defn has problems
    ( @[X]nWo[X] ) madden 10 is a prime exampke
    ( @[X]nWo[X] ) example

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  19. #289
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Citatet kan ju vara bogus men c4evas rubrik i kanalen är 100% äkta och den säger ju i princip samma sak. Det ÄR iXtreme som leder till ban. Varför skulle han annars skriva "no more bans" om den nya iXtreme?
    Ja, håller med, det är svårt att tolka det på något annat sätt.

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  20. #290
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Fruktmoasen Visa Inlägg
    Även detta ska vara skrivet av honom (så man kan nog inte vara säker på någonting

    @[X]nWo[X] ) we ripped 40+ ntsc games
    ( @[X]nWo[X] ) at least every 3rd didnt verify :c
    ( @[X]nWo[X] ) with a properly ripped ntsc
    ( @[X]nWo[X] ) so the db = defn has problems
    ( @[X]nWo[X] ) madden 10 is a prime exampke
    ( @[X]nWo[X] ) example
    Njae det är skrivet i kanalen men inte av honom.

  21. #291
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Njae det är skrivet i kanalen men inte av honom.
    Ok, bra att någon är bättre informerad än mig

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  22. #292
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag förstår dig, men ms kan andå göra vad de vill med mjukvaran sålänge de inte gör den sämre än den som fanns när den släpptes för första gången, alla uppdateringar är ju en bonus. visst är det surt att få funktioner bortkopplade, det är ingen rättighet att ha en sådan funktion. hur ställer du dig till att de lägger in nya funktioner? jag verkligen hatar att de gör om en spelmaskin till en community maskin där man kan chatta med folk.. de borde inte ha rätten till det.. same shit.
    Om funktionen kommer installerad i boxen när man får den i kartongen eller om säljaren argumenterat för funktionen så har man nog rätt bra stöd av konsumentköplagen när man vill reklamera sin xbox där man köpte den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #293
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Om funktionen kommer installerad i boxen när man får den i kartongen eller om säljaren argumenterat för funktionen så har man nog rätt bra stöd av konsumentköplagen när man vill reklamera sin xbox där man köpte den.
    Du har ju en poäng. De nya xboxerna har väl NXE uppdateringen pre-installed?

  24. #294
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    nu har aftonbladet uppmärksamt om dettat och skriv lite om psxcare också

    aftonbladet.se/pryl/article6092715.ab

    Eller så resonerar man som synonymen "eternalist" på forum.psxcare.com:

    Som sagt, ingen idé att klaga. Min konsol höll i 2,5 år så jag är nöjd. Nu när man måste börja köpa de spel man verkligen vill ha kommer man ju även lägga ner betydligt mer tid på dem. Är det gratis så hafsar jag bara igenom dem. Värdet försvinner nästan. Så på ett sätt ska det bli kul att börja köpa spelen igen.

  25. #295
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    okej, så den är synlig firmwaren. alla är i stort sett screwed. vad säger att hans näste fw inte kommer bli likadan.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  26. #296
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    okej, så den är synlig firmwaren. alla är i stort sett screwed. vad säger att hans näste fw inte kommer bli likadan.
    Egentligen inget eftersom han påstod att även de äldre firmwaren var osynliga. Nu har han iofs typ erkänt att han hade fel vilket är positivt (erkännandet, inte det faktum att han hade fel) och vet han hur de upptäckte gamla FW kan han ju också åtgärda det. Den som lever får se..
    Last edited by superboss; 2009-11-10 at 11:41.

  27. #297
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    BenQ eller Lite-On, iXtreme 1.6

    Lirat bl.a Borderlands, GH-Van Halen och Episodes of Liberty City på senaste tiden. Använt activate.iso till EoLC.

    Inte bannad än, men det kommer säkert snart.
    Jag blir till rakblad, flytet som jag droppar fyller badkar.

  28. #298
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Du har ju en poäng. De nya xboxerna har väl NXE uppdateringen pre-installed?
    NXE ligger på alla nya Arcades o Eliter ja
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #299
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    ska man tolka att alla som har FW 1,6 kommer bli bannade eller ?

  30. #300
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mikeybo Visa Inlägg
    ska man tolka att alla som har FW 1,6 kommer bli bannade eller ?
    nej, men eftersom den ant. går att "se" så ökar ju chansen att bli upptäckt enormt.

Sida 10 av 13 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Subtitles igen
    By feb in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 23:33
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  3. problem igen :P
    By joebruer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:29
  4. Xbit - hra tagit bort det o satt dit igen
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 13:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •