Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Wavefree firmware

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    50
    Respekt
    20

    Wavefree firmware

    Hejsan, är i tankebanorna att köpa ett flashat xbox360 men vill tyvärr inte uppdatera firmware så fort det kommer nya waves, tycker det blir mycket krångel. Har hört att det ska finnas wavefree firmware, som t.ex. iXtreme 1.51 till Hitachi läsare, som ska spela alla kommande waves. Finns det sådan firmware till alla dvd-läsare? Skulle jag kunna göra någon slags "special-beställning" från psxcare så att jag får wavefree firmware istället för det allra senaste?

    Att ha i åtanke är att jag kommer försöka att inte bli bannad genom att använda mig utav abgx360, men bryr mig inte alltför mycket ifall jag skulle bli det.

    Tack så mycket på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    iXtreme 1.51 till hitachi och vilken 1.6 -> FW som helst till dom andra bootar i stort sett vad som helst (1.6 med hälp av Activate.iso)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    dragonslayer Guest
    Vill du ha ett Wave fritt Firmware så skall du skaffa en Samsungläsare som du flashar med Xtreme 5.3 12X
    Då kan du köra alla skivor som har SecuritySector
    Du kan även köra gamla xbox spel utan SS på DVD-R

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Vill du ha ett Wave fritt Firmware så skall du skaffa en Samsungläsare som du flashar med Xtreme 5.3 12X
    Då kan du köra alla skivor som har SecuritySector
    Du kan även köra gamla xbox spel utan SS på DVD-R
    Och swizzy sa nåt att det fanns en "wavefree" FW till Benq kommer ej ihåg vilken swizzy kan fylla i
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Och swizzy sa nåt att det fanns en "wavefree" FW till Benq kommer ej ihåg vilken swizzy kan fylla i
    det är 1.41-Non stealth, finns ENBART till BenQ läsare, jag är dock osäker på om den verkligen är wavefree, det kan hända att den reagerar på samma sätt som iXtreme 1.51 gör (på alla läsare utom hitachi) att den inte bootar Wave 4 pga PFI checken, men av namnet på den här Fw'n att dömma så borde den boota vad som helst då det inte finns någon stealth check av vad jag förstår, rätta mig om jag har fel om den här FW'n någon som varit med i dom här svängarna längre än mig: Dragonslayer t.ex.?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    dragonslayer Guest
    Jag har ingen erfarenhet av den firmwaren... men det låter ju så...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är 1.41-Non stealth, finns ENBART till BenQ läsare, jag är dock osäker på om den verkligen är wavefree, det kan hända att den reagerar på samma sätt som iXtreme 1.51 gör (på alla läsare utom hitachi) att den inte bootar Wave 4 pga PFI checken, men av namnet på den här Fw'n att dömma så borde den boota vad som helst då det inte finns någon stealth check av vad jag förstår, rätta mig om jag har fel om den här FW'n någon som varit med i dom här svängarna längre än mig: Dragonslayer t.ex.?
    Jag kan fylla i med att jag har den frimwaren. Det sa Swizzy till mig härom dagen för jag har en benq-philis läsare och den har bootat både wave 3 när det kom och nu öven wave 4 utan problem

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    tack för konfirmationen då vet jag iaf att det stämde vad gäller den firmwaren
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Mig veterligen baserades 1.51 på just 1.41 nonstealth o sen släpptes 1.60 med Activate stöd

    1.61 har de tittat på 1.51 för Hitatchi som spelar allt o apat efter lite samt anpassat.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Andra tyckte jag var en lyck ost att få ha en sån drive som jag har

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Nja Pendragon inte riktigt. Hitachi 1.51 spelar alla Wave då den helt skiter i att kolla det, precis som original firmwaren i Xbox 360. iXtreme 1.61 bootar alla kända Wave idag upp tom Wave 4 men kommer inte att boota Wave 5 vilket lär dyka upp i jan/feb då FaceBook och Twitter ska in i alla maskiner. Hitachi 1.51 kommer att boota även Wave 5.

    Så iXtreme 1.61 är exakt samma firmware som iXtreme 1.6 men med stöd för Wave 4.

Liknande diskussioner

  1. Wii Firmware update
    By wsod in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 16:01
  2. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  3. Nya spel = Ny firmware, Gamla spel = Gammal firmware?
    By dekeart in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 15:27
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •