Sida 1 av 4 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 104

Diskussion: Call of duty modern w 2

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Call of duty modern w 2

    Tja flashade mitt xbox360 idag till senaste firmwire, men...
    skulle testa spelet sen och den läses som en dvd fil...
    sen när det ska starta står det "Cant read media file", har någon fått det?
    vad kan det bero på?
    tack för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MRPRESIDENTOO Visa Inlägg
    Tja flashade mitt xbox360 idag till senaste firmwire, men...
    skulle testa spelet sen och den läses som en dvd fil...
    sen när det ska starta står det "Cant read media file", har någon fått det?
    vad kan det bero på?
    tack för svar!
    det beror på att spelet är Wave 4 och du har förmodligen 1.6? alternativt har du brännt med fel layerbreak, eller något annat... ge oss gärna en log från din bränning...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    ja jag flashade idag, o dom sa att senaste 1.61 hade kommit in hos dom igår, jag har senaste!

  5. #5
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    har spelet blivit verifierat ännu då? gick den igenom abgx?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    För det första så har spelet absolut inte blivit verifierat än. O jag kan tänka mig hur Microsoft har ögonen extra på detta spel.

    Sedan har jag läst om att MW2 är det första spelet som inte går igång trots 1.61 firmware. Alltså, man behöver active.iso även om man har 1.61. De vet ännu inte om det är för att spelet innehåller ett nytt skydd som inte har funnits tidigare, eller om det är firwaren som innehåller fel.

    Någon som vet mer om detta?
    Last edited by eternalist; 2009-11-01 at 11:22.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    För det första så har spelet absolut inte blivit verifierat än. O jag kan tänka mig hur Microsoft har ögonen extra på detta spel.

    Sedan har jag läst om att MW2 är det första spelet som inte går igång trots 1.61 firmware. Alltså, man behöver active.iso även om man har 1.61. De vet ännu inte om det är för att spelet innehåller ett nytt skydd som inte har funnits tidigare, eller om det är firwaren som innehåller fel.

    Någon som vet mer om detta?
    en av releasena startar inte för att wave paritionen är felaktig. kollar du crc värdet så är det D28A9228 och wave 4 ska ha 1914211B. alltså inte konstigt alls att du behöver activate.iso när spelet är korrupt i den delen, patcha om med riktig wave 4 så är allt okej.

    de vet inte om det är nytt skydd? dummaste jag hört, även en blind kan se varför det inte startat. ingen ide att spekulera om nya skydd, bättre att kolla siffror istället.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    en av releasena startar inte för att wave paritionen är felaktig. kollar du crc värdet så är det D28A9228 och wave 4 ska ha 1914211B. alltså inte konstigt alls att du behöver activate.iso när spelet är korrupt i den delen, patcha om med riktig wave 4 så är allt okej.

    de vet inte om det är nytt skydd? dummaste jag hört, även en blind kan se varför det inte startat. ingen ide att spekulera om nya skydd, bättre att kolla siffror istället.

    Haha jo med snubbarna på TL som rellade det förstod inte om det var fel på releasen eller på IX.. Jag satt och skratta för mig själv för dom hade laddat upp loggen från ABGX

  9. #9
    det finns en release ute med riktigt crc värde.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Vad heter den releasen ? Hittar bara en enda.

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    strikeforce rellen är nukad för p2p repack. det finns ingen just nu som är grön

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Nu verkar det ha kommit en ny release som ska vara retail och proper. Men det behöver iofs inte stämma bara för att det står det.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Nu verkar det ha kommit en ny release som ska vara retail och proper. Men det behöver iofs inte stämma bara för att det står det.
    jag ser då ingen ny, samma skit som innan.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Call_of_Duty_Modern_Warfare_2_USA_RF-XBOX360-RRoD har iaf pre:ats nu.

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Konstigt, jag körde ABGX nyss med uppdatering o den checkade den inte
    Tekken 6 får fel på videopartitionen med, har jag missat en ny ABGX360 version för 4w eller
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Konstigt, jag körde ABGX nyss med uppdatering o den checkade den inte
    Tekken 6 får fel på videopartitionen med, har jag missat en ny ABGX360 version för 4w eller
    pre:ats betyder inte att den veriferats. nej, abgx360 har inte stöd för wave 4 än, du får kolla videocrc och pfi värdena manuellt, vilket får fort.

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    pre:ats betyder inte att den veriferats. nej, abgx360 har inte stöd för wave 4 än, du får kolla videocrc och pfi värdena manuellt, vilket får fort.
    Battashitt
    Hoppas inte Tekken 6 Bannar en box jag provade den på då *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Tänkte bara säga att min "polare" sitter o lirar MW2 online just nu, själv tycker jag att han är en idiot som offrar sig så :S

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Tänkte bara säga att min "polare" sitter o lirar MW2 online just nu, själv tycker jag att han är en idiot som offrar sig så :S
    Du får gärna återkomma och berätta exakt när han blir bannad i framtiden.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    pre:ats betyder inte att den veriferats. nej, abgx360 har inte stöd för wave 4 än, du får kolla videocrc och pfi värdena manuellt, vilket får fort.
    Vad betyder att den har pre:ats?

    Enligt en del så är detta retailversionen och kommer inte behöva autofixas när det väl är verifierat. Är det bara en gissning eller kan de veta det på något sätt?

    Funderar nämligen att spela igenom det offline och inte koppla upp mig tills spelet kommer. Visst var det så att man sällan blir bannad om man gör så?

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    så Cod 6 är wave 4?

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    pre:ats betyder inte att den veriferats. nej, abgx360 har inte stöd för wave 4 än, du får kolla videocrc och pfi värdena manuellt, vilket får fort.
    Hur kollar man videocrc och pfi värden manuellt?


    har fw 1.51 på hitachi, efter att det verifierats korrekt, då är det lugnt att lira, eller?

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    har fw 1.51 på hitachi, efter att det verifierats korrekt, då är det lugnt att lira, eller?
    1.51 på Hitatchi kör alla i dag släppta Waves från 1-4 ja

    och för er som kör iXtreme 1.6 o behöver en Activate.iso följ denna guide:
    http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=215
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Vad betyder att den har pre:ats?

    Enligt en del så är detta retailversionen och kommer inte behöva autofixas när det väl är verifierat. Är det bara en gissning eller kan de veta det på något sätt?

    Funderar nämligen att spela igenom det offline och inte koppla upp mig tills spelet kommer. Visst var det så att man sällan blir bannad om man gör så?
    Releasen jag menar är Call_of_Duty_Modern_Warfare_2_USA_RF-XBOX360-RRoD

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    1.51 på Hitatchi kör alla i dag släppta Waves från 1-4 ja

    och för er som kör iXtreme 1.6 o behöver en Activate.iso följ denna guide:
    http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=215
    så när abgx kommer med wave 4 stöd är det bara tuta och köra med hitachi 1.51

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    så när abgx kommer med wave 4 stöd är det bara tuta och köra med hitachi 1.51
    du kan tuta och köra redan nu, bara det att du får kolla video och PFI manuellt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Om man har Firmware ix1.61 på sin MS28 funkar "Call_of_Duty_Modern_Warfare_2_USA_RF-XBOX360-RRoD" då???

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det ska fungera om PFI och Video värdena stämmer mot Wave 4
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Ekol Visa Inlägg
    Om man har Firmware ix1.61 på sin MS28 funkar "Call_of_Duty_Modern_Warfare_2_USA_RF-XBOX360-RRoD" då???
    Ja den kommer då att fungera. Dock är spelet som sagt ej verifierat än i abgx360 då det inte är släppt än.

    Men enligt infon för releasen så är det den riktiga retailversionen. Vilket inte alls är omöjligt då jag vet att de svenska spelkedjorna fick sina leveranser av spelet idag.

    Någon som vet mer om releasen och om det verkligen är rippat ifrån retailen?

  29. #29
    dragonslayer Guest
    Wave 4 videopartition = 1914211B CRC
    (om man nu vill kontrollera manuellt)

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Vad betyder att den har pre:ats?

    Enligt en del så är detta retailversionen och kommer inte behöva autofixas när det väl är verifierat. Är det bara en gissning eller kan de veta det på något sätt?

    Funderar nämligen att spela igenom det offline och inte koppla upp mig tills spelet kommer. Visst var det så att man sällan blir bannad om man gör så?
    att en scenegrupp släpper något. ingen vet om det är retail, det märks när det verifierats, men statestiken säger att det är retail.

Sida 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Call of duty modern warfare
    By rojaan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 08:39
  2. Call of duty 5 Multiplayer med chip
    By nidas in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 21:18
  3. Call of duty world at war...
    By codo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 19:05
  4. Call of duty 4
    By Itchi in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 18:45
  5. Call of Duty och Splinter Cell till xbox360
    By Alarinn in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 11:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •